ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Jak time'owac itemy (RA, MH) ?

Panplayer1

Od: 2003-12-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-04 01:13:52

Gram niedlugo i nie umiem jeszcze kilku rzeczy. Jak w temacie, mam problem z liczeniem kiedy sie pojawia itemy. Wiem ze mh co 35 s a ra co 25 s. MH licze w ten sposob ze dodaje do dziesiatek sekund 3 + troche tyle ze wtedy przez pare sekund mysle kiedy bedzie nastepny respawn, czasem jak jest x:47 np to musze dluzej pomyslec. RA wogole nie time'uje bo jakbym mial to robic - chodzic powtarzajac sobie: MH 45, RA 50? ;p Probowalem tak ale gdy zaczaynam sie strzelac z przeciwnikiem to albo liczby wylatuja z pamieci albo sie myla (na czyms sie musze skupic). Chcialbym wiedziec jakie wy, bardziej doswiadczeni gracze macie na to sposob.

hust

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-04 01:24:11

wszystko przyjdzie z czasem - pozniej zobaczysz ze wpadasz w respowny zbroi w tym samym czasie nie liczac:] troche ogrania... kiedys pomagaly timerki ale odkad jest pure sever 95% nie dziala:]

Panplayer1

Od: 2003-12-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-04 01:27:53

A mozesz zapodac jakies namiary na takie timerki to bym na singlu pocwiczyl? Bo ucze sie tego dopiero pare dni i coraz lepiej mi idzie ale musze miec jakas metode na to.

L1ghtn1ng

Od: 2002-08-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-04 01:43:10

Kiedy przeczytalem ten temar odrazu przyszedl mi magiczny czas - x:47. Jest to chyba najgorszy mozliwy czas respwanu. [b]Sporo[/b] osob ma z tym problemy, ale nie mowie ze wszystki (wiec sie nie chwalcie ze w ogole tym czasem nie macie problemu, poniewaz nie powiedzialem ze wszyscy maja problem z tym czasem) Jezeli tylko mozesz, poczekaj te 3 sekundy a latwiej sie tobie bedzie liczyc. Zmierzam do tego, abys bral przedmioty w \"rownych\" czasach (czyli np. 10, 20, 30 itd.), wtedy o wiele latwiej i przede wszystkim szybciej obliczyc i zapamietac dane czasy. Bynajmniej jak tak robie. Czasami warto poczekac te kilka sekund i obliczyc sobie dokladnie czas niz nie czekac i stracic te kilka sekund na liczenia, ale robie to niestety niezmiernie zadko poniewaz gram TDMa.

Jednak praktyka czyni mistrza i nie ma co tutaj sie oszukiwac (odrazu Rzymu nie zbudowano)...

L1ghtn1ng
suicideKings

WaR Clan

uRinal

wentyloddetki

Od: 2003-01-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-04 02:42:31

musisz sie nauczyc na pamieć w tedy automatycznie wiesz o jakiej sekundzie dany item sie zrespawnuje , ja tak robilem i niemam problemu z liczeniem nawet 3-go itemku , z 4 itemem mam nieco problemy ,a timery nic ci niedadza nawet jeszcze gozej bedzie ci sie gralo

Podobno taki napis widniał w pewnej jednostce wojskowej

Zebranie ktore miało sie odbyć przed kościołem odbedzie sie za kościołem , a po kościele przed kosciolem.
Kobieta raz puszczona puszcza się stale!
Podstawowe prawo fizyki!

inside

Od: 2003-01-31

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-04 08:47:06

Ja zawsze jak gram licze tylko MH a po reszte itemów chodze odruchowo :D

i udaje mi sie je przejmować bez problemu :) z tym czasem X:47 czasem warto poczekać pare sec.

rooseck

Od: 2002-08-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-04 10:27:17

> wszystko przyjdzie z czasem - pozniej zobaczysz ze wpadasz w respowny zbroi w tym samym czasie nie liczac:] troche ogrania... kiedys pomagaly timerki ale odkad jest pure sever 95% nie dziala:]

wlasnie.

gdyby nie bylo tego posta to bym napisal to samo.

licz sobie mniej wiecej wszystko. graj duzo jesli chcesz cos osiagnac a timing przyjdzie z czasem. bedziesz mogl grac z cg_drawtimer 0 :D

jak konczylem z q3 to liczylem chyba (np na ztnie) tylko megasa. na ra i ya jakos samo sie wskakiwalo z dokadnoscia do 3-4 sek.
nawet z botami pykaj... musisz sie pojednac ze swoim klejkiem :DDDDDDDDD

[white]edit[/color] co do tego czasu x:47 chcialem cos dodac.

jest to czas jak kazdy inny. nie pisze ze jestem super mastah daje rade sobie ze wszystkim tylko chcialbym wyjasnic ze x:47 da sie zjesc.

mamy powiedzmy 1:47 robimy z tego 47 w glowie 50. to oczywiste ze dodalismy 3 sekundy :D do tylu liczyc umiemy :D
mamy w glowie 1:50
dodajemy do tego 1:50 35 sekund i mamy 2:25
odejmujemy dodane wczensiej 3 sekundy i mamy 2:22.

w cyrku od pierdala sie [white]cyrkutę[/color]
[green]gudbajden gdy mnie[/color] spotkasz...

