ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

[HOWTO] Jak postawić serwer dedykowany Q3 CPMA na Linuksie

Wujek_Bogdan

Od: 2007-12-25

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2007-12-25 04:40:19

Korzystając z wolnego czasu w przerwie świątecznej napisałem maly poradnik. Mam nadzieję, że się komuś przyda.

Ten sam artykuł pojawi się też prawdopodobnie na www.jakilinux.org. Tak żeby nie było niejasności jestem jego autorem ;)

Jak zapewne wielu z was wie, zdecydowana większość serwerów gier działa pod kontrolą Linuksa. Przy odrobinie chęci możemy postawić własny serwer naszej ulubionej gry FPP!

Poradnik skierowany jest do użytkowników bardziej przyjaznych dystrybucji, którzy przygodę z Linuksem dopiero zaczynają. Proces instalacji opiszę więc na przykładzie Ubuntu (wraz z jego licznymi odmianami bazującymi na Debianie). Niech w tym momencie użytkownicy innych dystrybucji nie zamykają okna przeglądarki! Instalacja na innych dystrybucjach jest niemal identyczna! Różnice polegają jedynie w zastosowaniu sudo w Ubuntu do wykonania poleceń z poziomu administratora, oraz w konfiguracji autostartu serwera. Reszta jest w zasadzie bez zmian!

Opisuję instalację serwera Quake 3 Arena, ale przy zastosowaniu niewielkich modyfikacji, przepis możemy stosować dla wielu gier opartych o silnik gier z serii Quake (np. OpenArena)

Zakładam, że:

  • Posiadasz wiedzę na temat podstawowych poleceń konsoli (kopiowanie, przenoszenie, zmiana uprawnien, rozpakowywanie archiwów, itd..). Jezeli nie znasz poleceń takich jak: cd, ls, touch, mkdir, cp, mv, chmod, chown, mount, tar, unzip powinieneś zatrzymać się na tym etapie i uzupełnić braki

  • Znasz mniej więcej strukturę katalogów, i potrafisz się wniej poruszać

  • Znasz Quake 3, podstawowe komeny konsoli (konsoli quake oczywiście ;)), wiesz co to mod, Point Release, Punk Buster, itd

Nie ma co gadać. Do dzieła!

  1. Przygotowanie Potrzebne nam będą:
  • Płyta instalacyjna Quake 3 Arena, albo przynajmniej plik pak0.pk3
  • Najnowszy PointRelease1.32

  • Mod, na którym będzie działał serwer. W poradniku opiszę na przykładzie CPMA 1.44

  • Komputer z Linuksem, z zewnętrznym IP, lub z lokalnym IP z przekierowanym portem (zalecane porty UDP 27960 - 27969)

  • Około 1h – 2h wolnego czasu.

  • W miarę szybkie łącze

  1. Instalacja Tworzymy katalog dla Quake 3, np. ```

mkdir /home/q3


oraz katalog */home/q3/baseq3*

mkdir /home/q3/baseq3


Przechodzimy do katalogu, w którym znajduje się nasz plik *pak0.pk3*, np.

cd /media/cdrom0/quake3/baseq3


Kopiujemy plik *pak0.pk3* do katalogu */home/q3/baseq3*

cp pak0.pk3 /home/q3/baseq3

```
Uwaga, na wielkość liter. Pamiętaj, że w Linuksie Pak0.pk3 i pak0.pk3 to dwa różne pliki!

Teraz należy zainstalowac patch Point Release 1.32

Przechodzimy do katalogu /tmp/, lub innego, do którego będziemy sciągać tymczasowe pliki potrzebne do instalacji
```

cd /tmp


Pobieramy aktualną wersję Point Release

wget ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/quake3/linux/linuxq3apoint-1.32b-3.x86.run

```

Na wszelki wypadek podaję jeszcze 2 mirrory, gdyby link nie działał:
```

www.quake3world.com/files/updates/linuxq3apoint-1.32.x86.run

```

Nadajemy plikowi linuxq3apoint-1.32b-2.x86.run prawa do wykonania
```

