ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

granica?

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2004-02-09 18:44:16

No wlasnie co Wy o tym sadzicie. Jak wiadomo wszystko ma swoja granice. Oczywiscie mowie teraz o defragu. Na pierwszy front pojda pady. Ciekawi mnie czy istnieje taka granica ze padow sie poprostu przeskoczyc nie da. Tzn jezeli np. przesuniemy jeden jedyny pad o najmniejsza jednostke to bedzie on juz nieosiagalny. Ale bardziej ciekawi mnie podobny problem odnosnie map do defraga. Jak wszyscy dobrze wiemy walka toczy sie o setne sekundy, wiec czy istnieje granica? Czy mapy X nie mozna przejsc szybciej niz np. 13.324s? Moze powiedziec ze napewno da sie poprawic o 0.008s. Latwo jednak tylko powiedziec, i mozna mowic tak wielokrotnie. Jak mam 13.324 to moge miec i 13.316, skoro mozna poprawic do tego stopnie wiec mozna miec i 13.308. I takim sposobem moze dojsc do 0. Wiec logicznie myslac granica musi byc! ale czy ktos kiedys ja odkryje to szczerze mowiac w to watpie. W sumie to nie pisze tego zeby mi ktos odpowiedzial bo zapewne nikt nie zna odpowiedzi (choc moze sie myle...mafia i te sprawy=x). No coz, powiedzcie co Wy o tym myslicie.

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-02-09 18:52:49

Granica oczywiscie jest, ale zaden czlowiek jej nie zlamie...
Przyklad - runfredd, jakis tam pierwszy czas Vipera, czy kogo tam :d, ciagle jak jedzie to ma na + wzgledem mojego dema, ale pod koniec, nieznacznie, ale zawsze (!) ta wartosc juz zmalala, wiec teoretycznie da sie wycisnac jeszcze wiecej, ale pewnie malo kto (jezeli wogole) to bedzie w stanie zrobic...
Pady - przeciez nikt nie bedzie w stanie na kazdym skoku osiagnac akceleracji rownej 100%, nie to po prostu nie do wykonania (no dalej - zaprzeczy kto mi :d).
BTW: Jeszcze jedna ciekawoska co do mapy df... granica - blue-run. Zastanawiam, czy da sie to juz poprawic w jakikolwiek sposob:
blue-run[df.vq3]00.11.560(cetus.lithuania).dm_68

blue-run[df.vq3]00.11.568(viper.russia).dm_68

+0.008 (!!)
No dobra, moze jeszcze o 0.008, ale wiecej? o_O...

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2004-02-09 18:58:28

haha no i o to wlasnie chodzi. moze by tak 11.552, he?
a z padami to racja. jakos o tym nie myslalem przed tem..bylem chyba natchniony przez..kogos tam (no wiecie , apostolowie itp)[17]
editex: ktosie (<-- oszczedzalem litery, czytaj jako \'ktos sie\'. ale chyba piszac ten nawias nie za dobrze oszczedam ;d) wepchal[19]

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-09 18:58:57

powiem krotko, quake ma w sobie zaprogramowana fizyke, a ta fizyka ma swoj kres... istnieje predkosc przy ktorej nie da sie wiecej wycisnac, tak samo z wysokoscia rakiet, etc (na to wszystko sa wzory matematyczne! c_gaz dawal na forum opc)... jednak, jak mowil M, czlowiek nie jest w stanie tego osiagnac :P[yellow]

na dwoje babka wróżyła

black2

Gravatar

Od: 2002-05-17

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-02-09 20:36:01

mozesz dac linka do tych wzorow cg\'a
edit: M mozesz dac linka do tych demek (i mapy )

thx :p

Podpis usuniety z/w na zbyt wielka objetosc.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-02-09 20:53:29

black2

Gravatar

Od: 2002-05-17

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-02-09 21:14:50

thx

napisze do ciebie na gg w sprawie tych map ok ?? :)
edit

ma ktos demko bota Cgaza jak przeskakuje OPC od drugiego pada ??

kto jest w koncu najlepszym defragerem CeTuS, viper czy genoosh?
aha i dlaczego niechce mi dzialac mapa tr1ckhouse-plasma

niewykrywa jej wogole q3

sprawdzalem na kilku kompach i to samo :/

Podpis usuniety z/w na zbyt wielka objetosc.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-02-09 21:50:08

> napisze do ciebie na gg w sprawie tych map ok ?? :)

Ok, numer masz pod postem. Niewidoczna jestem - ale jak co o pisz, odezwe sie.

