ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

KNOW HOW: Model z połyskiem!?

.avi

Od: 2003-11-16

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-01-10 18:06:55

nie trzeba wcale nowego modelu robić. Wystarczy napisać sobie shaderka tak zeby zamieniał on standartowe skiny (.tga) na te na które chcemy lub poprosty by te podstawowe skiny pokryte zostały przez interesujący nas efekt. Nawet nie wiecie ludzie co jest w folderze pt. script w pak0.pk3 ;) Do wyboru do koloru, kombinacje tez mozna robić... Co powiecie na skin ala predator który na bierząco zmienia swoją powłokę na tekstury ze ścian przy tkórych stoi ?- jak stanie to go nie widać a nie jest przezroczysty :D. Kombinujta, a jak znajde chwile czasu to wrzuce tu swoje najciekawsze które udało mi sie zrobić... Predatorek tez bedzie :)
Pozdrawiam

"Czy zdanie okrągłe wypowiesz,

czy księgę mądrą napiszesz,

będziesz zawsze mieć w głowie

tę samą pustkę i ciszę.

Słowo to zimny powiew

nagłego wiatru w przestworze;

może orzeźwi cię, ale

donikąd dojść nie pomoże".

marcol

Od: 2003-02-22

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2005-01-10 21:22:23

czekamy z niecierpliwoscia szczegolnie na predatorka - a co jest w pak0.pk3 wiemy ;d

xenolitic!

O]]]satan

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-01-10 22:16:53

Jestem n00b i zle nazwalem plik, prosze o wyrozumialosc. :c

W paku nie ma nic poza shaderem. :/

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!

Corem

Od: 2004-04-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-11 00:39:48

chciłbym miec predatory na swoj team nałożone,zeby nie zasłaniały mi celu i jakieś piękne,duze jasne niebieskie keele ze śmigającym shaderem... no nic tylko grac;]
da sie tak zrobic? ja to jestem lame jesli chodzi o grzebanie w q3,wiec jesli ktoś się pokusi o to,to czekam na gotowy produkt i linka :>

zgr3dek

Od: 2003-10-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-17 23:27:05

cos jeszcze tu ciekawego sie pojawi :P:P:P:P

"Ponieważ jesteśmy ludźmi, nie wypada wyśmiewać się z ludzkiego nieszczęścia, trzeba je opłakiwać "

Demokryt z Abdery

jabol

Od: 2004-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-19 10:19:42

to ja wiem avi to moze taki model jeszcze ze jak ma 75hp z zielonego robi szie zolty, jak ma 50 pomaranczowy, a jak 25 czerwony :D chetnie zobacze :D

.avi

Od: 2003-11-16

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-01-19 16:17:54

Zgodnie z obietnicą zamieszczam pana Predzia :) Płytka ze wszystkimi moimi "dziełami" zaginęła w akcji wiec bede musiał troszke nowych porobić. Tego zrobiłem na szybko zeby temacik (fajny zresztą) nie umarł:
Mała instrukcja. (To ze wrzucamy pak do katalogu baseq chyba nikomu mówic nie trzeba)

Poniewaz cały model zajmowały by zbyt duzo nałozyłem na istniejącego juz Keel'a

ten własnie efekt. Wybierzcie w menu model keel/blue i koniecznie włączcie "high quality sky" (bo inaczej gówno zobaczycie). Potem juz tylko wpisać na mapie "cg_thirdPerson 1" i mozecie cieszyć oko :) Najfajniej jest grać przeciwko takiemu skinowi. Wrzućcie sobie na jakąś mape bota i ustawcie "cg_enemyModel keel/blue" - niezła jazda :). Najfajniej wszystko wygląda oczywiscie na configu "high quality" wiec polecam ustawić wszystko na max.
Jest z tym skinem jednak taki mały defekt z którym walczyłem juz kiedys bardzo - mianowicie jak sie mu przyjrzeć to delikatnie mryga co troszke psuje cały efekt. Nie wiem od czego to jest bo na przyklad na Rivie TNT 128 czegos takiego nie miałem. Myśle ze ma to jakis związek z odświezaniem ale jak to poprawić nie mam pojęcia.
Shader tego skina jest bardzo prosty i pochodzi od tekstury luster które mamy na niektórych mapach. Tak byłem ciekaw kiedys co sie stanie jak nałoze go na model bota - efekt okazał sie fajniejszy niz sie spodziewałem :) Milej zabawy
stawik1986.w.interia.pl/predzio.pk3
Jak znajde swoje stare fajne albo jak jakies jeszcze ciekawsze zrobie to oczywiscie tutaj wrzuce.

