ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

gdzie zalezc opisy wszystkich komend i zmiennych z df?

nup

Gravatar

Od: 2009-02-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-01-21 00:21:01

w szczegolnosci chodzi o pokazywanie predkosci po kazdym skoku pod celownikiem, pokazywanie wciskanych klawiszy, ale o cala reszte o ktorej nie wiem tez. jakis link zrobilby do syta. btw nie ma to jak w 2011 roku zaczynac grac w df :D

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-01-22 11:04:40

Ogólnie, jeśli chce Ci się przebijać przez tony plików to masz wszystko w katalogu defrag/docs (400kb suchego tekstu w notatniku :)

Jeśli Ci się jednak nie chce to obczaj sobie artykuły na Polish Trickz Center, breakdown czy board http://www.q3df.org/

EDIT: co do prędkości po każdym skoku to ja mam tylko takie coś:

bind END "varCommand say ^0Circle^7: $chsinfo(3121); "
bind DEL "varcommand say ^0Jump Speeds^7: $chsinfo(140); "

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

nup

Gravatar

Od: 2009-02-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-01-23 01:09:35

znalazlem wszystko w tych docs'ach z chs info. chodzilo o 121 -speed on landing. mam wszystko na kompie a po sieci gdzies ludzi wypytuje... dzieki wielkie za pomoc! przy okazji: pracuje nad cj teraz i chcialbym wiedziec czy oprucz tego ze na cpm mozna uzyskac wieksza predkosc, to czy cj wykonuje sie tak samo na vq3 i cpm czy trzeba wypracowac troche inna technike w kazdym? pytam bo widzialem na roznych demach niektorzy robia zamach 110-120 stopni a niektorzy 180 i nie wiem czy to zalezy od osobistego 'stylu' cj czy po prostu od fizyki. [tutorial cj szakalki juz przestudiowalem dawno] eh, szkoda ze nie robicie juz tych szkolek jak kiedys, spoznilem sie kilka lat :/

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-01-23 01:27:08

Cytat z posta - autor: nup
> pracuje nad cj teraz i chcialbym wiedziec czy oprucz tego ze na cpm mozna uzyskac wieksza predkosc, to czy cj wykonuje sie tak samo na vq3 i cpm czy trzeba wypracowac troche inna technike w kazdym?

CJ wykonuje się pod vq3 i promodem tak samo (tzn może pod pm trzeba szybciej 'machnąć' myszą przed samym skokiem, ech no może..)

Cytat z posta - autor: nup
> pytam bo widzialem na roznych demach niektorzy robia zamach 110-120 stopni a niektorzy 180 i nie wiem czy to zalezy od osobistego 'stylu' cj czy po prostu od fizyki.

Tu chodzi zdaje się o groundspeed czyli swojskie posuwanie się po podłodze (eheh bez skojarzeń proszę :P) Tutaj sprawa jest raczej indywidualna i trzeba to po prostu wyćwiczyć. Niektórzy robią ładnego 180 stopni 'rogalika' przed circlem, innym wystarczy 90 stopni, widziałem też jak ktoś napisał bota co przechodzi jakieś kosmicznie trudne pady robiąc circla praktycznie z miejsca :P

Cytat z posta - autor: nup
> eh, szkoda ze nie robicie juz tych szkolek jak kiedys, spoznilem sie kilka lat :/

No trochę się spóźniłeś :P Tzn na serwerach MDD dalej jest spory ruch i można spotkać od cholery Polaków, ale mnie już tam raczej nie ma. Może zagram w następnym DFWC, chociaż nie wiem czy będzie mi się w ogóle chciało

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

RA|NBOW

Od: 2009-04-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-01-24 13:09:48

Anyway, witamy w świcie defraga.

Od siebie dodam, żebyś się zastanowił nad graniem w defa, bo to cholernie uzależnia na dłuższy czas :icon_lol:

HF&GL !

