ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Kilka newbie pytan

Gure

Gravatar

Od: 2007-11-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-19 17:09:58

Witam, jestem nowym graczem i chcialbym sie dowiedzieć kilku rzeczy odnośnie rozgrywki. Gram już 5 dzień i zamierzam "poważnie" podejść do gry.

  1. Gdy wchodze na jakis normalny server to zawsze pisze "Unlagged Server" Co to oznacza? Unlagged = Instaunlagged? Co takiego robi ten unlagged? Czy mam na tym grać? (gram standardowo bez żadnego moda)

  2. Odnośnie pingu. Wiem ze czym mniejszy ping tym lepiej, ale możecie mi powiedzieć jaki jest optymalny ping, dobry do gry? Najlepiej przedział pingów. Na jakim pingu można pograć a na jakim już nie.

  3. Mam neostrade TP 512kb/s , i zauważyłem że ping rano jest mniejszy niż w południe... znajomy twierdzi że mam słaba "przepustowość łącza" (?) Jeżeli tak jest, to jak mogę ją zwiększyć?

  4. Czy grając w quake 3 moge liczyć na wygranie prawdziwej kasy?

Thx z gory za odp.

furi

Od: 2003-07-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-19 17:29:17

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-19 17:31:49

Grasz kilka dni, więc polecam biblię Quake 3, gdzie znajdziesz wiele ciekawych rzeczy.
Kliknij tutaj
Odpowiedzi:
2. Jeśli masz normalne łącze to powinieneś mieć ping 20-40, jeszcze na 60 da się pograć. Ostatnio gram sporo na rosyjskim serwerze na pingu 100 i powiem, że da sie na tym grać, ale trzeba strzelać railem z wyprzedzeniem. W Biblii Quake 3 znajdziesz komendy, które trzeba wpisać w Quake 3, żeby się lepiej grało:
Ustawienia na OSP:

/rate 25000

/cl_maxpackets 125

/cl_timenudge -20 (powoduje, że roboty nieco tną, ale na tym więcej ogólnie trafisz, podczas gry na lanie wyłączaj to

/snaps 30 - ostatnio próbuję rozpracować tą komendę, niby wszędzie piszą, że powinna wynosić tyle co sv_fps serwera (czyli przeważnie 30), ale na 60 tak jakby lepiej jest hmm (placebo efekt?)

/cl_packetdup 0 lub 1 jeśli masz straty pakietów (czy to coś w ogóle daje?)

/cg_smoothclient 0
Dla CPMA to się ma nieco inaczej, są też inne komendy.
3. Przepustowość łącza nie jest tu w sumie najważniejsza. W przypadku 512 daj takie ustawienia jak wyżej i uzyskasz optymalny ping, ogólnie rano jest lepszy, bo mniej ludzi korzysta.
4. Ostatnio tak jakby trochę :), ale nie wiadomo jak się potoczą losy Quake 3. Warto jednak zauważyć, że doświadczenie zdobyte na grze w Quake 3 zaprocentuje w przyszłości przy innych produkcjach. Jedyna szansa, żeby coś zarobić na Quake 3 to gra na CPMA/VQ3 1v1.

Gure

Gravatar

Od: 2007-11-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-19 19:13:43

Wielkie dzieki [M]aniek :). A odnosnie pkt. 1.... nie znasz/cie odpowiedzi lub czy te pytanie było aż tak głupie i żenujące ? :D

@furi
Co to ma być? Jeśli chciałeś być zabawny to ci chyba nie wyszlo ^^

enjoy

Od: 2003-01-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-19 19:15:37

tutaj raczej nie ma osob ktore graja bez zadnego moda - skoro jestes newbie to pewnie mody kojarza ci sie z jakimis udziwnieniami czy calkowita zmiana rozgrywki typu ganianie za kurczakiem czy wyscigi, ale sa tez mody ktore po prostu dodaja nowe przydatne opcje ktorych nie ma w czystym quaku - ktory nie byl w sumie rozwijany od ladnych paru lat - najpopularniejszymi modami tego typu sa OSP (ktore tez juz od dawna nie bylo rozwijane, ale nadal jest grane) oraz CPMA (ktore powoli wypiera OSP)

Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place

quakelive.plfoo-clan

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-19 19:29:04

Nie znam odpowiedzi na punkt pierwszy :) 

furi

Od: 2003-07-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-19 20:04:02

>
> @furi
>
>
> Co to ma być? Jeśli chciałeś być zabawny to ci chyba nie wyszlo ^^
>

Zatkalo mnie! Nawet gdy staram sie postawic na twoim miejscu, nie wiem jak mozna pytac o takie rzeczy?! Kliknij 2x w google, pomysl chwile i sam odpowiesz sobie na wszystkie. Podziwiam cierpliwosc kolegow!