[white]ej uwaga uwaga. jestem obecnie na studiach i nie mam na stancji jeszcze netu wiec mnie tu troche nie bedzie.... moze z 2 tyg.

kochajcie mnie mocno i wogole mnie kochajcie bo jestem taki fajny jak...

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-01-04 12:26:29

nikt nie ma metody na nauczenie sie timowania, w 1 dzien nie uda ci sie tego zrobic, bo np. wezmiesz 1 ra i policzycsz ale o liczeniu nastepnego nie pomyslisz juz :(, trzeba duzo grac i grac i grac, ja gram sporo na ztn3tourney1 i nie chwalac sie potrafie policzyc RA. MH, YA i 50hp :) z 2 ya mam problemy chociaz dochodze tam z dokladnoscia co do 5/10 sek :)

mises.org / marksdailyapple.com

ramm

Od: 2003-02-21

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-04 13:22:06

jak masz problemy z timowaniem to graj w instagib.... [10]

przodownikpracy

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2004-01-04 13:47:50

heh :} a ja sobie wypracowalem pewien system dzieki ktoremu nie bawie sie w zadne liczenia i dodawania do x:47 ;]
przedstawmy taka teoretyczna sytuacje:
[zaznaczam ze czas dotarcia do/z mh wynosi ok. 5 s]
biore ra o 0:00 i mh 0:05

nastepna ra 0:25 a nastepny mh 0:40

i nastepna ra: 0:50 i nastepny mh 1:15
ale ale :> jezeli wezmiemy trzecia z rzedu ra to jak widzimy zbiegnie respawnem z mh wiec polecam ja opoznic o 5s. zeby wyskoczyla 1:20, a potem mam petelke od nowa [ ra 1:45 a mh 1:50 ]
podkreslam ze CO TRZECIA ra trzeba opozniac aby nei zbiegla sie z megasem.
trzeba tylko troche wprawy zeby sie kapnac ktora z \'rzedu\' zbroje sie wzielo [znac zaleznosc miedyz respem jej a mh] i juz =)
po prostu widzimy ze jak wezme 1 ra to od razu ide na mh, druga moge sie chwile poszwendac, a przy trzeciej czekam

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

gr.

Od: 2003-07-02

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-01-04 14:18:42

cwani jestescie bo na cpma timera nie ma i trzeba sie ludzie nauczyc w glowie liczyc (nie w sensie raz dwa trzy cztery :D) tylko tak na wyczucie tu sie liczy ogranie i nawet to jest w cpma lepsze bo ja np konrolowac umiem a co dopiero jak sobie czasem zagram na vq3 gdzie jest timer no to miodzio oczywiscie nie mowie ze jestem maszyna i sie pojawiam zawsze i od razu staje na miejsce gdzie RA a on sie pojawia no ale sadze ze radze sobie

btw na pm jest inaczej liczony megas i dla mnie jest to o wiele lepsze niz 35 sekund rotacyjnie

^_^

fredi

Od: 2002-10-01

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-01-04 16:26:09

> biore ra o 0:00 i mh 0:05

To chłopie nie wiem na jakiej ty mapie grasz ze masz respawn na RA?

zawsze 2-3 s zanim dotrzesz do RA po respawnie i juz wychodzi Ci późneij koncówka 7-8

Life is short, play more CTF!

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-01-04 16:36:51

> biore ra o 0:00 i mh 0:05

To chłopie nie wiem na jakiej ty mapie grasz ze masz respawn na RA?

zawsze 2-3 s zanim dotrzesz do RA po respawnie i juz wychodzi Ci późneij koncówka 7-8

kolego, to bylo podane przykladowo i hipotetycznie, rownie dobrze mogl podac
biore ra o 1:00 i mh 1:05 i wyleci mu to samo :) poprostu chodzilo o to, zeby mh respawnowal sie 5 sek po ra, ale ja tam wole normalnie liczyc na timerze, jak sie gra duzo 1v1 to to samo wchodzi w krew i nie trzeba sie tego wcale uczyc

mises.org / marksdailyapple.com

rooseck

Od: 2002-08-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-04 16:36:57

> To chłopie nie wiem na jakiej ty mapie grasz ze masz respawn na RA?