"Czy zdanie okrągłe wypowiesz,

czy księgę mądrą napiszesz,

będziesz zawsze mieć w głowie

tę samą pustkę i ciszę.

Słowo to zimny powiew

nagłego wiatru w przestworze;

może orzeźwi cię, ale

donikąd dojść nie pomoże".

jabol

Od: 2004-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-19 18:31:40

to nie bedzie 4 kolorowego zaleznego od hp :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD leeee to co to za fachowcy :)

b.3.

Od: 2003-12-16

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2005-01-19 19:10:03

jak ktos chce predzia to polecam www.planetquake.com/polycount/skins/quake3/keel/predator/predator.shtmltego =;c
poza tym do wyboru do koloru macie www.planetquake.com/polycount/skins/q3skin-index.shtmltu skinow ;c kazdemu sie cos spodoba =;asd

Sentyment się włączył po latach :-)

Corem

Od: 2004-04-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-20 14:07:38

model avika jest wypasiony! działa mi na normalnym q3 i mam mały kłopot z nim na ra3,bo... (już mówię:P)
1. chcę go ustawić na swoich graczy z teamu (bo lepiej widzieć tylko samych przeciwników niz swoj team (przynajmniej mi się lepiej gra w takim ustawieniu), więc załączyłem \cg_teamModel"keel/blue" a enemyModel"tankjr" no i keel chodź blue to miał być przeźroczysty-lustrzany tak jak to ma miejsce w czystym q3.
2. ustawiłem customColors 0 i forceModels 1 no i zmiana wygląda tak,że tankjr jest niebieski a keel który powinien byc lustrzanym predatorkiem jest -> UWAGA -> CZARNY!? ;-0 ...fakt,miałem customColors 1 i team colors na carno,ale jak wyłączyłem to,to on nadal jest czarny...
Czyżby na RA3 nie było obsługi shadera z lustra? pliz helps0r fast! ;(( napiszciejak rozwiązać to,zeby ten model predatora kótry dał avi (pomóż chłopaku,pliz!) zadziałał tak,zeby miał go mój cały team a cały team przeciwnika był tankiem niebieskim... a tak btw,jeszcze zapytam czy da rade ustawic tak,zeby przy customColors 0 ,wchodząc do team blue bede przeźroczysty i cały moj team tez a tankjunior chodz w team red bedzie to kazdy tankjr z druzyny red bedzie nadal niebieski czy takie cos jest mozliwe tylko przy custColors 1 ???????????? chodzi mi o to,ze nie zależnie w jakim teamie bede,zebym zawsze był predatorem a przeciwnik czy w RED czy w BLUE to zeby zawsze byl BLUE ColorModel :P
Można zrobić taki wałek? ;]

.avi

Od: 2003-11-16

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-01-20 22:59:41

hmmm skoro widzisz czarnego to odpowiedz jest tylko jedna - "High quality sky" masz na "off". Na zwyklym q3 jak wyłączysz hqs to moj skin bedzie jaskrawo żółty chyba (tak jak niebo na hks/off), na osp jak wyłączysz to tez bedzie czarny, na ra3 tez bedzie czarny :) No wiec nie wiem sprawa jest troszke trudna - nie kazdy lubi grać z włączonymi hmurkami na niebie (ja np. nie lubie) a te 2 rzeczy są ścisle ze sobą związane gdyzyż korzystają z tych samych efektów. Moge Ci oczywiscie tez zrobić (specjalnie dla Twojego teamu) pół przeźroczyste, albo takie których wogóle nie widać skiny które juz nie mają związku z niebem i przy "High quality sky/off" wyglądać będą tak samo jak na "on".

"Czy zdanie okrągłe wypowiesz,

czy księgę mądrą napiszesz,

będziesz zawsze mieć w głowie

tę samą pustkę i ciszę.

Słowo to zimny powiew

nagłego wiatru w przestworze;

może orzeźwi cię, ale

donikąd dojść nie pomoże".

