ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Cienie od latarki w trybie HIGH

ZiemoOne

Od: 2006-12-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-12-28 01:46:54

Witam :)

Panowie, czy jest jakis sposób żeby pojawiły się cienie od latarki w trybie HIGH, takie jak w trybie ULTRA i jakie są standardowo w trybie HIGH w Doom 3 to ten sam silnik. Szukalem tego wszedzie na sieci i znajduje mi jakies bzdury. Bawiłem sie wszystkimi komendami w konsoli które mają shadow w nazwie i nic. Prawdopodobnie cienie w trybie HIGH nie są w pełni wyświetlane.

W MP to nie ma znaczenia ale nabyłem nową grafę i mam ochotę przejść całego Q4 w SP na full detalach 1280x1024 z fsaa 4x na ULTRA czasem spada poniżej 30 klatek na HIGH nie wiec wolałbym to robić na HIGH ale brak cieni przy latarce mnie irytuje moja postać też nie ma cienia.

Dobra dośc tego opisu. Jak ktoś wie co można z tym zrobić piszcie. :)

Wiadomo, wiadomo... ;)

sYnth|baal

Od: 2003-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-12-28 15:10:29

witam
niestety powiem ci że możesz miec problem z uzyskaniem odpowiedzi tutaj bo
a)  ludzie raczej graja MP
b) nikt nie grał na full detalach co było spowodowane jak wiadomo jeszcz e rok temu problemem spzretowym i jego $$$
więc  radze ci na forum poszukać  w postach kto grał w  singla i tych osob sie pytać.
PZDR

"Polska amfetamina jest nr. 1 na światowym rynku handlu naroktykami.Moznaby ją spokojnie opatrzyć godłem TERAZ POLSKA"
www.piotrtarach.net/my_work.html

MisieX

Od: 2003-01-04

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2006-12-28 15:23:42

dokładnie :( ja w trybie ultra mam 0,5 fps mimo, że mam dość dobry sprzęt :(
Może zapisz cfg w trybie ultra i w trybie  high i sprawdź które komendy się różnią.

ZiemoOne

Od: 2006-12-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-12-28 19:43:44

Ja też gram głównie w multi :) lol w Cruel Crew Clan :)

Ale mimo to po zmianie sprzętu z checią przechodze sobie singla, którego kiedys musiałem przejśc na low :)

Sprawdze jeszcze raz różnice w configach ale zdaje się że już kiedys to robilem i nie znalazłem nic od cieni tylko.

A piszę poprostu w tym temacie bo sporo osób do was zagląda napewno wiecej niż nasze klanowe forum więc jak szukać odpowiedzi to tu włąśnie, kto wie może ktoś gdzieś cos kiedyś przeczytał przypadkiem i da jakiś cynk.

Na sieci nooby pisały że nie mają cienia od latarki a w Doom 3 był i że po włączeniu ultra cien sie pojawia i jest wszystko ok :) tylko w trybie ultra nie da sie grać na moim sprzecie a mam dość mocny:

A64 3800+ GF7950GT 512 640/1600MHz 2x1GB DDR400 cl.2

w trybie high i tak zdaża się że w niektórych miejscach w dalszej części gry spadły mi klatki poniżej 30 w ulta pewnie w tych miejscach bylo by naście a to już niefajnie.

Pomyślałem sobie ze włącze tryb ULTRA a potem w configu ręcznie powłączam kompresje poszczególnych tekstur, ale przydałoby mi się jakaś ściągawka czym sie różni tryb ULTRA od HIGH. Może ktoś wie to piszcie.

Wiadomo, wiadomo... ;)

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-12-28 23:01:22

>
> A64 3800+ GF7950GT 512 640/1600MHz 2x1GB DDR400 cl.2
>

na tym nie da się grać na ultra?
albo masz coś zjebane albo ściemniasz z tym sprzętem

MisieX

Od: 2003-01-04

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2006-12-29 02:02:54

to samo pomyślałem - jeśli na takim sprzecie nie idzie ultra, to jakie on ma wymagania :D 8800GTX? :D 

ZiemoOne

Od: 2006-12-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-12-29 16:24:19

lol A czy ja napisałem że się nie da :) Napisałem tylko że spadaja klatki poniżej 30 a w niektórych miejscach było by pewniw naście bo zauważyłem poniżej 30 w kilku mijscach grając na HIGH :)

Więc odkryłem sposób jak można mieć wypasione cienie i żeby gra nie klatkowała.

Poprostu ustawiłem tryb HIGH tak żeby gra powłączała wszystkie kompresje itd., potem zedytowałem config i zmieniłem ustawienia dwuch parametrów na takie jak są na ULTRA.

Pierwszy com_purgeAll "1" w trybie HIGH jest "0" - nie wiem co to zmienia.

Drugi com_machineSpec "3" w trybie HIGH jest "2" - to jest poprostu włączenie trybu ULTRA

Po tej operacji gra smiga elegancko i nie widze specjalnie różnicy w ilości klatek w porównaniu do trybu HIGH, a wygląda o niebo lepiej cienie są super i nawet teksturki stały się wyraźniejsze. Klatek jest w wiekszości przypadków max czyli ca. 65 w najwiekszych zadymach spada czasem poniżej 30 do około 27-28 klatek nie powoduje to klatkowania ale gra nie jest idealnie płynna poprostu :)

Jeszcze słowo wyjaśnienia co do mojej maszynki, przy takiej konfiguracji Procek jest zdecydowanie wąskim gardłem ndla przykładu gf7900GTX512 wyciąga na platformie CORE2 ca. 27000 3DMarków03 a mój sprzęt (taktowany jak GTX czyli 650/1600) ca. 20000 to ogromna różnica.

W najbliższym czasie przesiąde się na CORE2 w związku z powyższym tylko muszę miś środki bo płyty pod to drogie jak jasna cholera :)

Wiadomo, wiadomo... ;)

razer

Od: 2006-12-31

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-01-01 13:32:40

właśnie ZiemoOne to musi mieczawsze grafe na maxa bo inaczej odechciewa mu sie grania, dobrze ze wymyśliłes z tymi komendami ;] przydadza sie ;]

ZiemoOne

Od: 2006-12-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-01-02 01:25:03

No wiesz ja już SP przeszadłem dwa razy wiec teraz wreszcie chciałem przejsc sobie na pełnym wypasie. :)

Jeszcze jedno do powyższego, nie wiem czy to autosugestia ale wydaje mi się że przy tych powyższych ustawieniach gra używa lepszych szaderow wszystko wyglada naprawde świetnie ;D nie żałuje żadnej zety wydanej na grafe. lol

Wiadomo, wiadomo... ;)