Dlaczego doszło do rozłamu sceny Q3 na dwie wersje patcha ? Jakie zmiany on przyniósł ? I czemu Team Arena się nie przyjęła ?
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Dlaczego doszło do rozłamu sceny Q3 na dwie wersje patcha ? Jakie zmiany on przyniósł ? I czemu Team Arena się nie przyjęła ?
Nie doszło do żadnego rozłamu. Najnowszy patch do q3 był standardem do pojawienia się QL. Na 1.16 czy jeszcze czymś wcześniejszym pozostały niedobiki i nooby. Team Arena się nie przyjęła pewnie dlatego, że była po prostu słaba.
W sumie były momenty z 3 wersjami: 1.11, 1.17 i 1.32. Zupełnie nie rozumiałem ludzi, którzy zostawali na starszych wersjach w szczególności 1.17. Drastycznych zmian nie było w gameplayu, a gra posunęła się do przodu. To, że 1.11 trwało mogę zrozumieć tym, że po prostu byli to Ci co na początku nie ogarnęli, że trzeba grę patchować, a potem spodobało im się ownowanie kolejnych amatorów.
Team arena była nieudana tak jak mówi Mav, o czym świadczy też kiepska popularność tych trybów gry w QuakeLive.
1.17 zupełnie nie nadawało się do gry.
1.16n point release było pewnym kompromisem pomiędzy 1.32, a podstawową wersją 1.11. Mogłeś śmiało powiedzieć, że nie grasz na czystym q3 zaraz po instalacji, a masz dostęp do interesujących modyfikacji, które na 1.32 były normą. Nie mogę się jednak zgodzić, że na 1.16 zostały tylko nooby i niedobitki. To subiektywne i mocno nieprofesjonalne stwierdzenie kogoś kto przeszedł na nowszą wersję i zupełnie zapomniał o tym, co było w przeszłości.
Na 1.16 funkcjonowały bardzo prężnie i były niesamowicie popularne (w sumie są i do dziś, ale jest to ułamek dawnego splendoru) tryby freeze. W szczególności insta freeze (który obfitował w turnieje i cupy nie tylko na clanbase). All wep freeze również przyciągał masę znakomitych graczy. Żeby nie był gołosłownym to o ile dobrze pamiętam w okolicach 2005 czy 2006 roku grałem freeza przeciwko Spart1e'mu w jednym z turniejów trybu all wep. Miał wtedy nick q3*Zlazh i nawet ostatnio wspominaliśmy te czasy na którymś z serwerów CA.
Szczerze żałuję, że freeze w takiej formie jak na 1.16 nie przyjął się na QLu. Może dlatego, że twórcy oddając do dyspozycji ten tryb ogołocili go z całej otoczki. Otrzymaliśmy na starcie domyślnie zdaje się tylko mg, sg i plasmę kiedy na 1.16 startowałeś ze wszystkim oprócz BFG. Ponadto pojawiały się wszystkie itemy tak jak w tdm'ie poza quadem. To pozwalało nawet grać ciekawe duele, choć dla fanatyków tego trybu jest to z pewnością osobliwa profanacja.
1.16 żyło własnym życiem. Może mniej spektakularnym i mniej szumnym niż 1.32, ale na pewno nie mniej ciekawym.
Pozdrawiam
noob z 1.16
Czyli jak wyglądał duel w freeza, kto pierwszy kogoś zamrozi i pozniej start kolejnej rundy?
ja tez sie z tym zgodze ze na 1.11 i na 1.16 bylo spoko i to bardzo dlugo jeszcze po wyjsciu 1.32 :] nawet q3demo mial dobrych graczy nawet gdzies do 2006 roku :] a moze i wiecej chociaz tego nie wiem bo przestalem grac
miejsce na twoja reklame !
