Otóż mam pewną mapkę w postaci pliku .bsp. Jak zmienię jej rozszerzenie do .map i uruchomię Radiantem to się zacina i wyłącza. I co zrobić żeby ją w Radiancie otworzyć?? Z góry thx.
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Otóż mam pewną mapkę w postaci pliku .bsp. Jak zmienię jej rozszerzenie do .map i uruchomię Radiantem to się zacina i wyłącza. I co zrobić żeby ją w Radiancie otworzyć?? Z góry thx.
D:\bspc.exe -bsp2map D:\naza_mapy.bsp D:\
przyjmujac, ze mapa i bspc jest bezposrednio na D
Ale gdzie to wpisać? I czy będą wtedy też tekstury i oświetlenie tej mapki?
uruchom cmd i tam to wpisz
oswietlenie bedzie, a co do tekstur to roznie bywa xD
jesli wszystkie sciezki dostepu do tekstur/skryptow etc sa dobre to powinno byc ok
pewnie tylko krzywe trzeba bedzie od nowa zrobic
Start>Wszystkie programy>Akcesoria>Wiersz poleceniów
mapy moje:
noob-phantasm2
No, w tym wierszu poleceń wpisałem i zaczęło otwierać, ale w notatniku... i tak czy siak się przycięło.
O co Ci właściwie chodzi?
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
W grze są takie 4 fajne mapki, które chciałbym częściowo wykorzystać do stworzenia swojej (takie ruiny grobowców). I wziąłem z nich plik .bsp i zmieniłem rozszerzenie do .map, ale nie chciało się w radiancie otworzyć. Więc pytam co trzeba zrobić, żeby te pliki .bsp w radiancie (wersja 1.4.0.) otworzyć (i żeby były w niej tekstury i oświetlenie)?
EDIT: Zrobiłem kawałek mapki i zapisałem ją jako .map (będę ją jeszcze kończył potem).... następnego dnia wziąłem żeby otworzyło ten plik w radiancie i wyskoczył taki błąd:
"Preferences indicate that console logging is on. This affects performance. Turn it off?" Kliknę no to wyskakuje:
"Unable to load project file C:/....\korriban_dt.map An unrecoverable error has occured. Would you like to edit Preferences before exiting Radiant" jak biorę yes to wchodzi w ustawienia Radianta a jak no to wyłącza. No i co mam zrobić?
Co do konwersji, to zassaj q3map2Toolz i tam wystarczy kliknąć.
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
> W jednym z nowszych kompilatorów q3map2, Ydnar, ich autor wprowadził funkcję, dzięki której można poprawnie, i praktycznie bezbłędnie zdekompilować mapę. Efektem ubocznym beda przesuniete textury, brak modeli, oraz na niektorych dekompilowanych mapach - brak swiatla. Co jak co, efekt i tak jest lepszy niż dekompilacja starym bspc...
>
>
> 1. Nagraj plik *.bsp do katalogu z Radiantem, tam gdzie jest komplator (domyślnie Program Files/Gtk Radiant X.X.XX - iksy to nr. wersji).
>
>
> 2. W pasku adresu na górze dopisz:
>
>
> .../q3map2.exe -convert -format map nazwa_mapy.bsp
>
>
> 3. Powinno wyliczyć shadery, a nastepnie zapisać w tym samym katalogu plik nazwa_mapy_conversion.map.
mapy moje:
noob-phantasm2
Poza tym będziesz mega niepopularny, jeżeli skopiujesz sobie fragment innej mapy. Ja takiego "dzieła" nawet nie zamierzam ruszać.
Licz się również z tym, że Wielki Wizjoner i Wyrocznia na rynku gier komputerowych, Admirał Carmack, monitoruje internet i taka mapka może mu "przypadkiem" wpaść w ręce. Wtedy spodziewaj się, że Admirał Carmack użyje wszelkich możliwych środków by przekazać Ci jak bardzo nie podoba mu się Twoja mapka i dlaczego nie powinieneś instalować Visty.
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
A do mnie nie przyszedł Carmack, ponieważ mam xp i zrobiłem mapę na podstawie innej mapy.
mapy moje:
noob-phantasm2
No, zassałem togo q3map2 Toolz ale nie działa... spróbowałem też włączyć q3map2 i też nie działa:
Możliwe że nie działa, ponieważ nie mam Quake3 (nie może znaleźć baseq3) tyko jedi academy, czy da się to jakoś naprawić?
I się rozmyśliłem faktycznie z tego kopiowania czyiś mapek, nie mniej jest na niej kilka ciekawych rozwiązań do podpatrzenia, poza tym przyda się do shaderów.
Niestety twój obrazek też nie działa.
Ogólnie pojawia się błąd taki:
...
VFS Init ..//baseq3/
***********ERROR********
Usage C:/Program_Files/GTKradiant-1.4/q3map2.exe [general options] [options] mapfile
to się pojawia d oknie BIOS a potem znika i się nic nie dzieje...
Mógłby mi ktoś przesłać textury z Q3? Szczególnie te z grupy cammon (te wszystkie clip itp, lawa, woda, mgła...). Z góry thx.
20 minut dziennie, codziennie, linijka po linijce.
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook