ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Quake Champions - Burial Chamber Arena Trailer

śro, 22 marzec 2017 15:46:00 | Autor: freak | Quake Live

Bethesda raczy nas kolejną krótką zajawką filmową z Quake Champions. Trwający zaledwie minutę materiał prezentuje nową mapę: Burial Chamber. Czy też raczej Arenę!

Nacieszcie oczy lub pojedynczą gałkę oczną:

Po intensywnej i zawrotnej pierwszej prezentacji... zaleca się powtórne odtworzenie filmu.

Natomiast obszerny opis tej mrocznej lokacji znajdziemy na oficjalnej stronie QC. A tamże również kilka sycących screenów (na samym dole) z tego pola walki.

Burial Chamber - pełen opis w języku polskim oraz opis w jęz. ang.

Najważniejsze miejsca na trzeciej zaprezentowanej Arenie to:

ŚMIERĆ SHANTAKA - Ten znajdujący się przed salą tronową obszar stanowi bardziej otwarty element mapy Burial Chamber. Znajdujące się na wielu poziomach wejścia i wyjścia do centrum areny pozwalają zespołom na obranie różnych dróg ku wzmocnieniu: prosto przez środek, jedną z tras bocznych lub od dołu.

SALA TRONOWA - Nad salą tronową góruje dzierżący obelisk posąg Gorotha. Liczne wewnętrzne poziomy oraz dwa wejścia sprawiają, że lepsze dla zespołów może być chronienie tego terenu z zewnątrz i wycofywanie się dopiero wtedy, gdy napór przeciwnika okaże się zbyt silny. Zajęcie wyższej pozycji zawsze daje przewagę w walce, lecz sam obelisk znajduje się na parterze, co oznacza, że konieczny może się okazać wybór między obroną bezpośrednią a dogodną pozycją.

ZDRADLIWA WYCHODNIA - To boczna trasa biegnąca wzdłuż ścian komnaty głównej. Można na niej znaleźć megazdrowie i wyrzutnię rakiet. Gracze, którzy zdołają wykonać długi skok przez lawę, zostaną nagrodzeni kilkoma przedmiotami odnawiającymi, zdrowiem i, co najważniejsze, teleportem, który przeniesie ich do głównej komnaty, tuż nad wzmocnienie – to daje doskonałą okazję, by je wykraść, nim zrobi to przeciwnik.

WODOSPADY LAWY - Wodospady Lawy leżą po przeciwnej stronie areny – znajduje się tu drugi obelisk. Jego obrona nie będzie łatwa, gdyż okolica jest bardziej otwarta. Są tu jednak tylko dwa wejścia, które w dodatku widać z niemal każdego miejsca w pomieszczeniu, co pozwala stworzyć wąskie gardła. Osłona jest minimalna, lecz niewielka przewaga wysokości może skłonić drużyny do walki na większy dystans. Należy uważać, by nie dać się zrzucić do lawy wskutek odrzucającej siły broni.

MOST ZEMSTY - W centralnym obszarze areny, na znajdującym się na rampie sarkofagu, pojawiają się wzmocnienia. Przebywanie w tym pomieszczeniu jest zazwyczaj niebezpieczne, zwłaszcza jeśli wzmocnienie ma niedługo się pojawić. Brak osłony na górnym poziomie sprawia, że powolniejsi czempioni będą wystawieni ze wszystkich stron na ogień z railgunów i pozbawieni możliwości ucieczki.

STOPIONE PODZIEMIA - Klaustrofobiczne grobowce to świetna kryjówka dla cięższych czempionów – kręte korytarze i niskie sufity pozwalają dobrze wykorzystywać potencjał obrażeń obszarowych. W Stopionych Podziemiach mnóstwo jest przedmiotów odnawiających i zdrowia, co może okazać się pomocne dla szybko i precyzyjnie poruszających się po okolicy graczy.

Te piekielne uroczysko zawierać będzie 16 przedmiotów zdrowotnych, 3 części pancerza oraz 12 przedmiotów odnawiających (się). To wszystko powinno stanowić fantastyczne miejsce do zabawy, nieprawdaż? Swoją drogą czy jedno albo nawet dwa z nich nie przypominają, aby pamiętnej "Temple of Retribution", to jest dm7 z Q3?

