Lightmap to ogolnie mapa cieni, przy kompilacji jest wszystko wyliczane, to znaczy jaki element mapy ma jak swieciec. Dodatkowo jeszcze dodawane sa odblyski spowodowane np lecacymi rakietami itd... jest to wszystko liczone przez GPU
w vertexie jest inaczej, w ogole to w tym oswietleniu wszystko liczy CPU, usowa mape oswietlenia, zmusza kazdy shader do jednoprzebiegowego renderingu, czyli wylaczaja sie takie efekty jak czesciowa przezroczystosc, i bump mappig, przez co dziala to jakies 30% szybciej ale wyglada 50razy brzydziej :P
dodatkowo w vertexie nie dziala dynamiczne oswietlenie wiec lecace rakiety nie beda powodowac rozblyskow :P
moze byc taka odpowiedz? :DDD
co do ustawien, to 800x600, textury - 32 bity, glebia - 32bity, geometric detail - high, lightmap, filtrowanie bilinearne, textury - suwak na 2 pozycje od prawej :)
momentami spada do 110 :D