ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Jak osiągnąć taki gameplay?

jara98

Gravatar

Od: 2010-01-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-07 08:24:05

Witam. Chciałbym się dowiedzieć co zrobić, na jakim modzie grać i na jakich komendach aby mój Q3 wyglądał jak na tym filmiku

[code]www.youtube.com/watch?v=kRMn1tj5-Nc&feature=related[/code]

Chodzi o ta "wydłużoną" kamerę, długie skoki i cały ogół gry.

Prosiłbym tylko bardzo łopatologicznie :P

fil.IP

Od: 2002-04-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-07 10:22:37

To było grane w 2002 roku na modzie OSP (juz nierozwijanym). Teraz gra się w quakelive (quakelive.com) lub na modzie CPMA (klik). Większość ludzi gra w quakelive. Takie efekty graficzne można tam również uzyskać. Komend jest full.
Jeśli chodzi o długie skoki i cały ogół gry to TRENING, TRENING, TRENING. Fatal1ty był swego czasu mistrzem i jak pytasz jak grać jak on, to tak jakbyś spytał, żeby ktos ci łopatologicznie wytłumaczył jak skakać na skoczni tak jak kiedyś Małysz ;)

...suck my disc

...!

jara98

Gravatar

Od: 2010-01-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-07 11:12:15

No właśnie mam CPMA i nie mam takiej kamery ani nic (CPMA jak CPMA wyglada, ale nie tak jak sie spodziewam). Te skoki sa poprostu strasznie dlugie i szybkie, to mnie interesuje jak do tego dojść.

kos

Od: 2003-03-01

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2010-01-07 11:13:49

cg_fov 120 :D

www.youtube.com/watch?v=gfb_kwvhQ9c&feature=related

a tu masz pokazane jak wciskać przyciski.

^^

RA|NBOW

Od: 2009-04-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-07 11:19:52

Kamera? Chyba chodzi o cg_fov ileś tam (jak dla mnie 130). Zauważ, że on strafuje więc porusza się szybciej.

\m/

fil.IP

Od: 2002-04-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-07 11:22:24

wydłuzony widok to komenda, którą napisał kos. a tzw movement to wyłącznie kwestia treningu. pomocne może byc też oglądanie demek. poszukaj w sieci informacji na temat "strafe jumping". jest pełno tutoriali. zajrzyj też tu.

...suck my disc

...!

RA|NBOW

Od: 2009-04-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-07 11:53:29

Nikt Ci nie zapodał kubła z zimną wodą więc zrobię to ja - zaopatrz się w cierpliwooość:P

\m/

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-01-07 12:29:49

Gra ma już ponad dziesięć lat a ciągle są tacy, co chcą w nią grać i się uczyć:)

Jeśli rzeczywiście myślisz o lepszej grze, to graj w QuakeLive, bo wchodząc na serwery Q3 zderzysz się ze ścianą graczy o znacznie lepszych umiejętnościach. W QL jest łatwiej wystartować i się czegoś nauczyć, potem możesz przenieść się na Q3. A żeby się nauczyć tak grać, trzeba sporo czasu poświęconego na bieganie, strzelanie i MYŚLENIE o tym, co się robi. Doskonała znajomość map, przewidywanie ruchów przeciwnika, opanowany movement, czyli sposoby poruszania się w tym świecie zielonych robocików, timing,znajomość kilku komend, które zmieniają grafikę na taką, przy której akurat Tobie będzie się łatwiej grało. Inaczej też się gra w duelu, inaczej, w TDM i inaczej w CTF'ie. Mnie najwięcej nauczyła gra w duelu, bo tam jest najmocniejszy kontakt z przeciwnikiem. A jak trafisz na kogoś porządnego, to na serwerze pokaże Ci wiele sposobów na prowadzenie walki. Choćby ktoś stąd, też gramy w QL:)

shuddeMell

Od: 2009-11-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-14 10:29:03

Może nie ten dział i temat, ale mam pytanie: czy można gdzieś dostać jakieś poradniki dla tych którzy dopiero zaczynają klanowo grać? Strategie itp. Od czasów q3 trochę się zmieniło, tzn. wtedy jak klanowo graliśmy łatwiej można było znależć przeciwnika o podobnych umiejętnościach. Wiadomo na pubach jest pełno nowych graczy, ale jakoś nie widzę za dużo aktywnie grających w ligach, ladderach, turniejach nowych klanów.
Same prosy grające w od czasów co najmniej q3.

