ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Dobre praktyki na serwerze

Nicrame

Gravatar

Od: 2010-08-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-08-17 14:34:28

Witam, od paru juz lat nie sledzilem rozwoju Q3A itp. Pewnie dlatego ze doroslem ;-) W kazdym razie mam zapytanie o dobre praktyki na serwerze, oto co jest w modzie obecnie (poza Quake Live, ktory troszeczke podniszczyl scene q3a, a w zasadzie zabral jej czesc graczy, natomiast nie wszyscy beda z tego korzystali ze wzgledu na serwery, ktorych postac odpalania samemu jest nielegalna (i tak, latwo da sie sprawdzic graczy, ktorzy ich uzywaja ale to inna kwestia)) i o kilka innych kwestii.

Przede wszystkim - ustawienia:
Czy pure+punkbuster wlaczony to dobry pomysl?
Czy pure dziala tylko na pliki podstawowoe gry, czy wszystkie .pk3 w baseq3?
Chodzi mi oto czy jezeli dorzuce kilka map pod postacia plikow .pk3, a ktos ich nie posiadajacy sie pdolaczy, to bedzie imal problemy z powodu ich brakow? Teoretycznie nie powinien miec zadnych, ale wole sie upewnic:)

Jakie mapy warto dorzucic poza standardowymi, a moze warto dodac jakies skiny czy modele?

Czy w ogole taki czysty serwer q3a + kilka dodatkowych map ma sens? Czy moze lepiej pobawic sie w jakie mody wlasnie typu cpma czy jakies inne defragi? ;) Pytam bo widze ze jest od cholery i jeszce troche takich wlasnie fikusnych serwerow, a takich czystych bezzabiegowych, gdzie gra sie na niemodyfikowanym silniku prawie nie ma, i sie zastanawiam czemu tak jest, i jak sie do takich modyfikacji odnosi pure+pb.

Kolejna sprawa to tryby gry, moze warto odpalic kilka instancji serwera, do trybu ffa, dm, ctf itp?

poki co serwerek juz dziala, ale wlasnie na takich czystych warunkach. Przede wszystkim zalezy mi na tym aby wszystki bylo w miare odporne na cheaterow i tym podobne zjawiska :)
Pozdrawiam :)

Oh adres serwera: dev.itos.asia

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-08-17 14:44:41
  1. Tak, tak jeżeli użyjesz tej edycji PB: defrag.pl/users/alien/Games/Quake%20III%20Arena/Tools/pb-betterversion/

  2. Działa na pliki pk3, wyłączenie pure jest bezsensem

  3. Nie będzie miał problemów o ile nie gracie na mapie, której nie posiada i o ile ustawi cl_allowdownload 0

  4. Wszystkie mapy z tego katalogu: defrag.pl/users/maniek/maps/, ofc bez zachowania struktury katalogów.

  5. Czysty serwer bez Cpma nie ma sensu. Jedynymi popularnymi i znanymi serwerami Q3 1.32 Cpma są ASTER'y(czysty vq3) i DYM 2(promode).

  6. Nie ma sensu odpalać FFA, 2xDuel, 1xTDM, 1xCA, 1xCTF.

A na koniec najważniejsze: niestety nie ma sensu stawiać serwerka bo i tak nikt nie będzie na nim grał. Q3 ma znikomą ilość graczy bo grją w QL a jak już grają w Q3 to włąsnie na tych 2 w/w serwerach.

Żeby sobei łatwo, prosto i wygodnie grać przeczytaj: www.tnij.org/quake3

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Nicrame

Gravatar

Od: 2010-08-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-08-17 15:22:48

Cytat z posta - autor: AL|EN
> 1. Tak, tak jeżeli użyjesz tej edycji PB: defrag.pl/users/alien/Games/Quake%20III%20Arena/Tools/pb-betterversion/

A czym sie ta wersja rozni, ze jest nazwana better version? Pochodzi z oficjalnego zrodla czy to jakos hackowana (domyslam sie ze binarnnie, bo zrodel nie ma, chyba ze sie myle?)? Skad to pochodzi w ogole? Niebezpieczne jest wrzucanie plikow niewiadomego pochodzenia, tak wiec wole sie upewnic zanim cokolwiek uruchomie, czy warto ;-)

> 2. Działa na pliki pk3, wyłączenie pure jest bezsensem

Wszystkie, czy tylko te podstawowwe?