sudo chmod +x linuxq3apoint-1.32b-2.x86.run


Uruchamiamu instalator *Point Release*

sudo sh linuxq3apoint-1.32b-2.x86.run

```
Odpowiadamy twierdząco na wszystkie pytania instalatora, pamiętając oczywiście o podaniu prawidłowej lokalizacji gry, czyli w naszym przypadku /home/q3/

Instalujemy wszystko oprócz Team Arena, oraz ewentualnie PunkBustera, jeśli nie chcemy pb na serwerze.

Teraz, gdy przejdziemy do katalogu /home/q3/baseq3
```

cd /home/q3/baseq3


i sprawdzimy zawartosc katalogu

ls -al

```
powinismy zobaczyc tam pliki od pak0.pk3 do pak8.pk3, oraz plik q3config.cfg

Na tym etapie mamy zainstalowanego Quake 3, zaktualizowanego do wersji 1.32. Możemy już grać w czystego Q3... ale to nie koniec ;)

  1. Instalacja modów Teraz pora na instalacje moda CPMA. Instalacja innych modów przebiega identycznie. Sprowadza się do skopiowania katalogu z modem do katalogu głównego Quake 3

Przechodzimy do katalogu /tmp
```

cd /tmp


Pobieramy mod *CPMA* z oficjalnej strony projektu.

wget ftp1.srv.endpoint.nu/pub/repository/challenge-tv/demostorage/files/cpm/cpma144-nomaps.zip


Rozpakowujemy od razu do katalogu */home/quake3/cpma*

unzip /tmp/cpma144-nomaps.zip -d /home/q3


do rozpakowania potrzebny jest *unzip*. Jeśli go nie masz zainstaluj:

sudo aptitude install unzip

```
Dla pewności przechodzimy do katalogu /home/q3/cpma i sprawdzamy zawartość

Aby mod się uruchomił, musimy jeszcze zassać całe 117MB mapek...

analogicznie:
```

cd /tmp

wget ftp1.srv.endpoint.nu/pub/repository/challenge-tv/demostorage/files/cpm/cpma-mappack-full.zip

unzip /tmp/cpma-mappack-full.zip -d /home/q3/cpma

```
W tym momencie mamy w pełni przygotowaną grę.

Jeśli chcesz grać w Quake 3, powinieneś jeszcze zmienić uprawnienia dla plików gry, ponieważ niektóre operacje wykonywane były z poziomu administratora.

należy zmienić uprawnienia dla plików:
```

sudo chmod 775 -R nazwa_uzytkownika /home/q3/


oraz właściciela plików

sudo chown -R nazwa_uzytkownika /home/q3

```

  1. Start serwera Mamy już przygotowaną bazę. Teraz trzeba napisać prosty skrypcik, który uruchomi nasz serwerek.

Serwer można uruchomić od razu wydajac polecenie
./q3ded w katalogu /home/q3

Serwer uruchomi się w konsoli, bez modów, z domyślnym konfigiem, nie załaduje żadnej mapy

... nie chcemu tak.

Chcemy natomiast:
*

  • start serwera wraz ze startem systemu
  • mod CPMA

  • uruchamianie serwera w tle (nie w konsoli)

  • serwer widoczny publicznie (wymagane publiczne IP)

Tworzymy skrypt:
```

touch /etc/init.d/q3ded


Nadajemy mu prawa do wykonania:

chmod +x /etc/init.d/q3ded


w treści pliku wpisujemy:

!/bin/sh

screen -A -m -d -S quake3 /home/q3/q3ded +set dedicated 1 +set net_ip xxx.xxx.xxx.xxx +set sv_strictauth 0 +set fs_game cpma +set sv_fps 25 +set fs_basepath /home/q3 +set sv_maxRate 10000 +exec cpmaconf.cfg

```
Tak wygląda mój skrypt startowy. Twój skrypt może oczywiście wyglądać inaczej. To jest tylko przykład!

Postaram się teraz w skrócie opisać co poszczególne komendy robią:
```

screen -A -m -d -S quake3


Bez tego serwer uruchomi się nam w konsoli. Dzięki programowi screen, uruchomi się tle (tak w wielkim skrócie). Jeśli nie masz screen zainstaluj go:

sudo aptitude install screen

```

```

+set dedicated 1


1 dla serwera publicznego, 2 dla serwera LAN

+set net_ip xxx.xxx.xxx.xxx


wpisujemy nasz adres IP

+set sv_strictautch 0


wyłączamy autoryzację. Bez tej możemy mieć problem z wejściem na serwer. Dodaj jeśli właśnie masz taki problem ;)

+set fs_game cpma


Dla moda CPMA. Tutaj podajemy nazwe moda np. cpma, osp, ...

+set sv_fps 25


Określa liczbę snapshotów wysyłanych do klientów. 25 to rozsądna wartość. Dla lepszego łacza można ją zwiększyć

+set fs_basepath /home/q3


Jak latwo sie domyślić, katalog instalacyjny *Quake 3*

sv_maxRate 10000


Minimalna wartość dla komfortowej gry to 8000. Im wiecej ustawimy tym wiecej łącza serwer będzie przydzielał dla poszczególnych graczy. Radzę nie przesadzać z tym parametrem.

+exec cpmaconf.cfg

```
Plik z konfigiem serwera, w którym uwzględnimy dalsze, bardziej szczegółowe ustawienia. UWAGA, wczytuje konfig z katalogu z modem, jeśli nie ustawiamy moda wczytuje konfig z baseq3

Przykładowy konfig dla CPMA:
```

set sv_hostname "Nasz Nowy Q3 Server" # Nazwa Serwera

set sv_allowdownload 1 # pozwalamy na download z serwera

set server_chatfloodprotect 1 # Blokada spamu

set sv_maxclients 6 # maksymalna ilość klientów

set sv_pure 1 # blokada klientów z nieoryginalnymi pakami

set sv_maxping 200 # maksymalny dopuszczalny ping

set server_motdfile "SerweR-Motd.txt" # plik z powitaniem

// kontakt

sets ".Admin" "Twoj_Nick

sets ".email" "twoj@email.pl"

// rcon/Referee password

set rconPassword "supertajnehaslo" # haslo rcon

set ref_password "supertajnehaslo" # haslo ref

// Typy gry

set mode_start "OSPCA" # domyślny tryb gry

set server_gameplay "PMC" # fizyka gry

set server_availmodes "1v1 2v2 TDM OSPCA" # możliwe tryby gry

set server_optimiseBW "1" # optymalizacja serwera. wpływa na ping.

// Opcje Głosowania # Nie będę się rozpisywał. wszystko jest w dokumentacji CPMA

set vote_allow_armor 0

set vote_allow_armorsystem 0

set vote_allow_dropitems 0

set vote_allow_fallingdamage 0

set vote_allow_hook 0

set vote_allow_instagib 0

set vote_allow_items 0

set vote_allow_maxdamage 0

set vote_allow_mutespecs 1

set vote_allow_overtime 0

set vote_allow_poweruprespawn 0

set vote_allow_prosound 0

set vote_allow_referee 0

set vote_allow_selfdamage 0

set vote_allow_simplemega 0

set vote_allow_startrespawn 0

set vote_allow_startweapon 0

set vote_allow_teamdamage 0

set vote_allow_thrufloors 0

set vote_allow_warmup 0

set vote_allow_gameplay "vq3 cpm pmc"

set vote_allow_fallingdamage 0

// Mapa

map pro-q3dm6 # domyślna mapa


W tym momencie mamy gotowy serwer. Możemy go uruchomić wydając polecenie:

/etc/init.d/q3ded


serwer ubijamy za pomocą

killall q3ded

```

  1. Autostart serwera Ostatnią rzeczą jaką musimy zrobić, to dodanie serwera do skryptów startowych. W Ubuntu (i innych bazująych na Debianie) robimy to za pomocą narzędzia update-rc.d ```

sudo update-rc.d q3ded defaults


Jesli chcemy aby serwer uruchamial nam sie tylko w wybranych runlevelach wykonujemy

sudo update-rc.d q3ded start 99 3 4 5 .