KaszaWspraju

Od: 2004-03-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-20 23:18:38

avi -------szacuneczek [6]

GDY BYLEM MLODSZY BYLEM BARDZIEJ BEZTROSKI..AHA ..NIE LUBIE JUZ POLSKI

Corem

Od: 2004-04-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-21 00:41:33

kws,racja! avi szacunek! jesteś jakimś czarodziejem czy jak? ;D
jaka jest komenda na to high quality sky? jak to wlaczyc? (nie moge znaleźć ;-S ) od razu zaznaczam, ze w czystym q3 widze ten modelik od Ciebie i musze powiedzieć: IMPRESSIVE :>
mi chodzi o to,zeby modele mojego teamu były jak najmniej widoczne a modele teamu przeciwnego były widoczne jak najbardziej. jeśli potrafisz zrobic pak ktory zrobi teamModel przezroczysty lub lustrzany jak ten a enemyModel jaskrawy jak cholera i widoczny z kilometra to czekam na gotowy produkt a mysle,ze niekttych takie cos tez by zaciekawiło... do tej pory gralem na czarnych vizorach i zolto zielonych keelach i jakby udalo Ci sie zrobic,zeby visor (moj team) zniknal i zostaly tylko bronie albo nawet bronie zniknely (jak na invisible powerup w singleplayer) a zostal nad glowa sam zolty trojkat i do tego sprawil,zeby keel (enemy model) byl jaskrawo zielony i mial na sobie jeszcze jakis super polyskowy shader ktory by po nim zapierdzielal caly czas to bedzie miodzio! mysle,ze taki paczek przydalby sie kazdemu,choc na wyprobowanie... ale kto potrafilby sprostac takim wymaganiom!? tak sobie glosno mysle... to tylko projekt i pomysl avi... nie mowie od razu,zebys to dla mnie zrobil,jezeli sam się tym zaciekawisz i postanowisz zrobic cos takiego,to chętnie to wyprobuję od Ciebie a jezeli nie to powiedz chociaz w nastepnym poscie dlaczego taki pomysl nie ujrzy swiatla dziennego zeby chociaz rozwiac moje wątpliwości/nadzieje :)
po co mam sobie mydlic oczy, myslac, ze sie uda jak sie nie uda... :P

StaWik

Od: 2004-04-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-21 02:28:44

avi to szef wszstkich szefów :) tylko neichce sie pochwalic jak zmontowal tego swojego zbota ktorego pb niewykrywa... :/ (kto znim gral ten wie:p)

Umbra Vis Morbus...

.avi

Od: 2003-11-16

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-01-21 03:01:06

Drogi Coremie. Pak o którym mówisz wykonam jesli tylko sobie tego zyczysz. Będzie sie on skladał z nastepujących elementów:
1. Shader do (team models) - tutaj dam kilka wersji [widoczne tylko bronie, lustrzanki, invizibilty]

  1. Jaskrawe tekstury (żarówa jak chu... :) do enemy model tankjr + jakiś tam świetlny efekt ewentualnie (jakiś prądzik czy cuś). I to chyba wszystko. Wiesz chodzi jednak tez o to zeby nie przesadzać... Bo przeciez mógłbym dać sobie efekt ala "quad damage" który nałozony na model powieksza go jeszcze i do tego jest widoczny z daleka, ale to juz zakrawało by na cheating :) Dlatego wszystko w rozsądnych granicach oczywiscie. Kolejna sprawa to te jaskrawe tekstury dla "enemy model" - z doświadczenia wiem ze bardzo jaskrawe, super widoczne skiny paradoksalnie pogarszają celność a nie ją zwiększają. Równiez i tego wykonam kilka wersji bys mógł sobie wypróbować i porównać. Bedą tez troszke bardziej stonowane. Mówiłes o niewidocznych broniach... hmm jest to mozliwe jak najbardziej ale niewybiurczo. Chodzi poprostu o to ze nie ma przeciez niczego takiego jak "enemyGuns" :) więc zaaplikowany efekt dla broni będzie obowiązywał równiez modele broni przeciwnika. Pokombinuje jednak i nad tym (bo nie wierze ze nie ma zadnego na to sposobu). Zbot. Tutaj trzeba sie troszke pomęczyć ale.... ;) Co do komendy na "high quality sky 1/0" to nie pamietam :P - jest jednak na to łatwiejszy sposób. Setup -> Game Options -> High... (musi być na ON) :). To by było na tyle chyba. Polecam samemu kombinować i experymentowac, mozna oczywiscie tez podkladać swoje dzwieki itp (choć robiąc to tez trzeba zwrócic uwage na kilka rzeczy). Gdy pack bedzie gotowy to chciałbym by sprawdziło go kilka osób - poprostu nie chciałbym by doszło do sytuacji w której ktoś kogoś oskarzałby o zbyt duze ułatwianie sobie gry. Pozdrawiam

"Czy zdanie okrągłe wypowiesz,

czy księgę mądrą napiszesz,

będziesz zawsze mieć w głowie

tę samą pustkę i ciszę.

