ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

CFG. Proszę o pomoc.

J0kerr

Gravatar

Od: 2008-10-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-10-08 22:47:33

Witam wszystkich serdecznie.
Zdaję sobie z tego sprawe, że na forum może być to już opisane, jednak w biblii Q3 też było, ale i tak nic mi to nie dało. Grałem w Quake pół roku temu i miałem super configa. Grafika od kumpla lekko zmieniona przeze mnie, bindy poustawiane i nawet udało mi się ustawić tak, że przeciwnicy są koloru jaskrawo zielonego. Jednak zmiana komputera zmusiła mnie do ponownego zainstalowania Q3 i ponowne ustawienie tego wszystkiego. Gram w Quake 1.16 na ctf-ach. Galliers, Czech, mVm server itp.. Proszę aby ktoś napisał do mnie najlepiej na gadu i pomógł mi zrobić takiego configa jakiego miałem wcześniej tzn: chciałbym aby działał ten cfg z grafiką od kumpla, chciałbym dodać swoje bindy oraz chciałbym zrobić tak aby przeciwnicy byli koloru jaskrawo-zielonego lub białego. Lub żeby ktoś wysłał mi swojego, a bindy to juz myślę, że dam rade sam zrobić.

Dodam jeszcze, że mam zainstalowanego Q3 1.16, clienta no ghost, osp 0.99 oraz program cfg.gen.

Oczywiście próbowałem to zrobić sam jednak wygląda to tak, że robię to już 3h i nic nie mam. :/

MOJE GG - 539940

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-10-08 23:05:07

no dobra, ale nie możesz chociaż wkleić tych ustawień graficznych od znajomego? :)
poza tym, pisz precyzyjniej. Piszesz, że zmieniłeś ją lekko, ale nie piszesz co dokładnie zmieniłeś, więc jak mamy Ci pomóc skoro nie wiemy jak dokładnie to zmieniałeś? :)

J0kerr

Gravatar

Od: 2008-10-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-10-08 23:12:14

Więc.. z pliku q3 config usunąłęm wszystko i zastąpiłem to configiem kumpla, włączam.. caly cfg kumpla dziala idealnie. Wychodzę z Q3, wchodzę jeszcze raz i opcje zmieniają się na default. Próbowałem także z zapisaniem configu kumpla komendą /writeconfig xx i potem próbowałem go otworzyć komendą /exec xx , ale pisało "command overflowed" czy coś takiego. Może wyśle komus ten plik żeby sprawdził czy jemu działa?

W cfg kumpla jeśli chodzi o grafikę zmieniłem tylko rozdzielczość. Potem dodałem kolorowy celownik, swoje bindy "say" oraz "name" i dodałem jaskrawo-zielonych przeciwników i wszystko śmigało bez problemu.

J0kerr

Gravatar

Od: 2008-10-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-10-08 23:22:32

Widzę został post usunięty. :) Mogę być zjeb** itp, ale wspomagacze typu zieleni przeciwnicy są powszechnie używane. Pozatym wejdź sobie na serwery ctf na 1.16n, jest tu naprawdę wielu graczy. Jakby nie było.. każdy gra jak chce i w co chce. :) Możecie mi zrobić przykładowego cfg i sprawdze przynajmniej czy takowy będzie u mnie działał.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-10-08 23:24:38

jaki znowu post usunięty? ja widzę wszystkie chyba.
spróbuj config kumpla nazwać po prostu q3config.cfg i zobacz czy dalej będzie Cię resetowało na default. Jeśli tak, zwyczajnie pousuwaj z niego jakieś zbędne komendy żeby zmniejszyć jego wielkość.

enjoy

Od: 2003-01-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-10-08 23:31:48

J0kerr napisał:

>
>  ale pisało "command overflowed" czy coś takiego. 
>
config moze miec maksymalnie 16kB - jesli ma wiecej usun niepotrzebne komendy, albo podziel go na 2 czesci...i nie uzywaj nazwy q3config, bo to 'systemowy' plik q3, nazwij cfg jakos inaczej np j0kerr - mozesz uzyc tej komendy writeconfig albo po prostu po ustawieniu wszystkiego zmien nazwe plikowi q3config.cfg i wczytaj go poleceniem exec
mozesz tez stworzyc plik autoexec.cfg  w baseq3  i napisac w nim:

exec j0kerr.cfg

to bedzie sie ladowal automatycznie

Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place

quakelive.plfoo-clan

J0kerr

Gravatar

Od: 2008-10-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-10-08 23:38:55

Ktoś inny tu coś napisał, ale jak odświeżyłem to się usunęło. :)
Więc tak.. skopiowałem cfg kumpla, zmieniłem sobie rozdzielczośc i nik i wpisałem w konsoli "/writeconfig joker" po czym wyszedłem, włączyłem znowu, działało, zagrałem, wyszedłem, znów wszedłem i ustawienia domyślne się wczytały. Zrobiłem "/exec joker" i znów wczytał się mój cfg. Waży on 8kb, więc raczej nie muszę nic usówać. :) Config po wczytaniu działa, najwyżej będe zawsze go wczytywał lub zrobie sobie auto exec. Więc dalej.. jak włączyć zielonych przeciwników? Znam komendy "xp_enemyModel keelpm" oraz "xp_enemycolor 2222" jednak po wpisaniu tych komend w konsoli pisze "unknown command".

enjoy

Od: 2003-01-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-10-08 23:44:56

Cytat z posta - autor: J0kerr
>
> "/writeconfig joker" po czym wyszedłem, włączyłem znowu, działało, zagrałem, wyszedłem, znów wszedłem i ustawienia domyślne się wczytały
>
zrob ten plik autoexec, to nie bedziesz musial go execowac za kazdym razem recznie

cfg to zwyczajne pliki notatnikowe tylko z rozszerzeniem cfg zamiast txt

jesli chodzi o zielone to te komendy w osp i cpma wygladaja tak:

cg_enemymodel keel/pm

cg_enemycolors 2222

nie jestem pewien ale w noghost chyba sa takie same

PS taka mala porada - jak wpiszesz w konsoli poczatek komendy i wcisniesz tab to powinna sie automatycznie dokonczyc (jesli taka istnieje) - przynajmniej na 1.32 to dziala, nie jestem pewien co do 1.16

Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place

quakelive.plfoo-clan

J0kerr

Gravatar

Od: 2008-10-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-10-08 23:51:50
  1. Zrobiłem auto exec i działa. :)
  2. Sztuczka z tabem działa. :)
  3. Zielone ludki działają. :)

Super dzięki wam serdeczne, wszystko działa i bez nerwów z pomocą fachowców. ;D Myślę, że z bindami itp będzie wszystko w porządku i nie będe już musiał pisać o takie drobnostki. Jeszcze raz dzięki. :)

J0kerr

Gravatar

Od: 2008-10-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-10-09 08:46:33

Niestety muszę znowu się was poradzić. Wszedłem dzisiaj rano do quake, gralem i było wszysztko okej.. po czym wyszedłem, znowu wszedłem i quake wczytał ustawienia domyślne. Mam zrobionego przecież auto exec, więc o co chodzi? Wpisałem /exec joker i owszem wczytalo mi cfg, ale np ja grałem razorem, a włączony był sarge, a moja nazwa to był dalej unnamedplayer, o co chodzi tym razem? Dodam, iż jak gralem wcześniej użyłem komend cg_enemyModel keel/pm i cg_enemyColors 2222, gdyż nie wiem czemu, ale się same nie wczytały.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-10-09 09:16:47

czasami takie komendy wczytają się dopiero po tym jak zastosujesz vid_restart
wklej tutaj ten swój cfg, nie zaszkodzi spojrzeć co w nim masz

J0kerr

Gravatar

Od: 2008-10-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-10-09 09:38:41

// generated by quake, do not modify
unbindall
bind TAB "+scores"
bind ENTER "+button2"
bind ESCAPE "togglemenu"
bind SPACE "+moveup"
bind + "sizeup"
bind , "weapprev"
bind - "sizedown"
bind . "weapnext"
bind / "weapnext"
bind 1 "weapon 1"
bind 2 "weapon 7"
bind = "sizeup"
bind [ "weapprev"
bind "+mlook"
bind ] "weapnext"
bind _ "sizedown"
bind ' "toggleconsole"
bind a "+moveleft"
bind c "+movedown"
bind d "+moveright"
bind s "+back"
bind t "messagemode"
bind w "+forward"
bind y "messagemode2"
bind ~ "toggleconsole"
bind PAUSE "pause"
bind UPARROW "+forward"
bind DOWNARROW "+back"
bind LEFTARROW "team red"
bind RIGHTARROW "team blue"
bind ALT "+speed"
bind CTRL "+button3"
bind DEL "+lookdown"
bind PGDN "+lookup"
bind END "centerview"
bind F1 "vote yes"
bind F2 "vote no"
bind F3 "ui_teamorders"
bind F11 "screenshot"
bind MOUSE1 "+attack"
bind MOUSE2 "+movedown"
bind MOUSE3 "weapnext"
bind MWHEELDOWN "weapprev"
bind MWHEELUP "weapnext"
seta cg_crosshairColor "white"
seta cg_enemyColors ""
seta cg_freezetag_iceShell "1"
seta cg_chatSound "1"
seta cg_delag_optimizePrediction "1"
seta cg_delag_projectileNudge "0"
seta cg_delag_cmdTimeNudge "0"
seta cg_delag "1"
seta com_maxfps "125"
seta com_blood "0"
seta com_introplayed "1"
seta in_midi "0"
seta in_midiport "1"
seta in_midichannel "1"
seta in_mididevice "0"
seta in_mouse "1"
seta in_joystick "0"
seta in_joyBallScale "0.02"
seta joy_threshold "0.150000"
seta vm_cgame "0"
seta vm_game "0"
seta vm_ui "0"
seta sv_hostname "noname"
seta sv_maxRate "0"
seta sv_floodProtect "1"
seta sv_master2 ""
seta sv_master3 ""
seta sv_master4 ""
seta sv_master5 ""
seta cl_cdkey "123456789"
seta cl_yawspeed "140"
seta cl_pitchspeed "140"
seta cl_maxpackets "100"
seta cl_packetdup "1"
seta cl_run "1"
seta sensitivity "11.800000"
seta cl_mouseAccel "1.5"
seta cg_autoswitch "0"
seta m_pitch "0.022000"
seta m_yaw "0.022"
seta m_forward "0.25"
seta m_side "0.25"
seta m_filter "0"
seta cl_maxPing "800"
seta name "^3JustChecking"
seta rate "25000"
seta snaps "40"
seta model "klesk/flisk"
seta color "3"
seta handicap "100"
seta sex "male"
seta cg_predictItems "1"
seta cg_viewsize "100"
seta net_noudp "0"
seta net_noipx "0"
seta net_socksEnabled "0"
seta net_socksServer ""
seta net_socksPort "1080"
seta net_socksUsername ""
seta net_socksPassword ""
seta r_glDriver "opengl32"
seta r_allowExtensions "1"
seta r_ext_compress_textures "1"
seta r_ext_gamma_control "1"
seta r_ext_multitexture "1"
seta r_ext_compiled_vertex_array "1"
seta r_ext_texture_env_add "1"
seta r_picmip "1"
seta r_roundImagesDown "1"
seta r_detailtextures "1"
seta r_texturebits "0"
seta r_colorbits "16"
seta r_stereo "0"
seta r_stencilbits "0"
seta r_depthbits "16"
seta r_overBrightBits "1"
seta r_ignorehwgamma "0"
seta r_mode "3"
seta r_fullscreen "1"
seta r_customwidth "1600"
seta r_customheight "1024"
seta r_customaspect "1"
seta r_simpleMipMaps "1"
seta r_vertexLight "0"
seta r_subdivisions "4"
seta r_smp "0"
seta r_ignoreFastPath "1"
seta r_lodCurveError "250"
seta r_lodbias "0"
seta r_flares "0"
seta r_ignoreGLErrors "1"
seta r_fastsky "1"
seta r_drawSun "0"
seta r_dynamiclight "0"
seta r_dlightBacks "1"
seta r_finish "0"
seta r_textureMode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"
seta r_swapInterval "0"
seta r_gamma "1"
seta r_facePlaneCull "1"
seta r_railWidth "5"
seta r_railCoreWidth "2"
seta r_railSegmentLength "25"
seta r_primitives "0"
seta r_lastValidRenderer "GeForce 8800 GT/PCI/SSE2/3DNOW!"
seta vid_xpos "77"
seta vid_ypos "0"
seta s_volume "0.025000"
seta s_musicvolume "0"
seta s_separation "0.5"
seta s_khz "11"
seta s_loadas8bit "1"
seta s_mixahead "0.2"
seta s_mixPreStep "0.05"
seta s_rolloff "1.0"
seta s_doppler "1.0"
seta s_distance "100.0"
seta s_min_distance "3.0"
seta s_max_distance "1000.0"
seta s_leafnum "0"
seta s_refgain "0.45"
seta s_refdelay "2.0"
seta s_polykeep "1000000000"
seta s_polysize "10000000"
seta s_polyreflectsize "10000000"
seta s_numpolys "400"
seta s_bloat "2.0"
seta s_occfactor "0.5"
seta s_occ_eq "0.75"
seta ui_ffa_fraglimit "30"
seta ui_ffa_timelimit "0"
seta ui_tourney_fraglimit "0"
seta ui_tourney_timelimit "15"
seta ui_team_fraglimit "0"
seta ui_team_timelimit "15"
seta ui_team_friendly "1"
seta ui_ctf_capturelimit "8"
seta ui_ctf_timelimit "15"
seta ui_ctf_friendly "0"
seta g_spScores1 ""
seta g_spScores2 ""
seta g_spScores3 ""
seta g_spScores4 ""
seta g_spScores5 ""
seta g_spAwards ""
seta g_spVideos ""
seta g_spSkill "2"
seta ui_master "2"
seta cg_brassTime "0"
seta cg_drawCrosshair "7"
seta cg_drawCrosshairNames "1"
seta cg_marks "0"
seta server1 ""
seta server2 ""
seta server3 ""
seta server4 ""
seta server5 ""
seta server6 ""
seta server7 ""
seta server8 ""
seta server9 ""
seta server10 ""
seta server11 ""
seta server12 ""
seta server13 ""
seta server14 ""
seta server15 ""
seta server16 ""
seta dmflags "0"
seta fraglimit "0"
seta timelimit "15"
seta sv_maxclients "8"
seta scr_conspeed "9999"
seta cl_timeNudge "-20"
seta r_displayRefresh "125"
seta r_intensity "1"
seta cg_shadows "0"
seta pmove_fixed "0"
seta cg_drawClock "0"
seta cg_mutedReply ""
seta cg_mutedAlert "0"
seta cg_muted "0"
seta cg_chatBeep "1"
seta cg_teamRails "0"
seta cg_drawModels "3"
seta cg_friendFrozenColor "00FFFF"
seta cg_enemyFrozenColor "FFFF00"
seta cg_friendColor "0000FF"
seta cg_enemyColor "2222"
seta cg_weaponSelectVertical "1"
seta cg_weaponSelectY "48"
seta cg_weaponSelectX "0"
seta cg_weaponSelectHide "1"
seta cg_drawBBox "1"
seta cg_centertime "3"
seta cl_125Hz "0"
seta cg_MaxlocationWidth "16"
seta ch_CrosshairColor "green"
seta cf_WeaponName "12x12"
seta cf_WeaponSwitch "32x32"
seta cf_Scores "16x16"
seta cf_Fragmsg "16x16"
seta cf_AmmoStatusbar "8x8"
seta cf_Following "24x24"
seta cf_Vote "10x14"
seta ch_ColorLocations "1"
seta ch_Obituaries "1"
seta ch_TeamchatOnly "0"
seta ch_FilterLocationsTeamchat "0"
seta cf_TeamCrosshairHealth "12x12"
seta ch_TeamCrosshairHealth "1"
seta ch_CrosshairNamesLeft "0"
seta cf_CrosshairNames "12x12"
seta ch_InverseTeamChat "1"
seta ch_Teamoverlay "p12n h/aw l"
seta cf_Teamoverlay "6x11"
seta ch_Weaponswitch "4"
seta cf_Teamchat "8x12"
seta cf_Pickupstring "10x14"
seta ch_Pickupitem "1"
seta ch_StatusbarFormat "1"
seta cf_Statusbar "32x32"
seta cg_scoreTransparency "1.0"
seta cg_enemyModel "keelpm"
seta cg_altPlasma "0"
seta cg_altLightning "0"
seta cg_followviewcam "1"
seta cg_followkiller "0"
seta cg_followpowerup "0"
seta cg_float "0"
seta cg_enableOSPHUD "1"
seta ch_TeamBackground "0"
seta cg_Customloc "0"
seta cg_hud_weaponListFlash "1"
seta cg_hud_weaponListBackground "1"
seta cg_hud_fragMessage "1"
seta cg_hud_drawPickup "1"
seta cg_hud_weaponListDrawAll "0"
seta cg_hud_weaponList "1"
seta cg_hud_teamBackground "1"
seta cg_hud_statusbarStyle "1"
seta cg_hud_graphs "1"
seta cg_hud_crosshairTeamInfo "1"
seta cg_smoke_sg "1"
seta cg_smokegrowth_gl "1"
seta cg_smokegrowth_rl "1"
seta cg_smokeradius_gl "32"
seta cg_smokeradius_rl "64"
seta cg_trueLightning "0"
seta cg_fallKick "1"
seta cg_damageKick "1"
seta cg_damageDraw "1"
seta cg_drawIcons "1"
seta cm_playerCurveClip "1"
seta capturelimit "0"
seta cg_drawGun "0"
seta cg_zoomfov "50"
seta cg_fov "110"
seta cg_stereoSeparation "0.4"
seta cg_gibs "0"
seta cg_draw2D "1"
seta cg_drawStatus "1"
seta cg_drawTimer "1"
seta cg_drawFPS "1"
seta cg_drawSnapshot "0"
seta cg_draw3dIcons "0"
seta cg_drawAmmoWarning "1"
seta cg_drawAttacker "0"
seta cg_drawRewards "1"
seta cg_crosshairSize "15"
seta cg_crosshairHealth "1"
seta cg_crosshairX "0"
seta cg_crosshairY "0"
seta cg_simpleItems "1"
seta cg_lagometer "0"
seta cg_railTrailTime "200"
seta cg_runpitch "0"
seta cg_runroll "0"
seta cg_bobup "0"
seta cg_bobpitch "0"
seta cg_bobroll "0"
seta cg_teamChatTime "3000"
seta cg_teamChatHeight "8"
seta cg_forceModel "1"
seta cg_deferPlayers "1"
seta cg_drawTeamOverlay "0"
seta sv_minPing "0"
seta sv_maxPing "0"
seta cl_freelook "1"
seta cl_allowDownload "1"
seta s_compression "1"
seta ui_browserMaster "3"
seta ui_browserGameType "0"
seta ui_browserSortKey "4"
seta ui_browserShowFull "1"
seta ui_browserShowEmpty "1"
seta cg_forcecolors "1"
seta cg_deadbodyfilter "1"
seta cg_usepromodeskins "1"
seta cg_customColors "1"
seta cg_forceSkins "1"
seta cg_smoothClients "0"
seta cg_q3compScoreboard "1"
seta cg_statsscrolltime "0"
seta com_hunkMegs "56"

Do tego chciałbym jeszcze dołożyć bindy "say" oraz "name" i czerwony celownik. Pozatym może mi ktoś napisać krok po kroku jak mam zrobić to auto exec?

Przed chwilą ten cfg który tu teraz wkleiłem działał, wszedłem na Quake zmieniłem rozdzielczośc na 640:480 żeby zobaczyć jak będzie wyglądało, zapisałem używając "/writeconfig joker" wyszedłem, znowu wszedłem i się zresetowało, a jak zrobiłem "/exec joker" to pisało znów to "...overflowed".

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-10-09 10:03:27

Name nie zmieniło Ci z unnamedplayer, bo zwyczajnie nie masz w tym wklejonym configu komendy ze swoim nickiem. Pisze Ci ..overflowed, bo cfg ma ponad 16kb - patrz posty niżej.
Patrz - z tego co zauważyłem, zawsze jak robisz writeconfig, to q3 generuje Ci confa, który waży zbyt dużo. Quake najwidoczniej nie jest na tyle inteligentny, żeby to zauważyć ;) Dlatego po prostu pousuwaj z niego komendy, które są niepotrzebne albo go podziel i gra gitara.

ins1d1um

Od: 2007-09-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-10-09 12:29:47

Możesz śmiało wywalić:
seta g_spScores2 ""
seta g_spScores3 ""
seta g_spScores4 ""
seta g_spScores5 ""
seta server1 ""
seta server2 ""
seta server3 ""
seta server4 ""
seta server5 ""
seta server6 ""
seta server7 ""
seta server8 ""
seta server9 ""
seta server10 ""
seta server11 ""
seta server12 ""
seta server13 ""
seta server14 ""
seta server15 ""
seta server16 ""

Polecam zmienić wszystko poniżej na wartość "0"
seta cg_smoke_sg "1"
seta cg_smokegrowth_gl "1"
seta cg_smokegrowth_rl "1"
seta cg_smokeradius_gl "32"
seta cg_smokeradius_rl "64"

dodaj sobie do cfg:
seta r_mapoverBrightBits "24" - (a najlepiej podbinduj wł/wył)
seta cg_enemyColors "3f3f3" - jasnozielone boty taki efekt bedzie:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

enjoy

Od: 2003-01-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-10-09 13:25:33

J0kerr napisał:

>
> Mam zrobionego przecież auto exec, więc o co chodzi? Wpisałem /exec joker
>
moje watpliwosci budzi ta spacja w auto exec, mam nadzieje ze w nazwie pliku jej nie zrobiles, poza tym ukosnik przed exec joker nie jest potrzebny, uzywa sie go tylko przy wpisywaniu komend w konsoli

aha teraz obczailem ze to juz nowe zdanie :P ale tak czy siak w plikach cfg nie uzywa sie ukosnika przed komendami, chyba ze chcesz zrobic komentarz, albo wylaczyc jakas komende z uzycia to robisz podwojny ukosnik na poczatku linii

tak wygladaja komendy w twoim cfg
seta cg_enemyModel "keelpm" - brakuje ukosnika - keel/pm

seta model "klesk/flisk" - ustawionego masz kleska a nie razora :F ale nie wiem skad ten sarge

seta name "^3JustChecking" - hmm xywa

seta cg_enemyColors "" - brak wartosci
cfg mozna edytowac w notatniku, wiec tak bym zrobil na twoim miejscu

PS

zastanawia mnie czy po wpisaniu writeconfig cfg tworzy sie tylko w

baseq3 czy moze w folderze modu ktory masz aktualnie załadowany -

sprawdz to

Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place

quakelive.plfoo-clan

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-10-09 17:11:05

ins1de napisał:

>
> Polecam zmienić wszystko poniżej na wartość "0"
>
>
> seta cg_smoke_sg "1"
>
>
> seta cg_smokegrowth_gl "1"
>
>
> seta cg_smokegrowth_rl "1"
>
>
> seta cg_smokeradius_gl "32"
>
>
> seta cg_smokeradius_rl "64"
>
+ do tego cg_noprojectiletrail 1. Powyższe komendy zaczęły działać poprawnie dopiero w najnowszych CPMA i wątpię żeby noghost dawał sobie z nimi radę bez noprojectile'a.