```
Nie zapomnij o kropce na końcu!

W miejsce 99 wstawiamy liczbę od 1 do 99, oznaczającą kolejność przetwarzania skryptów (im większa tym później skrypt jest uruchamiany.)

liczby 3 4 5 – oznaczają poziomy pracy.

W tym momencie mamy utworzone symlinki w katalogach /etc/init.d/rc*X*.d dla X odpowiadajacego poziomom pracy Debiana.

Wiem, że poruszyłem temat bardzo powierzchownie, ale nie zamierzałem się zagłębiać opis w sruktury plików startowych Debiana (i pochodnych)

Nie ma sensu opisywać dokładnie, coś co już zostało doskonale opisane.

Chętnych zapraszam do lektury.
UWAGA, tak wygląda struktura skryptów startowych Dla Debiana i pochodnych (w tym oczywiście Ubuntu)

Dla innych dystrybucji może wyglądać inaczej.

Np. w użwanym przeze mnie Archlinux skrypty startowe znajdują się w /etc/rc.d/nazwa_skryptu, a autostart skryptów odbywa się przez dodanie ich do /etc/rc.local

  1. Gramy! Ostatnią rzeczą jaką powinniśmy zrobić to dodanie serwera na [QuakeServers.net](www.quakeservers.net), aby nasze dzieło było widoczne w wyszukiwarkach serwerów takich jak XQF dla Linuksa, czy też The All-Seeing Eye dla MS Windows

W tym momencie nie pozostaje nam nic innego, jak usiąść wygodnie i sprawdzić jak nasze nowe dziecko sobie radzi w starciu z rzeczywistością ;)

Jeśli uruchomiliśmy serwer z opcją +set dedicated 1, to bez względu na to czy serwer jest na komputerze na którym uruchamiamy klienta, czy też w sieci lokalnej, zawsze łączymy się do publicznego IP! Serwer nie będzie widoczny w sieci lokalnej.

  1. Jeśli coś poszło nie tak... Jeśli coś poszło nie tak:
  • Sprawdź czy masz wszystkie pliki w odpowiednich katalogach: paki w katalogu baseq3, oraz pliki binarne w katalogu głównym gry
  • Sprawdź czy pliki mają prawa do wykonania (poleceniem ls -al)