Quake Champions - stworzony z myślą o sportach elektronicznych cz. 2

sob, 18 marzec 2017 23:30:00 | Autor: _Vh | Quake Live

Na Redbull.com możemy przeczytać bardzo interesujący artykuł z wplecionymi wypowiedziami Tima Willitsa o nadchodzącym Quake'u Champions:

http://www.redbull.com/en/esports/stories/1331849601416/quake-champions-interview-tim-willits

Tim przypomina, że seria Quake jest obecna na esportowym podwórku od ponad 21 lat (ba, wręcz je tworzyła) i że wielu prominentnych działaczy sceny wciąż uwielbia "Wstrząs". Dostajemy kolejne potwierdzenie, że progracze mają realny wpływ na kształt gry oraz, że id Software da możliwość tworzenia własnych serwerów gier i liczy na wsparcie administratorów serwerów QL/Q3. Willits podkreśla, że id będzie organizować turnieje, ale nie będzie ograniczać możliwości tworzenia własnych. Zależy mu na tym, aby istnieli zawodowi gracze na scenie, których będzie stać na życie z gry w Quake'a. Obserwują Overwatch i uczą się od Blizzarda. Myślą również nad podziałem na regiony, ale ten temat nie został jeszcze zamknięty.
Finał rozmowy, nieco zadziorny, podsumowuje podejście id do Quake'a (i przy okazji wlewa ciepło w nasze serca głodne soczystego fragowania opartego na umiejętnościach, a nie kolorkach):

[...]And when you win a world championship and you’re standing on that stage, do you want to win it with a great, violent, bloody game, or do you want to win it in a game that looks like a Disney XD movie?

[...]Kiedy wygrywasz mistrzostwo świata i stoisz na scenie, to chcesz być najlepszy we wspaniałej, krwawej grze czy chcesz być najlepszy w grze, która wygląda jak z bajka Disneya?

PS. Redbull na poważnie zaangażował się w sporty elektroniczne. Między innymi wspiera jednego z najlepszych graczy na świecie w Starcrafta II, Artura Nerchio Blocha.

PS2. Blizzard wymaga zgody na zorganizowanie turnieju powyżej pewnej kwoty w puli nagród. Jest spora szansa, że id/Bethesda też będzie wymagać pewnych ustaleń, ale nie uważam, aby mieli rzucać kłody pod nogi, szczególnie na poziomie lokalnych turniejów.

Quake Champions - stworzony z myślą o sportach elektronicznych

pią, 17 marzec 2017 20:06:00 | Autor: _Vh | Quake Live

Kolejna garść świeżych informacji prosto od Tima Willtisa:

-Quake Champions będzie jedną z gier turniejowych na QuakeCon 2017
-zakup gry da dostęp do Championów dodanych również po premierze
-drużynowy tryb gry 'Sacrifice' oraz duel są zaprojektowane z myślą o sportach elektronicznych
-matchmaking będzie działał w grach indywidualnych i drużynowych
-system anty-cheat będzie wbudowany w grę
-niedługo zobaczymy kolejną klasyczną mapę w QC
-beta ruszy w przeciągu kilku tygodni

Oryginalna wypowiedź

- Quake Champions will be featured in a tournament at QuakeCon 2017
- All future Champions will be free with a purchase of the full game
- Team gamemode 'Sacrifice' (and Duel) is being built for esports
- Ranked matchmaking will be for both Duel and team gamemodes
- Anti-cheat measures are being put into place with a third party organization
- Another classic map will make its return to QC
- Closed beta will start in the next few weeks

Pozostaje czekać i odkładać na nowy komputer.

Scalebearer - nowa postać Quake Champions

śro, 15 marzec 2017 22:23:00 | Autor: freak | Quake Champions

Oto władca agresywnej rasy greissów. Czyli po prostu Scalebearer, a po naszemu "łuskowiec". To zupełnie nowa postać w świecie Quake Champions.