hahahaha :D

wspomne raz drugi o bardzo waznej rzeczy. trzeba grac i grac dlugo dlugo i jeszcze dluzej bo inaczej nic z tego.
zapomnialem powiedziec jeszcze o moim wlasnym systemie :Dwg mnie bardzo dobry (ale tylko wtedy gdy dojdziecie do perfekcji z kozystaniu z niego)

[white] to metoda dla troszke bardziej ogranych[/color]

bierzecie megasa ktory raczej jest zawsze w tym samym miejscu. jetescie obeznani z mapa, znacie kazda sciezke, skroot, skok respawn itd...
ja np wykminiklem sobie taki motywek:

mianowicie policzylem mniej wiecej przez ile sekund przechodze jakas odleglosc na mapce. po dlugoletniej grze wiedzialem np. ze jak na ztnie wezme ra to zdarze pojsc po megasa, poczekac chwile na ya pod roketlanczerem, potem stac mnie jeszcze na jakis kootki fajt pod rejlem i juz musze isc po ra. jesli np nie walczylem bo nie spotkalem przeciwnika to wiedzialem ze dam rade jeszcze skoczyc po ya kolo plasmagana i dopiero isc po ra. tak bylo z kazdym itemem.

trzeba duzo cwiczyc.

w cyrku od pierdala sie [white]cyrkutę[/color]
[green]gudbajden gdy mnie[/color] spotkasz...

[white]ej uwaga uwaga. jestem obecnie na studiach i nie mam na stancji jeszcze netu wiec mnie tu troche nie bedzie.... moze z 2 tyg.

kochajcie mnie mocno i wogole mnie kochajcie bo jestem taki fajny jak...

przodownikpracy

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2004-01-04 17:22:18

rusek: racja
ja mam podobnie, np. wiem co zrobic z powiedzmy 15 s. miedzy spawnem ara i mh i zawsze dojde na czas :}

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-01-04 17:41:57

Rusek, to się chyba nazywa ścieżka zdrowia nieprawdaż? Im dokładniej się je opracuje, tym łatwiej będzie się tajmować.

rkniunia

Od: 2003-02-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-05 11:41:41

zbieracie 1 ya 2 ya 1 ra 1 mh a wrog stoi gdzies schowany i nie zbiera armorow? :P

Miejsce na twoj podpis..

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-01-05 20:52:47

a przeciwnika krew zalewa bo czeka sobie 24 sek na jakis pancerz albo 34 sek na mh, powiedzmy czai sie tam z railem czy LG, albo chodzi sobie prawo lewo prawo lewo, tak ze moge go uslyszec, wpadam tam 3 sek przed respawnem, wykurze go jakas rakieta albo czyms i wezme sobie co do sekundy dany item bo wiem kiedy on sie respawnuje, jezeli przeciwnik wie kiedy jest to na co czeka, to chyba nie jest glupi i nie stanie centralnie na tym ale schowa sie za rogiem i sek przed respem wyskoczy i tez zgarnie dany item, to sie nazywa kontrola mapy, jezeli mamy obliczone kiedy co jest, to zawsze mamy pewne ze jezeli my nie wzielismy itemu to przeciwnik go wzial bo go nie ma :) rusek wg mnie lepiej jest nauczyc sie liczyc niz opracowywac sciezke po jakiej chodzisz na mapie, bo np. jezeli sciezke masz na ztn3t1 kolo granatnika, potem schodzisz do raila i biegniesz do MH i potem jeszcze w prawo do YA/RL to raczej nie dobrze bo tam moze byc przeciwnik, a jezeli masz policzone to czaisz sie np. kolo 50HP/PLASMA room albo na YA/RL u gory na schodach i jak masz RA za 5 sek to lecisz tam szybko, osobicsie uwazam ze wasza metoda sprawdza sie tylko wtedy kiedy przeciwnik nie ma nic do powiedzenia i biega sobie ze 125-100 hp i mg :) wszyscy ci lepsi maja dokladnie all obliczone ale graja w taki sposob ze moze sie wydawac ze leca na farta z dokladnoscia co do 3 sek, kiedys kiedy zaczynalem dopiero timowanie to wlaczylem sobie demko unkinda i liczylem najwazniejsze itemy ktore on zebral i zapisywalem na kartce (nie smiac sie :P), tamten 2 kolo byl dobry i meczyl unkinda dosyc a on liczyl mu chyba all na tej mapie bo jak pamietam to co popatrzylem na kartke i zblizal sie czas respwanu jakiegos itemu to unkind wskakiwal na niego z dokladnoscia co do 0.5 sek :) oo ale wypocinki, mam nadzieje ze ktos to przeczytal w ogole :P