  • Spwdź czy ścieżki do Quake 3 w pliku /etc/init.d/q3ded są poprawne

  • Edytuj plik /etc/init.d/q3ded i usuń linijkę

  • ```

screen -A -m -d -S quake3

```
Uruchom jeszcze raz serwer. Serwer uruchomi się w konsoli, zobaczysz, czy pojawiają się komunikaty błędów.

PS.

Zapraszam na serwer 213.134.173.145:27960 !

EDIT:

PS.

Wiem o istnieniu poradnika na quake.net.pl na temat instalacji serwera Q3 na Linuksie.

Sam go przerabialem jakis czas temu, gdy dopiero zaczynalem zabawe z Linuksem.
Starałem sie napisac bardziej skrótowo i dotrzec raczej do poczatkujacych uzytkownikow posiadajacych jednak podstawowa wiedze. Autor poradnika opisywał instalację na przykładzie Slackware.
Ja zakładam, że jeśli użytkownik postawił i używa Slackware, to z serwerem quake nie będzie miał najmniejszych problemów.
Nie zagłębiam się w kwestie konfiguracji xorg.conf czy też iptables i połączenia z internetem, tak jak mialo to miejsce we wspomnianym artykule. Zakładam, że mamy gotowy system. Skupiam się tylko i wyłącznie na instalacji serwera q3.

MateoMartinezz

Od: 2002-02-28

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-12-25 11:17:53

świetna robota - na pewno się przyda - dziękuję

** I AM A PROUD MEMBER OF POLISH QUAKE COMMUNITY **

** eu.battle.net/d3/pl/profile/Fakeeye-2762/hero/1668267 **

eng

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-12-25 19:24:14

Bog Ci zaplac Bogdanie za to faq.
Oby wiecej takich jak Ty !

Okręt mój płynie dalej, gdzieś tam...

» yt

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-12-25 19:40:57

Przypielam temat, ladny artykul.

Wujek_Bogdan

Od: 2007-12-25

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2007-12-25 22:29:12

moze by tak podpiąc artykuł pod stronę główną ? ... w sumie to pisałem go z myślą o publikacji na www.quake.net.pl w związku z akcją przesiadkową na CPMA.

Od biedy wystarczy nius na stronie głównej z linkiem do forum, lub do www.jakilinux.org

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-12-26 12:20:47

Art moge wstawic bez wiekszych problemow. Tylko nie wiem jak skasowac to, ze ja to wkleilam.
Co najwyzej w tytule moge napisac, ze to jest Twoj tekst.

Inna sprawa, opis jak postawic serwer swietnie nadawalby sie do dzialu "Q3 i Linux" - ale czy moge tam wstawic, kasujac poprzedni artykul... Nie wiem. Zapytam sie jeszcze reszty i zobaczymy.
Do dzialu artykuly jak powiedzialam wyzej.

Wujek_Bogdan

Od: 2007-12-25

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2007-12-27 10:08:19

mozna zrobic tak:

na strone glowna wrzucic tylko niusa ze poradnik dostepny jest pod tym adresem.

niech bedzie pod twoim nickiem,

a jesli chodzi o artykul, ktory juz istenieje, nie ma sensu go kasowac.

czesc inforamcji w nim zawarta moze sie przydac... czesc jest zupelnie niepotrzebna.

z reszta pisalem o tym pod koniec poradnika.
niedlugo art powinien sie pojawic tez na www.jakilinux.org, serwis jest na wordpress, wiec tam się troche ladniej prezentuje graficznie. wyglada duzo czytelniej.

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-12-28 22:35:47

Lech napisał:

>
> linux to guwno trzeba kombinowac
>
wyjdź raz na zawsze

Wujek_Bogdan świetna robota!

wojtaliban

Gravatar

Od: 2008-02-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-02-07 17:10:41

Może troche na lamke wyjde, ale cóż... ;] nie używałem nigdy linuxa, ale chciałem sobie postawić serwer na darmowym hoscie założonym na pipni.cz. i wrzuciłem pak0.pk3 tam gdzie trzeba i teraz probuje zainstalowac pointrelase’a... i takie coś mi wychodzi:

>
> wojtaliban:~# ./linuxq3apoint-1.32.x86.run
>
>