> aha i dlaczego niechce mi dzialac mapa tr1ckhouse-plasma

Hm, piszesz w konsoli:

/map tr1ckhouse-pgblack

/map tr1ckhouse-pgpurple

/map tr1ckhouse-pgred

Zalezy od trudnosci mapy (podzielona zostala na czesci...)

gr.

Od: 2003-07-02

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-02-09 23:57:54

imo to gdyby dalo rade zrobc cos takiego jak stworzenie idealnego bota ktory przechodzi kazda mape defragowa czasie minimalnym do przejscia zeby wiadomo bylo w ile mozna przejsc mape i ze szybciej sie nie da to bylaby troche lipa gdyz gracze obecnie zawsze maja nadzieje i siedza 10h dziennie nad jedna mapa i proboja pobic czas i to jest wlasnie defrag ale co innego gdyby mowic o stworzeniu ta metoda najtrudniejszych padow na swiecie takich gdzie zawsze maxymalnie sa rostawione kolejne kladki to byloby spoko ciekawe ile osob byloby w stanie to przejsc:?

btw wiecie ile sie da wyciagnac cyrklem najwiecej? wiecej niz 620 da rade? ;d

[SToRM]

Od: 2003-04-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-10 09:05:45

A może jakiś program by się styknoł który by liczył jaki można mieć najlepszy czas na mapie. Ale wszystko jest możliwe......

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-10 09:35:19

> ma ktos demko bota Cgaza jak przeskakuje OPC od drugiego pada ??

mam je tylko ja i nie dam. koniec
> kto jest w koncu najlepszym defragerem CeTuS, viper czy genoosh?

to nie ma tak kto jest najlepszy (chociarz sa rankingi, ktorymi mozesz sie posluzyc)... w rankingu chyba viper (nie jestem pewnien)... ale cetus teraz mniej gra, wiec nie moze miec wszedzie rekordow... to jest wszystko wyrownane (w skillu)... u nich to teraz zalezy kto wiecej gra, ten ma wiecej rekordow :P[yellow]

na dwoje babka wróżyła

black2

Gravatar

Od: 2002-05-17

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-02-10 10:25:02

lol CG ci zabronił ??

to chociarz zrob film z tego demka i daj na org\'u :PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
thx szakal juz mi tr1ckhouse-plasma działa

po h** oni zrobili z tego mappacka

Podpis usuniety z/w na zbyt wielka objetosc.

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-10 20:23:15

> lol CG ci zabronił ??

tak zabronil, pozatym mam sentyment do tego demka... prosze o nim zopomniec... nic nie mowilem, koniec, basta![yellow]

