ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

defrag camera transistions

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-30 13:23:54

witajcie:)
jako ze pare osob zapalilo sie strasznie na kamerki z the 2nd generation, to postanowilem poszperac troche w defragu i m. in dowiedzialem sie jak zrobic niektore z nich. Nie chce mi sie pisac wszystkiego od nowa, wiec przytocze fragment rozmowy gdzie tlumacze jak to zrobic (na konkretnym przykladzie)

[b]bind KP_LEFTARROW "set saveposname pos4"

bind KP_RIGHTARROW "savepos"

bind KP_END "set saveposname pos1"

bind KP_DOWNARROW "set saveposname pos2"

bind KP_PGDN "set saveposname pos3" [/b]
oczywiscie jesli ktos chce to klawisze mozna sobie zmienic:)
skoro juz jestesmy w defragu(jestesmy?nie, to badzmy:P) i mamy wyexecowanego configa z tymi bindami to wpisujemy w konsolce

[b]/map [nazwa_mapy_na_ktorej_nagrane_jest_nasze_demko][/b]
ok, pojawia nam sie mapa (w 50 proc przypadkach pro-q3dm6:P)

wchodzimy na specta (/team s) i wybieramy sobie miejsce gdzie chcemy zeby nasza kamerka zaczynala "rajd", jesli mamy to miejsce to:

wciskamy

kp_end, a potem kp_rightarrow (kp_end w moim cfg powoduje nazwanie pierwszej pozycji jako pos1, a kp_rightarrow powoduje zapisanie tej pozycji)
znajdujemy kolejne miejsce (najlepiej zeby nie bylo zadnej przeszkody miedzy ta pozycja a wczesniejsza w postaci sciany lub czegosik innego) i:

kp_downarrow i kp_rightarrow (pierwsze nazywa pozycje jako pos2, drugie zapisuje jako pos2)

znajdujemy 3 miejsce
kp_pgdn (pos3) i kp_rightarrow
4 pozycja zbindowana jest pod kp_leftarrow, jesli chcecie to mozna wiecej zbindowac ale mnie potrzebne jak narazie byly tylko 4.

potem wchodzimy w demko, wpisujemy df_demos_cameramode 4

i mozemy sobie zmieniac kamerki przez kp_end (1 kamera) kp_downarrow( 2 kamera) kp_pgdn( 3 kamera) kp_leftarrow(4 kamera) i mamy przejscia pomiedzy kamerami

mozna stosowac rozne kombinacje, nie musi to byc przejscie od 1-2-3-4 kamery, mozna odrazu przeskoczyc wiecej niz 1 kamerke albo zmienic w tyl czyli np. od 4-1 :)
to tylko 1% ze swietnych mozliwosci defraga

aha :) noi jeszce jedno, bo nawet nie napisalem jak takie przejscie wyglada:) jesli macie film the second generation na dysku no to wlaczcie sobie outro :) taki wlasnie efekt otrzymalismy, plynne przejscie pomiedzy kamerkami :)
powodzenia w zabawie z defragiem, jesli bedziecie miec jakies problemy w zwiazku z tym co napisalem wczesniej to walcie tutaj pod spodem (mam nadzieje ze faketa nie zamknie) ale nie urywajcie mi glowy na gg:P

mises.org / marksdailyapple.com

Hakan

Od: 2002-10-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-30 16:14:40

Ok, to jest proste. Problem zaczyna sie przy tworzeniu pelnego replaya w defragu :/

Polaczenie wszytkich ACTow, TRANsow, VARow, CAMow nie jest juz takie proste (proste to moze to jest ale cholernie czasochlonne)
PS. Zrobilem takiego jednego replaya na halfyrox (do dema Ben\'ka?) nawet fajnie wyszlo jak na pierwszy :)

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-30 17:04:06

hakan mam jeszcze pytanko, jak zapisac te ruchy kamer do pliq?

mises.org / marksdailyapple.com

Hakan

Od: 2002-10-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-30 19:20:31

No wlasnie z tym jest najwiekszy problem.
Wszystko polega na odpowiednim ustawieniu ACTiwatorow (wyzwalaczy), i polaczeniu z nimi kamer, przejsci itd.
Wszystko jest napisane w: \defrag\docs\readme-[Replays-ScriptEditing].txt

do tego config: \defrag\misc\cfgs\DF-[Replay-Editing].cfg

(ale ten z DF 1.91 bo w 1.90 jest cos skopane i nie chce dzialac jak powinien)
Ponizej zamieszczam replayscript do mapy halfyrox, z PTC sciagnac sobie demo Ben\'ka? i ogladac :)
To ponizej ctrl+C, ctrl+v, zapisac plik jako: \defrag\system\replayscripts\halfyrox.cfg, df_replaymode 1 i ogladac...
///////////////////////////////////////////////////////////////////////

// DO NOT EXECUTE IN QUAKE3 !!!