> Verifying archive integrity...tail: Warning: "+number" syntax is deprecated, please use "-n +number"
>
>
> OK
>
>
> tail: Warning: "+number" syntax is deprecated, please use "-n +number"
>
>
> Uncompressing Quake III Arena Point Release 1.32 tail: Warning: "+number" syntax is deprecated, please use "-n +number"
>
>
> .................................................................................................................................................
>
>
> /root/.setup27235: error while loading shared libraries: libXi.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
>
>
> ./setup.sh: line 96: 27478 Segmentation fault "$setup" "$@" 2>/dev/null
>
>
> The setup program seems to have failed on x86/glibc-2.1
>
>
>
>
> Please contact Id software technical support at bugs@idsoftware.com, or ttimo@idsoftware.com
>
>
> The program returned an error code (1)
>

Jakiejś biblioteki mi chyba brakuje, ale nie mam pojęcia skąd ją moge wziąć i jak zainstalować... Probowałem jakieś paczki bibliotek (tak mi sie przynajmniej wydaje ;] ) ale nic nie wchodzi... Pomożecie?

Wujek_Bogdan

Od: 2007-12-25

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2008-02-07 17:49:28
  1. sprawdz ile zajmuje plik. czy sie zassał poprawnie

wpisz w katalogu z plikiem:

ls -al

  1. sprawdź czy plik ma atrybut do wykonania. (tym samym poleceniem) jesli nie ma to mu go nadaj: chmod +x nazwa_pliku_z_pointrelease

ps. jakiego distro uzywasz?
ps2. nie LinuXa tylko Linuksa ;)

wojtaliban

Gravatar

Od: 2008-02-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-02-07 18:33:47

Właśnie w tym jest problem ze nie wiem jaki to jest dokładnie... Jak zakładałem konto na pipni.cz to tam tylko wybrałem debian. Komenda uname tylko tyle mowi:

>
> wojtaliban:~# uname -n -s -o
>
>
> Linux wojtaliban.vserver.cz GNU/Linux
>
>
> wojtaliban:~# uname --version
>
>
> uname (GNU coreutils) 5.97
>
>
> Copyright (C) 2006 Free Software Foundation, Inc.
>
>
> This is free software. You may redistribute copies of it under the terms of
>
>
> the GNU General Public License .
>
>
> There is NO WARRANTY, to the extent permitted by law.
>
>
>
>
> Written by David MacKenzie.
>
>

Pointrelase ma ten parametr x i wazy tyle ile trzeba... Coś z tą biblioteką chyba nietak jest, tak mi sie wydaje przynajmniej...

Edit. Zainstalowałem niby jakieś packi. Był jakiś z glibc2.2, ale dalej na nim nie działa, bo pointrelase chce 2.1... a oczywiscie tego nigdzie nie ma

edit2. tak to teraz wygląda:

> No UI drivers available
>
>
> ./setup.sh: line 96: 25330 Segmentation fault "$setup" "$@" 2>/dev/null
>
>
> The setup program seems to have failed on x86/glibc-2.1
>

Jeszcze jakiejś paczki brakuje... tylko czego?

Wujek_Bogdan

Od: 2007-12-25

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2008-02-08 12:03:44

jesli nie dziala ci instalator to nie ma problemu. mozna to zrobic recznie.
kopiujesz paki od pak0 do pak8 (te ktore dodaje wlasnie pointrelease)
potem kopiujsz jeszcze pliki binarne, czyli q3ded, quake3.x86... itd
paki mozesz skopiowac z twojego quaka pod windowsem (polecam program winscp)
jesli chodzi o binarki to te z windy oczywiscie nie podejda ;)

binarki znajdziesz w patchu 1.32c dla linuksa. wystarczy je rozpakować.

nie wiem czy brakuje jakiejs paczki... raczej nie, byc moze jakas biblioteka jest nie tam jej szuka quake i trzeba ją podlinkować.... nie mam pojecia szczerze mowiac.

wojtaliban

Gravatar

Od: 2008-02-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-02-08 12:11:21

Dzieki za pomoc :) Wszystko oczywiście do baseq3? Mam nadzieje ze po całej operacji mi sie odpali ten quake... bo mam dziwne wrażenie że na tym vserwerze brakuje jakichś waznych sterowników