> 3. Nie będzie miał problemów o ile nie gracie na mapie, której nie posiada i o ile ustawi cl_allowdownload 0

No to jest wiadome. Chodzilo mi oto czy brak posiadania plikow .pk3 u gracza, ktore sa na sewerze, wplywa jakos na dzialanie funkcji pure, i czy ona wtedy ine stwierdzi ze gracz ma cos nie tak (bo mu plikow brakuje). Wiem ze nie powinno byc problemow ale tylko chce sie upewnic.

> 4. Wszystkie mapy z tego katalogu: defrag.pl/users/maniek/maps/, ofc bez zachowania struktury katalogów.

Czy nie bedzie problemem, jezeli wlacze czysta gre, bez modow zadnych, i zechce uruchomic jakas z tych map?

> 5. Czysty serwer bez Cpma nie ma sensu. Jedynymi popularnymi i znanymi serwerami Q3 1.32 Cpma są ASTER'y(czysty vq3) i DYM 2(promode).
>
>
> 6. Nie ma sensu odpalać FFA, 2xDuel, 1xTDM, 1xCA, 1xCTF.
>
>
> A na koniec najważniejsze: niestety nie ma sensu stawiać serwerka bo i tak nikt nie będzie na nim grał. Q3 ma znikomą ilość graczy bo grją w QL a jak już grają w Q3 to włąsnie na tych 2 w/w serwerach.

Tak szczerze to zakladam serwer raczej dla zabawy niz po to, zeby go promowac zeby ludzie grali :) Samemu czasem z kolegami popykam i tyle. Roznica w stosunku do QL jest taka, ze mam mozliwosc wiekszej ingerencji w dzialanie serwera, dorzucania wlasnie modeli, map itp. czego w QL nie ma poza pirackimi serwerami, ktore sie moga pokazywac czasami, ale ja bym tam nie ryzykowal ;-)

Czemu nie ma sensu odpalac gry czystej bez cpma?

> Żeby sobei łatwo, prosto i wygodnie grać przeczytaj: www.tnij.org/quake3

A dziekuje, jednak wole samemu wszystko sobie ustawiac niz z pomoca narzedzi, przynajmniej wtedy wiem co sie dzieje, i jak funkcjonuje :)

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-08-17 16:15:11

To jest lepsza wersja na serwer, która powoduje mniejsze lagi u graczy, przygotowana przez insidium - to taki człowiek, który bardzo wspomógł wykrywanie czitów na scenie Q3 włąsnie przez pomoc developerom PB w usprawnieniu jego diząłania - ja mu ufam.

Pure sprawdza wszystkie pliki pk3 , pure nie robi problemów jeżeli brak jakiegoś pliku u gracza.

Żadna mapa nie sprawia problemów, nawet na czystm q3 z płyty + PR 1.32

Nie ma sensu grać bez Cpma ze względu na najlepszy kod sieciowy na tej ziemi i to o czym wspominasz: możlisowśc ogromnej konfiguracji ustawień serwera.

Jeżeli umiesz wszystko zrobić ręcznie, tak aby wszystko grało to spoko. Aplikacja pozwala na uniknięcie ponad dwidziesty problemów przy instalacji i uaktualnieniu Q3. Mogę się założyć, że póki nie przeczytasz poradnika to na postawionym przez siebie serwerze z PB nie pograsz :icon_wink:

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Nicrame

Gravatar

Od: 2010-08-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-08-17 17:46:22

A czy da rade na serwerze z cpma grac czystym q3a? Bo jezeli "kod sieciowy" jest inny, to znaczy ze nie bardzo, chyba ze "kod sieciowy" oznacza jedynei dodanie jakichs funkcji komunikacji miedzy serwerem a klientem, bazowanym na identyczym protokole jednak.