na dwoje babka wróżyła

cerfes

Od: 2003-09-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-11 03:56:34

Tamb, co do tych padów, to czy dałoby się np zrobić taką mapę, żeby np. przyciskiem na ścianie regulować ich odległość. wtedy mogliby se sprawdzać: skoczyłem, to rozsunę. tak jak pady na cos1, ale wszystkie w jednym. w q2 takie różne \"interaktywne\" mapy widywałem, choć czegoś takiego nigdy.
co do czasów, to trzeba by znać dokładnie teorię fuzyki q3, to ja się troszkę na fizyce znam (studiuję właśnie fizykę).
no bo jakimiś równaniami to musi być opisane, więc musi być można wyliczyć maksymalny cj oraz maksymalne przyspieszenie (zależne oczywiście od prędkości początkowej) na strafe\'ach. zrobić szereg lub wielomian (zależnie od postaci tych równań) i policzyć, wyjdzie wykres prędkości, jak rośnie. z wyliczniem czasu, to będzie troszkę trudniej, bo prędkość nie zmienia się jednoznacznie, wykres nie będzie miał jako takiego równania bezpośredniego, tylko cząstkowe, więc ew. całkowanie tylko przez sumę (całka sumy=sumie całek) bo metoda \"monte carlo\", to za duże da błędy w skali wyniku.
jak ktoś zna równania na idealne cj i strafe (jakoś musi to być określone, bo fizyka q3 to tak naprawdę właśnie sterta równań) to niech pisze. to może nie być łatwe, ale na pewno jest możliwe.
natomiast ja osobiście w defragu przyjemność odnajduję głównie ze względu na styl, finezję tricków oraz kreatywność

slay3r

Od: 2003-04-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-11 09:48:17

fajnie :D

A ja mam takie pytanie, czy ktos z Was wie i tutaj napisze, jaki jest swiatowy rekord w

Cyrclejumpach na swiecie, tzn. kto wykonal najmocniejszego cyrcla na vq3 i ile on wynosi (jakis udowodniony na demku) i ile na cpm, osobiscie slyszalem ze na cpm ~ 608 tylko nie wiem na ile to jest prawda. Prosze o pomoc :D

[45]

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-11 11:07:57

> jak ktoś zna równania na idealne cj i strafe (jakoś musi to być określone, bo fizyka q3 to tak naprawdę właśnie sterta równań) to niech pisze. to może nie być łatwe, ale na pewno jest możliwe.

o tych wzorach pisalem wczesniej... znajde to dam (czytajcie wczesniejsze posty :P)
> A ja mam takie pytanie, czy ktos z Was wie i tutaj napisze, jaki jest swiatowy rekord w
>
> Cyrclejumpach na swiecie, tzn. kto wykonal najmocniejszego cyrcla na vq3 i ile on wynosi (jakis udowodniony na demku) i ile na cpm, osobiscie slyszalem ze na cpm ~ 608 tylko nie wiem na ile to jest prawda. Prosze o pomoc :D

ta... te 608 czy jakos tak to mial m@rs (krory juz nie gra niestety :/)... ale to nie byly zadne zawody na cyrcle... chyba niegdy takich nie bylo na swiecie (?)

na dwoje babka wróżyła

gr.

Od: 2003-07-02

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-02-11 12:06:56

to moze zrobimy taki mini comp na ORGu? Kazdy wysyla demko z max 3 probami cyrkla i jakis ranking utworzymy taki jak na waszym sajcie tylko takie swiezsze rekordy beda ;o

?????????

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-11 12:09:44

> to moze zrobimy taki mini comp na ORGu? Kazdy wysyla demko z max 3 probami cyrkla i jakis ranking utworzymy taki jak na waszym sajcie tylko takie swiezsze rekordy beda ;o
>
> ?????????

yyyyyyy, to juz jest dawno :P:
republika.pl/t4e/cyrcle.htmlCyrcle Battles
//to co powiedzialem, ze nie bylo jeszcze na swiecie, to mialem na mysli forum OPC, bo tam sie najwiecej dzieje, jezeli chodzi o swiatowy trickjumping...

na dwoje babka wróżyła

gr.

Od: 2003-07-02

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-02-11 20:47:53

> ranking utworzymy taki jak [white][b]na waszym sajcie[/color][/b] tylko takie swiezsze rekordy beda ;o
>
> ?????????

qw3rty o wasza strone mi chodzilo :p

cerfes

Od: 2003-09-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-11 21:46:58

> Granica oczywiscie jest, ale zaden czlowiek jej nie zlamie...
>
> Pady - przeciez nikt nie bedzie w stanie na kazdym skoku osiagnac akceleracji rownej 100%, nie to po prostu nie do wykonania (no dalej - zaprzeczy kto mi :d).

