ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Dlaczego doszło do rozłamu w Q3, czemu Team Arena się nie przyjeła ?

dark.vertex

Gravatar

Od: 2014-01-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2014-01-28 21:42:32

Dlaczego doszło do rozłamu sceny Q3 na dwie wersje patcha ? Jakie zmiany on przyniósł ? I czemu Team Arena się nie przyjęła ?

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2014-01-29 12:53:46

Nie doszło do żadnego rozłamu. Najnowszy patch do q3 był standardem do pojawienia się QL. Na 1.16 czy jeszcze czymś wcześniejszym pozostały niedobiki i nooby. Team Arena się nie przyjęła pewnie dlatego, że była po prostu słaba.

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2014-01-29 13:18:32

W sumie były momenty z 3 wersjami: 1.11, 1.17 i 1.32. Zupełnie nie rozumiałem ludzi, którzy zostawali na starszych wersjach w szczególności 1.17. Drastycznych zmian nie było w gameplayu, a gra posunęła się do przodu. To, że 1.11 trwało mogę zrozumieć tym, że po prostu byli to Ci co na początku nie ogarnęli, że trzeba grę patchować, a potem spodobało im się ownowanie kolejnych amatorów.

Team arena była nieudana tak jak mówi Mav, o czym świadczy też kiepska popularność tych trybów gry w QuakeLive.

koszmar

Od: 2004-03-28

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2014-01-30 09:54:16

1.17 zupełnie nie nadawało się do gry.

1.16n point release było pewnym kompromisem pomiędzy 1.32, a podstawową wersją 1.11. Mogłeś śmiało powiedzieć, że nie grasz na czystym q3 zaraz po instalacji, a masz dostęp do interesujących modyfikacji, które na 1.32 były normą. Nie mogę się jednak zgodzić, że na 1.16 zostały tylko nooby i niedobitki. To subiektywne i mocno nieprofesjonalne stwierdzenie kogoś kto przeszedł na nowszą wersję i zupełnie zapomniał o tym, co było w przeszłości.
Na 1.16 funkcjonowały bardzo prężnie i były niesamowicie popularne (w sumie są i do dziś, ale jest to ułamek dawnego splendoru) tryby freeze. W szczególności insta freeze (który obfitował w turnieje i cupy nie tylko na clanbase). All wep freeze również przyciągał masę znakomitych graczy. Żeby nie był gołosłownym to o ile dobrze pamiętam w okolicach 2005 czy 2006 roku grałem freeza przeciwko Spart1e'mu w jednym z turniejów trybu all wep. Miał wtedy nick q3*Zlazh i nawet ostatnio wspominaliśmy te czasy na którymś z serwerów CA.

Szczerze żałuję, że freeze w takiej formie jak na 1.16 nie przyjął się na QLu. Może dlatego, że twórcy oddając do dyspozycji ten tryb ogołocili go z całej otoczki. Otrzymaliśmy na starcie domyślnie zdaje się tylko mg, sg i plasmę kiedy na 1.16 startowałeś ze wszystkim oprócz BFG. Ponadto pojawiały się wszystkie itemy tak jak w tdm'ie poza quadem. To pozwalało nawet grać ciekawe duele, choć dla fanatyków tego trybu jest to z pewnością osobliwa profanacja.

1.16 żyło własnym życiem. Może mniej spektakularnym i mniej szumnym niż 1.32, ale na pewno nie mniej ciekawym.

Pozdrawiam
noob z 1.16

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2014-01-30 10:21:42

Czyli jak wyglądał duel w freeza, kto pierwszy kogoś zamrozi i pozniej start kolejnej rundy?

p0gr0m

Od: 2002-04-09

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2014-01-30 11:14:20

ja tez sie z tym zgodze ze na 1.11 i na 1.16 bylo spoko i to bardzo dlugo jeszcze po wyjsciu 1.32 :] nawet q3demo mial dobrych graczy nawet gdzies do 2006 roku :] a moze i wiecej chociaz tego nie wiem bo przestalem grac

miejsce na twoja reklame !

tofu

Od: 2002-07-07

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-01-30 11:35:37

@p0gr0m: ja pamietam jednego kolesia ktory na dm17 wogole po rg nie latał tylko mg :D ciekawe kto to był ? =P

Champions aren’t made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them; a desire, a dream, a vision. They have to have the late minute stamina, they have to be a little faster, they have to have the SKILL and the WILL. But the WILL must be stronger than the skill

p0gr0m

Od: 2002-04-09

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2014-01-31 07:07:25

champion mogłbyć tylko jeden ;)

miejsce na twoja reklame !

