Wszystko ok, ale 0 konkretow...
so..
Procek masz slaby, ale grafika gf4 powinna calkowicie wystarczyc aby miec stale 125...
Zrob sobie test, wylacz wszystkie programy i procesy dzialajace w tle i obciazajace procesor i karte; ustawienia, detale pulpitu daj na minimum, styl z 98 - dalej - ustaw sobie te komendy:
seta r_picmip "3" // co dziwne, picmip 9 wcale nie gwarantuje wiecej fps, a nawet moze je zabierac - 4-5 to wartosci optymalne... zreszta z tych komend picmip ma najmniejszy chyba wplyw na fps
seta r_subdivisions "64" //kwadratowosc lukow - zmniejszy sie znacznie liczba polygonow, generowanych podczas patrzena na krzywa, ale zmniejszy sie tez ich jakosc... Z ladnego luku zrobia ci sie dwie skosne sciany.
seta r_vertexlight "1" //wlacza vertexlight
seta cg_shadows "0" //wylacza cienie modeli
seta cg_marks "0" //wylacza znaki na scianach - zawsze 0.5 fpsa przy strzale w sciane wiecej
seta r_dynamiclight "0" //wylacza dynamiczne swiatla, np. oswietlanie pomieszczen przez lecace rakiety
seta cg_gibs "0" //wylacza flaki - przy strzalach, smierci poprostu nie przycina
seta com_blood "0" //wylacza krew, j.w
seta r_mode "3" //rozdzielczosc - im nizsza tym lepiej - 640-480 to chyba wartosc optymalna aby miec dobra widocznosc i najwiecej fps, na nizszych to sa tylko barwne plamy i ogromne pixele.
seta cg_simpleitems "1" //wyswietlanie itemow jako plaski obrazek, nie model - mniej fps zrzera ci plaski obrazek w 2d niz model zlozony z ilus tam polygonow
seta r_lodbias "4" //detale modeli, kwadratowosc ich - 4 wartosc maksymalna - modele sa mniej szczegolowe- mniej polygonow
seta s_khz "11" //komenda dzwieku, jednak ma wplyw na fpsy
seta r_detatailtextures "0" //wylacza jakies szczegoly textur
seta r_ext_multitexture "0" //wylacza jakis tam kolejny szczegol textur
seta r_textureMode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST" //texturowanie bilinear (nie pamietam jak sie pisze)
seta r_facePlaneCull "1" //sprawia, ze to czego nei widac nie jest generowane. tyly brushy itd.
seta com_maxfps "80" //ograniczenie na fps - pozwala ograniczyc lagi graficzne przy duzych skokach fpsow, powinienes zrobic test timedemo piszac najpierw w konsoli /timedemo 1, a potem /demo demo001 (lub /demo four - na 1.32) i po odtworzeniu dema, pojawi sie w konsoli wartosc srednia. Taka powinna byc wartosc com_maxfps. Czyli jak ci wyjdzie np. 80 to wpisz com_maxfps 80.
seta r_colorbits "16" // ilosc kolorow uzywanych przez q3
seta r_texturebits "16" //jakosc textur
seta r_flares "0" //wylacza otoczke wokol swiatla, wszelkie efekty, rozblyski
seta r_fastsky "1" //wylacza dynamiczne niebo, chmurki zamieniaja sie w czarne, jednolite niebo
seta r_drawsun "0" //wylacza generowanie slonca
seta cg_noprojectrail "1" //wylacza dym z rakiet i innych broni dymodajnych
seta cg_brasstime "0" //wylacza efekty jak luski mg czy babelki w wodzie
Pomoc tez ci moga takei komendy jak, ale te to czy je ustawisz zalezy od twoich przyzwyczajen...
seta cg_drawgun "0" // nie widzisz broni, ktora jako model zabiera z 2-3 fps...
seta cg_draw3dicons "0" // hud, info pod tab jest w 2d- nie ma modeli
seta cg_nomip "-1" //zbedne, ale sprawi ze mimo picmipu to co trzeba bedziesz widzial poprawnie (plasma, rail ,wybuchy nie beda jedna wielka plama - a wplywu ujemnego na fps nie ma)
Teraz kolejna wazna sprawa - wylacz antyaliasing i synchronizacje pozioma (wylacz/ustaw na minimum). Ekran=> wlasciwosci=>Ustawienia=>Zaawansowane=>Nvidia costam - poszukaj w miejscach gdzie sie ustawia 3d, opengl - tam znajajdziesz ten antyaliasing i sync.
EDIT:
Hmm, sproboj moze zmniejszyc rozdzielczosc do takiej 800x600.
Picmip do 3, zreszta ustaw sobie te komendy jak podalam powyzej. Zrob kopie cfga i sprawdzaj.