ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Własne tekstury i problemy w GTKRadiant 1.4

Masło

Gravatar

Od: 2010-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-02-28 13:40:40

Otóż mam kilka problemów. Pobrałem gtkradiant 1.4 jednak, przy włączaniu nei mam wyboru quake tylko
SW:JK2, JA, i jeszcze 2 jakieś. Druga sprawa to tekstury. Jak chcę jakąś wybrać to tylko takie czerwone z napisami typu "shader not found". Nie przeszkadza mi to zbytnio gdyż będę używał własnych tekstur(no ale fajnie jakby działały). Tylko nei bardzo wiem jak. Jak mam np. plik a.jpg to co muszę z nim zrobić bym mógł go na tksture wybrać? Czytałem to co jest na stronie (www.quake.net.pl/?page=radiant#wltext) ale nie bardzo rozumiem.

Masło

Gravatar

Od: 2010-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-03-01 19:24:47

No co nikt nie wie?

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-03-01 20:10:48

Przenieście to na subforum Mapy to moze ktoś ze znawców Radianta pomoże.

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

GrosQuildu

Gravatar

Od: 2009-02-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-03-02 15:51:36

Ja miałem tak:
Zainstalowałem radianta, tylko JA. W folderze z grą zrobiło mi się parę folderów, m.in. "textures". Tam musiałem wrzucić wszystkie tekstury z gry (z pliku assetss_1.pk3), a jak chciałem dodać własną, to też tam wrzucałem. Wszystkie textury oczywiście nie były luzem, tylko w folderach, moje też.

A z pierwszą sprawą do faktycznie nie widziałem nigdy Q3 w wyborze. Nie znam się aż tak, ale możesz zrobić mapkę na np: JA i może zadziała pod Q3, tylko modele i textury odpowiednie musisz brać.

ShadoW_86

Od: 2002-05-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-03-02 22:37:12

Cytat z posta - autor: Masło
> Otóż mam kilka problemów. Pobrałem gtkradiant 1.4 jednak, przy włączaniu nei mam wyboru quake tylko
>
>
>
> SW:JK2, JA, i jeszcze 2 jakieś. Druga sprawa to tekstury. Jak chcę jakąś wybrać to tylko takie czerwone z napisami typu "shader not found". Nie przeszkadza mi to zbytnio gdyż będę używał własnych tekstur(no ale fajnie jakby działały). Tylko nei bardzo wiem jak. Jak mam np. plik a.jpg to co muszę z nim zrobić bym mógł go na tksture wybrać? Czytałem to co jest na stronie (www.quake.net.pl/?page=radiant#wltext) ale nie bardzo rozumiem.

Gtk 1.4 występowało pod kilkoma instalatorami, z plikami do różnych gier. Jak widać ty masz akurat wersję obsługującą JA. Żeby tworzyć mapki do Quake 3, albo na przykład Enemy territory, potrzebujesz odpowiedniego instalatora, znajdziesz go tutaj:

kliknij tutaj

Jak widać są tam 3 wersje Gtk1 1.4, ściągnij sobie tą pierwszą (Q3/RTCW/ET).

Masło

Gravatar

Od: 2010-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-03-03 14:35:57

Jest ok, ale w folderze z quakem nie mam żadnego katalogu tekstury. No i w radiancie nie wszystkie działąją. Może mam złą wersje gry? Jaką w macie?

Edit:
Ok już mam wszystkie tekstury(coś było nie tak z grą, zainstałem radianta i quake jeszcze raz i śmiga).Jednak wciąż nie mam tego folderu z testurami :/

ShadoW_86

Od: 2002-05-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-03-03 18:40:08

Cytat z posta - autor: Masło
> Jest ok, ale w folderze z quakem nie mam żadnego katalogu tekstury. No i w radiancie nie wszystkie działąją. Może mam złą wersje gry? Jaką w macie?

Co to znaczy złą wersję? Point release nie ma tu nic do rzeczy, a jeśli nie masz uszkodzonego Pak0 (a nie masz skoro gra Ci działa), to wszystko powinno być ok. Textury znajdują się właśnie w tym pliku Pak0, który jest plikiem archiwalnym i zawiera wszystkie zasoby gry. Tak więc po normalnej instalacji, z prawidłowym wskazaniem miejsca zainstalowania Gtk wszystko powinno działać normalnie. Jeśli chcesz dodać własne textury, to musisz sam sobie stworzyć foldery textures/mojanazwa w katalogu baseq3. Potem do folderu mojanazwa wrzucasz textury których chcesz użyć do mapy.

Masło

Gravatar

Od: 2010-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-03-03 18:42:50

No, w końcu wszystko działa jak trzeba. Dzięki wielkie za pomoc.