ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

gtv - pytanie

kaboom

Od: 2002-05-08

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2007-03-24 20:40:30

najlepiej jak by sie ktos wypowiedzial, co mial z tym stycznosc, np bryan
chodzi o ile gtv zuzywa wiecej zasobow serwerowych (procesor, ram) niz zwyly serwer do gier, zalozmy w porownaniu do zwyklego serwera tdm
i jak ktos ma to bym prosil na maila cfg od gtv

Hej hej...... w dupę hej :)

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2011-04-20 19:34:44

O ile dobrze pamietam to tam nie ma co cudowac z cfg. Sciagasz paczke z modem, tam jest konfig z komendami pewnie nie wiecej jak 20 i sa opisane, tylko wartosci podmieniasz na jakie Ci pasuje.

Jesli chodzi o obciazenie to stawiam ze jest ze 4x mniej wymagajace. Normalny serwer przelicza kolizje 8 graczy ze scianami, pociskow ze scianami i pociskow z graczami. Dodatkowo przelicza tez widzialnosc postaci, tzn zeby wysylac informacje do gracza tylko o graczach, ktorych on moze widziec lub slyszec. Stad na przyklad na demkach z wlaczonym shownormals badz wallhackiem, nie widac caly czas przeciwnika.

GTV takich rzeczy nie robi, dziala tak jak klient, ale bez renderowania grafiki, nic nie liczy tylko otrzymuje informacje o polozeniach i stanach graczy, broni, pociskow i rozsyla to do wszystkich ogladajacych. Prymitywna funkcjonalnosc, wiec zasobow wiele nie konsumuje tylko lacze.

Na oko serwer TDM dla 8 graczy to tyle co serwer GTV z 50 polaczonymi klientami, ale to tylko takie moje odczucie.

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2011-04-20 20:46:41

to tak dla potomnych chyba ;) Napisany: 24.03.2007 20:40

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2011-04-21 12:02:16

haha :DDDDDD
jakis archeolog odkopal a ja nie zauwazylem daty :DDDD