ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

custom hud

_2501_

Od: 2010-05-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-09-16 15:31:05

doszedlem do wniosku, ze czas wreszcie zrobic hud ktory wyglada dobrze (w przeciwnienstwie obecnego). Wszystko ladnie pieknie, prawie skonczylem. Jest problem, nie chce o tym pisac na forum ql bo nie wiem jak id by zareagowalo. Przejde do rzeczy

Przy health indicator jest mozliwosc wstawienia glowy modelu ktorym sie gra. Jest on w 3d. Nie odpowiada mi taki, wiec przekopalem pliki .pk3 i w jednym z packow znalazlem wersje 2d glowy (jest dla kazdego modelu w 3 wersjach /red /blue i zwykla). Tutaj pojawia sie pytanie czy jest mozliwosc wstawienia tego obrazka w HUD +zeby kolor zalezal od teamu? (tj. jak jestem w red to zeby wczytywalo glowe modelu icon_red.png w blue dawal icon_blue). I zebym nie zostal zle zrozumiany. Za glowe w 3d odpowiada ownerdraw CG_PLAYER_HEAD. Nie chce podmieniac pliku ktory jest wyswietlany (3d na 2d) tylko szukam sposobu na wstawienie obraza w HUD (wtedy wywalam z HUDa ownerdraw CG_PLAYER_HEAD). Mam nadzieje, ze niczego nie przeoczylem

Wędruj sam jeden, jakby słoń po lesie, nie czyniąc zła, niewiele pragnień mając

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2011-09-16 15:51:18

Na pewno możesz sobie wstawić taki obrazek, to nie jest żadne naruszenie i spokojnie możesz o tym również pisać na forum QL. Przecież na przykład w czymś takim:
> menuDef {
>
> name "ArmorMenu"
>
> fullScreen MENU_FALSE
>
> visible MENU_TRUE
>
> rect 400 435 142 32
>
>
> itemDef {
>
> name "ArmorIconShadow"
>
> backcolor 0 0 0 0.8
>
> rect 2 11 18 18
>
> visible 1
>
> decoration
>
> style 1
>
> background "ui/assets/hud/armor.tga"
>
> }
"background "ui/assets/hud/armor.tga"" to właśnie nic innego jak zwyczajne wyświetlanie jakiegoś obrazka z paku.
A co do koloru zależącego od teamu, to chodzi Ci o obrazek headu modelu czy o background? Noctis ma chyba w swoim HUD'zie obie te rzeczy, tak jak na jego filmiku, który ostatnio się ujazał. Click. Ale jak to zrobić, to już sobie looknij w jego HUD, a jeśli tam tego nie ma, to już zadanie dla koderów z tutejszego forum albo kosmitów z forum QL, bo ja jestem na to za cienki :)

_2501_

Od: 2010-05-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-09-16 16:50:03

niestety hud noctisa jest inny niz na tym filmiku.

Chodzi mi o headmodel by zmienial kolor z teamem bo background zrobilem (crtl+c ctrl+v bo tyle potrafie z tego wszystkiego)

Wędruj sam jeden, jakby słoń po lesie, nie czyniąc zła, niewiele pragnień mając

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2011-09-16 16:52:59

No to wyślij mu PM na ESReality i się spytaj jak to zrobił w filmie.

_2501_

Od: 2010-05-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-09-16 17:50:10

juz mam. wkleje, moze komus sie przyda.
[code]itemDef {
name "Player Icon RED"
rect -15 -310 25 25
visible 1
backcolor 1 1 1 1
decoration
style 1
background "models/players/bitterman/icon_red.png"
ownerdrawflag CG_SHOW_IF_PLYR_IS_ON_RED
}
itemDef {
name "Player Icon"
rect -15 -310 25 25
visible 1
backcolor 1 1 1 1
decoration
style 1
background "models/players/bitterman/icon_red.png"
ownerdrawflag CG_SHOW_ANYNONTEAMGAME
}

itemDef {
name "Player Icon BLUE"
rect -15 -310 25 25
visible 1
backcolor 1 1 1 1
decoration
style 1
background "models/players/bitterman/icon_blue.png"
ownerdrawflag CG_SHOW_IF_PLYR_IS_ON_BLUE
}
[/code]

Wędruj sam jeden, jakby słoń po lesie, nie czyniąc zła, niewiele pragnień mając

attyla7

Od: 2009-12-31

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2011-09-16 19:39:53

hehe na pewno wpłynie to na twojego aima :Asd

hakuna

Gravatar

Od: 2011-03-25

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2011-09-16 20:35:24

Mav’ napisał:_
> Noctis ma chyba w swoim HUD'zie obie te rzeczy, tak jak na jego filmiku, który ostatnio się ujazał. Click.
...lol, to nie jest jego hud, to tak wyglada na jego filmiku dlatego ze www.own3d.tv/video/10458/fragged_by_ic-GOPHERponiewaz

PawUloN

Od: 2007-08-21

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2011-09-16 20:40:13

Czy da radę to jakoś przerobić, aby pokazywało głowę aktualnie wybranego modelu?

