ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

intro -> loop

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-11-27 05:51:44

Mam problem mianowicie nie wiem jak ustawić aby po włączeniu mapki najpierw jako muzykę q3 odtwarzał tzw _into a później przechodził w _loop i grał go cały czas.

Czy to trzeba ustawić jakoś w worldspawnie bo nie wydaje mi się aby można było zrobić to za pomocą TARGET_SPEAKER’ów ponieważ dźwięk odtwarzany przez nie musi być w formacie MONO a nie chce pozbawiać jakości muzyczki :/

Czy ktoś wie jak temu zaradzić?

btw. ciekawy jestem czy to forum jeszcze ktoś odwiedza :/

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2006-11-27 21:28:58

Niestety, dźwięk w Q3 jest wyjątkowo prymitywnie obsługiwany. Gra umie odtwarzać tylko WAV, i to mono, zapomnij o stereo.
Nie bardzo wiem o co ci chodzi. Czy chcesz odegrać najpierw kawałek melodii, a potem zapętlić pozostałą część? Jeśli tak, to podziel plik dźwiękowy na dwa kawałki. Pamiętaj, że wszystkie targety możesz wyzwalać triggerami, więc jakiś trigger odpali ci na początku intro, a po jakimś czasie (trigger_delay) opali ci pętlę z muzą.

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-11-27 21:53:58

Muzyczke mam podzieloną na dwa pliki "scorpion_intro.wav" i "scorpoin_loop.wav" oba są w stereo , 22KHz
Co do tego że gra nie otwiera w stereo to nie masz racji zobacz sobie jakikolwiek kawałek w pak0 w music tam masz nawet dwa utwory podzielone na_intro i _loop. Wszystkie muzyczki są w stereo i mają po 22KHz także na pewno istnieje jakiś sposób aby to jakoś wykombinować.

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2006-11-29 19:19:21

Hmm... całkiem możliwe że masz rację :) Mogło mi się porypać z częstotliwością próbkowania dźwięku... Wiem że też miałem kiedyś podobny problem i pomogła redukcja jakości.
No ale czy ten patent który podałem z triggerami jest OK?

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-11-30 19:56:19

Patent z trigerami mi nie wypalił ponieważ na target_speakery nie działa target_delay nie wiem dlaczego ale po prostu q3 wtedy nie bierze "delay" pod uwage i odrazu na starcie odtwarza oba kawałki _intro i _loop

(Albo nie wypalił bo go zwaliłem :/)

A co do próbkowania to zauważyłem ze q3 jest w stanie odtworzyć nawet pliki z częstotliwościami 44KHz ale póżniej podczas gry gdy muzyka się zapętla i q3 od nowa odtwarza plik wtedy pojawia się komunikat że plik nie jest w 22KHz

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-12-01 14:15:37

Rozwiązałem problem mianowicie aby odegrać kawałek melodii a później zapętlić całość należy w wordspawnie walnąć taki wierszyk

music:

music/xxx_intro.wav music/xxx_loop.wav

gdzie xxx to nazwa pliku np: melodia_intro.wav i melodia_loop.wav

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2006-12-30 01:58:24

Oo, ciekawe. Nigdy nie uzywalem, ale moze sie przydac;)

Quake 3 Maps: Lets go retro! | discord