Poradnika nie czytalem, a serwer oczywiscie dziala z pure+pb ;-) Naprawde skonfigurowanie serwera gry to nic trudnego, nie przesadzajmy :)

Zastanawia mnie jedynie zasadnosc uzywania cpma, w sensie czy faktycznie ma on taka przewage nad standardowym kodem gry. Ja np. bedac czystym graczem, ktory kiedys sobie uruchomil q3a, a nie mialem ochoty zaglebiac sie w scene cala, mialem ochote pograc na sieci no i... No i co, nie moglem znalezc czystego serwera, tak zeby sobie popykac, bo szystkie wlasnie byly modyfikowane :) Mysle ze troche takich graczy moze byc. Niestety tutaj wyszukiwarka gier wbudowana w q3a tez zawodzi, bo nie wiem wg jakich kryteriow dziala, ale chyba losowych ;-) Zwykle pokazuje te, ktore maja najmniejsze pingi, no ale przeciez nie tylko od pinga zalezy, czy moge pograc, bo bez modow nie bardzo sie to da zrobic, a ja ich nie mialem :)

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-08-17 17:54:19

Da sie graćz czystym q3 jeżeli chodzi o zasady, jeżeli zwiększenie komfortu graczy w takim stopniu ze graja tak jak na LAN'ie uważasz za zbyt dużą zmianę no to szkoda.

Na 1.32+Cpma czucie pingu jest mniejsze i o wiele lepiej się gra. I to jest fakt a nie jakieś wymysły.
b) Co dla prostego gracza oznacza, że gra z Pingiem xxx na 1.32+Cpma (jeżeli chodzi o celowanie):
8-25 = LAN jakbyś był połączony z sšsiadem z za ściany. To po prostu trzeba poczuć i przyzwyczajonym być do celowania na 1.32+Cpma a wtedy twoje staty podskakujš z miejsca o 10-25%
25-45 = Uważnie teraz przeczytaj: LAN ! Wiem, że to trudne do zaakceptowania, ale tak to po prostu jest.

Po prostu strzelasz w postać i nie ważne, czy przeciwnik stoi/biegnie/leci/zapierdala bo zrobił RJ - celujesz, naciskasz i trafiasz !
45-75 = Prawie jak LAN. Dzięki odpowiednim ustawieniom można tak wspaniale dostosować czucie pinga, że robi sie tylko delikatne wyprzedzenia przy bardzo szybkim poruszaniu przeciwnika (bieg po RJ).

cg_xerpcients 1 wymagane u graczy.

Tak, ma on ogromną przewagę nad standardowym kodem gry. Z używaniem Cpma jest tak: na czystm q3 z płyty nie możesz nic, na Cpma wszystko - proste. Serwerów na czystym Q3 nie ma bo i po co skoro jest tam bieda jak barszcz. Ale to nie znaczy ze w "normalnego q3" sobnei nie pograsz: obadaj ASTERy i sam zobacz. W cpma musisz miec cg_xerpcients 1.

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Nicrame

Gravatar

Od: 2010-08-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-08-17 20:24:15

Cytat z posta - autor: AL|EN
> Da sie graćz czystym q3 jeżeli chodzi o zasady, jeżeli zwiększenie komfortu graczy w takim stopniu ze graja tak jak na LAN'ie uważasz za zbyt dużą zmianę no to szkoda.

Bardzo bym chcial zobaczyc gdzie napisalem cokolwiek o komforcie graczy :D Dla mnie licza sie aspekty techniczne a nie subiektywna ocena gameplay. Stad pytam czy ktos bez cpma na kliencie, jest w stanie sie podlaczyc do serwera bazujacego na tej modyfikacji?

> Na 1.32+Cpma czucie pingu jest mniejsze i o wiele lepiej się gra. I to jest fakt a nie jakieś wymysły.