mises.org / marksdailyapple.com

przodownikpracy

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2004-01-05 21:23:05

noo mozliwe, ale ja zauwazylem ze praktycznie zaden z naszych \'miszczow\' nie dba zbytnio o ra i mh - brzmi glupio? moze i tak ale gwarantuje ze setki razy widzialem jak np. taki Z4muz w zaiscie pikenym stylu opierdala sie z czerowonki i megasa, samemu owe itemy posiadajac :}, dodam jescze ze nieczesto zdaraza sie zeby ktorys opoznial respawn ra/mh dzieki czemu czesto daje drugi item przeciwnikowi w prezencie

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-01-05 22:38:35

no ale jezeli masz 10 hp, to lepiej poczekac te 5 sek przy ra zeby zebrac je o rownych dziesiatkach sekund, i wskoczyc sobie na nie po 25 sek z 5 hp, wskoczyc, wziac i spierniczac niz wziac je byle kiedy bez pojecia o nastepnym respie i potem czekac z 5 hp(przy zalozeniu ze nic nie zbierzemy, podalem skrajna sytuacje zebyscie lepiej odebrali tego posta :D) na ten pancerz. Jesli nie wiemy kiedy respuja sie itemy to nawet 2x lepszy skill nie pomoze :) myslenie i timing moga czasem dobrze zrekompensowac wyzszy ping lub ubytek w skillu, dlatego nie wiem czemu noskill to obrazliwe slowo, nie kazdy ma takiego aima jak matrox, ale nauczyc sie dobrze grac technicznie moze kazdy kto gra w quaka :)

mises.org / marksdailyapple.com

v1n5

Od: 2003-01-06

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2004-01-06 01:00:26

respect za ten ostatni post... za to kochamy quaka ze nie zawsze wygrywa skill, czasem trzeba tu strzelic tam uciec tu stanac (tzw taktyka)... timing przychodzi z czasem, trening czyni mistrza... jak by to powiedzial fatal1ty:
\"i must practise practise practise...\" :P

Rap po godzinach i looz ponad wszystkim!

przodownikpracy

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2004-01-06 10:13:28

a ja mysle ze nie warto odczekiwac do \'rownych\', tylko tak zeby itemy sie na mnie zbiegly [ jezeli mamy kontrole] lub ZBIEGLY jezeli przeciwnik lepije sie trzyma, a poza tym to ja mowilem o sytuacjach kiey gosc sie bardzo dobrze trzyma i ZOSTAWIA przeciwnikowi ra/mh, a nieraz sie zdarza ze obydwa te itemy - ja sie pytam czy takie cos jest godne ludzi okreslanych mianem \'klasa swiatowa\'
btw: ja wiem ze czasem mozna nibyzostawic item, gosc bierze a my go pif-paf :P znaczy sie \'zasadzka\', mi chodzi o takie cos ze dany item ywksoczyl, a nasz kochany pro-player ma go w duPie

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

freak

Od: 2002-06-01

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-01-06 16:57:36

ql topic :D taki problem że heeej[4]
włączas sobie cg_drawtimer 1

i jak wejdziesz na powiedzmy RA to doliczasz sobie 25s (każda zbroja i shardy) jesli to bron to zalezy czy grasz 1vs1 (5s - niewarto sobie zawracać nawet głowy liczeniem) czy tdm (15 - też nie warto lepiej troche poczekać jesli nie masz zadnej broni a potrzebujesz akurat TEJ) a itemy np. Quad to 2 minuty
proste jak drut [30]

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-01-06 18:05:02

> ql topic :D taki problem że heeej[4]
>
>
> włączas sobie cg_drawtimer 1
>
> i jak wejdziesz na powiedzmy RA to doliczasz sobie 25s (każda zbroja i shardy) jesli to bron to zalezy czy grasz 1vs1 (5s - niewarto sobie zawracać nawet głowy liczeniem) czy tdm (15 - też nie warto lepiej troche poczekać jesli nie masz zadnej broni a potrzebujesz akurat TEJ) a itemy np. Quad to 2 minuty
>
>
> proste jak drut [30]

hehe, to locote(wlasciciel tematu) napisal w 1 poscie, nie wiem czy miales na celu zamknac ta dyskusje czy co?:) frik daj ludziom pogadac jak nie maja o czym :P

mises.org / marksdailyapple.com

freak

Od: 2002-06-01

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-01-07 11:18:19

pośpieszyłem się z odpowiedzią :P