ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

defrag a fps

endriu102

Gravatar

Od: 2003-12-20

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-25 17:27:36

Mam takie zapytanie mianowcier mam sprzeta z ktorego wycisgam 20 fps.A slyszalem ze majac taki fps nie mozna wielu tricow wykonac i tu pytanie czy mam szanse zdzialac cos w defragu czy mzoe nawet nie bende niektorych mapek w stanie przejsc jak to jest??

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-25 17:34:48

Wpisz sobie te komendy:

sv_fps 125

com_maxfps 125

g_synchronousclients 1
Wtedy mimo rzeczywistych 20fps, bedziesz mial takie same warunki jak gracz majacy 125fps. Moze samo skakanie bedzie trudne, bo co chwila bedzie ci przycinac, ale skoki, mozliwosci skoku beda takie same jak przy tej 125. Takie same efekty daje pmove_fixed 1, ale w dzisiejszych czasach, dem z tym ustawieniem nie przyjmuja na wiekszosci stron.

slay3r

Od: 2003-04-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-25 18:54:11

U wiem cos o tym 20 fps, czasem nawet 10 :PPP... ale zalezy na jakiej mapie na przyklad na x3map01 i 02 to tam nawet nie gram bo nie daje rady tak spada, szkoda nerwów i wzroku ;p ale sa mapki gdzie moj sprzet wyciaga okolo 100 fps :P zalezy od mapki :]

[45]

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-25 19:14:25

Ja tam nie wyciagam stalego 125... nu ba nawet i 100 stalych nie mam, acz tak w granicach 90 to sie przydaje do normalnej gry...

Przy 20 szczerze powiedziawszy nic nie zdzialasz (w grze na fragi raczej tez nie - nie oszukujmy sie...). Po prostu przy takim szarpaniu ni ma szans na cokolwiek (dzizus przypomnialo mi sie draelipowa1, gdzie mam chyba na poczatku 7-20 fpsow.... lul?)

T4E|AnD

Od: 2002-12-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-25 19:30:10

endriu co ci powiem ( hmmm) ....

okolo 70% moich wszystkich demek na ptc jest na grane na fpsie 20 - 45

( jeszcze za mojej starej karty ) takze sie nie przejmuj i graj ile wlezie :D

szakal - jak ja mialem taki dupny fps i qwerek mi zrobil dobrego cfg na slabego kompa to fakt lepiej mi sie skakalo ale to jest starszny picz !! jesli chodzi o \" te same warunki co gracz z 125 -fpsem \" ..

bo jak kupilem sobie gf2 i mialem te upragnione 100 -125 fps to wiesz czasy w defragu same sie robily !

EMKA ma racje ze fps zalezy od mapki , no to jest logiczne - mapka , wieksza , ladniejsza to i wiecej kaltek zrzera ... np.

na q3dm1 mam 125 albo i 140 fps ale na lick -hossa mam 70 ;o lol

bleeeeeeee

Qbicz

Od: 2003-08-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-25 19:38:11

> bo jak kupilem sobie gf2 i mialem te upragnione 100 -125 fps to wiesz czasy w defragu same sie robily !

tak tak, tylko zes jej jeszcze dobrze do kompa nie wlozyl juz zes ja zje.bal buhehehe

schni schna schnappiiiiiii schnappi schnappi schnap

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-25 19:42:49

Dobry konfig? To dopisz te komendy do swojego cfg. To wtedy bedzie tzw. dobry cfg.

Przed kazda komenda w cfg dopisz [b]seta[/b] i napisz bez slasha.
/r_picmip 5 //rozmycie textur

/r_subdivisions 64 //kwadratowosc lukow

/r_vertexlight 1 //wlacza vertexlight

/cg_shadows 0 //wylacza cienie modeli

/cg_marks 0 //wylacza znaki na scianach

/r_dynamiclight 0 //wylacza dynamiczne swiatla, np. oswietlanie pomieszczen przez lecace rakiety

/cg_gibs 0 //wylacza flaki

/com_blood 0 //wylacza krew

/r_mode 3 //rozdzielczosc

/cg_simpleitems 1 //wyswietlanie itemow jako plaski obrazek, nie model

/r_lodbias 4 //detale modeli, kwadratowosc ich

/s_khz 11 //komenda dzwieku, jednak ma wplyw na fpsy
/com_maxfps X //ograniczenie na fps - pozwala ograniczyc lagi graficzne przy duzych skokach fpsow, powinienes zrobic test timedemo piszac najpierw w konsoli /timedemo 1, a potem /demo demo001 (lub /demo four - na 1.32) i po odtworzeniu dema, pojawi sie w konsoli wartosc srednia. Taka powinna byc wartosc com_maxfps. Czyli jak ci wyjdzie np. 40 to wpisz com_maxfps 40.
/r_colorbits 8 // ilosc kolorow uzywanych przez q3

/r_texturebits 8 //jakosc textur

/r_flares 0 //wylacza otoczke wokol swiatla

/r_fastsky 1 //wylacza dynamiczne niebo

/r_drawsun 0 //wylacza generowanie slonca

/cg_noprojectrail 1 //wylacza dym z rakiet i innych
Bedzie wygladac brzydko, ale te +10-20fps zyskasz.

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-25 19:52:16

> /r_picmip 5 //rozmycie textur

Nie sprawdza sie... gralem i na mocno rozmytych texturach trickowanie jest nieco utrdunione... no chyba, ze sam sj to moze jeszcze, ale rl, gl, pg - wtedy odpada...

BTW: U mnei niezbyt duzo ta komenda daje :o.

> /cg_gibs 0 //wylacza flaki
>
> /com_blood 0 //wylacza krew

To duzo nie zyska, przecie df to mod raczej sp, wiec i flakow nie za duzo ;)

> /com_maxfps X //ograniczenie na fps - pozwala ograniczyc lagi graficzne przy duzych skokach fpsow, powinienes zrobic test timedemo piszac najpierw w konsoli /timedemo 1, a potem /demo demo001 (lub /demo four - na 1.32) i po odtworzeniu dema, pojawi sie w konsoli wartosc srednia. Taka powinna byc wartosc com_maxfps. Czyli jak ci wyjdzie np. 40 to wpisz com_maxfps 40.

Tyle, ze juz oficjlanie com_maxfps musi byc ustawione na 125 (oficjalny defrag, jak i wszystkie inne serwisy traktujace od dfie)...

> Bedzie wygladac brzydko, ale te +10-20fps zyskasz.

Nawet jesli zyska to na takim psrzecie (20 fpsow) to nie ma sensu - trickjumping, jak i gra na fragi... 60 - spox, jeszcze sie da luzem grac, ale tyle... :/

Nie czepiam sie, po prostu mowie jak jest ;o...
BTW: Tey, chyba trzeba kolzetnac to ;P.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-25 20:10:30

To bylo kopiuj/wklej z innego forum, dla fragerow, tam to pisalam. picmip to wiem ze niewiele daje, a o com_maxfps nie pomyslalam. Krew i flaki to przydaja sie, przy np. bind kill, u mnie przycina jak mam je wlaczone, przez 1-2s, po zabiciu sie.

To jak? close? ;)

eXe|Korol

Od: 2003-04-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-12-25 20:43:59

a czy to nie jest przypadkiem kopiuj/wklej z artykulu rozza?

w sumie, to te ustawienia pomagaja, u mnie trochce zwiekszyly fps, ale nie dalo sie przy tym grac:/

dziwny jest ten świat

Pea_IMPOSTOR

Od: 2003-03-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-25 21:09:37

A ja se wezme:
r_subdivisions

com_blood

r_lodbias

r_colorbits

r_flares

cg_noprojectrail
I będzie o.k. o.b.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-25 22:06:50

Artykul Rozza czytalam. Ale to pisalam sama. Wlasciwie komendy wyciaglam z swojego konfiga, zmienilam wartosci i napiasalam komentarz. //

Zostawic picmip, subdivisions, i da sie grac na defrag. Reszta w niczym nie przeszkadza, bo na co np. lightmap do gry w defraga? Niezbedne to jest dlamnie, do testowania map, ale do gry zbedne. Tak samo z pozostalymi

gr.

Od: 2003-07-02

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-25 22:43:50

> Artykul czytalam. Ale to pisalam sama.

gdzies juz to slyszalem buhaha i jednak wyszlo wowczas na moje :PPPP :D

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-25 23:14:04

Ale porownajcie sobie...

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-26 10:16:26

Dobra klozet, bo zaraz byndzie trzecia wojna boardowa (?!)...
/klozet, chyba wszystko jasne...