Jego szerszy opis został ujawniony dosłownie przed chwilą. Ciekawi jesteście na ile odmienna jest jego zdolność bojowa oraz jakie dokładne statystyki posiada? Oto Galaktyczny Watażka i prezentacja jego "byczej szarży":

Więcej historii na temat tego Championa odkryjesz na stronie poświęconej tej właśnie postaci:

quake.bethesda.net/pl/champions/5oAXEnJ3biEYIKiYO4kY8g

Aktualizacja, kolejny film reprezentanta wagi ciężkiej w akcji:

Twórcy nowej części "Wstrząsu" postanowili, co pewien czas raczyć nas opisami bohaterów aren. Wkrótce dowiemy się więcej o Anarkim, Clutchu i Galenie na przełomie kwietnia. W maju poznamy bliżej Rangera, Visora i Sorlaga, a później pozostałych wojowników w których przyjdzie się nam wcielić.

Tim Willits w wywiadzie dla GG.ru

wto, 14 marzec 2017 22:54:00 | Autor: _Vh | Quake Champions

Na www.plusforward.net ukazał się bardzo ciekawy wywiad z Timem Willitsem, jedną z kluczowych postaci zaangażowanych w powstawanie Quake'a Champions. Autorzy przepytali Amerykanina na targach PAX, z których pochodzi większość materiałów, które obecnie zalewają internet (ku naszej uciesze).

Wywiad:
www.plusforward.net/quake/post/21881/ggru-interview-with-tim-willits/

Z wywiadu możemy dowiedzieć się, że:
-id Software rozmawia z ESL, m.in. w sprawie IEM (Intel Extreme Masters, czyli obecnie największe i najbardziej prestiżowe rozgrywki esportowe. Następca WCG i ESWC),
-dostęp do bety pojawi się w przeciągu kilku tygodni (plotki z innego źródła głoszą, że trzech),
-w grze będzie dostępny matchmaking,
-pojawi się przynajmniej jeszcze jedna klasyczna mapa (choć należy podejrzewać, że po przeróbkach),
-będzie można założyć własny serwer,
-gra lubi 120Hz, szykujcie dolary na monitory,
-id Software planuje dodać do gry system anti-cheat,
oraz kilku innych ciekawostek.

Ciekawa i konkretna rozmowa. Polecam.

Slasher plays QC at PAX

wto, 14 marzec 2017 11:12:00 | Autor: Lou | Quake Champions

Nieliczni, którzy wybrali się na PAX mieli okazję poznać nowy system skrzynek, które mają urozmaicić rozgrywkę w Quake Champions. Będzie można je zdobyć najprawdopodobniej po meczu (podobnie jak w dota/csgo), a także kupić za wirtualną walutę w grze. Będzie można ją zdobyć wraz ze wzrostem doświadczenia oraz za zdobywane "achivmenty".

Quake Champions w modelu free to play

pią, 10 marzec 2017 18:09:00 | Autor: _Vh | Quake Champions

Mamy dobrą wiadomość dla fanów Quake'a - nowa odsłona naszej ulubionej serii będzie dostępna w wersji free to play z Rangerem jako podstawowym czempionem!

W rozmowie z serwisem Polygon Tim Willits powiedział:

"At its core, it’s a free-to-play game with the option to buy the Champion Pack and just get in and play with all the Champions. There are a number of Quake players that just want to play their Quake, right? [...]

But then we also understand that we want to get as many people into the game as possible, especially outside of North America and Western Europe, where we have a massive fan base. So we want to have the flexibility to have a free-to-play option for those people."

"W wersji podstawowej jest to darmowa gra z możliwością dokupienia Champion Packa (zestawu Czempionów), aby uzyskać możliwość gry wszystkimi Czempionami. Jest wielu graczy, którzy po prostu chcą grać w Quake'a, prawda? [...]

Chcemy zaprosić do gry jak najwięcej osób, szczególnie spoza Stanów Zjednoczonych i krajów Europy Zachodniej, gdzie przecież również jest wielu fanów. Chcemy być bardziej elastyczni i chcemy mieć możliwość zaoferowania im darmowej rozgrywki."

Z rozmowy dowiadujemy się również or wbudowanej w grze walucie o nazwie favor (łaska, przychylność?), którą gracze będą mogli wymieniać na czasowy dostęp do Czempionów oraz możliwość brania udziału w wyzwaniach. Spełnienie wymagań wyzwania ma dawać dostęp do reliquaries (relikwiarze?), które z kolei pozwolą odblokować nowych Czempionów i skiny.

