Potrzebuje shadera, bo sam nie umiem go stworzyc, ktory bedzie mial nastepujace wlasciwosci:
gracz bedzie mogl przechodzic przez niego (to latwe, surfaceparm nonsolid)
bedzie przezroczysty, (gracz ma widziec przez niego)
bedzie przeszkoda dla swiatla, tzn ma rzucac cienie (jak to zrobic?)
no i zeby nie powodowal jakichs ubocznych efektow w stylu znikajce fragmenty mapy jak np. caulk
Probowalem tej kombinacji:
surfaceparm nolightmap
surfaceparm nodraw
surfaceparm nonsolid
i jest prawie ok, (blokuje swiatlo, nie blokuje gracza i jest przezroczysty) tyle że brush z takim shaderem znieksztalca obraz, znikaja za nim niektore elementy mapy.
A w ogole po co mi to?
Bo w q3 zrodla swiatla sa dosc prymitywne (tylko swiatlo punktowe i spotlight) a potrzebuje zrobic pare efektow swiatlocienia, ktore sa bardzo upierliwe do zrobienia tylko za pomoca takich swiatel. Potrzebuje ksztaltowac wiazki swiatla, moze za pomoca brushy z odpowiednim shaderem...
Jakies pomysly?