_2501_

Od: 2010-05-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-09-16 20:51:49

Cytat z posta - autor: attyla7
> hehe na pewno wpłynie to na twojego aima :Asd

nie potrzebuje niczego na poprawe aima. To kwestia estetyki

Cytat z posta - autor: PawUloN
> Czy da radę to jakoś przerobić, aby pokazywało głowę aktualnie wybranego modelu?

Da sie recznie to zmienic, wystarczy drobna modyfikacja

[code]
background "models/players/bitterman/icon_red.png"[/code]

za bitterman wstawiasz nazwe innego modelu. Tylko pamietaj, ze nie kazdy model jest "samodzielny" (patrz flisk i klesk, phobos i doom, uriel i zeal itd)

do tego trzeba za pomoca wspolrzednych odpowiednio ten obrazek ustawic na ekranie, odpowiedzialna za to linijka kodu to [code]rect -15 -310 25 25[/code]. Manipulujesz tutaj wartosciami licz. Jak odpowiednio ustawisz to obrazek bedzie moglbyc mniejszy/wiekszy niz to oc tutaj wstawilem. Kazda ta zmiane w kodzie musisz wprowadzic 3 razy (po 1 razie dla kazdego "itemDef" , ktore jest odpowiedzialne za jeden z 3 wariantow. Jak latwo sie domyslic CG_SHOW_IF_PLYR_IS_ON_RED odpowiada za stan gdy grasz w druzynie czerwonych, CG_SHOW_IF_PLYR_IS_ON_BLUE w niebieskich, CG_SHOW_ANYNONTEAMGAME a tutaj jak nie grasz druzynowo.

Jak cos to pytaj, wspolnie z google znajdizemy odpowiedz

edit: mala uwaga praktyczna, jak bedziesz edytowal hud to po kazdej zmianie mozna spokojnie zapisac je w pliku i nie wychodzac z gry zobaczyc jaki daly efekt naniesione poprawki (/loadhud)

Wędruj sam jeden, jakby słoń po lesie, nie czyniąc zła, niewiele pragnień mając

PawUloN

Od: 2007-08-21

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2011-09-17 01:22:06

To wiem, zastanawiałem się, czy można zrobić tak, żeby to się zmieniało podczas gry automatycznie. Jakaś magiczna gwiazdka wstawiona tam gdzie trzeba czy coś ;)

_2501_

Od: 2010-05-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-09-17 16:14:19

hm, moze sie da. jest takie cos jak

[code]cvartest g_gametype
showcvar { "3" }
[/code]

sprawdza to czy na serwie g_gametype jest 3 czy inne (mowiac po ludzku jaki jest tryb gry). I w zaleznosci od tego cos sie (nie)wykonuje w HUDie. W ten sposob udalo mi sie wylaczyc chata w duelach i ffa. W polaczeniu z cg_teamchatsonly 1 reszta trybow gry jest znosna. A wiec moze jakby poklepac troszke kodu to by dalo sie zrobic cos takiego

[code](...)

itemDef {
name "Player Icon RED"
rect 105 0 45 36
visible 1
backcolor 1 1 1 1
decoration
style 1
cvartest model
showcvar { "bitterman/red" }
background "models/players/bitterman/icon_red.png"
ownerdrawflag CG_SHOW_IF_PLYR_IS_ON_RED
}
itemDef {
name "Player Icon"
rect 105 0 45 36
visible 1
backcolor 1 1 1 1
decoration
style 1
cvartest model
showcvar { "bitterman/red" }
background "models/players/bitterman/icon_red.png"
ownerdrawflag CG_SHOW_ANYNONTEAMGAME
}

itemDef {
name "Player Icon BLUE"
rect 105 0 45 36
visible 1
backcolor 1 1 1 1
decoration
style 1
cvartest model
showcvar { "bitterman/red" }
background "models/players/bitterman/icon_blue.png"
ownerdrawflag CG_SHOW_IF_PLYR_IS_ON_BLUE
}
(...)
[/code]

i tak dla wszystkich modeli ktore Cie interesja. Nie wiem czy to rzeczywiscie dziala, ale w to mniej wiecej tak by wygladalo wg mnie.
Kluczowe w tym jest
[code]cvartest model
showcvar { "bitterman/red" }[/code] w kazdym razie, bo powinno sprawdzac czy masz dany model zaladowany. Byc moze cvartest nie dziala z ta komenda albo z poziomy huda brzmi ona inaczej, ale chyba zadziala. Sprawdz, najwyzej cos jeszcze tutaj pomyslimy.

Wędruj sam jeden, jakby słoń po lesie, nie czyniąc zła, niewiele pragnień mając