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-19 20:05:21

Bo furi bieże 150 na klatę i dlatego =)

^ ^

furi

Od: 2003-07-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-19 20:12:12

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-19 21:53:56

Cytat z posta - autor: Gure
>
> 4. Czy grając w quake 3 moge liczyć na wygranie prawdziwej kasy?
>
Ja ci na to odpowiem: TAK !
Ale to jest tak, że Quake 3 umiera - tylko co z tego ! Quake 3, Quake 4 oraz Chellenge Promode Arena to najbardziej "skilowe" gry na tej ziemi - jeżeli będziesz grał bardzo dobrze w jakąkolwiek z nich wyrobisz sobie takiego skilla, że będziesz wymiatał wszędzie gdzie trzeba celować i strzelać i nie tylko ...

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-19 22:19:30

AL|EN napisał:

>
> Gure napisał:
> >
> > 4. Czy grając w quake 3 moge liczyć na wygranie prawdziwej kasy?
> >
> Ja ci na to odpowiem: TAK !
>
>
> Ale to jest tak, że Quake 3 umiera - tylko co z tego ! Quake 3, Quake 4 oraz Chellenge Promode Arena to najbardziej "skilowe" gry na tej ziemi - jeżeli będziesz grał bardzo dobrze w jakąkolwiek z nich wyrobisz sobie takiego skilla, że będziesz wymiatał wszędzie gdzie trzeba celować i strzelać i nie tylko ...
>
kupa prawda
Można być bardzo dobrym w jakąś grę, a wciąż być do bani skillowo. Pisząc skillowo mam na myśli słabą koordynadję oko-ręka i brak podstawowych umiejętności przenoszonych na każdą platformę, w którą się bawimy. To zdarza się przede wszystkim graczom trybów drużynowych lub graczom preferującym grę tylko na niektórych mapach, u wszechstronnych duelowców nie bojących się wyzwań to już występuje dużo rzadziej, ale też czasami się zdarza.
Kasę można wygrać, ale jaka to kasa? Turnieje w polsce wyglądają jak pierwsze QuakeCony - przegrywasz mapę i jesteś do tyłu 1000zł. Tylko top1-2 dostają jakieś konkretne kieszonkowe (jak jest dobry rok, to 5 kafli, a jak zły, to 500zł - widzisz chyba, że nie warto biorąc pod uwagę ile pracy musisz w to włożyć?).  Jak chcesz grać dla kasy - weź się na poważnie za etqw, ut3, ew. może cod4 albo sc2 jak wyjdzie. W cs-a, sc czy wc3 jest już dla Ciebie za późno, a reszta platform jest tak samo martwa jak quake, pk czy ut.

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-19 22:43:38

No przecież pisałem w kontekście, że musi grać w jakąś nową grę ale na q3 może sobie wyrobić trochę umiejętnośći

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-19 22:52:03

trochę w tym racji jest, bo po Q3 miałem jak by łatwiejszy start w takich grach jak fear czy et:QW. po prostu przeskoczyłem od razu kilka etapów jak by do przodu nie musząc tracić na nie czasu. zresztą nie ma się co dziwic, ze grając sporo w q3 po necie czlowiek sobie wyrabia jakies tam nawyki itp co pozniej procentuje.

furi

Od: 2003-07-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-19 23:02:53

>
> Można być bardzo dobrym w jakąś grę, a wciąż być do bani skillowo.
>

Jesli masz na mysli tych ktorzy sie ucza na pamiec i wzoruja na innych bez wlasnej inwencji... (to sie zgadzam)

Jak dla mnie to wyobraznia, inteligencja, odpornosc na stres, umiejetnosc szybkiego myslenia sa wazniejsze niz aim :p Aim wyrobi sobie nawet malpa po jakims czasie! (juz nie raz przegralem przez wlasna glupote, mimo ze mialem 2x lepszy aim!) Z czasem reakcji jest juz ciezej ale mozna sie wyuczyc odruchow. Co do dueli uwazam sa bardziej przewidywalne i schematyczne niz gry druzynowe :D
Gracz wszechstronny to taki co gra w rozne tryby ronych gier a nie tylko duele :P Jak ktos jest dosc inteligentny to znajdzie sposob na kazda gre!

>
> Ale to jest tak, że Quake 3 umiera - tylko co z tego ! Quake 3, Quake 4 oraz Chellenge Promode Arena to najbardziej "skilowe" gry na tej ziemi - jeżeli będziesz grał bardzo dobrze w jakąkolwiek z nich wyrobisz sobie takiego skilla, że będziesz wymiatał wszędzie gdzie trzeba celować i strzelać i nie tylko ...
>

To ironia?:s

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-20 07:09:00

furi bardzo dobrze prawi, może poza
furi napisał:

>
> Co do dueli uwazam sa bardziej przewidywalne i schematyczne niz gry druzynowe :D
>
to ironia?:s
w duelu musisz sam wszystko robić:

  1. kontrola mapy

  2. pozycjonowanie

  3. movement

  4. kombinatoryka w wykorzystaniu broni

  5. sam musisz rozpracować przeciwnika
    a w tdm często ktoś robi coś za Ciebie (odpowiednio):

  6. kontroluje coach, a najczęściej niedzielni gracze tdm w ogóle nie timują

  7. pozycjonuje ktoś, kto układał taktyki albo gracze przed meczem w danych miejscach

