ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Dźwiek w quake 3 arena - Linux

d4ng

Od: 2007-02-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-26 18:45:16

Witam wszystki poniżej zamieszczam artykuł mojego autorstwa, prosze adminów o jego przypięcie, gdyż temat lubi sie powtórzyć.

W tym artykule dowiecie się jak zrobić dźwięk w q3. Prawdopodobnie ta sama technologia jest w ET, więc ten art kieruje też do innych graczy. Zanim zabierzemy się do roboty chce powiedzieć że ta metoda jest sprawdzona na ubuntu, debianie i suse, więc dystrybucja nie ma tu znaczenia. Niezbędna jest tylko alsa - system obsługi dźwięku dla Linuksa (domyslnie instalowana w każdej dystrybucji). Jedziemy ... xD

Pewnie każdy z was wpisywał specjalny skrypt, który w jakiś magiczny sposób miał sprawić że będziecie mieli dźwięk. To wszystko prawda, ale niestety dźwięk działał tylko w menu a gdy próbowaliśmy wejść na serwer gra się zacinała. Spytacie dlaczego? odpowiedz jest bardzo prosta, odpowiedzialny jest za to folder w baseq3/PAK0.PK3 o nazwie "miusic" Jak wiecie PAK0.PK3 to nic innego jak Archiwum ZIP, więc usuwamy z niego katalog "miusic". Teraz wystarczy tylko przejść na roota, komendą cd przejść do katalogu gównego w naszym q3 i wpisać poniższy skrypt:

>
> echo "quake3.x86 0 0 direct" >/proc/asound/card0/pcm0p/oss
>

Po czym wchodzimy do katalogu z grą i odpalamy "quake3.x86" Od tej pory możecie cieszyć się dźwiękiem (jakość zostawia dużo do życzenia, ale lepsze to niż nic) w swojej ulubionej grze i zarywać na niej nocki xD

Programista / webmaster / linux user / Player: efreeze, clan arena.

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-26 22:15:30

d4ng napisał:

>
> Jak wiecie PAK0.PK3 to nic innego jak Archiwum ZIP, więc usuwamy z niego katalog "miusic".
>
I cały @#$% sobie pograsz bo serwery nie wpuszczają jak masz zmodyfikowany pak0.pk3 [](//htmlarea/images/smiles/12.gif)

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-26 22:21:13

AL|EN napisał:

> >
> I cały @#$% sobie pograsz bo serwery nie wpuszczają jak masz zmodyfikowany pak0.pk3 [](//htmlarea/images/smiles/12.gif)
>
@#$%!

^ ^

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-26 22:29:47

Specjalnie napisałem lol [](//htmlarea/images/smiles/2.gif)

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-26 22:35:24

Nonono

^ ^

d4ng

Od: 2007-02-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-26 22:45:16

hmm mi jakoś na 1.31 wszystko! działa pozatym jeżeli panowie mają inne prostsze rozwiązanie niech mi je tu podadzą! bo to co znajduje się w tym artykule www.quake.net.pl/?page=linux&str=3 jest przestarzałe i nie odnosi sie do nowych dystrybucji (pare katalogów zmienilo nazwę i zielony nie będzie wiedział jak to zrobić!) już widze jak sie sypią posty . . . .

Programista / webmaster / linux user / Player: efreeze, clan arena.

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-26 23:40:22

Normalnie mnie zatkało

^ ^

bryan

Od: 2002-07-25

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-27 00:55:08

korzystam z OSS (tak, wiem ze stare, alee trzymam tylko ze wzgledu na q3 i et :P) do q3 i jest wszystko ok z dzwiekiem :) Aby uzywac alsy rzeczywiscie trzeba bezposrednio przesylac dzwieki, ale nie ma potrzeby usuwania katalogu ’music’.
mozna takze uzywac :

aoss [odpalamy wtedy aoss quake3.x86]
lub uzyc ioquake3 ( www.ioquake3.org/ ) - projekt jest rozwijany dla gier i modow opartych na silniku quake3

odi profanum vulgus et arceo

d4ng

Od: 2007-02-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-27 16:11:17

hmm szkoada że pan AL|EN nie udzielił mi równie wyczerpującej odpowiedzi xD

Programista / webmaster / linux user / Player: efreeze, clan arena.

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-27 16:51:52

Wyczerpująca odp była o dużym problemie który powstanie jak pozmieniasz pak0.

linuxa to nigdy nawet nie zainstalowałem więc co ja niby miałem ci odp ?

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

MateoMartinezz

Od: 2002-02-28

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-12-04 17:19:41

więc po co w ogóle głos zabierałeś - nabijacz nabijacz :)

** I AM A PROUD MEMBER OF POLISH QUAKE COMMUNITY **

** eu.battle.net/d3/pl/profile/Fakeeye-2762/hero/1668267 **

Cyr4x

Gravatar

Od: 2007-12-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-12-07 11:47:42

Ja mam w Gnome ustawioną Alsę i jakoś nie mam problemów ani z ET, ani Q3. Działa w standardzie, nie muszę stosować tego całego direct i nic z pak0 usuwać. Żadnych rootów, bo to paranoja, żeby grę jako root odpalać. Po prostu zaopatrzcie się za grosze w porządną kartę (np. SB Audigy), a nie zintegrowane dziadowstwo, z którym pod Linuksem bywają problemy.