ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

BSP --> AAS = zero rezultatu...

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-10-28 17:40:23

Mam spory problem. Jestem w trakcie kończenia nowej mapki. Chciałem zrobić wreszcie plik .aas i przetestować trochę, no ale co się okazało? Muka jest :/.

Teraz szybciutko wytłumaczę - mapka kompiluje się poprawnie i potem można ją normalnie uruchomić. Q3Map2 nie wykrywa żadnych leaków. Są tylko "duplicate planes" czy jakoś tak się to nazywało. Gdy zaczynam robić .aas, to cały proces przebiega normalnie, ale potem nie ma nigdzie pliku!

Oto log z bspc.exe:
BSPC version 2.1h, May 6 2001 16:15:03 by Mr Elusive

bsp2aas: q3dade14.bsp to aas\q3dade14.aas

-- Q3_LoadMapFromBSP --

Loading map from q3dade14.bsp...

creating planar surface planes...

searching visible brush sides...

0 brush sides644 brush sides textured out of 7659

Entity 0, Brush 620: duplicate plane

Entity 0, Brush 1866: duplicate plane

-------- Brush CSG ---------

2328 original brushes

1957 output brushes

-------- Brush BSP ---------

1957 brushes

1062 visible faces

0 nonvisible faces

12215 total sides

Win32 multi-threading

1 threads max

depth first bsp building

2201 splits

2716 KB of peak total bsp memory

BSP tree created in 10 seconds

------- Prune Nodes --------

1714 pruned nodes

---- Node Portalization ----

487 nodes portalized

0 tiny portals

89 KB of portal memory

1756 KB of winding memory

------ FloodEntities -------

WARNING: no entities inside

**** leaked ****
Wygląda (przynajmniej dla mnie :P) na to, że jest leak, ale leaka nie ma :P! Nie mam pojęcia co jest nie tak.

Pomocy, chciałem już dzisiaj mapkę wydać, a tu lipa jest...

pluskff4

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2003-10-28 18:02:48

a moze w windozie sie schowal , umnie tak bylo kilka razy:)

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-10-28 18:30:52

Szukałem - nie ma. Poza tym robię z parametrem -output [katalog], więc tam się powinien pokazywać.

Dodatkowo, jeśli chodzi o możliwość leaka, to robiłem też \"Hollow\" wokół całej mapy i log z bspc wygląda tak samo.

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-10-28 19:01:22

probowales juz z nowym bsp? powinno pomoc, a jak nie to sie pomysli ;)

edit: a juz myslalem ze oglaszasz sie z nowa mapka ;P

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-10-28 21:51:43

> Dodatkowo, jeśli chodzi o możliwość leaka, to robiłem też \"Hollow\" wokół całej mapy i log z bspc wygląda tak samo.

Sprawdź czy jakiś item (przede wszystkim światła, punkty nawigacyjne dla botów i dm_starty) nie jest \"schowany\" w brushu. BTW: czy ktoś ma zarchiwizowaną listę błędów pojawiających się w q3map? Kiedyś było pod quake3.qeradiant.com/errors.shtml ale dzisiaj jest tam tylko jeden error: \"404\"

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-10-28 22:13:04

Ja mam, ale pomieszane z tymi z q3map2, z opisami (moimi niestety) czesc, itd. Jak chesz moge podeslac/udostepnic.

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-10-28 23:58:24

Dobra, najpierw co do tych błędów, to też coś tam mam i mogę podać.

Teraz jeśli chodzi o mój problem :P.

Jeśli chodzi o schowane itemsy, to miałem dwa światła w wodzie, ale ich usunięcie nic nie zmieniło, punktów nawigacyjnych dla botów nie ma, info_player_start i info_player_deatchmatch \"trzymają się\" z dala od jakichkolwiek ścian, brushy...

Nie pomogło także gruntowne przeinstalowanie Radianta i gtkRadianta.

Inna głupia sprawa - bspc, nie chce mi robić pliku aas także do innych mapek. Na gtkRadianta przerzuciłem się dopiero podczas robienia tej mapki i może po prostu nie wiem o czymś co może być potrzebne (nie sądzę)?

Ścieżka do bspc jest standartowa:

bspc.exe -bsp2aas q3dade14.bsp -output aas

więc tu też nic nie jest chyba źle.

Szybkie podsumowanie - doszedłem teraz do wniosku, że błąd nie tkwi w mojej mapce a w samym Radiancie. Może któreś opcje są ważne przy tym procesie, a ja mam jakoś namieszane? Może coś z plikami (choć nic nie mieszałem :/)?

Jeszcze raz HELP!!!

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-10-29 00:42:45

Trzeba było tak od razu :) Zapomniałeś o \"-forcesidlevisible\", spróbuj czegoś takiego:

\"bspc.exe -forcesidesvisible -optimize -bsp2aas q3dade14.bsp\"
Polecam wygodny frontend do q3map2: www.planetquake.com/hro

Szakal - podeślij mi :)
P.S. skąd można pobrać bspc.exe ver 2.1h (albo nowszy)?

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-10-29 07:14:28

Działa! Dzięki Ci bardzo Lukin.

Masz w nagrodę:
www.wolfensteinx.com/surface/tutorials/compile_errors.html

teamhuh.net/raven/Q3fix.htm

www.map-center.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1619&highlight=mode+incomplete konto na Map-Center masz, bo inaczej chyba nie pójdzie, bo to temat na forum...

www.planetwolfenstein.com/tramdesign/tutorials/tut_errors.html
Mam nadzieję, że się przydadzą linki.

Btw - możesz mi wytłumaczyć w czym tkwił błąd?

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-10-29 09:43:07

To ma związek z \"przełącznikiem\" -meta w fazie bsp. Cytat z manuala:

> meta
>
> Creates meta surfaces from brush faces. This is a very useful switch. It decomposes brush faces into their component triangles, and makes a bsp more efficient by:
>
> 1. combining surfaces.
>
> 2. removing coincident verts.
>
> 3. lowering the surface + vert count across the map.
>
> The BSP -meta command will no longer merge triangles into a large surface that causes lightmaps to become lower resolution (higher samplesize). This is a BIG change from previous Q3Map2 versions because you can VERY easily create a map that has 150+ lightmap pages and fail to light. Use lightmapscale with care now.
>
> note: You must add the -forcesidesvisible to your bspc line when using -meta. Either -meta or Q3Map2 in general makes for retarded bots without it. And the -forcesidesvisible switch should be placed before the -bsp2aas switch. courtesy of Dan
M.

Dzięki za linki.

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-10-29 11:31:29

od razu trza bylo mowic ze uzywasz q3map2!! przeciez juz milion razy bylo ze z q3map2 sa problemy z botami:PPP

ja meta powywalalem :P

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-10-29 14:23:07

Poproszę któregoś z moderatorów o /close w celu uniknięcia nabijania :D.

Dzięki jeszcze raz za pomoc.