ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Kiedy używać danej broni?

Szu

Gravatar

Od: 2009-09-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-09-28 16:56:40

Witajcie, niedawno zacząłem swoją przygodę z Q3 i mam ten podstawowy problem.

Założenie: Mamy wszystkie bronie (np. CA)
Problem: Kiedy używać danej broni żeby uzyskać najlepsze efekty

Czy dobrze mi mi się wydaje:

MachineGun: Dobijanie przeciwnika z małą ilościom hp na daleki dystans.
Shotgun: Bardzo bliska odległość, zamiennik gdy rl może nasz zranić
Grenade Launcher: Gdy nie chcemy pokazywać się przeciwnikowi
Rocket Launcher: średni dystans (bardzo bliski - gdy nie możemy się zranić np.o ca
LightingGun: spychanie w przepaść gdy przeciwnik jest w powietrzu
RailGun: duża odległość
PlasmaGun: ?

  1. Najlepszy komplet do CA (RL + RG) ?

sch

Od: 2005-05-26

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2009-09-28 17:38:45

Machinegun sie zgadza

Shotgun jest odpowiedni gdy chcesz kogos dobic ze sredniej lub bliskiej odleglosci - przyklad wiesz ze typ jest albo bedzie w pomieszczeniu X i ma niewiele zycia, wbiegasz wiec tam trzymajac SG i pewny frag z twojej strony. Inna sytuacja gdy oplaca sie uzywac SG to element zaskoczenia jednak z bardzo bliskiej odleglosci ( wlasciwie powinnisci sie dotykac z przeciwnikiem). Przyklad - mapa qzdm6, pomieszczenie RL - typ nie jest swiadomy ze czekasz u gory i wskakuje na JUMPA - nie strzelasz odrazu tylko gdy typ bedzie wlasciwie przy tobie. Nie dosc ze taki strzal go odepchnie gdzies w przod to zabierzesz mu te ponad 100 hp.

Granaty sa czysto taktyczne, jesli chcesz przyblokowac kolesia by nie wszedl wejsciem X wrzucasz granaty - odpowiednio wrzucone - zablokuja mu wejscie :E a czasami cos tam nawet jakis trafi :)

Rakiety to najlepsza bron do sredniej i malej odleglosci, jednak trzeba sie pilnowac zeby twoj przeciwnik z ktorym sie rakietujesz nie poszedl pare krokow w tyl i nie zmienil na Lightguna bo bedzie po tobie

LG - nadaje sie zamienniczo z SG gdy chcesz kogos dobic na srednia/mala odleglosc - gdy masz odpowiednio dobra spawke to bez problemu wygrasz z typem trzymajacym RL na sredniej odleglosci cofajac sie tylko do tyl i spawajac :P. Jedyny problem to zeby sie pilnowac zeby cie nikt z RL nie zaszedl za blisko

RG - naduzywana bron przez wiekszosc, no ale glownie na dalekie odleglosci - musisz miec tylko pewnosc ze zaraz nie wyskoczy ci jakis inny przeciwnik z jakiejs innej strony bo przeladowanie przeladowanie i przeladowanie

PLASMA - gdy wiesz ze typ wyjdzie wyjsciem X, i jestes pewny ze nie spodziewa sie ze ty tu jestes to stajesz odrazu przy wejsciu z PLASMA - jak sie pojawi napierdalasz w niego :D - nadaje sie rowniez tez do spamowania korytarzy by zjebac przeciwnikowi widocznosc i zablokowac wejscie przez ten korytarz :P

NieznajomyS.

Gravatar

Od: 2009-09-27

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-09-28 19:23:49

Co do rakiety ma zastosowanie z dalekiej odległości obok wejścia tam celujesz i strzelasz a następnie tam ktoś przyjdzie i prosto w rakiete wpada
Plasma tak samo. Machinegun nie jest użyteczny do tego celu lepiej zużyć lighta. Szotgun jest porządny, gdy jest się bardzo blisko ale trudno strzelić.

Najlepszy komplet to RL + LG + Rail(ale tylko z daleka jak ktoś jest naprawde bardzo bardzo na dm17 bo na innych lepiej doskoczyć rakietą i go zdedzić).

Jak ktoś zna serwer osp CA na trybie PM to niech ktoś poda epi proszę bo z tymi ustawieniami jest najlepszy.

