ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Gładkie podłogi - rozpędzanie się

benek

Od: 2003-03-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-07-04 02:15:09

Pewnie już było poruszane ale zapytam kolejny raz. Moje pytanie dotyczy śliskich podłóg, jaki jest przepis na najlepsze rozpędzanie(najszybsze) na slickach. Chciałem tu użyć konkretnego przykładu mianowicie mapa SDC01, mały kawałek tej mapy to właśnie śliska podłoga. Analizując niektóre dema naprawdę nie wiem o co tu chodzi ;/. Szczególnie chodzi mi o to demko link Koleś się rozpędza z pomocą ściany i muszę powiedzieć, że zajebiście to mu wychodzi . Ja zwykle rozpędzam sie używając samych strafów bez forwarda i bez ścian. Czy jest jakaś ogólna zasada do rozpędzania na takich nawierzchniach ?

eng

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-07-04 10:08:16

Na gladkie podlogi to najlepiej mopik + troche wody i jakis specyfik do podlog.
Potem mozna sie rozpedzic i przetestowac stopien slizgu podlogi.

Rowniez polysk jest wazny. Jezeli spalisz duzo Marie to nawet bez pomocy sciany sie rozpedzisz i generalnie tylko twoja fantazja ograniczy stopen slizgu na takiej gladkiej podlodze.
Nie ma generalnie zasady, ktora by mowila o tym jak sie rozpedzac na takich podlogach.

Kazdy ma wlasny styl i tylko od zawartosci wczesniej wypitego alkoholu/spalenia sie bedzie zalezalo jak i gdzie wyladujesz po takim slizgu. Na pewno nie zaleca sie robiania strejfów, bo to sie moze zle skonczyc na takiej mapie.
Mam nadzieje, ze pomoglem.

Okręt mój płynie dalej, gdzieś tam...

» yt

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-07-04 12:02:54

Imo - wciśnięty forward i strafa w kierunku ściany i kąt 30 stopni i jedziem :P

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

in0x

Gravatar

Od: 2003-12-22

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-07-04 12:18:31

Pod vq3 identyczne kąty jak skacząc na zwykłej powierzchni (hb, 1b, fb itp), pod cpm wciśnięta tylko strafa bez przód, tył i kąt taki aby kierunek strafy był zawsze jak najbardziej zbliżony do 90 stopni (ale mniejszy) względem kierunku prędkości modelu. Lecąc przy ścianie pod cpm nie jesteś w stanie zmienić kierunku ruchu (ściana blokuje) więc kąta nie korygujesz praktycznie. Bez ściany model posiada pewien dryft a wiec kąt musisz korygować (lekko skręcać w kierunku wciskanej strafy.
Co do tego 90 stopni nie jestem pewien (i w tej chwili nie jestem w stanie sprawdzić), ale jest konkretna stała wartość graniczna:P.

benek

Od: 2003-03-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-07-04 14:37:04

r3v.demon napisał:

>
> Imo - wciśnięty forward i strafa w kierunku ściany i kąt 30 stopni i jedziem :P
>
czyli to jest najszybszy sposób jeżeli występuje prosta ściana przy śliskiej podłodze : >

Gumka

Od: 2008-02-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-07-04 21:45:33

bardziej efektywne jest samo strafowanie i kat nie w strone sciany przy ktorej robimy slajda. Tak jakby reversed troszke. Imo kozak i najelepsza metoda jak jest sciana.
Pzoa tym druga metoda i t dla hardcorowcow bo sie na tym giga speeda lapie (jebane skrypty)  robisz polkole na mega speedzie trzymajac strafe. Trzeba przetestowac nie da sie tego wytluamczyc.

hopsa^sa

in0x

Gravatar

Od: 2003-12-22

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-07-08 15:54:06

CheGee, jeżeli mówisz o cpm to napisałeś dokładnie to samo co ja we wcześniejszym poście i to jest faktycznie najefektywniejsze. To, o czym pisze demon odnosi się tylko do vq3 pod cpm nie jest to najszybsze.
Edit. cpm - mam na myśli promode z defraga.