tofu

Od: 2002-07-07

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-01-31 10:48:23

mar1o ? ;-)

Champions aren’t made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them; a desire, a dream, a vision. They have to have the late minute stamina, they have to be a little faster, they have to have the SKILL and the WILL. But the WILL must be stronger than the skill

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2014-01-31 12:21:13

No dobrze, ale po co było zostawać na starej wersji? Nie można było przenieść się z modem na 1.32? Tak samo jak przenosiło się na 1.32 z OSP?

koszmar

Od: 2004-03-28

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2014-01-31 15:36:24

@Xsi
Duel wyglądał podobnie jak standard tyle, że zaczynałeś ze wszystkimi gnatami, 100 hp i 50 armor (choć to też zależało od serwa). Spawnowały się armory, mh, amunicja - wszystko jak normalnie. W momencie kiedy zabiłeś przeciwnika to go zamrażało, ale z uwagi na to, że był sam w teamie to od razu zaliczało rundę dla ciebie. W zależności od serwera zazwyczaj graliśmy 10 minutowe mapki lub do 10 czy 15 fragów (serwer Liquid&Malice).

Trzeba jednak zaznaczyć, że taki duel był ciekawostką, oderwaniem od tdm freeza i nie zdarzał się często. Aczkolwiek byli i pasjonaci takiej gry ;]

A nawiązując jeszcze do dm17. Na 1.16 graliśmy tam duele instafreeze. Najważniejsze było pierwsze kilka sekund i pierwszy frag. Jeśli udało ci się zabić przeciwnika to wskakiwałeś w tele i ze środka łapałeś przeciwnika na każdym respie. Respy pojawiały się zawsze po przeciwnej stronie od poprzedniego. Cała losowość to 4 spoty, które szybka ręka lekko ogarniała. Dochodziło niekiedy do takich absurdów, że nie sposób było oddać nawet strzału przez 10 minut jeśli wygrywający nie chybił ;]

Ciekawe czasy. Freeza graliśmy na wszystkich standardowych mapach, na tych z osp, z ra3, z cpma, z duela. Dm13 to była jedna z częściej granych map insta. Pamiętam, że jak przyszedłem na QL to przytłaczało mnie to jak mało map gra się w ramach trybu. Na CA to tak naprawdę 5 map w koło macieju. Na 1.16 graliśmy wszystko co tylko się dało.

Mało tego. Na pewno warte wspomnienia, o czym zapomniałem wcześniej, są serwery turret. Zanim ktoś połapał się w bugach była niesamowita zabawa. Stawiałeś po 3-5 wieżyczek, które strzelały za ciebie najczęściej z plasmy (choć zdarzały się i raile i nawet bfg). Dodatkowo ubrane to we freeze dawało niesamowitą frajdę. Momentami trochę zawiewało kampą i cs-em, ale zabawa przednia szczególnie jeśli na mapie wyłączyłeś niewidzialne ściany. Wtedy dało się wskoczyć na wszystkie dachy i za wszystkie ściany. Później ktoś znalazł bugi z umieszczaniem turretów w ścianach, których nie sposób było zestrzelić i zniszczyć. To pogrążyło całą sprawę.

Ostatnio próbowaliśmy z kolegą postawić identyczny serwer jak kiedyś na 1.16 all wep freeze. Z itemami, bez quada i bez bfg. Nie było czasu pograć, ale ql pozwala taki skonfigurować. Może kiedyś będzie okazja jeszcze poskakać w tym, lamerskim z punktu widzenia 1.32, trybie. ;]

v3n

Od: 2010-03-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2014-03-21 00:45:25

1.32 zawsze było kozak chociaż na 1.16 też się sporo działo uff dawne czasy ;D

seRious_pl

Od: 2013-12-30

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2014-03-21 06:19:35

mam pytanie poza tematem :) można zobaczyć demko z q3areny na quake live ?

PawUloN

Od: 2007-08-21

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2014-03-21 08:43:33

@seRious_pl:
Na Wolfcamie chyba można.

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2014-03-21 08:49:10

nie sądzę bo to inny protokół, no chyba ze wolfcam potrafi jakieś cuda robić

PawUloN

Od: 2007-08-21

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2014-03-21 19:00:20

www.wolfcamql.fr/en/wolfcamql-9

"some quake3 demo support by setting command line cvar protocol to 68
ex: copy map_cpm3a.pk3 into wolfcamql/wolfcam-ql/
wolfcamql.exe +set protocol 68 +demo ratelpajuo"

Trochę zabawy, ale można. Musisz utworzyć skrót i dodać powyższe parametry (w tym nazwę dema), mapę też trzeba skopiować.