Co jednak najważniejsze - gracze z wersji free to play będą mogli grać z graczami z pełną wersją na równych zasadach, z uwzględnieniem czempionów i ich umiejętności. Jak to dokładnie będzie rozwiązane - to się okaże.

Chyba jednak id Software i Bethesda znalazło sposób na to, jak przyciągnąć starych wyjadaczy oraz graczy CS:GO i Overwatcha. Oby im się udało i faktycznie gra nie była typu pay-to-win.

Czego sobie i Wam życzę.

Blood Covenant aka Krwawe przymierze aka dm6

czw, 09 marzec 2017 17:27:00 | Autor: _Vh | Quake Champions

Po czempionce Nyx, dostaliśmy trailer pokazujący nową-starą mapę, czyli Blood Covenant, która jest przerobioną dm6.

www.youtube.com/watch?v=ePnikEEWCp8

Jest kilka zmian związanych z architekturą ułożeniem przedmiotów. Ze względu na nową mechanikę, na mapie umieszczone są znajdźki, które odnawiają umiejętności specjalne.

Na mapie zachowano tak charakterystyczne miejsca jak 'Zakręt z railgunem' i 'Kolumny' - polecam zajrzeć na oficjalną stronę Quake Champions:

quake.bethesda.net/pl/arenas/6jO49zVzIkoyICEUw2iYMK

gdzie można przeczytać oficjalny opis:

Krwawe Przymierze. Mnisi bez twarzy strzegą tu wykładanych onyksem kanałów, pilnując, by ni kropla juchy celebransów nie zaginęła w drodze do ich Łaknącego Pasterza.

oraz zapoznać się z charakterystyką różnych pomieszczeń.

Między wierszami można wyczytać więcej szczegółów na temat mechaniki o tzw. lore, czyli świata i historii, w jakiej umieszczone są lokacje Quake'a Champions, ale temu postaram się poświęcić osobny wpis.

PS. Rozumiem budowanie wizerunku i nastroju, ale szczerze mówiąc nie mam pojęcia co mam myśleć widząc takie, a nie inne opisy postaci oraz map.

Quake Champions - Nyx

śro, 08 marzec 2017 18:39:00 | Autor: _Vh | Quake Live

Zgodnie z zapowiedzią, Bethesda* opublikowała film przedstawiający sylwetkę jednego z czempionów - Nyx, Fathom Agent.

www.youtube.com/watch?v=7IpArsMcs3o

W przeciwieństwie do poprzednich gier z serii Quake, na postać składa się nie tylko odmienna od reszty animacja i dźwięki, ale również z unikalny zestaw cech.

Profil Nyx na Quake.com

nyx-face

Umiejętności
- aktywna: Ghost walk (spacer ducha, marsz upiora, a może mgnienie zjawy?) - właściwość pozwalająca bohaterce teleportować się na niewielkie odległości. Umiejętność może być przydatna przy zasadzkach, unikach (po co uskakiwać przed rakietą, skoro można dosłownie zniknąć?) oraz... jako broń sama w sobie. W 0:30 sekundzie widać jak Nyx teleportuje się w miejsce, w którym jest już inny czempion i rozsadza go od środka,
- pasywna: Wall jump - ni mniej, ni więcej, tylko umiejętność skakania po ścianach, tudzież odbijania się od nich z wyskokiem.

Statystyki (nominalne - maksymalne - wartości na oko ;))
- zdrowie 110 - 175
- zbroja 75 - 100
- prędkość 300 - 320

Spełnił się najczarniejszy scenariusz fanów Quake'a, którzy gardzą innym picmipem niż 5, grają tylko w 125Hz i wciąż grają w TDM-y na Asterze - w grze będą czempioni z unikalnymi umiejętnościami i będzie więcej niż trzy kolory.

Quake podąża modną ścieżką wytyczoną przez gry MOBA (Dota, League of Legends) oraz Overwatch. Czy to dobra decyzja? Czy takie podejście sprawdzi się w grach 1v1, które są esencją Quake'a jakiego znamy?
Ponoć w trybie 1v1 owych umiejętności ma nie być - jak będzie, to się okaże.