// This is a Defrag Recam/Replay script file.

// The file must be placed in the \"system/replayscripts\" folder.

// The filename should be the mapname with .cfg extension.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////////////

// SCRIPT BY: CPMA.Hkn.NGWV

// MAP: halfyrox

// DATE: 2004-05-08 - 22:15:56

///////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////////////

// The maximum number of variables (VAR) is: 200

// To use the users default value for a variable, set the value for the VAR to -9999

// USE: df_demos_ReplayCameraMode for cameramode changes.

// USE: df_demos_ReplayVar_FOV for Field-of-View (FOV) changes.

// VAR ID VarName Value
VAR 0 df_demos_ReplayCameraMode 4.000

VAR 1 df_demos_ReplayCameraMode 5.000

VAR 2 df_demos_ReplayCameraMode 6.000

VAR 3 df_demos_ReplayCameraMode 7.000

VAR 4 df_demos_ReplayCameraMode 8.000

VAR 5 df_demos_ReplayCameraMode 9.000

VAR 6 df_demos_ReplayCameraMode 0.000
///////////////////////////////////////////////////////////////////////

// The maximum number of cameras (CAM) is: 100

// CAM ID X Y Z P Y R
CAM 0 268 -336 479 30 110 0

CAM 1 3921 -473 716 26 133 0

CAM 2 1943 929 -1087 44 0 0

CAM 3 1985 901 754 31 -172 0

CAM 4 671 863 734 18 5 0

CAM 5 1071 911 1466 1 -176 0

CAM 6 -3663 938 1726 6 -6 0
///////////////////////////////////////////////////////////////////////

// The maximum number of transitions (TRAN) is: 100

// TranTypes: TIME, POSX, POSY, POSZ, POSXY, POSXZ, POSYX, POSYZ, POSZX, POSZY

// TRAN ID TranType DType ID ID Speed Loop
TRAN 0 TIME CAM 0 1 25 0

TRAN 1 TIME CAM 2 3 60 0

TRAN 2 TIME CAM 3 4 60 0

TRAN 3 TIME CAM 5 6 35 0
///////////////////////////////////////////////////////////////////////

// The maximum number of activators (ACT) is: 100

// ACT ID ActType <...>

// ACT ID MANUAL On

// ACT ID TIMER Time

// ACT ID TRANEND ID

// ACT ID RADIUS X Y Z Radius

// ACT ID VOLUME X1 Y1 Z1 X2 Y2 Z2
ACT 0 VOLUME -385 360 228 108 -513 542

ACT 1 VOLUME 700 276 242 136 -510 522

ACT 2 VOLUME 3454 360 335 4008 -552 854

ACT 3 VOLUME 3520 535 655 2837 1253 381

ACT 4 VOLUME 2831 711 -1588 2413 1087 -1510

ACT 5 VOLUME 1768 715 492 1264 1107 791

ACT 6 VOLUME 695 1256 879 -54 535 1277

ACT 7 VOLUME -4317 75 1777 -4057 177 1516

ACT 8 VOLUME -4754 -434 1516 -4601 137 1777
///////////////////////////////////////////////////////////////////////

// The maximum number of links (LINK) is: 400

// LINK ID DType ID DType ID
LINK 0 ACT 0 VAR 6

LINK 1 ACT 1 VAR 1

LINK 2 ACT 1 TRAN 0

LINK 3 ACT 2 VAR 2

LINK 4 ACT 3 VAR 6

LINK 5 ACT 4 VAR 1

LINK 6 ACT 4 TRAN 1

LINK 7 ACT 5 TRAN 2

LINK 8 ACT 6 TRAN 3

LINK 9 ACT 7 VAR 0

LINK 10 ACT 8 VAR 5
///////////////////////////////////////////////////////////////////////

// End Of File

///////////////////////////////////////////////////////////////////////
PS. Scrip zawiera jakies bledy (nie uzywane zmienne) ale dziala dobrze.