Wujek_Bogdan

Od: 2007-12-25

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2008-02-08 12:42:42

co to w ogole za serwer jest? moze nie masz pelnych uprawnien... chociaz jako root raczej nie mozesz miec ograniczen.

co do sterownikow, to niemozliwe zeby czegos brakowalo.

w kazdym razie reczna instalacja musi zadzialac.

wojtaliban

Gravatar

Od: 2008-02-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-02-08 13:11:37

Na pipni.cz założony - pakiet "STARTER". To jakiś wirtualny serwer wogole jest. Więcej nie potrafie o nim powiedzieć...

edit. No i ciągle nowe problemy. Nie moge odpalić tego skryptu /etc/init.d/q3ded , bo wyskakuje No such file or directory...

Więc zrobiłem taki myk:

>
> wojtaliban:/home/q3# ./q3ded +set dedicated 1 +set net_ip 193.85.247.109 +set sv strictauth 0 +set fs_game cpma +set sv_fps 25 +set fs_basepath /home/q3 +set sv _maxRate 10000
>
>
> Q3 1.32c linux-i386 May 8 2006
>
>
> ----- FS_Startup -----
>
>
> Current search path:
>
>
> /root/.q3a/cpma
>
>
> /home/q3/cpma
>
>
> ./q3ded/cpma
>
>
> /root/.q3a/baseq3
>
>
> /home/q3/baseq3/pak8.pk3 (9 files)
>
>
> /home/q3/baseq3/pak7.pk3 (4 files)
>
>
> /home/q3/baseq3/pak6.pk3 (64 files)
>
>
> /home/q3/baseq3/pak5.pk3 (7 files)
>
>
> /home/q3/baseq3/pak4.pk3 (272 files)
>
>
> /home/q3/baseq3/pak3.pk3 (4 files)
>
>
> /home/q3/baseq3/pak2.pk3 (148 files)
>
>
> /home/q3/baseq3/pak1.pk3 (26 files)
>
>
> /home/q3/baseq3/pak0.pk3 (3539 files)
>
>
> /home/q3/baseq3
>
>
> ./q3ded/baseq3
>
>
>
>
> ----------------------
>
>
> 4073 files in pk3 files
>
>
> execing default.cfg
>
>
> execing q3config.cfg
>
>
> execing autoexec.cfg
>
>
> Hunk
Clear: reset the hunk ok
>
>
> --- Common Initialization Complete ---
>
>
> Opening IP socket: 193.85.247.109:27960
>
>
> Hostname: wojtaliban
>
>
> Alias: wojtaliban.vserver.cz
>
>
> IP: 193.85.247.109
>
>
> Started tty console (use +set ttycon 0 to disable)
>
>
> Hitch warning: 914 msec frame time
>
>
> Hitch warning: 657 msec frame time
>
>
> Hitch warning: 818 msec frame time
>
>
> Hitch warning: 655 msec frame time
>

Ale oczywiście jak sie łącze z tym IP to pisze tylko miss typed cd-key... chyba wogole serwer poprawnie nie stoi.... Dodam, że nie chce z żadnym modem grać ;] poradzicie coś? Bo i tak już daleko dzięki wam zaszedłem :)

Wujek_Bogdan

Od: 2007-12-25

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2008-02-09 08:16:23

nie mozesz odpalic skryptu... ale czy utworzyles sobie ten skrypt?
tworzysz nowy plik:
touch /etc/init.d/nazwa_pliku

nadajesz prawa do wykonania
chmod +x /etc/init.d/nazwa_skryptu

edytujesz plik jakimś edytorem. np za pomoca nano, albo vi, albo czegośtam co masz na serwerze:
nano /etc/init.d/nazwa_skryptu

itd. itd.

jesli to jest debian, to skrypty startowe sa wlasnie w /etc/init.d/ ale jesli to inne distro to moze byc inaczej np. /etc/rc.d/
w zasadzie nie ma wielkiego znaczenia gdzie zapieszesz ten plik. dopiero przy dopisywani q3 do autostartu trzeba pliki wrzucac do odpowiednich katalogow!

aha... pewnie wiem czemu nie mozesz odpalic skryptu.
jesli skrypt jest w katalgu w ktorym sie znajdujesz to odpalasz go wpisujac jego nazwe poprzedzajac nazwe kropka.

jesli jest w innym katalogu to podajesz cala scierzke, ale bez kropki na poczatku!! lub piszesz

sh /scierzka/do/skryptu/nazwa_skryptu

a twoj serwer stoi!! tylko nie mozesz na niego wejsc bo przeciez nie zaladowales mapy!!
jak wlazi ci konsola to wpisz po prostu komende. np map pro-q3dm6 i gra!!

ps. ladniejsza (czytelniejsza) wersja poradnika jest TUTAJ

wojtaliban

Gravatar

Od: 2008-02-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-02-09 14:28:12

