ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Ciekawe #7

shiv

Od: 2002-04-29

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-01-07 09:51:08

teraz coraz mniejsze bo robia silniki bardziej odporne niz kiedys, chodzi m i glownie o elementy ruchome wewnatrz ;f
gaz jest paliwem jak kazde inne wiec wystarczy dostosowac silnik pod katem danego paliwa i nie ma problemu, zaden duzy koszt taka np wymiana pierscieni takze nie placzcie bo od huja ludzi ma auta amerykanskie o pojemnisciach 4.0 z gazem :P

............

alien.

Od: 2006-07-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-01-07 10:07:15

nismo masz rację FAIL, było 320KM przez miesiąc jest obecnie tylko 200KM na chipie, a standardowo cougar ma 170KM przy 2.5 V6 320KM to za dużo jak na to auto bo za mały bak i nie dało się tym dalej jechać niż 220km to było bezsensu. Dlatego wróciły elementy z ST220 i moc 200KM, turbina wróciła do właściciela. Chociaż nie wiem może być trochę ponad 200KM, ale to wszystko się okaże na hamowni w Katowicach jak w przyszłym tygodniu podjadę i muszę w końcu jakiś większy bak tam wsadzić, ale mało miejsca tam jest na coś innego... :(

te 4.0 z gazem to tak rzuciłem, ale wczoraj widziałem na stacje Jeep Grand Cheroke V8 chyba pojemność 4.7 z gazem :DDDD

Mój kuzyn ma auto na gaz VW golfa i co chwile coś mu tam pada wtryski itd no ma roboty przy tym aucie, ale sprzedać nie chce bo mówi że blacha to igła w tym aucie no i ma racje bo się trzyma :) Najwięcej roboty mają auta gaznikowe przerobione na gaz, jak UNO 900cm3 itp :D

Nie wiem jak się gaz odnośni do tych najnowszych samochodów, ale pewnie ich silniki są przystosowane do jednego rodzaju paliwa, a wdrażanie drugiego na pewno ma jakiś negatywny skutek. Zresztą gaz czy benzyna to jedno z nieopłacalnych paliw i tak najtaniej wychodzi diesel :)

extrim

Od: 2004-04-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-01-07 10:32:27

bzdury, twoj kuzyn nie potrafi uzytkowac auta na gaz dlatego padaja mu wtryski, jezeli auto ma dobrze wyregulowany gaz tzn odpowiednia mieszanka itd z silnikiem nic nie moze sie stac, po za tym gaz to pol produkt tak naprawde i nigdy sie nic nie stanie jezeli ktos z glowa takie auto uzytkuje.

Wypalone tłoki i pierścienie na tłokach są skutkiem źle dobranej mieszanki , gaz jest mniej kaloryczny za to bardziej oktanowy i aby moc byla podobna auto pali wiecej gazu a jak mieszanka jest za uboga wystepuje efekt przegrzania silnika co jest efektem naprawy tlokow i pierscieni.

Pompa paliwa, wtryski padaja dlatego że auto odpalane jest na gazie lub odrazu przełączane po dopaleniu na gaz a to jest błąd, powinno się przełączać gaz dopiero po tym jak silnik osiągnie pełną temperature.

jestem mistrzem :]

alien.

Od: 2006-07-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-01-07 10:50:20

Ja z gazem nie miałem nigdy do czynienia, no chyba że ten w zapalniczce, albo w piecu :P Dlatego nie wiem jak należy użytkować auto z gazem, ale spytam się kuzyna co on robi może faktycznie odpala na gazie itp itd:P

Zamiast gazu nie lepiej kupić sobie jakiegoś diesla z turbo ?

l1nk

Od: 2003-04-07

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-01-07 10:51:04

Umarlem jak to zobaczylem :D

extrim

Od: 2004-04-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-01-07 11:11:07

hmm nie :D raz ze jeżeli chcesz mieć podobne osiągi co benzyniak to koszty związane z utrzymaniem równają sie a nigdy disel nie bedzie miał takiej charakterystyki co benzyniak :P po za tym wiesz że da rade zagazować turbo i to nie byle jakie ale ponad 200 kucy ? :P generalnie to gaz jest dobrym rozwiązaniem jezeli ktoś dużo jeździ i potrafi uzytkować takie auta na gaz. V8 ponad 4 litrowe na gaz jak najbardziej na tak :P
aha ja wybiegam troche po za normalna strefe, auta do mocy 150 km jak najbardziej gaz powyzej to dla mnie profanacja :D

jestem mistrzem :]

alien.

Od: 2006-07-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-01-07 11:59:45

Powiem Ci że te nowe diesle to ich kultura pracy jest znakomita, ostatnio jechałem ze znajomym, który kupił sobie nowe mondeo w dieslu i nie poznałbym, że to diesel gdyby nie zakres obrotów do 5tys. i zmiana biegów na między 2-3tys.