Szybki rzut oka na umiejętności Nyx sugeruje, że Quake Champions nie będzie kłaść aż tak dużego nacisku na kontry (np. Nyx jest dobra versus Anarki, a Anarki dobry na Sorlaga), ale da większe pole do popisu graczom preferującym określone style gry (agresywny, pasywny, +back...).
Teleportowanie w środek przeciwnika to potężna własność i podejrzewam, że nie będzie to działać tak, jak przedstawiono na trailerze. Nie podano informacji na temat potencjalnego czasu odnowienia (cooldown) albo limitu użyć Ghost walka, co może znacząco wpłynąć na faktyczne możliwości czempiona.
Zmienne parametry (zdrowie, zbroja, prędkość) potwierdzają teorię o sprzyjaniu różnym stylom gry i jednocześnie budzą wątpliwości dotyczące balansu gry - uzyskanie "równych" warunków dla wszystkich czempionów będzie bardzo trudne.
Wciąż nie mamy wielu informacji na temat mechaniki samej gry, stąd możemy tylko dywagować.

Sylwetka kolejnego czempiona - Scalebearera pojawi się 15.03.

*aż dziwnie pisać Bethesda zamiast id Software

Update:
www.youtube.com/watch?v=hitiPsobMT4

Zgodnie z tym filmem Ghost walk nie jest teleportem, a chwilową 'niewidzialnością' z określonym czasem działania i cooldownem. Ciekawe, czy jej użycie chroni przed splashem, bo jeżeli to tylko niewidzialność, to nie powinna.

Po sfragowaniu widać komunikat o zdybciu doświadczenia (+10 exp). Zaiste, to będzie zupełnie nowa gra.

Zobacz wszystkie newsy » / Zobacz wszystkie artykuły »

Live Streamy

Obecnie brak streamów online.

Co nowego

  1. afi napisał post: Czesc czolem!! :D Pozdrawiam z uk ;) / hellou ludziska :)
  2. Xsi napisał post: Naciągana ta twoja interpretacja :P. Most owszem i jest, ale jest w... / Quake Champions - co wiemy przed premierą
  3. freak zaktualizował post: Jak to żadnego? :> Most będący centralnym punktem mapy. Nazwan... / Quake Champions - co wiemy przed premierą
  4. Xsi napisał post: ja tam nie widze zadnego podobienstwa do dm7 ;p / Quake Champions - co wiemy przed premierą
  5. freak napisał post: jaka nowa, to przecież q3dm7 ;P / Quake Champions - co wiemy przed premierą
  6. j4n3k zaktualizował post: nowa mapa: httpv://www.youtube.com/watch?v=C77oAgtXxU0 / Quake Champions - co wiemy przed premierą
  7. [w]sowa napisał post: Zapisany ! :) / Closed beta
  8. Bongo napisał post: Też na to zwróciłem uwagę. Pożyjemy zobaczymy. Na dobre rzeczy (ob... / Closed beta
  9. duch napisał post: Działa osp clan arena darkhouse.pl i osp instagib ctf s1.pureskill.... / Powspominajmy ! :>
  10. psycho|zant napisał post: Działają jeszcze której serwery : > ? / Powspominajmy ! :>
  11. RauL napisał post: Takie dziwne te zapisy, ani żadnego wymownego powiadomienia na e-ma... / Closed beta
  12. bfr_aka_pablonzo napisał post: Ja się zapisałem od razu jak uruchomili zapisy, pewnie większość z ... / Closed beta
  13. RauL stworzył temat: Closed beta
  14. psycho|zant stworzył temat: p5ycho vs nWo 2005
  15. Bongo napisał post: Ok zainstalowałem app'kę. O tempora o mores. / Quake Champions - co wiemy przed premierą

Pokaż więcej »

Gracze

  1. _Vh -7 - 470 pkt
  2. freak -2 - 172 pkt
  3. Xsi -4 - 119 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo -1 - 76 pkt
  5. Lou - 50 pkt
  6. Szczawson - 49 pkt
  7. tath - 42 pkt
  8. majki - 33 pkt
  9. opos.brutal -1 - 26 pkt
  10. bryan -2 - 18 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 171135 / 177064
  • Trafień / strzałów: 101532045 / 334939211
  • Fragów / zgonów: 5179803 / 4474814

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Do you want to win a world championship in a game that looks like a Disney XD movie?

Źródło: Tim Willits o OV

Dodał: _Vh

Ankieta

Uważasz, że QC przyczyni się do porządnego resetu serii?

Głosów: 31