- Jeśli posiadasz jeden z poniższych dysków, czytaj dalej, w przeciwnym razie topic nie dotyczy Ciebie:
Barracuda 7200.11
DiamondMax 22
Barracuda ES.2 SATA
SV35
2. Jeśli posiadasz jeden z poniższych modeli dysków, czytaj dalej, w przeciwnym razie topic nie dotyczy Ciebie:
Barracuda 7200.11
ST31000340AS
ST31000640AS
ST3750330AS
ST3750630AS
ST3640330AS
ST3640630AS
ST3500320AS
ST3500620AS
ST3500820AS
ST31500341AS
ST31000333AS
ST3640323AS
ST3640623AS
ST3320613AS
ST3320813AS
ST3160813AS
Barracuda ES.2 SATA
ST31000340NS
ST3750330NS
ST3500320NS
ST3250310NS
DiamondMax 22
STM31000340AS
STM31000640AS
STM3750330AS
STM3750630AS
STM3500320AS
STM3500620AS
STM3500820AS
STM31000334AS
STM3320614AS
STM3160813AS
- Jeśli nadal czytasz ten topic i posiadasz jeden z powyższych modeli, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
EDIT:
Na razie seagate zmienia swoje rozwiazanie i nowe wersje firmware prawie codziennie, placzac sie w zeznaniach, dlatego póki nie wydadzą poprawki, która na pewno działa, raczę nie podejmować żadnych działań. Topic zostanie edytowany, gdy będzie coś wiadomo. Stary tekst zostawiam jako ciekawostkę na razie
a1) Windows - ściągnij TEN program i odpal go (nie wymaga instalacji)
a2) Linux - otwórz obudowę komputera i znajdź swój dysk twardy (pewnie jest jakiś program, ale ja mam Windowsa i nie pamietam jak w Linuxie to sprawdzić). Spisz jego numer seryjny (znaki po S/N na białej naklejce z góry dysku).
b) Wejdź na stronę http://support.seagate.com/sncheck.html (musisz odblokować pop-upy)
c) Wpisz w okienku numer seryjny swojego dysku (WIELKOŚĆ LITER MA ZNACZENIE) i zatwierdź
- Jeśli okazało się, że Twój HDD - IS AFFECTED - masz problem - posiada on wadliwy firmware, który w każdej chwili może zablokować Twój dysk (nie wiąże się to z utratą danych, ale sam już nie dasz rady komunikowac się z dyskiem). Aby uzyskać nowy firmware naprawiający tę usterkę nalezy napisać maila do Seagate. Więcej szczegółów TUTAJ i TUTAJ (parę ostatnich stron).