No faktycznie, wystarczyło załadować mape :D Dzięki piękne, wielkie piwo Ci jestem winny :) Ping coprawda duży, ale MOŻE sobie jakoś poradze z jego zmniejszeniem, bo na tym serwerze mam niby dobre łącze, tylko sprzęt troche słaby... Ale jak już serwer stoi tojest sukces :)

Wujek_Bogdan

Od: 2007-12-25

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2008-02-11 16:56:59

jesli chodzi o ping to kombinuj z rate i sv_fps (ustaw minimalne wartosci zapewniajace jako taką płynność)
a sprzet ... to moze byc bylejaki!
u mnie na serwerku pII 233 mhz 64ram zjada 15-25% zasobów procka i kilkanaście ramu! na starym jak świat 486dx z 32 ramu powinien nawet chulać bez zacięcia ;)

wojtaliban

Gravatar

Od: 2008-02-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-02-11 21:21:04

Ehh, ustawiłem ten maxrate dośc duży, i fpsy w sumie małe w tym skrypcie uruchamiania q3ded... Net na tym serwerze jest 10mbit wiec nie wiem czego to jest wina, bo dalej ping nie schodzi ponizej 100... U mnie tez raczej problemow z netem nie ma... jakieś pomysły jeszcze, co mozna zmienic w ustawieniach?

Edit. a z tym 486dx to troszke przesadziłeś :D miałem taki, coprawda RAMu 16mb i nie było mozy o quaku... co najwyzej Quake I :-)

Wujek_Bogdan

Od: 2007-12-25

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2008-02-12 14:41:06

rate ustaw na 8000, fps na 25
jesli chodzi o ping... to przepustowosc lacza nie ma wielkiego wplywy na pingi. q3 zjada bardzo mało łącza.
zapinguj do serwera (start / uruchom / cmd / ping tu_podaj_ip_serwera )
jeśli ping jest niski, to znaczy ze masz coś nie tak w konfigu q3. jeśli wysoki to nic nie poradzisz. kontaktuj sie z administracją. może kolejkują jakoś ruch na serwerze np. po portach i dla portow q3 jest jakiś niski priorytet... cholera ich tam wie

na 486 wiadomo ze q3 nie pojdzie, ale serwer powinien śmigać... no moze troche przesadzilem ;)

wojtaliban

Gravatar

Od: 2008-02-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-02-12 23:44:04

Właśnie pingowałem i myslałem ze to nie jest ping o ktory mi chodzi, bo coś własnie za mały był... rzędu 70-80. Nie wiem co moge mieć teraz w configu źle. używam standardowych ustawień... maxpackets jakies?

Wujek_Bogdan

Od: 2007-12-25

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2008-02-15 11:27:43

wiec wszystko sie zgadza, jesli pingujac do serwera masz ping 70-80, a quake3 generuje jeszcze dodatkowy ruch, to mozesz miec w quake’u pingi jeszcze wyzsze.

chyba nic na to niestety nie poradzisz :/

wojtaliban

Gravatar

Od: 2008-02-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-02-15 13:32:35

Ale dziwi mnie fakt, że kumpel założył też na tym samym serwisie serwer w counter strike’a, a ping sie tam utrzymuje własnie około 70-80. Przy pigowaniu przez cmd też

wertjacek

Gravatar

Od: 2008-04-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-04-24 18:49:49

Czesc

Mam taki problem z serwerem na linux.

1.mamy z kumplem orginaly q3
2.mody - osp,cpma,exessiveplus
3.Nie ma raczej znaczenia,ale pb w wersji 1.32c
4.plik odpalający:

>>> screen -A -m -d -S quake3-bin /opt/quake3/q3ded +cvar_restart +set dedicated 1 +set net_ip xx.xx.xx.xx +set sv_strictauth 0 +set net_port 27960 +set fs_game osp +exec server.cfg <<<<

Problem polega na tym,ze raz mozna wejsc bezproblemowo,a za chwile przy kolejnym wejsciu serwer wywala invalidkey

Czy ktos wie dlaczego przy tych samych ustawieniach serwer zachowuje sie tak dziwnie i raz wpuszcza a raz nie?

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-05-05 08:53:44

pure 0 i pojdzie :)

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest