ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

GeForce 7600 GS - problem

Lena

Od: 2004-01-13

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2008-07-03 08:46:27

No jest z lekka kicha, bo przecież ta karta do jakichś słabych fest nie należy - dodam, że ją podkręciłam, a raczej wybrałam zoptymalizowane ustawienia, tak żeby jej nie spalić, ale żeby była ciut wydajniejsza.

Ale nie w tym rzecz - chodzi o wygładzanie krawędzi - no totalnie nie działa! Jak daję "pod kontrolą aplikacji" - ni huhu, jak daję w ustawieniach sterownika x4 czy x8 - ni huhu. W grach mam krawędzie wyglądające jak piła :/

Próbowałam defaultowych sterowników, sterowników najnowszych, sterowników omega i chgw jeszcze jakich i nic :/

...let something in, or throw something out...
you left the door open wide....

brachol

Od: 2005-08-12

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2008-07-03 09:42:47

Nie mialem nigdy nV, a i z AA tez sie nigdy nie bawilem - za slaby sprzet - wiec nie mam jako takiego praktycznego doswiadczenia w tym temacie, ale...

Z tego co wyczytalem, to 7 seria GFow nie obsluguje jednoczesnie HDR + AA. Wiec jedno, albo drugie.
Nie podajesz zadnych tytulow gier, wiec ciezko wywrozyc na jakich nie dziala ;)
Moze gry, na ktorych chcesz zalaczyc AA, korzystaja jeszcze wlasnie z HDR?

Lena

Od: 2004-01-13

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2008-07-12 14:30:03

Hm ja gdzieś czytałam, że antyaliasing i filtr anizotropowy mogą być włączone razem, tylko że z innymi wartościami - czyli jak AA jest dajmy na to x4 to HDR ma być na x2 albo x8 - byle miał inną wartość - niestety nie podziałało.

Zrobiłam tak jak mówiłeś - kosztem AA wyłączyłam w grze HDR - krawędzie wyraźnie się wygładziły. Dzięki za radę, w sumie i tak miałam to zrobić, ale liczyłam na to, że ktoś zna może jakąś inną metodę, by AA i HDR zadziałały razem :<<br />A chodziło mi o grę Two Worlds [](//htmlarea/images/smiles/1.gif)

...let something in, or throw something out...
you left the door open wide....

brachol

Od: 2005-08-12

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2008-07-13 17:25:24

cos krecisz z tymi pojeciami ;p

filtr anizotropowy (anizo/AF) - wyostrzanie tekstur - im mocniejszy, tym dalsze tekstury sa bardziej ostre
HDR - zwiazane z oswietleniem

nie ma zadnych przeciwskazan, zeby grac z AA + Anizo.

A wracajac do AA + HDR, to czytalem, ze mozna by sprobowac zostawic zalaczony HDR w grze, a AA wymusic w sterownikach, ale z tego co piszesz w pierwszym poscie, to juz probowalas takie kombinacje... Wiec... Pozostaje Ci chyba tylko jedno albo drugie ;)

Ewentualnie zmiana grafy ;))

Lena

Od: 2004-01-13

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2008-07-13 18:59:08

HDR to nie filtr anizotropowy? Nie wiem, na flakach komputerowych nie znam się... Tzn. na kartach i takich tam, generalnie - na tym co w środku [](//htmlarea/images/smiles/3.gif)

A kompa nowego będę chyba niedługo kupować, dlatego w innym temacie pytałam, czy opłaca się kupować Quada, czy XP go obsłuży.

Tak czy inaczej dzięki za pomoc :)

...let something in, or throw something out...
you left the door open wide....