Daję 2-3 lata i diesel prześcignie benzynę. Przecież już nawet Porsche wprowadza Cayenne w dieslu !

extrim

Od: 2004-04-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-01-07 12:15:21

no wlasnie dlatego mowie ze disle maja gorsza charakterystyke slabo sie kreca :P moj eclipse kreci sie prawie do 8 k :D

No napewno disel jest przyszlosciowy w F1 nie wiem czy wiesz silniki to disle ostatni lemans wygral audi w dislu ...

jestem mistrzem :]

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-01-07 12:43:37

extrim napisał:
> no wlasnie dlatego mowie ze disle maja gorsza charakterystyke slabo sie kreca :P moj eclipse kreci sie prawie do 8 k :D
Słucham?! Widzę, że większość z was kręcą liczby, ale pomyśleć nad nimi już nie ma czasu. To, że diesel ma niższe obroty, nie oznacza automatycznie, że jest gorszy od benzyniaka, który wykręca 7-8k. To dwa różne silniki do dwóch róznych zastosowań. Ciężarówka potrzebuje dużego momentu obrotowego, co pozwala na ruszenie z kilkunastotonową naczepą. Ścigacz potrzebuje obrotów, żeby szybko przyspieszać. Zamieńcie obydwa silniki (o podobnej mocy)miejscami, a żaden sobie nie poradzi z zadaniem.

extrim

Od: 2004-04-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-01-07 12:49:54

a ty nie masz czasu przeanazliowac o czym rozmawiamy, jest rozmowa na temat samochodow osobowych.

jestem mistrzem :]

alien.

Od: 2006-07-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-01-07 12:59:06

Akurat to wiem że silniki diesla odnoszą sukcesy w wyścigach, ale tak jak mówię mniejszym momentem nadrabia turbina, dzięki temu silnik ma swoją moc od niskiego momentu więc idzie na starcie od razu jak pocisk, benzyna musi się wkręcić na te 4tys. i więcej

Ciężko tu porównywać to, ale za 2-3 lata benzyny będą wymiękać :) Gdzie kiedyś 2.0 diesel miał 150KM czy tam 170KM w normalnym silniku, a teraz? robi się to powoli standardem :) więc spokojnie 2-3 lata i z pojemności 2.0 będą wyciągać po 200KM jak choćby w Hondzie Civic Type-R

extrim

Od: 2004-04-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-01-07 13:24:15

ja bym nie stawial benzyniakow na straconej pozycji, to co vw zrobil znowymi autami 1.4 tsi 122 km :D

jestem mistrzem :]

alien.

Od: 2006-07-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-01-07 13:32:40

to są wyjątki, ale chodzi mi standard diesli. Przecież 4-5 lat temu przeciętny diesel o pojemności 2.0 miał moc od 75-90KM w tej chwili to jest od 120-150KM i coraz częściej 170KM. Więc moc silników wysokoprężnych stale idzie w górę we wszystkich samochodach.

Benzyny owszem przechodzą metamorfozę, ale wolniej bo przecież już 12 lat temu były silniki 2.0 o mocy 140KM i nadal tak jest. Możliwe że firmy już nie inwestują takiej kasy w benzynę co w diesla. Podobnie jak hybryda co raz więcej kasy idzie w tym kierunku :)

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-01-07 15:07:16

Prawa rynku pedalą świat motoryzacji w sposób iście obrzydliwy. Tak jak Clarkson powiedział: "Herr Porsche dostałby zaburzeń wzwodu, gdyby zobaczył znaczek swojej firmy na Cayenne."
Do tego dochodzą jeszcze 4-drzwiowe Panamera, Lambo Estoque i Aston Rapide - TO JEST, @#$%, PROFANACJA.

mises.org / marksdailyapple.com

alien.

Od: 2006-07-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-01-07 15:34:23

Prawdopodobnie Herr Porsche zszedłby na zawał gdyby usłyszał o Cayenne w Dieslu...

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-01-07 15:37:10

extrim napisał:
> a ty nie masz czasu przeanazliowac o czym rozmawiamy, jest rozmowa na temat samochodow osobowych.
Zamień więc ciężarówkę na samochód terenowy a ścigacza na samochód sportowy, ta sama analogia.

extrim

Od: 2004-04-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-01-07 17:13:34

i sam sobie odpowiadasz scigacze sa wysoko obrotowe a terenowe potrzebuja nm aby mialy sile podjechac pod stromy teren nigdy nie bedzie na odwrót.

jestem mistrzem :]

PawUloN

Od: 2007-08-21

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2009-01-07 17:40:12

... i dlatego diesel nie jest gorszy od benzyniaka, co wcześniej już udowadniał.