teoretycznie jest to możliwe, ale zrobić to w praktyce... cóż, wiem że się nie da. moje obliczenia będą (jeśli wogóle powstaną) czysto teoretyczne, a możliwości ludzkie są tu granicą funkcji umiejęstności od czasu (jakby ktoś nie wiedział: asymptota, to wartość, do której funcja dąży, ale jej nigdy nie osiągnie)

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-12 00:59:18

> ranking utworzymy taki jak [white][b]na waszym sajcie[/color][/b] tylko takie swiezsze rekordy beda ;o
>
> ?????????

qw3rty o wasza strone mi chodzilo :p

myslalem ze o ranking PTC, wybacz mi :/
> asymptota, to wartość, do której funcja dąży, ale jej nigdy nie osiągnie)

wiemy wiemy :P

na dwoje babka wróżyła

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-12 01:57:17

mam!... ale narazie wzor na akceleracje, predkosc, czy jak kto woli :P... mialem wydrukowane to nawet :o
[b][red]v = pierwiastek(v0*v0 + k*89*j)[/color][/b]
gdzie:

[b]*[/b] - znak mnozenia :P

[b]v[/b] - predkosc jaka mozna osiagnac

[b]v0[/b] - predkosc wyjsciowa, \"dotykajac ziemi\", czyli przed \"oddaniem\" skoku

[b]k[/b] - 1631.8464 (skad ta wartosc liczbowa? jezeli wam to potrzebe to napisze :P)

[b]j[/b] - jumps, czyli ilosc skokow
teraz na przykladach:
dla 9 skokow (przyjmujac za predkosc wyjsciowa 400, bo taka jest mniejwiecej przy \"normalnej\" jakosci cyrclu):

v = pierwiastek(400*400 + 1631.8464*89*9)

v ~ 1211.243 u/s
dla samego cyrcla - analogicznie:

v = pierwiastek(400*400 + 1631.8464*89*1)

v ~ 552.480

na wysokosc wybicia rakiet dam, jak znajde :P

hf ;)

na dwoje babka wróżyła

cerfes

Od: 2003-09-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-12 05:21:15

> [b]k[/b] - 1631.8464 (skad ta wartosc liczbowa? jezeli wam to potrzebe to napisze :P)

tak, kcem wiedzieć, pisz skąd to. tzn to jest wzór na strafe jumping, jak mniemam. jeśli tak, to ok. brakuje tylko idealnego cj. w takim wydaniu będziem mieć dokładne równanie speeda i będzie można dokładnie (matematycznie a nie statystycznie) zcałkować. gj Qw3rty.

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-12 16:40:42

> tak, kcem wiedzieć, pisz skąd to. tzn to jest wzór na strafe jumping, jak mniemam. jeśli tak, to ok. brakuje tylko idealnego cj. w takim wydaniu będziem mieć dokładne równanie speeda i będzie można dokładnie (matematycznie a nie statystycznie) zcałkować. gj Qw3rty.

jak brakuje cyrcle jumpa? jest przeta, prosze bardzo tutaj:

[b]dla samego cyrcla - analogicznie:

v = pierwiastek(400*400 + 1631.8464*89*1)

v ~ 552.480[/b]

czyli z pedkoscia wyjsciowa 400 mozesz maxymalnie osiagnac w przyblizeniu 552.480 u... dasz inna predkosc wyjsciowa, bedzie inny cyrcle maxymalny. to oczywiste :P
w tych wzorach nieczgo nie brakuje, masz na max speed w zaleznosci od skokow, masz na cyrcla... cos jeszcze? :)

na dwoje babka wróżyła

cerfes

Od: 2003-09-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-13 02:38:11

no więc Tamb, już wszystko mamy. daj mapę itp. to wszystko policzymy
ale tylko teoretycznie.
Qw3rty, co to za 400 i czemu jak damy inną prędkość wyjściową to dostaniem inny wynik???

przecie cj chodzi o to, że nie ma prędkości początkowej, bo zaczynamy z miejsca, czyż nie?