ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

GRYWALNOŚĆ vs. WYGLĄD !!!!!

White]Smurff

Od: 2002-04-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-01-31 17:34:22

Od kilku dni zastanawiam się jak zrobić mapkę aby sp0x wyglądała i miała niezłą grywalność. Zastanawiam się też czy ogromne rozmiary niektórych map nie są przyczyną niskiej grywalności (chodzi mi szczególnie o modemy)
Zastanówcie się jeśli ktoś ma modem a mapka zajmuje coś około 3 do 4 MB to przez modem trzeba to ściągać około 15 min a kto będzie płacił rachunki ???
Niestety w Polsce mało osób ma stałego i sam się teraz zastanawiam czy robić mapki z "dodatkami" (teksturki, modele i music itd...) !!! A jeśli mapka ma być małych rozmiarów to znowu nie będzie super wyglądała :-((
Jestem bardzo ciekwy ile "modemowców" sciągnie moją najnowszą mapke (www.q3arena.prv.pl) która zajmuje coś w granicach 4 MB ??
I jakich mapek robić więcej ??
Ludziska wypowiadać się na ten temat :-D bo jak nie dostanę jakiejś sensownej odpowidzi to się załamę !!!

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2003-01-31 17:38:02

A niby czemu mala mapka mialaby zle wygladac! Nie liczy sie wielkosc mapy, sa mapy grywalne male , srednie i duze, to zalezy tylko od ich wykonania

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-01-31 17:53:36

Mi to większej różnicy nie robi, 4- 5 mb to ze 3 - 4 minuty i mapa jest.

Choć rzeczywiście nie wszyscy mają dobre łącze. Temat jest chyba bardziej napisany dla tych co mają modem, niech oni napiszą czy im odpowiada ściągać duże mapki.

Ogromne rozmiary... mapa może być duża, ale jeśli nie było wykorzystanych nowych textur i modeli, to więcej niż ok. 2 mb raczej nie przekracza.

Czasami jest tak że ładnie wykonana mapka, z nowymi texturami, modelami jest słabo grywalna, a znowu te brzydsze są grywalne.

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-01-31 18:08:53

a u mnie mapy albo brzydko wyglądają i nie są grywalne, albo ładnie wyglądają i nie są grywalne:))) ale poczekajcie na reqdm5 :D

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-01-31 18:34:19

Eh, Req mi się twoje mapy podobają, co do grywalności trudno ocenić, i tak chyba na żadym servie nie są grane polskie mapy, a mogly by byc!!!!! Dobrzeby było pograć na twoich, ShadoWa i innych polskich mapach.

welok

Gravatar

Od: 2002-05-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-01-31 19:08:47

przeciez byl(a moze jescze jest?) server z polskimi mapami i ...

nikt tam nie gral :(

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-01-31 19:39:33

kazdy maper powinien najpierw zrobic mape grywalna a potem sie postarac zeby dobrze wygladala.

mapa moze wygladac dobrze mimo braku fajerwerkow. moze byc przepelniona bajerami, dopracowana co do najmnieszego szczegolu a nie nadawac sie do niczego poza zwiedzaniem. pamietacie mapke miiimiiic (nie pamietam ile tych \"i\" ma byc :D)? mapka jest bardzo prosta a grywalnosc doskonala. niekiedy bajery przeszkadzaja w grze nie tylko fizycznie, zagradzajac droge ale takze po prostu raza w oczy i nie pozwalaja sie skupic.

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-01-31 19:42:32

> przeciez byl(a moze jescze jest?) server z polskimi mapami i ...
>
> nikt tam nie gral :(

a wlasnie? co sie z nim stało? wchodziłem pare razy poskakać na mrs... costam a teraz server znikł bez sladu:(

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2003-01-31 20:07:52

Jezeli chodzi o grywalne mapki, to moze byc ich bardzo duzo, wiele napewno leszych od niekotrych z baseq3. Ale chodzi o graczy. im sie po prostu nie chce grac na nowych mapach, tak jak np. mi;) Ja nawet niegdy nie gralem a ztn\'ach, wstyd, a napewno warto..no trudno lenistwo albo cos jeszcze innego.....

GoLY

Od: 2002-06-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-01-31 21:10:56

> a u mnie mapy albo brzydko wyglądają i nie są grywalne, albo ładnie wyglądają i nie są grywalne:))) ale poczekajcie na reqdm5 :D

Mi sie reqdm5 podoba nieskonczony ;)))))) ale czekam na wersje finalną :D

White]Smurff

Od: 2002-04-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-01-31 22:00:26

Req mi tez sie twoje mapki podobają i czekam na nową wersję mam nadzieję że juz bedzie to pelna a nie testowa :-))) Narazie i pozdrowka !!!

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-01-31 22:17:00

> Mi sie reqdm5 podoba nieskonczony ;)))))) ale czekam na wersje finalną :D

jutrzejszy dzien poswiece na reqdm5 :)) (moje oczyyyy, kregosluuuuppppppp:)

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

marschal44

Od: 2002-05-01

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-01 01:22:20

sou na początku trzeba rozgraniczyć (bo coś mi się wydaje że pokręciłeś) grywalność mapy z jej rozmiarem w bajtach... ale pamiętaj, że można zrobić mapke o zajebistym wyglądzie a zarazem małą (ok 1mb). Poza tym myśle, że hmm mało który modemowiec coś ciuka w q3 poważniej bo na necie przecież nie pogra mając modem 56k. i nie ma się co przejmować ludzmi o słabym łączu ( choć rozmiar często decyduje w wyborze togo co chce się ściągnąc ). Pisałeś 4mb mapke zrobiłeś, nie wiem ale ja za cholere nie moge zrobić większej niż 1,3 mb. no chyba że sporo tekstur obcych bym na hama pakował. Ale powiem Ci, że czasem sam levelshot bardzo dużo waży więc sprawdź jakiego ty masz, tak ok. 100-200 kb. jest ok. ale tworząc mape najpier zadbaj o grywalność a potem o wygląd, bo sporo /poważnych/ graczy gra na picmipie powyżej 6 i nie bardzo wtedy widać Twoją zabawę z teksturami ;)

[b]44d.prv.pl44 thDimension [/b]

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2003-02-01 18:34:11

No tak ale zazwyczaj ci gracez nie bawia sie w robienie/ogladanie map tylko poprostu graja wq3, ja osobiscie gram na picmic 2, ale jak juz chce jakas mapke nowa dobrze poogladac to wtedy picmic 0, lightmap no i oglądam;)