RA|NBOW

Od: 2009-04-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-09-30 20:46:51

Użycie broni zależne od sytuacji, nie jest zbytnią filizofią.
Jeśli chodzi o ca, to ja to widze tak. Po jeden gra ma sens tylko na cpm. Bronie -
Mg - średni dystans w przypadku braku ammo do lg na dobicie, zwłaszcza jak jesteś 1v1 na mapie.
Sg - z bliska, w ciasnym tunelu etc.
Gl - spamowanie, blokowanie, i walka na bliskim dystansie.
Rl - broń na bliski, średni dystans. W ca - wszechobecna.
Lg - jeśli dystans pozwala, często okazuje się najlepszym wyborem.
Rg - brońsprawdza się ZAWSZE. O ile trafimy ofc.
Pg - przyblokowanie, taktyczny odwrót, seria w korytarz z nadzieją że zaraz się ktoś pojawi, seria w wyjście z teleportu etc...
Najlepszy komplet jak dla mnie to rl + rg + lg.

\m/

Gr3m

Od: 2005-02-09

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2009-10-02 10:52:56

nikt nie wspomnial o BFGani o pile :P wiec ja sie odezwe :D
Pila dobra nabliski kontakt jesli ktos Cie jedzie np z mg lub rg , tylko duzy minus to ze musisz podejsc :D plus :D to ze ammo sie nie konczy :P bo brak ammo :d
BFG jak dla mnie lamerska bron :D niszczy wszystko :D dobra na male i duze odleglosci ;D minus ze szybko sie konczy ammo

"Push The Tempo, Fuck The Rest !!! "
150 watt

11.10.2008 rekrut

17.01.2009 pelnoprawny

lObuz

Od: 2007-05-10

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2009-10-02 13:16:57

Piła jest dobra w sytuacjach kiedy masz mało HP i ammo a ktoś Cię goni. Wtedy chowasz się za najbliższym rogiem i próbujesz z zaskoczenia zarżnąć oponenta.

RA|NBOW

Od: 2009-04-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-10-02 18:51:26

Bfg - gówno xD
Guntlet - zajebista broń, ale jednak czasem okazuje się fragiem dla przeciwnika...

\m/

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-10-02 19:44:50

Przede wszystkim jeśli chcesz zdobyć duże obycie z różnymi sytuacjami, oglądaj dema dobrych graczy. Teraz teoria:

Kotlet - kiedy chcesz się powydurniać?

MG - daleki dystans bez możliwości zadania dużej ilości obrażeń, dobicie kogoś kto ma bardzo mało HP

SG - w QL mocny na bliski dystans, w Q3 użyteczny chyba tylko w TDM albo z braku laku

GL - spamowanie przejść, drzwi, strzelanie w miejsca, gdzie przeciwnik jest niedostępny (np. platforma z GL -> MH na ztn)

RL - najbardziej uniwersalna broń z QL/Q3, używać strzelając POD nogi przeciwnika (wtedy na pewno zadasz chociaż trochę obrażeń, a nie będzie tak że rakieta będzie mogła kogoś minąć), często przydaje się do spamowania przejść

LG - średni dystans, w Q3 ogólnie bardzo mocna broń również na dystansie bliskim

RG - daleki dystans lub sytuacje, w których i tak wiesz że zginiesz, a chcesz zadać komuś jak najwięcej obrażeń w jak najkrótszym czasie licząc się jednocześnie z ryzykiem nietrafienia i zostania z niczym

PG - w Q3 mało użyteczna, praktycznie wyłącznie używana wtedy gdy nie ma się jednej z trzech podstawowych broni (RL, LG, RG). W QL jest dużo lepiej przez szybsze kulki, więc można próbować z nią szczęścia. W szczególności na bliskim dystansie lub przeciwko słabemu railerowi

RA|NBOW

Od: 2009-04-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-10-03 11:19:06

Czemu guntlet jest tak nie docenian? xd

\m/

chr0m.

Od: 2004-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2009-10-04 09:52:31

Kutlet dobry na dobicia z jumpadow :D i kozacke machcium pachcium na wylotach z teleportow.Stara sztuckz z mychcium wymychcium zzza rogu sie juz czasami niesprawdza bo oponent przewidoje w/w machlojke pozatym na CA oponent zawsze ma przy sobie RL i moze nam przyspamowac w rog i gowno z przyczajki bedzie
Najlepsze sa combo LG+RG.Piscimy delikwenta LG i bez puszczania fire wciskamy RG i odrazu slugs w morde:) (oczywiscie to na cpm)

facebook.com/damnDT <-taki żywy strafejumping :D