ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Jąsniej w Q3 ??

paranoida

Gravatar

Od: 2003-11-30

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-11-30 13:07:11

Cze all
jestem nowy i ziolony :P Q3 dopiero co poznaje, więc proszę o wyrozumiałość :P
mam problem , z jasnością w grze ...

moja karta ( RIVA :P ) pod OpenGL wyświetla dosć ciemny obraz przez co nie da się grać praktycznie i moje pytanie brzmi , czy da się q3 wrzucić pod DirectX , albo czy są jakieś tweaki które by rozjaśniały gre ??
opcja brightness w grze nic nie daje !!

Lekka przesiadka z UT :)

d4rq000z

Od: 2002-03-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-11-30 13:36:05

Niestety q3 chodzi tylko pod OpenGL. Taki sam problem mialem w half-life gdzie obraz byl bardzo ciemny pod OpenGl a pod DirectX gra nie chciala chodzic:(. W q3 jest kilka komend na rozjasnienie obrazu :

1) Ja nie dziala brightness to wpisz najpierw r_ignorehwgamma \"0\" pozniej vid_restart, sproboj tera komendy

2) r_gamma

3) r_intensiy

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-11-30 15:32:17

i jeszcze inne rozjasniacze :P

r_mapoverbrightbits jakas dowolna liczba :D

r_overbrightbits szczerze mowiac nie wiem czym to sie rozni od poprzedniej ;0

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

bryan

Od: 2002-07-25

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-02 12:50:15

draq / damndog : r_gamma to komenda odpowiadajaca wlasnie za suwak \"gamma\" w menu wiec nic mu to nie da.

paranoida : jesli uzywasz win2000/xp i grasz na wersji Point Release starszej niz 1.31 (np. 1.11 czy 1.17) to nie da rady rozjasnic obrazu - taki defekt :P Zainstaluj najlepiej najnowszy PR1.32.

Z innym tego typu przypadkiem sie nie spotkalem.

odi profanum vulgus et arceo

nasm

Od: 2003-04-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-02 17:33:04

asz bryan twoje posty sa the best

[i]Śmierć? Nieważne!, Żyć? Nieważne!, Ważne - zwyciężyć! [/i]

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-02 19:05:01

z tego co pamietam na 1.27 gralem na gamma 2 i bylo cholernie jasno, a suwaczek wyb do oporu w prawo :P

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-12-02 19:32:24

Ja mam takie problemy z q2 i q1 :/ [wcale nie prosze o pomoc .. zeby se qtory nie pomyslal ! :)]

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-02 20:17:33

dobra na q2 to jest rozwiazanie, jakby ktos sie pytal ;p

wyatarczy wziac taki pliczek colormap.pcx z katalogu pics w pak0.pak i go otworzyc w jakims tam edytorze i mu podniesc gamme, zapisac, zrobic paka w ktorym on sobie bedzie siedzial i zastepowal domyslna palete kolorkow :)

eee czy w q1 da sie tak samo to nie wiem, pewnie nie ;p

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

cerfes

Od: 2003-09-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-12 15:50:58

w q1 jest też gamma lub r_gamma, ale jej wartości są odwrotne, tzn 1 standatdowo, 0 wszystko białe ok. 0,5 powinno być ok

ale to w software mode. w glquake powinny działać ustawienia z właściwości karty graficznej

a w q3, to ja wogóle całe życie na starym monitorze mialem ignorehwgamma na 0 lub 1 (już nie pamiętam), w jednym przypadku można se w winowsie ustawić jasność, w drugim przypadku przez r_gamma i r_intensity.

i jeszcze ważne (q3)!!!:

seta r_mapoverbrightbits \"2\"

seta r_overBrightBits \"1\"
to też sporo zmienia

radzę z tymi wartościami poeksperymentować, bo dużo dają

hf