ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Informacje o moddingu, botach i kodzie q3a

d!c

Gravatar

Od: 2007-05-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-25 23:33:44

Witam.

Mam kilka pytan w zwiazku z techniczna strona q3.

  1. Co zawiera a czego nie realase kodu na stronie id? Po pobieznej analizie informacji na stronie wnioskuje, ze ta paczka nadal zawiera tylko "game code", czyli podobnie jak pierwsza paczka z q2 nie ma silnika graficznego jak i kodu sieciowego. Po przejrzeniu tych kodow faktycznie nie natknalem sie na slady openGLa. Co za tym idzie, czyzby reszta juz nie byla objeta GPLem? W jaki wiec sposob zostal w CPMA poprawiony kod sieciowy?

  2. Czy istnieje jakis mod na otwartej licencji z udostepnionymi zrodlami? To samo pytanie mam odnosnie dodatkowych botow. Z otwartym kodem znalazlem tylko "sabota" do q4.

  3. Czy istnieja jakies strony, tutoriale, wskazowki odnosnie modingu q3? Znalazlem tylko krotkie wzmianki na games.moddb.com/

Dodatkowe. Czy istnieje jakas strona ze skryptami do q3. Jednak mam tu na mysli te w stylu "perfect circle jump" i bardziej zaawansowane w kierunku poruszania modelem. O skryptach do glosnosci, zmian crosshairow i tych coachowskich np. czma mi wiadomo. Na google znalazlem ledwie dwa ninja jumpy. Moze gdzies w spolecznosci Defraga?

Odnosnie modow i botow interesuje mnie w szczegolnosci zmienianie fizyki oraz "AI".

Pozdrawiam
d!c

Old C programmers never dies. They're just cast into void.

b4lagaN

Od: 2007-04-12

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2007-05-26 21:23:02

1
Na pytanie 1 nie znam odpowiedzi, chociaz chetnie bym sie dowiedzial bo mam chec pobawic sie w zrobienie jakiegos modu tylko troche czasu brak :/

2
synapse.vgfort.com/quake3.php <- tu masz liste modow, nie wiem czy kompletna i nie wiem ktory na jakiej licencji, musialbys wybadac teren, jak wybadasz to napisz co ustaliles :)
co do botow to nie wiem

3
ta stronka wydaje mi sie zawierac sporo informacji:
code3arena.planetquake.gamespy.com/

tutaj np. podstawy, jak skompilowac jakis mod pod visual studio:
code3arena.planetquake.gamespy.com/tutorials/tutorial2.shtml

a tu strona o robieniu skryptowego menu w q3:
www.rfactory.org/scripting.html

co do skryptow zwiazanych z poruszaniem modelu o ktorych mowisz to pogadaj z defragowcami, tylko uwazaj zeby nie wzieli Cie za cheatera :), "spolecznosc defraga" jest na tym forum -> polisz trickz center :)

Na botach sie specjalnie nie znam, porobilbym mod glownie pod katem uzytecznosci dla mnie jako gracza i admina tj. wrzucil do niego wszystko to co mi sie w innych modach spodobalo bo w jednym jest to fajnego w innym cos innego itd.., z botami i tak sie nie gra ale rozumiem ze zrobienie bota z dobrym AI byloby pouczajace i ciekawe poznawczo, myslisz o zastosowaniu skryptow w nauczeniu bota lepszego movementu? Wyglada mi to na nielatwy task, zacznij moze od czegos prostszego np. od skompilowania ktoregos z open source’owych modow :>

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-27 00:33:30

Proste skrypty defragowe opierają się na tej samej zasadzie co zwykłe bindy w q3 (no np:

bind t "+moveup;wait;-moveup" powoduje skok po klepnięciu w t, ale już np takie coś:

set jump "vstr jump1"
set jump1 "cl_yawspeed 298; centerview; wait "300"; +forward; wait "50"; +moveleft; +left; wait "87"; +moveup; wait; -moveup; cl_yawspeed "55"; wait "190"; -moveleft; -left; -forward"
bind l "vstr jump"

... sprawia, że model posłusznie wykonuje circle jumpa (komendy, cl_yawspeed xxx oznaczają prędkość obrotu modelu, moveup - skok, moveleft - strafa w lewo, itd).

Jeśli chodzi o najprostsze skrypty - działają one na takiej właśnie zasadzie - określania komendami q3 kolejnych ruchów modela. Oskryptować można też całe tricki, ale to wymaga czasu, cierpliwości i niezliczonych prób (ofkz skrypty działają tak samo za każdnym razem jeśli masz stałe 125 fps, jeśli masz mniej to kicha...). Kilku programistów znalazło inny sposób - napisali osobne mody, które pozwalają im na określanie ruchu modela z dokładnością (na oko) co do pixela :P:P, na niesamowicie płynne ruchy i inne cuda na kiju, o których nie będę może wspominał. Grunt, że mody te nie są dostępne dla ogółu, co nie znaczy, że nie mógłbyś ich wydębić od twórców pod pretekstem lepszego poznania kodu q3 czy coś tam :P. 2 najbardziej znani magicy w świecie defraga to: Camping_Gaz i Tchouky, możesz do nich pm-ować na tym forum: OverdrivePC forum albo próbować ich dorwać na IRCu - #defrag na Quakenecie :P. hf

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-27 00:56:23

Tiahahahaha już widzę jak Gaz daje mu cały ten stuff xD xD omg
Niech lepiej do Thoukiego pisze

^ ^