ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Bronie, polskie servery.

Gure

Gravatar

Od: 2007-11-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-06-23 00:06:40

Witam,

Jakie zmiany zaszły w zakresie uzbrojenia? Co zostało polepszone/zmienione a co dodane?

Co mysliscie o nowych pukawkach - chaingun i nailgun oraz ich zastosowaniu w duelach?

A i bym zapomniał...

Macie może adresy ip polskich serverow? Dziwnym trafem mam pokazane na scorebar ping 33+, jednak kiedy zmienie cl_maxpackets z 125 do 30 mam ok. 17.

Normalnie maxpackets zmiejsza ping a nie go podwyższa? Czy to błąd w wyświetlaniu?

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-06-23 16:01:36

Nudzi mi się, więc choć topic jest nudny to odpiszę:

  • balans broni został zmieniony, ich postać nie. W paru słowach zmiany można podsumować tak, że większość giwer jest teraz słabsza, zadaje się mniej obrażeń przez co dużo bardziej liczy się w grze kontrola przedmiotów a mniej niż w q3 aim.

  • najważniejsze zmiany w balansie, to: przede wszystkim dużo słabszy LG zadający 5-6-7 punktów obrażeń w zależności od dystansu, spory splash damage z rocket launchera czyniący go jeszcze bardziej przydatną bronią niż było to w q3, rg zadające jedynie 80 punktów obrażeń, przez co trzeba się dużo bardziej napocić, żeby kogoś z niego uśmiercić, ciężej się kampuje i dużo ciężej robić spawn rape'y

  • mocniejszy sg, który dopełnia postać bardzo pozytywnych wg. mnie zmian. Teraz naprawdę dużo ciężej odbija się niektóre mapy i nawet średniej klasy zawodnik który mądrze trzyma kontrolę jest w stanie pobić przeciwników z nieco wyższej półki. Sytuacja wg. mnie będzie wręcz idealna, kiedy duele będą 15-minutowe, bo obecnie gra z tym balansem potrafi być trochę bardziej randomowa niż q3.

  • nie jestem pewien, ale czy nie zmniejszyli obrażeń zadawanych przez MG z 7 do 5? Dla mnie to praktycznie bez różnicy, i tak gra mi się tą bronią tak samo

  • przez wszystkie powyższe, trzeba się nauczyć kilku nowych prostych schematów najlepszego zadawania obrażeń, np. nmy po spawnie + ya = 2x rail i potem dobitka jest zawsze z mg/sg, a nie trzeci rail albo rl/pg/coś tam (łatwo wyliczyć) albo często zamiast walk rl vs rl albo rl vs lg warto zmienić broń na sg, który jest łatwiejszy w użyciu niż rl, a teraz zadaje dużo więcej obrażeń

  • jeśli już przy zagraniach schematycznych, to na mapach zmieniono nieco spawny, a w ogóle zupełnie nowy jest system wyboru spawnów. Np. na ztn nie da się już prawie robić zagrań a'la uNkind, ale często da się robić fragi na spawnie w innych miejscach (w jakich - nie zdradzam na razie, mam już tam nawet jedno swoje firmowe zagranie na ztn, które jest cholernie przydatne -- sytuacja ma miejsce bardzo często w normalnych meczach -- a jakoś jeszcze nikt go nie zauważył)

  • a jeśli już słówko o fragach po spawnach, to jeszcze raz powtarzam - teraz są dużo trudniejsze do wykonania, tak samo jak comebacki teraz są cięższe

  • hitboxy są większe, przez co częściej ryzykuje się zagrania np. na t4 non-stop z raila, zamiast rząglować pomiędzy nim, sg, a rl. Istnieje większe prawdopodobieństwo trafienia, więc warto ryzykować użycie broni "wszystko albo nic"

  • nowych giwer w duelu w ogóle obecnie nie ma, bo na mapach w standardowej puli map turniejowych nie występują

mp30 nie polecam, ja wtedy gram z dużo bardziej wyczuwalnymi lagami niż na 125 ;x

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-06-23 18:42:16

Właśnie ten zmodyfikowany system respawnów mnie się nie podobi. Myślę, że był to ważny i efektowny element gry. Jeśli ktoś uważa, że spawnfragi faworyzują lepszych graczy, to ma rację. Tak samo jak zbieranie armorów czy lepszy aim ;p

mises.org / marksdailyapple.com

Choooy

Od: 2008-09-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-06-23 18:59:32

A ja uważam, że nowy system respów jest lepszy. Znacznie łatwiej przewidzieć gdzie pojawi się enemy. Poza tym jest kilka myków, dzieki którym ma się prawie pewność na spawn kille :D Nie zdradzam choć pewnie dużo osób wie ocb.

Ni Chooyah!

_Vh

Od: 2003-05-21

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-06-23 19:09:25

Mnie nowy system przeraża. Mega genialny spawn na dm6 po prawej stronie schodów i na platformie, przy wyjsciu ze schodów -- aż się grać odniechciewa.
Na ztn-ie może nie ma unkinda, ale w jakiś dziwny sposób da radę zespawnować się conajmniej dwa razy w tym samym miejscu (np. na granatniku), a dziś ziomek po śmierci na MH zespawnował się koło raila. Nie sądzę, aby było to specjalnie fajne.

Единый, могучий Советский Союз!

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-06-23 21:12:42

_Vh napisał:
> Mnie nowy system przeraża. Mega genialny spawn na dm6 po prawej stronie schodów i na platformie, przy wyjsciu ze schodów -- aż się grać odniechciewa.
>
>
> Na ztn-ie może nie ma unkinda, ale w jakiś dziwny sposób da radę zespawnować się conajmniej dwa razy w tym samym miejscu (np. na granatniku), a dziś ziomek po śmierci na MH zespawnował się koło raila. Nie sądzę, aby było to specjalnie fajne.
nie fajne na ztn jest jak masz spawn przy pg, a nmy przy rg, przez co dzielicie się:

ty - ya, pg, rg/lg z ryzykiem

nmy - ya, mh, ra, rg, rl, shardy, lg

xDDD

_Vh

Od: 2003-05-21

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-06-23 22:27:40

Mav’ napisał:_
> nie fajne na ztn jest jak masz spawn przy pg, a nmy przy rg, przez co dzielicie się:
>
> ty - ya, pg, rg/lg z ryzykiem
>
> nmy - ya, mh, ra, rg, rl, shardy, lg
>
> xDDD
grałem to :) normalnie jak spawn przy filarach na dm6, ftw!

Единый, могучий Советский Союз!

Gure

Gravatar

Od: 2007-11-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-06-24 06:41:49

A co z ip do serverow?

Czy jak gracie to odczuwacie warpy?

Thx mav za wypowiedz.

ProX

Gravatar

Od: 2003-12-29

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2009-06-24 08:30:20

System spawnow jest straszny. Nie jestem bardzo mocny w q,l ale gralem wczoraj z kolesiem o nicku aresor. Pierwszy mecz przebiegal pod moje dyktando, a to za sprawa spawnow i wygralem go gladko. W drugim zas, od poczatku szlismy leb w leb, do momentu, gdy ten porabany system nie zaczal mnie dawac w najbardziej debilnych miejscach jakie moglem sobie wyobrazic i przegralem go dosc sporo. Wydaje mi sie, mimo, ze jestem swiezak iz gra nabrala teraz wiecej losowosci.

Do tego ciekawe dlaczego gra sie teraz weaponrespawn 5 na dm6 a wr 15 na pt4??

Gra wymaga calkowitej zmiany stylu gry.

Podoba mi sie: balans rl, rg, natomiast lg jest za slabe!

