ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Kicha

sYnth|baal

Od: 2003-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-07-20 09:43:39

Witam temat ten o którym chce  napisac  był już poruszany wielokrotnie tylko nigdy tak naprawde nikt konkretny sie w tej sprawie nie wypowiadał dlatego postanowiłem napisać temat jeszcze raz
Jestem posiadaczem sieci od 2 dni: o bo z neostrady zrezygnowałem powód jasny: o dla każdego:" o
jest to dsl 8 megowy i nie wiem jakie ustawienia dobrać do tego łącza
mianowicie rate mam na 15000 , pakiety 125 snaps 40 i teraz jest problem cl_smoo... 1  mam a cl_timenudge -10
podobno log potrafi ustawić tak cfg ze nudge jest -20 a smooths 1 i modele przy tym nie warpią ciekawa teoria: o  tyle ze on odpisze mi na irca za jakis czas  bo teraz  jakos jest  off : o więc postanowiłem prosić was o rade może ktoś zna odpowiednie komendy które mogłby mi pomóc w ustawieniu optymalnie mojego łącza oraz shafta
Dzięki z góry
co do innych tematów - ustawienia były pruszane tylkow  neostradzie 128

"Polska amfetamina jest nr. 1 na światowym rynku handlu naroktykami.Moznaby ją spokojnie opatrzyć godłem TERAZ POLSKA"
www.piotrtarach.net/my_work.html

marm4n

Od: 2002-09-03

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-07-20 10:10:03

ja tez probowalem to zrobic i mi sie nie udalo:P

ale wiem ze na cfg syna jest to ustawione ze ma nudge -20 a modele chodza jak na 0 bardzo gladziutko, ale niech i tak ktos napisze jak to zrobic ;]

n/c

sYnth|baal

Od: 2003-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-07-20 10:45:34

nie jestem pewny czy to od grafy nie zalezy:>

"Polska amfetamina jest nr. 1 na światowym rynku handlu naroktykami.Moznaby ją spokojnie opatrzyć godłem TERAZ POLSKA"
www.piotrtarach.net/my_work.html

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-07-20 11:05:11

macie jeszcze komende cl_packetdup moze cos z nia

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-07-20 12:49:07

dokładnie tak
cl_packetdup to komenda odpowiadająca za ’gubienie’ pakietów. Takie gubienie jest po to, żeby nie obciążać za bardzo jakiegoś przeciętnego łącza, ale jeśli rzeczywiście masz to 8mbit, to spokojnie możesz sobie ustawić na 0, zamiast na 1, który ma 90% ludzi na necie.
cl_timenudge ujemnegeo + smoothclients 1 nie polecam. Czasami model warpnie z jednego miejsca (tzn. niby, że idzie w lewo) na drugie (a potem nagle pojawia się z prawej, tak jakby nigdy w lewo nie poszedł... cholera ja to nie umiem tłumaczyć :D)
ps. rate 25000 na takie mocne łącze

sYnth|baal

Od: 2003-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-07-20 13:06:46

dzięki dzięki co do tego cg_smoothhscli 1 i nudge-20
narazie nie mam z  tym problemów tzn nic mi nie warpi a zaraz  rate i ta druga komende  zmienie
no mav moje łącze podobno nie jest nawet w 50% wykorzystywane : o tak mi z firmy mówią więc jest lajtowo np: dzsiaj na ms 27 grałem z krysą na czeskim serwerze  tylko ze on ms pewnie ma z 5 tam: o
zresztą mało istotne dzięki za pomoc jeżeli jednak ktoś znajdzie powod czemu cg_smoo 1 i nudge -20 nie warpi niech bnapisze  pewnie  dużo wiary byłoby z tego powodu uszczęśliwione: o

"Polska amfetamina jest nr. 1 na światowym rynku handlu naroktykami.Moznaby ją spokojnie opatrzyć godłem TERAZ POLSKA"
www.piotrtarach.net/my_work.html

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-07-20 13:31:27

Bo nie moze byc takie polaczenie poprostu... Jak uzywasz jakiego kolwiek ujemnego timenugda, smoothclients powinno byc 0. Nie mozesz dac smooth na 0 a np. zwiekszyc timenugde?
Dlaczego - z definicji zadnych od tych komend to nie wynika..
Tyle jeszcze pamietam z artykulu Rozza sprzed lat...

>
> 6. cl_timenudge [0]
>
>
> Komenda służy do wywoływania opóźnienia na komputerze klienta (symulacja laga) lub do zwiększania predykcji ruchów modelu klienta przez serwer. Pierwszy efekt osiąga się przez użycie tej komendy z wartością dodatnią. Wpisanie np. 50 spowoduje 50-milisekundowe opóźnienie, co będzie symulowało ping o wysokości 50. Nie ma to jednak znaczenia dla poprawiania jakości połączenia, a wręcz przeciwnie. Wartość ujemna dostraja tzw. client side prediction, czyli pozwala klientowi na przewidywanie ruchów pozostałych graczy. W przypadku stałego pingu na poziomie 100 można eksperymentować z wartością ujemną równą 25-50% pingu, co może zmniejszyć laga. Lagometer w takim przypadku będzie wskazywał głównie kolor żółty. Wartości negatywnej nie stosuje się wraz z komendą cg_smoothclients 1.
>
>
> ...
>
>
> 8. cg_smoothclients [0]
>
>
> Wartość 1 aktywuje dodatkową predykcję klienta, dotyczącą pozostałych klientów. Czasami się zdarza kiedy inni gracze tracą pakiety, że na naszym komputerze pojawiają się oni co kilka klatek, co dość poważnie utrudnia celowanie do nich. Wtedy może pomocne okazać się włączenie tej opcji. Skutkiem ubocznym mogą być jednak błędy predykcji. Nie używa się tej opcji wraz z ujemną wartością cl_timenudge.
>

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-07-20 14:47:51

wyjęłaś mi to z ust :)