ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

I co ja mam z tym zrobic?

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-06 19:01:30

Dlugo mnie juz tu nie bylo. Oto kilka problemow ktore mi spac nie daja :)
1.

Chcialbym zrobic na mapie winde. I wlasciwie jest zrobiona, w sposob klasyczny - brush robiacy za podnosnik i nad nim trigger_multiple. Tyle ze taka winda zachowuje sie nie tak, jak bym chciał. Gracz wchodzi na winde, trigger odpala ja i winda jedzie do gory. Tyle ze w drodze na dol, tuz przed poziomem ziemi jest ten trigger i gracz znowu go dotknie, wiec winda "odbija" się i znowu jedzie w gore. Chcialbym, by winda jadac w dol juz zatrzymywala sie i nigdzie wiecej nie jechala. Gracz musialby zejsc z windy i wejsc na nia z powrotem, by znowu jechac do gory. W dodatku czasem zdarzaja sie takie sytuacje: Jesli jeden gracz pojedzie do gory, a drugi stanie na triggerze, to winda nie zjezdza, bo trigger jest caly czas odpalony. Co z tym zrobic?

BTW. przetestowalem juz czasowe wylaczanie triggera kluczem wait, ale to byl zly pomysl...

BTW2. Nie pytajcie czemu winda a nie jumppad. Musi byc winda.
2.

Rozwiazalem ten problem z func_train. Zastapilem go dziesiatka func_doorow, ktore sa kolejno odpalane poprzez wlasne target_delaye. Ale jest problem - kazdy door wydaje wlasny dzwiek! Jak go wylaczyc? W dodatku caly ten mechanizm wzajemnie powiazanych dziesieciu func_doorow jest odpalany func_buttonem, ktory tez wydaje charakterystyczny odglos przy zalaczeniu. Jak powylaczac te dzwieki? Nie chcialbym wrzucac do paka z mapa pustych plikow WAV, ktore mialyby zastapic te standardowe, bo taka zmiana bedzie dotyczyla calej gry, a nie tylko tej mapy.
3.

Dlaczego Grappling Hook jest jednorazowego uzytku? Wystrzele go raz, a potem juz tylko brzeczy jak pila, nie daje sie wystrzelic ponownie? Wiem, ze hooka wlasciwie sie nie uzywa, ale na konwersji ktora robie, bedzie naprawde przydatny.

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-04-06 19:37:26

Winde robisz z func_plat dogrywjąc dzwiek do paka [tam w info przy entities [N] jest napisane gdzie go wrzocic]

Nie da sie chyba wylonczyc dzwiekow door i butona dla wlasnych potrzeb :|

a z tym hookiem to nie wiem :]

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-06 19:43:02

AD3: to chyba wina Twojego q3, bo u mnie hook dziala normalnie - wystrzeliwuje \"line\" kiedy, jak i ile razy chce :)

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-06 20:33:37
  1. Skorzystaj z func_plat i func_button. Ale nie jestem pewien czy da się zrobić windę, która jechałaby na dół z graczem na pokładzie i \"nie odbijałaby się od dna\".

  2. Daleko, daleko za mapą ustaw dowolne brushe i połącz je z przyciskiem i z drzwiami (wcześniej musisz ustawić odpowiednią wysokość przesunięcia drzwi i przycisku). Na mapie nie będzie słychać dźwięków - bo te \"wydobywają się\" z \"origin\" danego \"func\", \"origin\" jest zaś automatycznie ustawiany na środek func_door, czyli w takim przypadku gdzieś w przestrzeni poza mapą. Inne opcje:

a) ręczne wpisanie klucza origin do każdego \"func_door\" i ustawienie go na jakiś odległy punkt w przestrzeni

b) wstawienie do \"func_door\" brusha oklejonego \"common/origin\" ustawionego daleko za mapą
Te dwa ostatnie rozwiązania coś nie chciały mi działać, dlatego zalecam sprawdzoną w bojach solucję numero uno.

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-06 21:39:01

Dobra, sprawdzę to co proponujecie.

A na razie podziękowania dla Szakali - w sumie najbardziej mi pomogła z tamtym skryptem.

Temat z brushem można zamknąć.
Myśle że z dniem Wielkiej Aneksji (1 maj) :PPP moja mapa-konwersja będzie gotowa.

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**