Nemo est casu bonus

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-06-24 11:30:53

ProX napisał:
> System spawnow jest straszny. Nie jestem bardzo mocny w q,l ale gralem wczoraj z kolesiem o nicku aresor. Pierwszy mecz przebiegal pod moje dyktando, a to za sprawa spawnow i wygralem go gladko. W drugim zas, od poczatku szlismy leb w leb, do momentu, gdy ten porabany system nie zaczal mnie dawac w najbardziej debilnych miejscach jakie moglem sobie wyobrazic i przegralem go dosc sporo. Wydaje mi sie, mimo, ze jestem swiezak iz gra nabrala teraz wiecej losowosci.
>
> Do tego ciekawe dlaczego gra sie teraz weaponrespawn 5 na dm6 a wr 15 na pt4??
>
> Gra wymaga calkowitej zmiany stylu gry.
>
> Podoba mi sie: balans rl, rg, natomiast lg jest za slabe!
Masz rację pisząc, że gra jest bardziej randomowa obecnie, ale to bardziej wynika z timelimit 10 i tego, że ciężej się teraz odbija mapę. Mi się ten balans raczej podoba, chociaż myślę że zmiana netcode'u (co wiele osób myli ze zbyt dużymi hitboxami) oddałoby grze jeszcze więcej sprawiedliwości.

Z wr źle mówisz ;) Wszędzie jest wr5, tylko i wyłącznie rail na t4 jest na 15, o co wiele osób ze sceny (m.in. ja) prosiło za pośrednictwem forum ql.

A lg dopiero teraz jest akurat takie jak powinno być, wcześniej było imba na maksa.

sab

Od: 2002-12-13

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2009-06-24 13:42:09

QL jest zrobiony pod nieskilli i to jest jeden z powodu jego popularności. Innym oczywiście jest kasa i chęć sławy, bo każdy pryszczaty małolat marzy o tym by być wielkim graczem i jeździć z komupterem po całym świecie.

Z rg ponad 50% wyciągnie teraz każdy średnio ogarnięty zawodnik, bo hitboxy są zajebiście wielki. SG tak samo, o ile w q3 trzeba coś tam umieć, żeby napierdalać tą bronią, to w QL po @#$% - strzelaj jak leci. LG jest bronią do niczego, żeby zakatrupić typa na ra na dm6 musze spawać go z 10 sekund. Podniesli znaczenie rl czy sg i granatów, bo z tego każdy frajer coś tam trafi.

Następna rzecz która mnie rozpierdala to, jak ludzie podniecają się, że w QL priorytetem jest kontrola mapa, taktyka ble, ble, a nie jak w q3 aim z lg i rg. I jest to prawda tyle, że to jest gra komputerowa w której chodzi o zajebanie rywala, a jeżeli jesteście takimi zajebistymi inteligentami i taktykami to idzcie grać w szachy albo panzer general i tam pokażcie na co was stać. Ja wchodze na serwer aby się rozerwać biegać za każdym zielonym robotem czy mam mg czy rg, a nie liczyć w głowie, że jakaś tam zbroja pojawi się za 15 sekund.

Bardzo zdolny i leniwy to na pewno mowa o mnie

Twoje IQ 150 przy moim wygląda skromnie

_Vh

Od: 2003-05-21

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-06-24 14:12:44

Gure napisał:
> A co z ip do serverow?
?! Serwery otagowane "PL #i", gdzie i=1, 2, to polskie serwery.

Единый, могучий Советский Союз!

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-06-24 14:44:56

sab napisał:
> Następna rzecz która mnie rozpierdala to, jak ludzie podniecają się, że w QL priorytetem jest kontrola mapa, taktyka ble, ble, a nie jak w q3 aim z lg i rg. I jest to prawda tyle, że to jest gra komputerowa w której chodzi o zajebanie rywala, a jeżeli jesteście takimi zajebistymi inteligentami i taktykami to idzcie grać w szachy albo panzer general i tam pokażcie na co was stać. Ja wchodze na serwer aby się rozerwać biegać za każdym zielonym robotem czy mam mg czy rg, a nie liczyć w głowie, że jakaś tam zbroja pojawi się za 15 sekund.
no a kto Ci teraz też zabrania to robić?

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-06-24 17:36:33

sab napisał:
> Następna rzecz która mnie rozpierdala to, jak ludzie podniecają się, że w QL priorytetem jest kontrola mapa, taktyka ble, ble, a nie jak w q3 aim z lg i rg. I jest to prawda tyle, że to jest gra komputerowa w której chodzi o zajebanie rywala, a jeżeli jesteście takimi zajebistymi inteligentami i taktykami to idzcie grać w szachy albo panzer general i tam pokażcie na co was stać. Ja wchodze na serwer aby się rozerwać biegać za każdym zielonym robotem czy mam mg czy rg, a nie liczyć w głowie, że jakaś tam zbroja pojawi się za 15 sekund.
Info: mylisz się. Quake to z pozoru tylko gra w której się biega i strzela jak bezmózga masa. I czy ty człowieku jesteś upośledzony aby jako przykład gry gdzie jest "jedyna prawdziwa taktyka, bo w kłejku jej nie ma" podawać strategię TUROWĄ ?

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Gure

Gravatar

Od: 2007-11-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-06-24 17:44:27

> Z rg ponad 50% wyciągnie teraz każdy średnio ogarnięty zawodnik, bo hitboxy są zajebiście wielki. SG tak samo, o ile w q3 trzeba coś tam umieć, żeby napierdalać tą bronią, to w QL po @#$% - strzelaj jak leci. LG jest bronią do niczego, żeby zakatrupić typa na ra na dm6 musze spawać go z 10 sekund. Podniesli znaczenie rl czy sg i granatów, bo z tego każdy frajer coś tam trafi.

Lg zostało zbalansowane i spadł % jego użycia, to dobrze bo broń była za często używana i była praktycznie uniwersalna w każdej potyczce. Sg w końcu poprawili, była to broń zdecydowanie do poprawy.
Co do rl i granatów nie mam zdania. Jednak sprawa raila mi się podoba... jest łatwiej trafić (co jest faktem, nawet dla ludzi z większym pingiem) ale w rekompensacie rg zadaje tylko 80dmg.

Pozatym ql to nie brainless frager.

> ?! Serwery otagowane "PL #i", gdzie i=1, 2, to polskie serwery.

Wiem , ale mi chodzi o ip. Chciałbym sobie spingować.

_Vh

Od: 2003-05-21

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-06-24 18:14:31

Gure napisał:
> Wiem , ale mi chodzi o ip. Chciałbym sobie spingować.
Będę wstrętny, były całkiem niedawno, musisz poszukać.

Единый, могучий Советский Союз!

Galahard

Od: 2003-06-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-06-25 13:56:05

sab napisał:
> QL jest zrobiony pod nieskilli i to jest jeden z powodu jego popularności. Innym oczywiście jest kasa i chęć sławy, bo każdy pryszczaty małolat marzy o tym by być wielkim graczem i jeździć z komupterem po całym świecie.
>
> Z rg ponad 50% wyciągnie teraz każdy średnio ogarnięty zawodnik, bo hitboxy są zajebiście wielki. SG tak samo, o ile w q3 trzeba coś tam umieć, żeby napierdalać tą bronią, to w QL po @#$% - strzelaj jak leci. LG jest bronią do niczego, żeby zakatrupić typa na ra na dm6 musze spawać go z 10 sekund. Podniesli znaczenie rl czy sg i granatów, bo z tego każdy frajer coś tam trafi.
>
> Następna rzecz która mnie rozpierdala to, jak ludzie podniecają się, że w QL priorytetem jest kontrola mapa, taktyka ble, ble, a nie jak w q3 aim z lg i rg. I jest to prawda tyle, że to jest gra komputerowa w której chodzi o zajebanie rywala, a jeżeli jesteście takimi zajebistymi inteligentami i taktykami to idzcie grać w szachy albo panzer general i tam pokażcie na co was stać. Ja wchodze na serwer aby się rozerwać biegać za każdym zielonym robotem czy mam mg czy rg, a nie liczyć w głowie, że jakaś tam zbroja pojawi się za 15 sekund.
Hę?

A prosty przykład: dwóch graczy posiadających podobne umiejętności techniczne (celność, movement, generalną znajomość mapy) w FFA będzie mniej więcej na podobnym poziomie. Ale gdy postawi ich się na przeciwko siebie w duelu (dorzycamy timing głównie - jako element bardzo techniczny) jeden z nich, który będzie lepiej kombinował i przewidywał posunięcia drugiego, zmiażdzy przeciwnika.

Czym mam to wytłumaczyć? fartem? Na FFA statystyki mam zbliżone jeśli chodzi o celność, DR/DG czy zebrane itemy, a jednak na duelu rusyje się wyraźna prawidłowość.

Podobnie sprawa się ma w przypadku TDM, gdyż tam też odpowiednia kontrola mapy daję przewagę. CTF jest bardziej podzielony na role, i tam istotnie może być tak, że drużyna wygra dzięki doskonałemu capperowi.
A generalnie albo idź się lecz, albo zerknij na parę poważnych spotkań, gdzie grali profesjonaliści a nie dzieci.

Si vis pacem Para bellum

sab

Od: 2002-12-13

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2009-06-25 17:48:34

Galahard napisał:
> A generalnie albo idź się lecz, albo zerknij na parę poważnych spotkań, gdzie grali profesjonaliści a nie dzieci.

Nie mam 15 lat, żeby oglądać ze stójką w gaciach spoconych 50 kilowych "profesjonalistów" klikających w myszkę komputerową.

"Poważnych spotkań" :DDDDDD

I nie musisz mi tu z pasją małoletniej dziewczynki opisywać czym jest tdm czy duel, bo trochę w oba tryby pograłem.
a ty mój al\en iternetowy bohaterze naucz się nie obrażać swoich rozmówców przez internet, bo to potrafi każdy. Pokaż kiedyś swój cięty język w realu.

Bardzo zdolny i leniwy to na pewno mowa o mnie

Twoje IQ 150 przy moim wygląda skromnie

O]]]satan

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2009-06-25 21:37:51

swoja droga sab ma troche racji bo wiecej teraz liczenia i kampienia w 1v1 niz strzelania i zabijania

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!

ins1d1um

Od: 2007-09-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-06-25 22:03:17

Cytat z posta - autor: Gure
> > Jednak sprawa raila mi się podoba... jest łatwiej trafić (co jest faktem, nawet dla ludzi z większym pingiem) ale w rekompensacie rg zadaje tylko 80dmg.
>
>
>
>
> Co kur*a? z reila w ql jest lepiej trafić?
>
>
> mam paręset dem gdzie rail wyraźnie trafia a nie zabiera H/A i tyle samo dem z chybionym strzałem a jednak "piknie". QL sprawia wrażenie podobne do gry na modzie OSP. W zamkniętych testach tego nie miałem.

d00die

Od: 2006-09-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-06-26 08:33:56

www.quakelive.com/forum/showthread.php?t=27153

To tak odnośnie polskich serwerów.

Gure

Gravatar

Od: 2007-11-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-06-26 18:32:39

> Co kur*a? z reila w ql jest lepiej trafić?
>
>
> mam paręset dem gdzie rail wyraźnie trafia a nie zabiera H/A i tyle samo dem z chybionym strzałem a jednak "piknie". QL sprawia wrażenie podobne do gry na modzie OSP. W zamkniętych testach tego nie miałem.

Troche łatwiej trafić bo hitbox jest większy. Na dodatek netcode jest ulepszony co jeszcze bardziej ułatwia sprawe.

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-06-26 19:40:26

Gure napisał:
> Na dodatek netcode jest ulepszony co jeszcze bardziej ułatwia sprawe.
Coś wolę serwy aster i netcode cpma q3 tbh ;o

=)

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-06-26 19:47:23

hitboxy nie są większe, to jest kwestia netcode'u

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-06-26 20:19:11

Cytat z posta - autor: Gure
> > Co kur*a? z reila w ql jest lepiej trafić?
> >
> >
> >
> > mam paręset dem gdzie rail wyraźnie trafia a nie zabiera H/A i tyle samo dem z chybionym strzałem a jednak "piknie". QL sprawia wrażenie podobne do gry na modzie OSP. W zamkniętych testach tego nie miałem.
>
>
>
>
>
>
>
>
> Troche łatwiej trafić bo hitbox jest większy. Na dodatek netcode jest ulepszony co jeszcze bardziej ułatwia sprawe.

Pewnie, super sprawa, można strzelać i strzelać i chuja z tego mieć, bo przeciwnik weźmie Guard albo Armor Regen i możesz mu nagwizdać. Zresztą co tam CTF, jakiś czas temu musiałem 4 razy kolesia trafić w FFA żeby łaskawie poszedł do piachu :asd

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher