ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Jasnosc:P

marcins18

Gravatar

Od: 2006-12-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-11-04 09:35:53

Witam.

Mam maly problem z ktorym nie moge sobie poradzic. Otoz zmienilem komputer i po zainstalowaniu ponownym q3 nie moge zminic jasnosci. Problem pewnie twki w tym ze moj monitor ma rozdzielczosc 1440x900 jakiej nie ma w q3 ale ustawilem w grze 1152x864 (najbardziej zblizona). Po wlaczeniu gry mam bardzo przyciemniony ekran co ogranicza moja widocznosc:P jasnosc w opcjach nie dziala tak jak powinna a takze komenda r_gamma nic nie zmienia. Jasnosc w opcjach moge zmienic tylko nieznacznie lepiej ale po kolejnym wlacze niu wraca ona do stanu poprzedniego.

Jakby ktos mial jakis pomysl albo bylby w stanie pomoc to z gory dziekuje;)

pozdraiwam Fu*MF*eL...(i be back...;)

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-11-04 11:37:10

Mam pewien pomysł jak to zrobić ale że ja nigdy nie miałem tego problemu to na 100% nie jestem pewien że podziała ale zawsze warto spróbować. Mianowicie musisz zedytować q3config albo podczas gry wpisz w consoli takie komendy:

/r_mode "-1" ustawia tryb "custom"

r_customwidth "1440" zmienia szerokość obrazu

r_customheight "900" zmienia wysokość obrazu

Ale jeśli to nie pomoże spróbój zwiekszyć sobie /r_mapOverBrightBits (def: 2) na taki jakiś tobie pasujący bo generalnie ta komenda rozjaśnia mapke, albo /r_overBrightBits (def: 1) to rozjaśnia cały obraz możesz też pokombinować ale napisz jak poskutkuje lub nie

marcins18

Gravatar

Od: 2006-12-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-11-04 15:28:03

Pomoglo po wpisaniu
r_overBrightBits 0
teraz moge sterowac dowolnie jasnoscia uzywajac r_gamma. Dzieki wielkie za pomoc.

A tak przy okazaji zapytam czy jest jakis sposob na rozjasnienie przeciwnika bo grajac na czarnym tle kiepsko go widac przy tych moich ustawieniach.

Pozdrawiam
Fumfel

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2006-11-04 17:16:39

Po pierwsze www.quake3.pl

Po drugie sprobuj z takimi kombinacjami (zeby zobaczyc zmiany wpisz /vid_restart):
seta r_overBrightBits "1"

seta r_mapOverBrightBits "15"

seta r_gamma "1.25"

seta r_intensity "1"
lub
seta r_overBrightBits "0"
seta r_mapOverBrightBits "0"
seta r_gamma "3"
seta r_intensity "1"
lub
seta r_overBrightBits "0"

seta r_mapOverBrightBits "15"

seta r_gamma "2"

seta r_intensity "1"
Dla tych ustawien pokombinuj z r_intensity i r_gamma, powinienes cos dobrac.

meta

Od: 2004-06-30

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-11-08 08:20:20

maniek znasz moze najciekawsze anomalie dla r_mapOverBrightBits z przedzialu od 0 do 100 powiedzmy
ktos musial to testowac (czerwone sciany stinga :>)
szukam tez wszystkich mozliwych ustawien dla r_texturemode

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-11-08 11:37:51

Co do r_texturemode to jest niewiele tych możliwości :

GL_LINEAR (tylko linearne bez mipmap)

GL_NEAREST

GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST (najlepiej wyglądający nearest :D)

GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR (nearest z mipmapą linearną :D)

GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST (filtrowanie bilinearne inaczej)

GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR (filtrowanie trilinearne)

I to już wszystko jeśli chodzi o r_texturemode

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2006-11-08 11:52:20

Cytat z posta - autor: [meta](?id=users&details=10598)
>
> maniek znasz moze najciekawsze anomalie dla r_mapOverBrightBits z przedzialu od 0 do 100 powiedzmy
>
>
> ktos musial to testowac (czerwone sciany stinga :>)
>
>
> szukam tez wszystkich mozliwych ustawien dla r_texturemode
>
Ciekawa sprawa, bo napisalem swego czasu programik, ktory wygenerowal mi skrypt. Skrypt owy sprawdzal wszystkie wartosci r_mapOverBrightBits od 0 do 100. Dzialalo to jakos tak:

/r_mapOverBrightBits 1

/vid_restart

/echo 1

/screenshot

(gdzies tam jeszcze byla komenda wait 10, ale nie pamietam juz dokladnie gdzie).
Z tego co pamietam, to nic ciekawego nie zaobserwowalem, a wartosci powyzej pewnej liczby (24, a moze 36) juz nic nie dawaly.