A da sie to jakos matematycznie udowodnic, czy w ogole za pomoca jakichs mechanizmow? Dzieki czemu tak jest? Pakiety sa mniejsze, inaczej podawane? Jakies konkrety techniczne bym prosil :)

> b) Co dla prostego gracza oznacza, że gra z Pingiem xxx na 1.32+Cpma (jeżeli chodzi o celowanie):
>
>
> 8-25 = LAN jakbyś był połączony z sšsiadem z za ściany. To po prostu trzeba poczuć i przyzwyczajonym być do celowania na 1.32+Cpma a wtedy twoje staty podskakujš z miejsca o 10-25%
>
>
> 25-45 = Uważnie teraz przeczytaj: LAN ! Wiem, że to trudne do zaakceptowania, ale tak to po prostu jest.
>
> Po prostu strzelasz w postać i nie ważne, czy przeciwnik stoi/biegnie/leci/zapierdala bo zrobił RJ - celujesz, naciskasz i trafiasz !
>
>
> 45-75 = Prawie jak LAN. Dzięki odpowiednim ustawieniom można tak wspaniale dostosować czucie pinga, że robi sie tylko delikatne wyprzedzenia przy bardzo szybkim poruszaniu przeciwnika (bieg po RJ).
>
> cg_xerpcients 1 wymagane u graczy.
>
>
> Tak, ma on ogromną przewagę nad standardowym kodem gry. Z używaniem Cpma jest tak: na czystm q3 z płyty nie możesz nic, na Cpma wszystko - proste. Serwerów na czystym Q3 nie ma bo i po co skoro jest tam bieda jak barszcz. Ale to nie znaczy ze w "normalnego q3" sobnei nie pograsz: obadaj ASTERy i sam zobacz. W cpma musisz miec cg_xerpcients 1.

Tak czytam sobie i ten cg_xerpClients to odpowiednik po prostu cg_smoothclients, zeby ruchy lagujacych sie przeciwnikow byly "gladkie", dzieki czemu latwiej trafic jak rozumiem w kogos takiego (niz w momencie gdy znika i sie pojawia "metr" dalej) = dobrze to rozumiem?

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-08-17 20:58:34

Nicrame napisał:
> Bardzo bym chcial zobaczyc gdzie napisalem cokolwiek o komforcie graczy :D Dla mnie licza sie aspekty techniczne a nie subiektywna ocena gameplay. Stad pytam czy ktos bez cpma na kliencie, jest w stanie sie podlaczyc do serwera bazujacego na tej modyfikacji?
A bo już mi się myli, od początku: tak, ktoś kto nie ma Cpma może się połączyć z serwerem Cpma i ściągać pół nocy wszystkie konieczne pliki (max download to 16KB, nie zależy od łącza i nie da rady przyspieszyć) albo skoro piszesz, że masz zamiar grać z kumplami ot każ im odpalić PRO Installer, przeczytać poradnik i TADA wszyscy macie najlepszą wersję, zapewniającą pure fun. Pamiętaj, że na kogoś kto ma q3 CD czeka ponad 20 "niespodzianek"

Nicrame napisał:
> A da sie to jakos matematycznie udowodnic, czy w ogole za pomoca jakichs mechanizmow? Dzieki czemu tak jest? Pakiety sa mniejsze, inaczej podawane? Jakies konkrety techniczne bym prosil :)
Tak, da się to udowodnić. Musisz tylko poprosić o kod źródłowy funkcji cg_laghax. Ale nikt ci kodu nie da więc pozostaje ci samemu po prostu pograć z xc 1, cl_maxpackets 63/125 i rate 25000 abyś odczuł to.

Nicrame napisał:
> Tak czytam sobie i ten cg_xerpClients to odpowiednik po prostu cg_smoothclients, zeby ruchy lagujacych sie przeciwnikow byly "gladkie", dzieki czemu latwiej trafic jak rozumiem w kogos takiego (niz w momencie gdy znika i sie pojawia "metr" dalej) = dobrze to rozumiem?
Dobrze rozumiesz ale działanie tej komendy nie jest powodem tego, że Cpma ma zajebisty kod sieciowy. To cg_laghax. A w połączeniu z xc 1 dał naprawdę powalający efekt: wszyscy zaczęli walić po 50% z LG a najlepsi po 65 % :icon_wink:

Przykładowy cfg serwera Cpma: http://defrag.pl/users/alien/Games/Quake%20III%20Arena/Cfg/Servers/%5BPL%5DFrom%20Beginners%20to%20Beginners/

EDIT: No i połaczyć się nie da bo woła o CD-KEY'a :icon_wink:

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM