ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Enemy model a celność

kfiatl0t0sU

Gravatar

Od: 2005-05-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-06-11 18:10:11

Dlaczego jako zielonego robota Lexer w swoim konfigu ma Sarge’a? (Znamy celność ze snajperki Lexer’a)

Dlaczego jako zielonego robota Evil w swoim konfigu ma Keel’a? (Znamy celność ze spawarki Evil’a)
Co to daje? Dlaczego Cooller ma zielonego TankJr’a? Oto moje twierdzenie:


Otóż Ci dwaj przystojniacy to (od lewej) Keel i TankJr a moje twierdzenie jest następujące:
Legenda (przydatna):
Cienka czerwona kreska - pole w jakim trafienie przeciwnika się liczy

Zielone strzałki - strzały z RG (wiadomo gdzie początek i koniec)
I jeśli np. strzelimy TankJr’a w łeb (dokładnie w ten róg co ma na łebie) to nie trafimy, z kolei gdy trafimy Keel’a w łeb to zaboli go to. Więc np. jeśli Lexer ma Sarge’a to stara się trafić w niego i gdy trafi mu np. w lewą rękę (nawet może zejść kilka pikseli z postaci Sarge’a) to będzie zaliczone, z kolei gdy trafimy w ten sposób TankJr’a to spódłujemy.
To jest moje twierdzenie, może troche skomplikowane, ale ja się nim narazie sugeruje, czekam na odpowiedź jakiegoś pro-gracza czy mam racje! [](//htmlarea/images/smiles/14.gif)
Odpowiedź ma polegać na tym czy każdy model zielonego robota ma jeden domyślny obszar w którym trafienie się liczy czy to zależy od wielkości postaci, np. Sarge = 100%, Tankjr = Sarge 125%.

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-06-11 20:34:51

Nie ma znaczenia jakiej wielkosci jest model. Jest tzw. hitbox, czyli szescian w ktory trzeba trafic, rozmiar modela nie ma tu znaczenia. Pani (Panna - nie jestem pewien ;p) SzakaL kiedys dawno temu na forum dala screena z radianta, tam bylo dokladnie pokazane jak sie ma wspomniany hitbox do rozmiarow modela.

pat

Od: 2003-10-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-06-11 20:45:03

nom latwo to sprawdzic nawet z botem na q3arenax np bo czasem poprostu stoi i sie nierusza, wtedy jak jest tankiem to walnij mu w leb z raila a jak orbb to nad glowa, bedzie to bardzo ladnie widac :D Dlatego ja mam keela bo on sie chyba najlepije pasuje w ten szescianik :P

marcosx

Od: 2003-05-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-06-11 21:16:37

mimo ze twirdzenie fazz’a wydaje sie bledne to jednak cos w tym jest

Gdy mamy mnijszy enemymodel to sie bardziej wysilamy zeby w neigo trafic a nawet jak torche sie pomylimy o kilka pikseli to jecze moze byc celny strzal ;] chodciaz w normalnej grze roznie z tym bywa

Gra się rękami a wygrywa jaj... yyy głową :P

kfiatl0t0sU

Gravatar

Od: 2005-05-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-06-11 21:19:29

A zacząłem się tym ciekawić od momentu przeczytania konfiga Lexer’a i obadania jego demek z QuakeCon’u 2002 [](//htmlarea/images/smiles/2.gif)
PS. Maniek jeśli możesz to zarzuć odnośnik do tego tematu/artykułu/postu Szakalki [](//htmlarea/images/smiles/1.gif)

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-06-11 21:20:08

Heh... A co tu duzo wyjasniac, a tym bardziej ze sie powtarzam... To juz bylo. Tak masz racje.
Rozmiar modelu a hitbox. Zawsze musisz trafic w prostopadloscian o rozmiarach 56x32x32 i wielkosc modelu nie ma na to wplywu. Jak masz za wielki enemymodel, ze jakies czesci - np. reka wystaje poza ten hitbox... Wtedy trafienie w reke nic ci nie da. Jak masz znow za maly enemymodel - mozesz trafic pare jednostek np. od glowy modelu - a model i tak oberwie, tak jakbys trafil centralnie w niego.

A to moj ’pro’ screen na potwierdzenie:

Imho close, bo co tu wyjasniac... To jest jasne ... Nie rozumiem sensu tematu, dokonales odkrycia, ale troszke za pozno.

EDIT: I zamknij znacznik w swoim podpisie... :x, jak masz < font color = blabla > to zamykasz piszac dwa razy < / font> </ font>
Jakbys mial < font color = bla size = jakisnumer >, wtedy wystarczy pojedyncze zamkniecie < / font>

kfiatl0t0sU

Gravatar

Od: 2005-05-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-06-11 21:22:08

Dzięki! Można zamknąć [](//htmlarea/images/smiles/1.gif)