-^ChmielU^-

Od: 2004-03-27

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-31 00:06:18

Wgrywajac config do robienia replay-ow zbindowane jest juz pod \"z\" zapisanie calego nowo powstalego configu do pliq i o ile sie nie myle(a wiem ze sie nie myle bo wkleilem to z defraga) zapisuje sie on /defrag/replayscripts/new_replay.cfg
albo jezeli chcemy sami dac nazwe nowemu configowi mozemy wpisac
bind z \"replay save tutaj_nazwa\"

(...)Poprostu laga miałem(...)

(...)Czekaj dam bratu teraz zagrac(...)

(...)gdybym gral u siebie w domu to(...)

El-Mo

Od: 2002-06-04

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2004-05-31 11:56:38

Dla nielubiących czytać helpów:
szybkość przejścia kamery ustawiamy:

\df_demos_CameraTransitionSpeed \"x\"
Wartości dodatnie to kamera poruszająca się ze stałą prędkością niezależną od odległości pomiędzy zapisanymi pozycjami. Gdy natomiast wpiszemy wartość ujemną to kamera będzie potrzebowała tą samą ilość czasu niezależnie od odległości jaką ma pokonać.
gdy chcemy uzyskać efekt przechylonej kamery z \'iT Defrag\' o który ktoś pytał:

df_demos_CamOffsetPosX, df_demos_CamOffsetPosY, df_demos_CamOffsetPosZ, df_demos_CamOffsetAngleX, df_demos_CamOffsetAngleY, df_demos_CamOffsetAngleZ
jest jeszcze:

df_demos_CamOffsetRadiusF, df_demos_CamOffsetRadiusR, df_demos_CamOffsetRadiusU

ale tego nie próbowałem =]

sheva

Od: 2004-02-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-15 18:01:35

mógł bym kogoś prosić zeby ktoś zrobił mi plik cfg z bindowanymi kamerami pod F5, F6, F7 i F8, ponieważ sam nie umiem, a tego tez nie rozumiem... robię film, a to jest mi bardzo potrzebne... balagm ;)

.:: DEFRAG MAP ::.

• McGrady_Run_v2

• PDM01_Dyzi0

• Dyzi0_Tower

• Dyzi0_Training

• Run_Dyzi0

• DZ0&LaM4

• jawol_run1
jaki telewizor wybrać:
http://telewizor.eu

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-06-15 21:37:32

bind f5 \"saveposname pos1\"

bind f6 \"saveposname pos2\"

bind f7 \"saveposname pos3\"

bind f8 \"saveposname pos4\"

bind f9 \"savepos\"
o jakie trudne z klawiszy KP_... zrobic f5-f9 :OO

mises.org / marksdailyapple.com

sheva

Od: 2004-02-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-15 22:59:28

pan karnister - może ty jesteś jakis masta w zamienianiu jakis tam kalwiszy KP_ ... na f5-... , a w moim przypadku jest to trudne... ; /

to nie znaczy, ze jestem jakis nie normalny albo cos, po prostu nie umiem do konca dobrze bindowac i tyle...

coś jeszcze? :D

.:: DEFRAG MAP ::.

• McGrady_Run_v2

• PDM01_Dyzi0

• Dyzi0_Tower

• Dyzi0_Training

• Run_Dyzi0

• DZ0&LaM4

• jawol_run1
jaki telewizor wybrać:
http://telewizor.eu

azazyl

Gravatar

Od: 2004-02-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-17 20:14:24

chce ustawic kamere non stop w 1 miejscu
binduje sobie

bind f5 \"set saveposname pos4\"

bind f6 \"savepos\"
wlaczam mape /team s ustawiam sie gdzie chce i wciskam f5 potem f6 zapisuje

potem wpisuje /demo nazwadema , ale blad wraca mnie do menu defraga

probuje znowu zaladowac demo udaje sie, wpisuje /df_demos_cameramode 4 i nic widze normalnie demko
jak ustawic kamere w 1 miejscu ???

PTC|Faketa

Od: 2002-04-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-17 20:37:25

spróbuj ustwić cg_thirdperson 1

FREESTYLE

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-06-17 22:16:16

albo sproboj odpalac demka z katalogu demos, jak pisalem /demo [nazwa dema] to dzialalo w kratke

mises.org / marksdailyapple.com

azazyl

Gravatar

Od: 2004-02-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-18 13:19:55

ustawilem to w cfg jak mowil Faketa , i odpalilem demo jak mowiles kamere jest w 1 miejscu ale po jakis 15 sekundach demko nagle sie wylacza i wraca do menu defraga :O
p.s

masz z Faketa po 927 postów :)

PTC|Faketa

Od: 2002-04-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-18 13:30:14

zapewne demo jest z innego modu - sprawdz na różnych opcjach modów

FREESTYLE

azazyl

Gravatar

Od: 2004-02-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-18 14:22:53

demko krecone na modzie cpma 1.1 a otwarzalem i ustawailem kamery w defrag 1.9

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-06-18 15:27:40

mnie sie tak kiedys robilo jak probowalem odratowac demka z turnieju easy recovery po zrobieniu ghosta w cafe:P demko zajmowalo normalnie (3-5mb), wlaczylem sobie pogralo z 15 sek i wylaczalo sie:(

mises.org / marksdailyapple.com

azazyl

Gravatar

Od: 2004-02-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-18 15:55:54

moje zajmuje 1.5 mb , wylacz sie tylko przy ustawieniu gdzies kamery , dziwnie jak tak bede mial z kazdym ;/ nie ma zadneg programu tak jak np quake 2 i q1 ma keygripa w nim sie edytuje demko mozna ustawiac kamery itd

oz4ru

Od: 2002-12-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-18 19:44:24

a nie mozna by sie pobawic z demo suport-em ??

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-06-18 19:56:46

> raVeniątko jak czystasz

czystam, bom brala prysznic przed kamera ;p

mises.org / marksdailyapple.com

azazyl

Gravatar

Od: 2004-02-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-19 14:21:38

na jakim pm (cpma) robi sie triki ? na filmach i w ogole jaka jest najnowsza wersja i czy kazdy trikers na niej siedzi bo ja mam cpma 1.1

PTC|Faketa

Od: 2002-04-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-19 19:01:42

z takim tematem zapraszam Cię na forum Polish Trickz Center

q3arena.gry.wp.pl//board/?akcja=f&amp;forum=53

tutaj rozmawiaj o filmach

FREESTYLE

sheva

Od: 2004-02-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-19 22:35:43

azazyl zajrzy od czasu do czasu na ptc ;-)

Własnie na PTC jest skrypt, który ci pomoże przy filmie;-)

Nie wiem dokladnie czy o takie coś prosiles, ale przydatne jest to bardzo...
Poczytaj o skrypcie:
> skrypt ten umożliwi nam sterowanie kamerą zza pleców bohatera. Klawisze F3 i F4 odpowiadają za przybliżanie/oddalanie kamery. Jest to przydatne w produkcji filmów - w taki sposób możemy uzyskać dość ciekawe efekty.

Link do scriptu: q3arena.gry.wp.pl/ptc/zip/slowarange2way.rar CLICK!

.:: DEFRAG MAP ::.

• McGrady_Run_v2

• PDM01_Dyzi0

• Dyzi0_Tower

• Dyzi0_Training

• Run_Dyzi0

• DZ0&LaM4

• jawol_run1
jaki telewizor wybrać:
http://telewizor.eu

azazyl

Gravatar

Od: 2004-02-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-21 18:13:05

sciagnelem skrypt wrzucilem do baseq / cpma / defrag i nawet dopisalem zawartosc tego skryptu cfg do moich cfg odpalam demo ale nie dziala f3 ani f4 :/

wpisywalem nawet exec tencfg.cfg i odpalalem demo i nie dziala wie moze ktos jak to odpalic ?

pluskff4

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2004-06-28 23:28:40

eee mi tesh niedziala :|

wtf?

st0rm|sYnth

Gravatar

Od: 2003-08-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-07-06 20:22:41

a mnie dla odmiany przy zachowywaniu pozycji kamery z df_demos_cameramode 1 zachowuje sie pozycja w ktorej byl bot w tym momencie czyli np zachowuje pozycje kamery umiejscowionej na rg ( na dm17 ) a przy odtwarzaniu na df_demos_cameramode 4 kamery na rg okazuje sie ze jest ona umiejscowiona na mh gdzie akurat w momencie zachowywania znajdowal sie bot :| no teraz ? :Q

sYnth|st0rm