ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Jak zrobic shader, ktory...

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-11-26 18:34:05

Potrzebuje shadera, bo sam nie umiem go stworzyc, ktory bedzie mial nastepujace wlasciwosci:

  • gracz bedzie mogl przechodzic przez niego (to latwe, surfaceparm nonsolid)

  • bedzie przezroczysty, (gracz ma widziec przez niego)

  • bedzie przeszkoda dla swiatla, tzn ma rzucac cienie (jak to zrobic?)

  • no i zeby nie powodowal jakichs ubocznych efektow w stylu znikajce fragmenty mapy jak np. caulk
    Probowalem tej kombinacji:
    surfaceparm nolightmap

surfaceparm nodraw

surfaceparm nonsolid
i jest prawie ok, (blokuje swiatlo, nie blokuje gracza i jest przezroczysty) tyle że brush z takim shaderem znieksztalca obraz, znikaja za nim niektore elementy mapy.
A w ogole po co mi to?

Bo w q3 zrodla swiatla sa dosc prymitywne (tylko swiatlo punktowe i spotlight) a potrzebuje zrobic pare efektow swiatlocienia, ktore sa bardzo upierliwe do zrobienia tylko za pomoca takich swiatel. Potrzebuje ksztaltowac wiazki swiatla, moze za pomoca brushy z odpowiednim shaderem...

Jakies pomysly?

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-11-26 19:22:31

Nie bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć... możesz trochę jaśniej?

Poszukaj na "shadery textury modele"...

btw - w zależności od konstrukcji shadera niebagatelny wpływ na jego zachowanie (znikanie przedmiotów itp ) ma sposób jego nałożenia na brush:

-cały brush jest oblepiony

-niektóre ścianki są "caulk", "nodraw" itp,

popróbuj czy coś zmienia i napisz dokładnie co ma z tego być (te wiązki czy coś...)

NOT MY PRESIDENT !

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-11-26 20:08:31

Ale to proste. Zwykłe źródło świeci równomiernie dookólnie. Mnie to nie pasi i potrzebuję zablokować padanie światła w niektóre miejsca od takiego źródła. Najłatwiej byłoby ustawić na drodze światła jakąś przeszkodę-zwykły solid-brush, ale to kompletnie spieprzy budowę mapy. Dlatego poszukuję takiego shadera, który użyty na brushu spowoduje że brush będzie niewidzialny dla gracza a sam będzie blokował światło...

Spotlighty nie wchodzą w grę.

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-11-26 20:38:48

czy to będzie coś w rodzaju obudowy rzucającej cień, czy raczej projektor który świeci np "w kwadrat"?

czy samo żródło światła będzie widoczne? (brusz, textura, model) czy użyjesz punktowego?

NOT MY PRESIDENT !

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-12-01 18:04:20

Ja myślę o projektorze, który będzie świecił wiązką o przekroju kwadratowym, prostokątnym, a może jeszcze bardziej złożonym. Źródło światła pozostaje punktowe, niewidoczne.

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-12-08 20:16:32

Hej, nikt nie pomoże? Właściwie tylko tego mi brakuje do ukończenia mojej "produkcji"...

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-12-08 22:44:19

Takie 'projektorki' to w doomie3 są zaimplementowanie ;) W q3 takie efekty to mozesz uzyskac np. poprzez przefiltrowanie zródła swiatła przez texturkę z alphashadow. Ale skoro zródlo ma byc niewidoczne...

Mozna tez zrobic taki fake'owy efekt za pomocą textury symulującej cień. To często jest najefektowniejsze i najefektywniejsze :)

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-12-09 09:04:41

Zupełnie CZARNA texturka z kanałem alfa o określonym kształcie - rozpięta na brushu który resztę ścian będzie miał na no-draw - w ten sposób będzie można przez niego "przechodzić" i będzie niewidoczny.

Shader weż jakiś z shaderów lamp-modeli która takie cienie rzuca...

NOT MY PRESIDENT !

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-12-14 16:02:21

Dobra, nie udało mi się zrobić takiego projektora, choć próbowałem już cudów chyba. Mapę i tak niedługo wrzucę na serwis... Moderator proszony o zamknięcie.

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**