ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

blad przy robieniu AAS

soomal

Gravatar

Od: 2005-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-23 10:32:37

Robie mape i mam maly problemik. Zrobilem glowny szkielet, jakies prowizoryczne oswietlenie i proponowany item-placement.
Moge sobie biegac po mapce, ale chcialem zobaczyc jak radzi sobie na niej bot. Jednak gdy probuje zrobic aas za pomoca bspc otrzymuje blad o leaku (radiant 1.4 mi takiego nie wyrzuca).
/--------------------------
BSPC version 2.1h, May 6 2001 16:15:03 by Mr Elusive
bsp2aas: kolumna128.bsp to kolumna128.aas
-- Q3_LoadMapFromBSP --
Loading map from kolumna128.bsp...
creating planar surface planes...
searching visible brush sides...
0 brush sides132 brush sides textured out of 1201
-------- Brush CSG ---------
357 original brushes
353 output brushes
-------- Brush BSP ---------
353 brushes
200 visible faces
0 nonvisible faces
2268 total sides
Win32 multi-threading
1 threads max
depth first bsp building
409 splits
550 KB of peak total bsp memory
BSP tree created in 1 seconds
------- Prune Nodes --------
408 pruned nodes
---- Node Portalization ----
1 nodes portalized
0 tiny portals
0 KB of portal memory
261 KB of winding memory
------ FloodEntities -------
WARNING: no entities inside
**** leaked ****
------------------------------------/

W manie do bspc znalazlem wyjasnienie, ktorego nie rozumiem:

  1. There are no entities in the map at all, or all entities that are actually in the map are placed in solid. In this case the BSPC tool outputs "WARNING: no entities inside". (At least a player start entity is needed to load a map.)

Co zrobilem zle?

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-08-23 11:41:26

Sprawdź czy nie masz jakichś elementów (entity) w ścianach / poza mapą.

edit:
A może jednak masz leaka i wyłączoną opcję przerwania kompilacji przy tym błędzie? Sprawdź dla pewności ;).

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-23 14:59:13

Do parametru, podczas robienia pliku aas dopisz:

-forcesidevisible - powinno pomoc...

Jak nadal pojawia sie wyzej wymieniony problem z leakiem... Wejdz w parametry kompilacji mapy - Radiant ->
File -> Project settsings - tam wybierz te opcje, ktora kompilujesz mape wcisnij Change - wywal z niej parametr -meta
Aby wyszlo mniejwiecej cos takiego (sciezki moga sie roznic), to jest dla bsp_Q3Map2: (single) BSP -meta

! "C:/Program Files/GtkRadiant-1.4/q3map2" -v # -game quake3 -fs_basepath "D:/Quake3/" $

dAde - to co on opisal dotyczy aas, nie kompilacji - choc tez nie zaszkodzi sprawdzic... Tak jednak sie sklada ze q3map2 z -meta troche gryzie sie z bspc :/ Boty tak czy tak beda lazic po mapie jak pijane... A aby je doprowadzic do porzadku trzeba sie troche nameczyc.

soomal

Gravatar

Od: 2005-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-23 15:08:37

najpierw popodnosilem wszystkie przedmioty, ktore lezaly na podlogach o 16u, zeby na pewno nie nachodzily na nie. Nie pomoglo.
Pozniej usunalem wszystkie entities, zostawilem jeden dm start. brak rezultatu

W koncu zrobilem jeszcze jedna prosta mape, tutaj tez nie moge zrobic aas.

Moze mam schrzanione bspc?

C:gryquake3Radiant-1.4bspc.exe -bsp2aas wieza2.bsp c:gryquake3radiant-1.4

taka komende wpisuje, w celu uzyskania aas.

Aha, opcje zatrzymywania sie na leakach mam wlaczona.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-23 15:16:38

hey, czytaj co napisalam wyzej...
Opcja na przerabianie do aas powinna wygladac tak:

c:/gry/quake3/Radiant-1.4/bspc.exe -bsp2aas -forcesidevisible wieza2.bsp" - jak masz win98
c:/gry/quake3/Radiant-1.4/bspc -bsp2aas -forcesidevisible wieza2.bsp" - winxp i 2000
Odwroc tylko ten / bo inaczej skrypt forum cos nie przepuszcza ;/

Jak nie pomoze...

! "C:/Program Files/GtkRadiant-1.4/q3map2" -v # -game quake3 -fs_basepath "D:/Quake3/" $ w File -> Project settsings -> bsp_Q3Map2: (single)

Zamiast tego D:/Quake3/ ofc wpisz swoja sciezke.

Na test skompiluj na samym bsp_Q3Map2: (single) - potem mozesz ewentualnie dodac osobno, jak sie skonczy: bsp_Q3Map2: (single) -vis i bsp_Q3Map2: (single) -light -fast -super 2 -filter.

soomal

Gravatar

Od: 2005-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-23 22:44:14

Sorry, za poprzedniego posta. "Wyslal sie" zanim zobaczylem, ze nadeszla juz fachowa pomoc:)
Oczywiscie forcesidesvisible pomaga jak najbardziej. Mape testuje na promodzie, wiec promodowe boty (inne ai) chodza dobrze, za to standartowe... moge chodzic im za plecami,a one mnie nie widza... lol

Kilka minut z botem pokazalo, co nalezy zmienic.

Dzieki

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-23 22:57:12

No problem ;>