Więc szukam porady od kogoś kto siedzi w tym dłużej i wie więcej.

Poza tym: gg w epickiej bitwie latex vs wgiTG :D Fajny quadrun na yt :DDD

Choooy

Od: 2008-09-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-14 11:02:29

My mamy ten sam problem =) Gramy drużynowe FFA. Każdy sobie biega gdzie chce i jak chce. Po drodze się zawsze coś znajdzie do zebrania lub ustrzelenia. Pooglądaj sobie dema jakiś lepszych teamów może znajdziesz jakieś wskazówki.

Wykorzystaj mocne strony swojego teamu. Jak ktoś wymiata railem to postaw go na railu. Logiczne =) To jest raczje sprawa indywidualna i w każdym teamie wygląda inaczej. Ważne żeby każdy miał jakieś zadanie. Pamiętaj jednak, że to gra drużynowa i macie stanowić spójną całość jak jeden zawodnik. Małe rólki składają się na jedną dużą rolę.

Ni Chooyah!

shuddeMell

Od: 2009-11-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-14 11:12:29

Dzięki.
A wiesz może czy można dostać gdzieś (lub jak zrobić) taktyczne mapy do ql? Tzn. widok na mapę "z góry"?

Choooy

Od: 2008-09-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-14 11:17:03

Były gdzieś takie screeny na forum ql, ale nie chce mi się ich teraz szukać. ODpal sobie QL i wklep w konsoli:

\devmap nazwa_mapy

\noclip

i pofruń sobie do góry.

Ni Chooyah!

shuddeMell

Od: 2009-11-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-14 11:34:48

Zapomniałem o tym :) Ta praca tak niszczy szare komórki i zamula... THX za przypomnienie.

Szkoda, że nie ma do ql radianta, wtedy można by zrobić coś jak rysunek techniczny mapy.
Może ludzie robiący mapy będą wiedzieć jak coś takiego zrobić.

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-14 12:28:44

Cytat z posta - autor: Chooy
> Wykorzystaj mocne strony swojego teamu. Jak ktoś wymiata railem to postaw go na railu. Logiczne =) To jest raczje sprawa indywidualna i w każdym teamie wygląda inaczej. Ważne żeby każdy miał jakieś zadanie. Pamiętaj jednak, że to gra drużynowa i macie stanowić spójną całość jak jeden zawodnik. Małe rólki składają się na jedną dużą rolę.

Ja @#$%ę, kołczu, to zajebiście mądre słowa! Szkoda, że ich nie stosujemy w praktyce :D:D

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

shuddeMell

Od: 2009-11-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-14 12:37:14

Wiesz sraka, akurat grając z nami nie potrzebuje żadnej taktyki ani wykorzystywania mocnych stron poszczególnych graczy :D Ale na mocniejszych przeciwników jak najbardziej byłoby to pomocne.

Choooy

Od: 2008-09-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-14 19:54:13

sraka napisał:
> Chooy napisał:
>
> > Wykorzystaj mocne strony swojego teamu. Jak ktoś wymiata railem to postaw go na railu. Logiczne =) To jest raczje sprawa indywidualna i w każdym teamie wygląda inaczej. Ważne żeby każdy miał jakieś zadanie. Pamiętaj jednak, że to gra drużynowa i macie stanowić spójną całość jak jeden zawodnik. Małe rólki składają się na jedną dużą rolę.
>
>
>
>
>
> Ja @#$%ę, kołczu, to zajebiście mądre słowa! Szkoda, że ich nie stosujemy w praktyce :D:D
No jakbyśmy jeszcze mieli te mocne strony to można by coś zastosować, ale raczej nie widzę takiej opcji biorąc pod uwagę fakt, że może ze 2 osoby potrafią u nas jako tako timować, mordujemy się nawzajem z bliżej niewyjaśnionych przyczyn (na mój gauntlet zawsze się ktoś z Was @#$% musi nadziać) i po 10 minutach meczu zapominamy całkowicie o quadach :D Więc zacznę sobie nowe zdanie od więc i powiem, że trzeba by złożyć całkiem nowy skład żeby mieć jakieś mocne strony :D

Ni Chooyah!

d00mer

Od: 2005-01-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-14 21:20:03

Cytat z posta - autor: shuddeMell
> Poza tym: gg w epickiej bitwie latex vs wgiTG :D Fajny quadrun na yt :DDD

A dziękuję, dziękuję :)