kaskader

Od: 2008-04-09

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2009-01-07 19:03:48

Poszukuje kabla serwisowego usb z taka mała wtyczka na 5 "żył" nie wie ktoś może gdzie kupie taki kabel? Może jakiś link albo coś... Albo chociaż jak nazywa się taka wtyczka

adam-the-great

Gravatar

Od: 2004-05-03

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2009-01-07 19:22:47

alien. napisał:
> to są wyjątki, ale chodzi mi standard diesli. Przecież 4-5 lat temu przeciętny diesel o pojemności 2.0 miał moc od 75-90KM w tej chwili to jest od 120-150KM i coraz częściej 170KM. Więc moc silników wysokoprężnych stale idzie w górę we wszystkich samochodach.
>
>
> Benzyny owszem przechodzą metamorfozę, ale wolniej bo przecież już 12 lat temu były silniki 2.0 o mocy 140KM i nadal tak jest. Możliwe że firmy już nie inwestują takiej kasy w benzynę co w diesla. Podobnie jak hybryda co raz więcej kasy idzie w tym kierunku :)
...
Owszem, ale porównanie turbo diesla do wolnossącejbenzyny jest takie hm.. nietrafione? doładowany dieselek będzie szybszy od benzynowca, w 99% przypadków ;) W "cywilnych" samochodach nie stosowało się powszechnie turbodołowanech benzyn(pomimo, że istniały), ponieważ jednostki wolnossące były wystarczające do jazdy w miescie/trasie.

Z ciekawostek topoweTDI w audi a8 ( 4.2l,~326km) ma o ~0.2 s krótszy czas sprintu do setki, w porownaniu do topowej benznyny ( 4.2l, ~350km ). Jeszcze zauwazylem, ze owa wysokopręzna jednostka, ma dość duży zakres maksymalnego momentu obrotowego ( bodajze 1700-3500, w porownaniu do standardowego 1700-3000 ).

edit:

Audi TT 1.8 TurboBenzyna: 1.8l, 160km, moment 250nm dostępny w przediale 1500-4500, 7.2s do setki

Audi TT 2.0 TurboDiesel: 2.0l, 170km, moment 350nm dostępny w przedziale 1750-2500 obrotów(czyli wyżej przesadziłem troszke ;) ), 7.5 do setki

A więc suche liczby mówią, że turbobenzyna > turbodiesel ALE:

IMHO więcej frajdy z jazdy da diesel z większym momentem ( odczucie subiektywne, ze lepiej sie zbiera ), niż benzyna z mniejszym momentem w szerszym zakresie.

Pozatym w mieście i tak wątpie, by jakiś wariat zawsze kręcił silnik pod czerwone pole. Owszem, mozna kilka razy, z okazji urodzin babci/dziadka czy chociażby odreagowania, ale nie zawsze.

/edit

Nie sledzilem zbyt uważnie rozwoju silników, ale imho są dość podobne. Wszystko zaczęło sie na monowtrysku a skończyło się na milionach zawodnej elektroniki ^_^'

Fabian

Gravatar

Od: 2004-04-17

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-01-07 21:19:10

wkoncu jakies tematy z mojej 'branzy'
mo > all

pablo

Od: 2005-07-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-01-07 21:38:53

Jak już takie tematy to ja coś zapytam. Co sądzicie o AUDI A3 1.8T 150KM na full opcji(oprócz skóry) z 1996r za 16.000zł? Trochę stylizowane na S3. Mam właśnie taki dylemat czy kupić, normalnie od dwóch dni nie mogę spokojnie spać.

Teraz mam Ford Escort 1.8 TDI z 95' Nie powiem, jak na diesla to silnik nawet fajny... o ile @#$% działa:/

NIGDY WIĘCEJ FORD!

"Bieguny przemieszczą się. Do pierwszej wielkiej katastrofy na jednym z dużych kontynentów dojdzie w 2009, zaś w 2013 zdarzy się jeszcze potężniejsza..."

Boryska - chłopiec z Marsa

www.npn.ehost.pl/serwis//index.php?option=com_content&task=view&id=161&Itemid=65

extrim

Od: 2004-04-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-01-07 21:40:09

nigdy nie byles na torze, gdzie potrzebny jest wysoki zakres obrotow ...

edit:// pablo jezdzilem, fajna fura warto brac jezeli w fajnym stanie.

jestem mistrzem :]

adam-the-great

Gravatar

Od: 2004-05-03

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2009-01-07 21:58:18

@pablo: 1,8T, bardzo oklepana jednostka, więc wielu mechaników powinno się na tym znać, w razie jakiejs awarii ;)

aa i o ile ta audica nie jest w takim stanie: http://vader.joemonster.org/upload/zzj/01cda8f0dlamajsterkowicza.jpg;)

@extrim: wiem, ale mówimy o autku do wyscigów czy do miasta? Tak czy siak - rodzice mają benzynke i ja też raczej w takie coś celuje :)

alien.

Od: 2006-07-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-01-07 22:06:56

Pablo napisz więcej o tym aucie, bo za tą kasę to się opłaca, tylko zależy jak wygląda etc ;))