
Zapraszamy serdecznie do wspólnego fragowania na arenie!
Niedługo mija 25-lecie tej wspaniałej gry, która na zawsze zapisała się w naszych sercach. Jak to mówią pewnych rzeczy się nie zapomina. Poza kultową grą, która zapewniała nam masę kompetetywnej rozgrywki, byli również ludzie i emocje, które się z nimi wspólnie przeżywało. Wiele osób wciąż systematycznie odwiedza serwery quake 3. Dlatego zachęcamy Was, do odkurzenia swoich półek i sprawdzenia co gra ma do zaoferowania w 2024 roku.
Gra jest cały czas aktywnie rozwijana przez community. Obecnie Quake 3 arena obsługuje wszystko co najważniejsze dla nas graczy czyli wsparcie ultra-panoramicznych monitorów 32:9/240hz, Vulkan, 1000hz próbkowania dla myszki, a nawet Raytracing, który potrafi zjeść moc obliczeniową nawet najlepszych sprzętów. Do tego jeszcze poprawiony net code gry, niskie pingi i ulubione mapy przeniesione z Quake Live i Quake Champions.
Zapraszamy ludzi z dawnej ligi PLCA i również tych z nowszego quake'owego podwórka, do wspólnego fragowania na Clan Arena Promode (tak jak za starych czasów :) ) Może wieść rozniesie się po dawnych znajomych pocztą pantoflową. Nie ukrywamy, że brakuje nam widoku dawnych kocurów na arenie.
Osoby chętne do wspólnego grania, mogą pobrać najnowszą wersję gry tutaj: drive.google.com/drive/u/2/folders/1OetEkjMXsU3WNR_9QafkXdEGf3Mj14DY
**(poza własnym cfg, które będzie nadal kompatybilne i może jeszcze je macie :P)
Serwery do gry znajdziecie m.in. tutaj: q3msk.ru/
polski serwer Clan Arena na którym gramy to:
\connect ca.q3msk.ru:27960
można również spróbować się połączyć przez proxy dla lepszego pingu przez:
\connect pl3.q3msk.ru:999
(pingi dla większości graczy na poziomie 4-28ms)
DISCORD
Zachęcam również wszystkich starszych graczy ze sceny PLCA wpadnijcie na DISCORD quake 3 PLCA (będzie się łatwiej odnaleźć po latach) -:> discord.gg/jU5W8D52
Garść przydatnych komend:
\r_customWidth - Twoja szerokość ekranu np. 1920
\r_customHeight - Twoja wysokość ekranu np. 1080
\r_mode -1 - Tryb ustalonej wyżej rozdzielczości | -2 - Tryb rozdzielczości pulpitu
\r_displayRefresh - odświeżanie monitora np. 60/120/144/240
\con_scale - skala czcionek konsoli i czatu np. 1/1.5/2/3
\com_maxFps 320 - zwiększenie limitu klatek w grze do 320
\rate 100000
\cl_maxpackets 125
\snaps 125
\cg_smoothClients 1
\cg_enemyColors iiii
\cg_enemymodel keelfb/pm albo tankjrfb/pm
\cg_forceColors 0
\cg_forcemodel 1
\r_picmip 0-10 - jakość tekstur
\vid_restart - restart grafiki
\bind shift "+zoom" - przypisanie zoom'a np. na shift
\cg_zoomfov 35 - wielkość przybliżenia zoom'a
\bind F1 "vote yes" - głosowanie na Tak
\bind F2 "vote no" - głosowanie na Nie
// F3 - bindowanie zmiany ustawień grafiki low/high pod F3
seta HighGFX "echo ^2###HIGH GRAPHICS###; cg_drawGun 1; cg_simpleitems 0; cg_noProjectileTrail 0; cg_marks 1; cg_muzzleFlash 1; cg_enemyModel keelfb/pm; r_greyscale -0.25; r_gamma 1.2; cg_altGrenades 0; cg_altLightning 1; r_fastsky 0; r_lightmap 0; r_flares 1; r_flareSize 20; r_flareCoeff 150; r_dynamiclight 2; vstr Blood11; x_hck_ps_enemy_hitbox 0; r_picmip 0; cg_nomip 0; r_subdivisions 1; vid_restart; bind F3 vstr LowGFX"
seta LowGFX "echo ^1###LOW GRAPHICS###; cg_drawGun 0; cg_simpleitems 1; cg_noProjectileTrail 1; cg_marks 0; cg_muzzleFlash 0; cg_enemyModel tankjr/pm; r_greyscale -0.6; r_gamma 1; cg_altGrenades 1; cg_altLightning 0; r_fastsky 1; r_lightmap 1; r_flares 0; r_flareSize 0; r_flareCoeff 1; r_dynamiclight 0; vstr Blood00; x_hck_ps_enemy_hitbox 2; r_picmip 10; cg_nomip -1; r_subdivisions 15; vid_restart; bind F3 vstr HighGFX"
\bind F3 "vstr LowGFX"
\bind F4 "teamready; ready" - gotowość do gry na siebie\team
\bind F5 "callvote map_restart" - restart mapy
\bind "say_team #H #A" - hp/armor przyciwnika na czat drużyny
\bind g "centerview; cl_pitchspeed 99990000; +lookdown; +moveup; +attack; wait 2; -lookdown; -moveup; -attack; cl_pitchspeed 200; centerview" - auto +rocket jump
\ch_statusbarstyle 1-10 - zmiana stylu interefejsu
// DOWNARROW - T- włączenie\wyłączenie ramki hitboxa na przeciwniku
\seta Hitbox0 "echo ^1###HITBOX DISABLED###; x_hck_ps_enemy_hitbox 0; bind DOWNARROW vstr Hitbox1"
\seta Hitbox1 "echo ^2###HITBOX ENABLED###; x_hck_ps_enemy_hitbox 2; bind DOWNARROW vstr Hitbox0"
\bind DOWNARROW "vstr hitbox1"
// LEFTARROW - gruby/cienki promień raila
seta rail1 "echo ^2###SINGLE RAIL###; seta r_railSegmentLength "666"; bind LEFTARROW vstr rail2"
seta rail2 "echo ^1###DOUBLE RAIL###; seta r_railSegmentLength "2"; bind LEFTARROW vstr rail1"
\bind LEFTARROW "vstr rail1"
\Scroll myszy - zmiana chromatyczności mapy +/-
\bind MWHEELUP "varfunc add r_greyscale 0.1"
\bind MWHEELDOWN "varfunc sub r_greyscale 0.1"
