ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

FAQ - Przeczytaj zanim napiszesz posta!

szaky

2599

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-09-01 13:24:43

Aktualizacja 2021 [req]: Linki w większości nieaktywne, jako alternatywę podlinkowałem dostęp do ich starych wersji z WebArchive.

Ten temat został założony w celu zmniejszenia bałaganu powstającego poprzez zadawanie tych samych pytań wielokrotnie. Osoby, którym nie chce się ruszyć z fotela i kliknąć na [www.google.pl](www.google.pl) niech przeczytają tego posta.

Zanim stworzysz nowy temat przeszukaj archiwalne tematy, najlepiej klikając TUTAJ. Przejrzyj cały ten temat uważnie i dopiero gdy nie znajdziesz odpowiedzi tutaj możesz założyć nowy temat. Dalej znajdziesz listę niezbędnych linków dla początkującego mappera.

Tematy traktujące o tym co można znaleźć tutaj będą niezwłocznie zamykane przez moderatora.

:: NIEZBĘDNE PLIKI
- GtkRadiant 1.4.0

Jedna ze stabilniejszych wersji GtkRadianta.

Win32:
GtkRadiantSetup-1.4.0-Q3RTCWET.exe
GtkRadiantSetup-1.4.0-rc2-Q3RTCWET.exe

Linux:
linux-radiant-1.4.0.run

  • GtkRadiant 1.5.0

Odmieniona wersja GtkRadianta. Zmieniony layout, zmieniona klawiszologia. Działa szybciej, jest stabilniejszy - ale trzeba przyzwyczaić się do trochę zmienionej obsługi programu.

Win32:
GtkRadiant-1.5.0-2004-08-17.msi

Linux:
- brak

  • Q3Map2 Toolz
    Programik pomagający poustawiać masę opcji zawartych w kopilatorze q3map2 oraz konwerterze bspc.
    q3map2toolz_setup.exe

  • Q3ASE 1.52
    Edytor shaderów bez którego nie obejdzie się żaden mapper.
    q3ase.zip

  • MapProp 2.0
    Rozszerzenie powłoki systemu windows, pozwalające na podgląd map w widoku miniatur lub we właściwościach pliku.
    mapprop-2-0-msi.zip (installer)

  • Terragen
    Program, za pomocą którego możesz zrobić skybox na mapie...
    terragen

:: TEXTURY, MODELE, DODATKI...
- Chyba najpopularniejszy i największy serwis z modelami - do map, do gry...
polycount.com

  • Kilka modeli i texturepaków autorstwa EvilLaira..
    evillair.net

  • MilkShape 1.6.5
    Prosty edytor modeli z dużą ilością wtyczek pozwalających na import i eksport rożnych formatów. Shareware.
    ms3d165.zip

  • MapEditingTool
    Mały programik dzięki któremu z łatwością utworzymy kręcone schody lub łuki.
    MapEditingTool.rar

NASZ ZBIÓR MATERIAŁÓW
MapEditingTool.rar

:: TUTORIALE, KURSY, PORADNIKI...
- Największy zbiór polskich tutoriali: maposfera.org

  • Tutoriale dla początkujących na stronie reqa: req.pl

:: JEŚLI SZUKASZ MAPY...
Dość często powtarzają się pytania - skąd ściągać mapy.. Poniżej postaram się wymienić strony www wszystkich popularniejszych mapperów, te na któych można znaleźć sporo ciekawych produkcji. Kolejność przypadkowa.

Jeśli poszukujesz konkretnego levelu, znasz nazwę... Przejrzyj najpierw serwisy takie jak LvL, tikidomain, czy map-center... Poszukaj na google.com - wpisując w wyszukiwarce nazwe mapy. Pytaj na forum tylko w ostateczności!

lvlworld

:: STRONY POLSKICH MAPPERÓW...

Na nich kiedyś się bywało!

Maposfera.org - potężny polski serwis maporobów (q3, q4 i inne)
Requiem
dAde
Necrosis
Lukin
Szakal
TymoN
NemiX
Alchemik
Pluskwa

:: FAQ...

Jak uruchomić mapę własną - oraz tą ściągniętą z netu?

Jak ściągłeś mapę z netu w pliku rar/zip - rozpakuj ją. Będziesz miał plik o rozszerzeniu pk3 - wrzuć go do baseq3.

Uruchamiasz wybierając z menu singleplayer/skirmish (wymagana wersja q3 minimum 1.27), albo w konsoli napisz /map nazwa_mapy.

A co z własną mapą?

Jak skompilowałeś - mapa jest w katalogu baseq3/map. Niech tam zostanie.

Teraz uruchom q3, w konsoli napisz najpierw:
/sv_pure 0
/map nazwa_twojej_mapy
Czasem przydaje się też komenda /devmap nazwa_twojej_mapy. Umożliwia ona włączenie kodów takich jak /noclip, /r_showtris 1, /r_clear 1, by sprawdzić poprawność skompilowanej mapy - działanie wszelkich entitlesow, poszukiwanie leaków, ogólną budowę.

Zrobiłem własną mapę - chcę ją nieco wypromować - co robić?

Jak jest to wersja beta - wrzuć do działu BETA CORNER, wciskając odnośnik dodaj mapę i wypełniając wszystkie pola formularza. Wciśnij dalej, i poczekaj aż się nagra.

Jeśli z jakichś powodów nie możesz załadować mapy - wrzuć plik mający z 10kb o nazwie twojej mapy, nagraj opis, screeny - a mapkę wyślij mi, na adres szakal_x@wp.pl.

Jak uważasz że praca nad mapką jest zakończona - nie zamierzasz nic dorabiać - powiadom mnie na ten sam adres - wrzucę ją do map finalnych.

Jak chcesz odrazu wrzucić mapę w wersji finalnej - wyślij ją mi - szakal_x@wp.pl.

W przeciągu jednego dnia umieszczę - jeśli będzie godna uwagi to pojawi się news z recenzją.