\m/

nup

Gravatar

Od: 2009-02-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-01-24 17:01:04

@ rainbow: juz polknalem haczyk. katuje cpma i df. tylko ciezko ze do wszystkiego musze dochodzic sam, bo nie znam nikogo, kto tez by w to gral, dobrze ze choc jakies tutki z przed wojny sie ostaly, bo niemozliwoscia byloby zaczac w to grac. pamietam jak po kilku m i e c h a c h grania zauwazylem przez przypadek! na demku [bo mialem wlaczone pokazywanie wciskanych klawiszy] ze koles bierze zakret z samym strafem. probowalem ale nie za bardzo szlo. jakis czas pozniej natknalem sie na tutek movementu z qw. odpalilem qw i wielkie A-HA! psycha siada przy takich niespodziankach, to powinienem wiedziec zanim usiadlem do gry. jeszcze pewnie kilka takich strzalow mnie czeka :) szkoda ze nie ma jakiegos filmiku mowiacego ze cpm jest ciekawe bo mozesz tak forwardem, tak strafem, a tak strafe jumpy. jestem pewien ze to znaczaco powiekszyloby baze graczy, bo jak pytam ludzi o quake to kazdy mowi ze 'gral', ze 'tepa strzelanka, woli csa, coda bo tam jest taktyka'. a o strafe jumpingu slyszales? 'nie'. bo skad mial slyszec? i nie ze 2 ludzi mi tak powiedzialo. cale tuziny. nie jest to noob friendly, droga pod gorke jest mocno. ale z drugiej strony przesiewa to lamusow, troli i niedzielnych graczy i na serwerach zostaja ci bardziej ogarnieci i bardziej zajawieni. elitist community, heh

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-01-24 18:09:07

Cytat z posta - autor: nup
> tylko ciezko ze do wszystkiego musze dochodzic sam

Teraz masz o tyle dobrze, że są jakieś tutoriale. Kiedyś ludzie nie wiedzieli co to bounce i jak się to robi i znikąd pomocy :D

Cytat z posta - autor: nup
> bo nie znam nikogo, kto tez by w to gral

W sumie dużo Polaków gra na serwerach mdd, z czego część na pewno Ci chętnie coś potłumaczy. Sam bym to zrobił gdybym jeszcze w ogóle odpalał q3 :P

Cytat z posta - autor: nup
> pamietam jak po kilku m i e c h a c h grania zauwazylem przez przypadek! na demku [bo mialem wlaczone pokazywanie wciskanych klawiszy] ze koles bierze zakret z samym strafem. probowalem ale nie za bardzo szlo. jakis czas pozniej natknalem sie na tutek movementu z qw. odpalilem qw i wielkie A-HA! psycha siada przy takich niespodziankach, to powinienem wiedziec zanim usiadlem do gry

A żebyś mnie widział kiedy prawie strzeliłem kumszota jak pobiłem swój pierwszy rekord Polski w tabelce PTC (mapa na niecałe 2 sekundy, hob+rj i meta). Jak zaczynałem grać w promode to też był dramat, bo wcześniej tylko vq3, ale jakoś dało radę to ogarnąć, teraz czasami jestem w drugiej dziesiątce na jakichś kompotach... :P A co do tych niespodzianek - w q3 DO DZISIAJ jest fchój rzeczy, o których istnieniu praktycznie nikt nie wie (za wyjątkiem sprawnych programistów jak camping_gaz - jeden z 'ojców' trickjumpingu czy w3sp - człowiek, który wykorzystuje każdy bug q3, najlepiej nieznany szerszej 'publiczności' żeby zownować resztę i pokazać kto naprawdę jest pr0 mastahem nr 1 (dla mnie to zwykły lamer, no ale ok :) Tak czy siak, q3 jest pełen niespodzianek i myślę, że i Ciebie i mnie nie raz jeszcze zaskoczy :P

Cytat z posta - autor: nup
> szkoda ze nie ma jakiegos filmiku mowiacego ze cpm jest ciekawe bo mozesz tak forwardem, tak strafem, a tak strafe jumpy. jestem pewien ze to znaczaco powiekszyloby baze graczy

A zrobiłeś kiedyś jakiś film z quaka? :P Wiesz jak ten cały 'cykl' tworzenia filmu jest wkurwiający? Co chwilę potykasz się o jakieś pierdoły, programy się wieszają, quake się wiesza w trakcie zrzucania klatek, brakuje miejsca na dysku, a tu blurframes za dużo i film wygląda jak rozmazana kupa, a to za mało i ludzie się czepiają że jakość chujowa, etc. I teraz napisz mi szczerze: chciałoby Ci się przez to wszystko przechodzić tylko po to żeby pokazać parę podstaw kilku newbiesom? :D Mi nie i pewnie 99% innych defragowców też nie, sorry :P

Cytat z posta - autor: nup
> bo jak pytam ludzi o quake to kazdy mowi ze 'gral', ze 'tepa strzelanka, woli csa, coda bo tam jest taktyka'. a o strafe jumpingu slyszales? 'nie'. bo skad mial slyszec? i nie ze 2 ludzi mi tak powiedzialo. cale tuziny. nie jest to noob friendly, droga pod gorke jest mocno. ale z drugiej strony przesiewa to lamusow, troli i niedzielnych graczy i na serwerach zostaja ci bardziej ogarnieci. elitist community, heh