Słowo to zimny powiew

nagłego wiatru w przestworze;

może orzeźwi cię, ale

donikąd dojść nie pomoże".

jabol

Od: 2004-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-21 10:55:11

corem po co ci takie bzdury kilka komend i masz jak na dloni wszystko bez zadnego kombinowania, jeszcze do tego w dodatku do paka

widzenie przez sciany, radar, zbot [30]i masz q3 jak mazenie

.avi

Od: 2003-11-16

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-01-21 13:30:45

> corem po co ci takie bzdury kilka komend i masz jak na dloni wszystko bez zadnego kombinowania, jeszcze do tego w dodatku do paka
>
> widzenie przez sciany, radar, zbot [30]i masz q3 jak mazenie

ktoś inny powie "instalujesz q3, odpalasz i grasz... po co komu komendy, po co kombinować?" :) Moze go to poprostu interesuje, moze sam bedzie chciał potem sobie coś zrobić. Kombinowanie to dość względny termin - a nie wszystko da sie zrobić za pomocą komend :(. Skoro mozna zrobić coś co umili nam grę a w znaczący sposób jej nie ułatwi to czemu nie? Przeciez to wolny wybór jest - jbl. nie chcesz sie bawić w takie rzeczy to nie baw, nikt Ci przeciez nie każe :).
A temat jest bardzo fajny bo rozwijający.

"Czy zdanie okrągłe wypowiesz,

czy księgę mądrą napiszesz,

będziesz zawsze mieć w głowie

tę samą pustkę i ciszę.

Słowo to zimny powiew

nagłego wiatru w przestworze;

może orzeźwi cię, ale

donikąd dojść nie pomoże".

B3nd3r

Od: 2003-11-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-03 18:01:16

Jak mi avi zrobil skina do ra3 do enemy model to sie tak swieci ze musze monitor sciemniac ;)) Prawda jest taka ze takiego widocznego jeszcze nie widzialem :)

A ludzie są wolnymi, to słychać wkoło

Co to za hasło? To jest oszustwo!

W imię tej idei co pewien czas ponury

Ruszają na podboje armie kute w zbroje

A ludzie są wolnymi, to słychać wkoło

Co to za hasło? To jest oszustwo!

Niesione na sztandarach, niesione przez armie

Cała Ziemia, ludzie cie...

Corem

Od: 2004-04-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-06 19:31:22

no i jak avi? udało Ci się zrobić taki model o jakim rozmawialiśmy tutaj!? to mogłoby być całkiem ciekawym pakiem do gry CA na meczach, hmm... [35]

marcol

Od: 2003-02-22

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2005-02-07 19:41:20

r_fastsky 1

xenolitic!

v3rb

Od: 2003-02-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-08 20:18:32

avi. a mam takie pytanie daloby sie zrobic model ktory by odpowiadal dokladnie "hit boxowi" ? nie wiem jakis kwadrat badz cos takiego? ;]

marcol

Od: 2003-02-22

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2005-02-08 21:07:48

daloby sie, mozna nawet zrobic model ktory jest o wiele wiekszy, najprosciej dla glowy (bo nie ma animacji) chociazby w milkshapie dodac jakies wystajace dlugie zeczy i teoretycznie widzisz przez sciany, ale nie jest to grywalne (mrc srpawdzil xD) pozatym tankjr wystarcza.. no i albo umiesz grac albo nie, cb itak jest pure wiec po co to wszystko ;q

xenolitic!

v3rb

Od: 2003-02-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-09 10:50:38

hm hm hm to moze jakis wyslannik z tego topiku zrobi mi taki model "kwadrata" ? :x moglibyscie to uczynic dla mnie? :D

.avi

Od: 2003-11-16

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-02-11 00:14:06

Przepraszam ale ostatnio mam b. mało czasu... Dla corema pack zrobie niedlugo a co do Twojego pomysłu v3rb to szczerze mówiąc milkshapem nigdy sie jakoś dłuzej nie bawiłem (demo wersje mialem - lol) wiec nie wiem czy mozesz na mnie liczyc :). Zaczynają mi sie ferie wiec moze cosik zmajstruje - oczywiscie nic nie obiecuje :) Pozdrawiam

"Czy zdanie okrągłe wypowiesz,

czy księgę mądrą napiszesz,

będziesz zawsze mieć w głowie

tę samą pustkę i ciszę.

Słowo to zimny powiew

nagłego wiatru w przestworze;

może orzeźwi cię, ale

donikąd dojść nie pomoże".