@p0gr0m: ja pamietam jednego kolesia ktory na dm17 wogole po rg nie latał tylko mg :D ciekawe kto to był ? =P
Champions aren’t made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them; a desire, a dream, a vision. They have to have the late minute stamina, they have to be a little faster, they have to have the SKILL and the WILL. But the WILL must be stronger than the skill
mar1o ? ;-)
Champions aren’t made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them; a desire, a dream, a vision. They have to have the late minute stamina, they have to be a little faster, they have to have the SKILL and the WILL. But the WILL must be stronger than the skill
No dobrze, ale po co było zostawać na starej wersji? Nie można było przenieść się z modem na 1.32? Tak samo jak przenosiło się na 1.32 z OSP?
@Xsi
Duel wyglądał podobnie jak standard tyle, że zaczynałeś ze wszystkimi gnatami, 100 hp i 50 armor (choć to też zależało od serwa). Spawnowały się armory, mh, amunicja - wszystko jak normalnie. W momencie kiedy zabiłeś przeciwnika to go zamrażało, ale z uwagi na to, że był sam w teamie to od razu zaliczało rundę dla ciebie. W zależności od serwera zazwyczaj graliśmy 10 minutowe mapki lub do 10 czy 15 fragów (serwer Liquid&Malice).
Trzeba jednak zaznaczyć, że taki duel był ciekawostką, oderwaniem od tdm freeza i nie zdarzał się często. Aczkolwiek byli i pasjonaci takiej gry ;]
A nawiązując jeszcze do dm17. Na 1.16 graliśmy tam duele instafreeze. Najważniejsze było pierwsze kilka sekund i pierwszy frag. Jeśli udało ci się zabić przeciwnika to wskakiwałeś w tele i ze środka łapałeś przeciwnika na każdym respie. Respy pojawiały się zawsze po przeciwnej stronie od poprzedniego. Cała losowość to 4 spoty, które szybka ręka lekko ogarniała. Dochodziło niekiedy do takich absurdów, że nie sposób było oddać nawet strzału przez 10 minut jeśli wygrywający nie chybił ;]
Ciekawe czasy. Freeza graliśmy na wszystkich standardowych mapach, na tych z osp, z ra3, z cpma, z duela. Dm13 to była jedna z częściej granych map insta. Pamiętam, że jak przyszedłem na QL to przytłaczało mnie to jak mało map gra się w ramach trybu. Na CA to tak naprawdę 5 map w koło macieju. Na 1.16 graliśmy wszystko co tylko się dało.
Mało tego. Na pewno warte wspomnienia, o czym zapomniałem wcześniej, są serwery turret. Zanim ktoś połapał się w bugach była niesamowita zabawa. Stawiałeś po 3-5 wieżyczek, które strzelały za ciebie najczęściej z plasmy (choć zdarzały się i raile i nawet bfg). Dodatkowo ubrane to we freeze dawało niesamowitą frajdę. Momentami trochę zawiewało kampą i cs-em, ale zabawa przednia szczególnie jeśli na mapie wyłączyłeś niewidzialne ściany. Wtedy dało się wskoczyć na wszystkie dachy i za wszystkie ściany. Później ktoś znalazł bugi z umieszczaniem turretów w ścianach, których nie sposób było zestrzelić i zniszczyć. To pogrążyło całą sprawę.
Ostatnio próbowaliśmy z kolegą postawić identyczny serwer jak kiedyś na 1.16 all wep freeze. Z itemami, bez quada i bez bfg. Nie było czasu pograć, ale ql pozwala taki skonfigurować. Może kiedyś będzie okazja jeszcze poskakać w tym, lamerskim z punktu widzenia 1.32, trybie. ;]
1.32 zawsze było kozak chociaż na 1.16 też się sporo działo uff dawne czasy ;D
mam pytanie poza tematem :) można zobaczyć demko z q3areny na quake live ?
nie sądzę bo to inny protokół, no chyba ze wolfcam potrafi jakieś cuda robić
www.wolfcamql.fr/en/wolfcamql-9
"some quake3 demo support by setting command line cvar protocol to 68
ex: copy map_cpm3a.pk3 into wolfcamql/wolfcam-ql/
wolfcamql.exe +set protocol 68 +demo ratelpajuo"
Trochę zabawy, ale można. Musisz utworzyć skrót i dodać powyższe parametry (w tym nazwę dema), mapę też trzeba skopiować.