Ja nie zamierzam tutaj walić jakimiś frazesami typu 'to cs ssie bo tam się przez 80% czasu stoi i strzela w ściany' (chociaż to prawda :D), więc napiszę tylko - q3 to: szybkość, kontrola itemów, movement, pozycjonowanie, aim - wszystkiego po trochu. Z tego, co widziałem w takim codzie czy bf2 to bierzesz snajpera i rozpierdalasz. W quaku nie ma tak łatwo. Wczoraj skończyły się europejskie finały Quake Live Intel Extreme Masters 5 w Kijowie. Obczaj sobie vody (jak się pojawią, prawdopodobnie tutaj) z meczu o 3 miejsce cypher vs strenx i finał avek vs cooller a zobaczysz co to jest vq3 (no powiedzmy). Niektóre akcje są nie z tej ziemi. Teraz skumaj, że promode jest kilka razy intensywniejszy... :)

EDIT: tzn, w sumie to ta gra ma już z 11-12 lat i kto chciał w nią swego czasu popykać to to zrobił. Faktem jest, że newbie, który chce cokolwiek ogarnąć w te klocki ma przed sobą drogę usłaną gównem, potem, krwią i łzami :D Ale mimo wszystko opłaca się (tzn mi np się opłacało, spędziłem z tą grą parę niezapomnianych chwil :)

To by było na tyle ;P

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

nup

Gravatar

Od: 2009-02-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-01-24 20:07:09

no trylion filmikow powstalo to w ktoryms mogliby to wspomniec:P najblizej chyba byl 'why promode' czy jakos. a kijow ogladalem jak kazdy turniej od 2 lat moze, jak widzialem ztn w finale to 4 razy spadlem z krzesla. gralem 1,5 roku w ql zeby ogarnac vql movement, ale w miedzyczasie cpma i wiedzialem ze potem zajme sie cpm bo to juz urywa dupe. ogolnie mam duzo wolnego czasu to moge sobie skakac, taka gra ciekawe hobby, mimo ze czasy najwiekszej swietnosci przeminely. gralbym we warsowa ale zniesmacza mnie brak broni kontaktowej typu noz/gauntlet/siekiera/piesci.

RA|NBOW

Od: 2009-04-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-01-25 00:40:02

Nauka samemu zawsze była najbardziej sensowna. Może i zabiera nieco więcej czasu, ale ... jaka satysfakcja. Filmów przecież jest od zajebania. Oglądając fragmovie z pm, każdy nawet mało spostrzegawczy człowiek zauważy różnice między ql/ czy tam inną gierką, więc jeśli będzie ciekawy, poświęci 15 min i sam wbije na server pograć. Zaproszenia pocztą nikt nie rozsyła:) A jeśli chodzi o jakieś tutoriale, to jest tam jakiś genesis, trochę dem, opisów na ptc jak i breakdown, aczkolwiek, wszystkie one ustępują potędze oglądania 10 razy dema w ts:P

Co do wyższości quaka - pm, nad innymi to myślę, że w żadną dyskusję wdawać się nie warto. O oglądaniu vidach z ql moim zdaniem zapomnij i nie marnuj na to życia. To zupełnia inna gra, gdzie oprócz taktyki i aima, nie ma już nic. Nie wiem, i zapewne nigdy nie zrozumiem, co jest ekstytującego w oglądaniu nudnego że o lol meczu "gwiazdek", w którym to czają się na siebie, chowają i chodzą po cichu, i mecz kończy się wynikiem... 7 do 5 o0. Lepiej już pooglądać demka jakiegoś vo0 czy innych w pm :P Granie w ql aby przesiąść się do pm przyniesie tyle co nic. Bo tutaj dodać trzeba jeszcze movement, który to imo, jest skomplikowany i lekko wymagający, 99 % graczy którzy z ql pykają coś w pm właściwie tylko chodzą po mapie i strzelają.

\m/

nup

Gravatar

Od: 2009-02-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-01-25 02:01:48

chcialem opanowac obydwie defragowe fizyki wiec zaczalem od vq3 ale ze w q3 prawie nikt nie gra, a juz na pewno nie nuby, to gralem w ql. ale masz racje teraz widze jak cpm sie rozni, rozne ustawienia sensa i accela, nie wspominajac o calej reszcie. co do ogladania prosow to milo ogladac najlepszych w akcji w kazda gre, patrze czasem na nfs, trackmanie, warsowa i na tenisa tez, mimo ze rzadko w to wszystko gram. po prostu dobrze sie widzi jak ktos owni:P