  8. a przez to ostatnie movement jest dużo mniej używany niż w duelu

  9. w tdm przez ogromną większość czasu grasz z jednej-dwóch broni w danym momencie

  10. co z tego jeśli go rozpracujesz albo nie, skoro i tak gra cała drużyna i to od większości zależy czy wygracie czy przegracie?
    tak, gracz wszechstronny gra we wszystko, ale wciąż uważam, że duele dają dużo więcej niż tdm
    ale pomimo tego bardzo dobry post furiata

furi

Od: 2003-07-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-20 12:36:16

Nie mowie ze duele daja malo, ale uwazam ze tdm czy ctf daje rownie duzo o ile nie wiecej :P Chodzi mi glownie o to, ze sa bardziej nieprzewidywalne nawet przez sam fakt ze gra wiecej ludzi jednoczesnie. Nie mam na mysli pickupow (bo w przypadkowych grach to na 100% duel ci da wiecej), ale konkretna gre zespolowa na jakims tam wyzszym poziomie. Timing jak masz dobrego coacha to fakt odpada :D Taktyka to wlasnie najlepsza sprawa (nie statyczna, tylko wzajemnych uzupelnien i zmian pozycji). O ile w duelu myslisz tylko o sobie i jednym przeciwniku, w grach druzynowych musisz byc bardziej elastyczny. Latwiej przewidziec jednego czlowieka niz np 2,3,4. Brak broni i armoru wplywa na fakt, ze musisz sobie radzic tym o masz i robic to z glowa :D Najlepszy, najtrudniejszy i najbardziej rozwijajacy (4me) w q3 jest tdm 2v2, bo czerpie bardzo duzo z obu trybow. Timing, movement, aim wszystko musi byc zajebiste i dochodzi jeszcze zgranie :)

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-20 14:13:45

Co do 2v2 się zgadzam, rozwija, ale wątpię, że bardziej niż duel. Niemniej, to często jest zwane ’drużynowym duelem’. Poza tym, w 2v2 wszystko co robisz w fenomenalnym stopniu wpływa na rozgrywkę. Masz większy i wyraźniejszy wkład niż w 4v4. Słowem - więcej grasz, większe pole do popisu masz. I to mi się podoba.
Wiesz, w tdm ładnie to opisałeś, bardzo konkretnie. Lecz niestety niezgodnie z prawdą. Trudniej przewidzieć zachowanie kilku ludzi zamiast jednego, ok. Tyle, że to nie tak wygląda. W tdm nawet na wyższych poziomach masz określone zagrania, pozycje, które się sprawdzają bądź nie. Reszta zależy od strzelania. TDM jest dużo bardziej aim-based, duel jest zdecydowanie nastawiony na kontrolę i - przede wszystkim - KOMBINATORYKĘ.
Tam dopiero trzeba myśleć - paradoksalnie - właśnie z powodów, o których pisałeś. Trudniej przewidzieć jak w duelu zachowa się 10 różnych ludzi, zamiast jednego duelowca.  A w tdm wszystko idzie na masówę i aim.
Zresztą, największe gwiazdy światowego tdm’a: m.in. prozac, tech, fazz wielokrotnie mówili, że tdm w q3, to strzelanie przez 20 minut i w odpowiednich momentach pójście po quada. Sorry, ale tak to wygląda. P1mpy wygrały takim stylem edycję najbardziej wtedy prestiżowego turnieju tdm świata.
A co mówią najlepsi duelowcy wszechczasów? Thresh? Fatal1ty? Cooller? Czy nasza młoda gwiazdeczka - avek? Ich gra jest nastawiona przede wszystkim na kombinatorykę. Z kolei toxic, czyli BÓG aima nigdy nie ukrywał, że woli tdm od duela.

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-20 15:36:30

Dobrze powiedziane Mav_

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Orbb

Gravatar

Od: 2007-02-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-20 15:39:01

odp 1 insta unlagged to gra na raile

alien.

Od: 2006-07-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-11-21 17:40:51

Cytat z posta - autor: [Requjem](%E2%80%99?page=users&run=details&id=15456%E2%80%99)
>
> odp 1 insta unlagged to gra na raile
>

Gra na raile to nie dla mnie, ja wole biegać ze wszystkimi broniami jakie zbiorę po drodze:P

Gure

Gravatar

Od: 2007-11-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-11-21 20:17:11

>
> odp 1 insta unlagged to gra na raile
>

Ok, to już wiem. Ale bardziej chodziło mi o samo pojęcie "unlagged" dlatego że w swoim czasie pogrywałem niegdyś w taką gierke (też na silniku q3) w której był unlagged można było go włączyć i wyłączyć... granie na włączonym zmieniało dużo elementów rozgrywki, m.in zmieniało system celowania [było 2x łatwiej], koleś co miał ping 300 strzelał jak na pingu 0. Dlatego też granie na unlagged 1 było "lame" (nie chce mi sie pisac dokladnie dlaczego) ... Czy tak jest w q3?