Witam nigdzie nie moge znalesc kompilatora do map Q4
Stworzylem mape i chcial bym ja skompilowac. Bo w Q3 kompilacja odbywala sie za pomoca q3map2 badz taz GTKBuild v2.0
A do q4 nie mam nic nic taz znalesc nie moge moze ktos mi pomóc.
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Witam nigdzie nie moge znalesc kompilatora do map Q4
Stworzylem mape i chcial bym ja skompilowac. Bo w Q3 kompilacja odbywala sie za pomoca q3map2 badz taz GTKBuild v2.0
A do q4 nie mam nic nic taz znalesc nie moge moze ktos mi pomóc.
:) poszukaj w bsp menu
Cytat z posta - autor: [Rafiki89](%E2%80%99?page=users&run=details&id=15317%E2%80%99)
>
> Witam nigdzie nie moge znalesc kompilatora do map Q4
>
>
>
> Stworzylem mape i chcial bym ja skompilowac. Bo w Q3 kompilacja odbywala sie za pomoca q3map2 badz taz GTKBuild v2.0
>
>
>
> A do q4 nie mam nic nic taz znalesc nie moge moze ktos mi pomóc.
>
W Q3 kompilacja odbywała się za pomocą q3map wbudowanego w Q3Radianta, dostępnego z poziomu edytora przez menu "BSP", dopiero potem pojawiły się alternatywy w postaci kompilatora ydnara.
Nie kombinuj więc, tylko kliknij tam gdzie powinieneś kliknąć :P
Cytat z posta - autor: [dAde](%E2%80%99?page=users&run=details&id=3311%E2%80%99)
>
>
>
> Nie kombinuj więc, tylko kliknij tam gdzie powinieneś kliknąć :P
>
Kliknij w cycuszka:
(punkt 4, to to samo co q4)
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
Dzieki za odpowiedz ale mam problem bo pracuje na GTKRadiant 1.5 a tam nie mam nic zwiazanego z bsp.
W jakiej Edytorze był robiony ten Tutorial
Ja mam jedynie to w GTK RAdiancie
Czy masz Q4? Czy to Q4 masz zainstalowane?
Wnioskuję, że tak, więc odwiedzając tutoriala, do którego linka podał Requiem dowiesz się jak odpalić wbudowany w Q4 edytor, który posiada piękny i gotowy do działania kompilator.
Jeśli Q4 nie masz, no to cóż... o czym rozmawiamy...
Oczywiscie ze mam q4 posiadam tez GTK radianta 1.5 ale to napisalem wyzej nie wiedzialem ze q4 posiada edytor map ale mniejsza o to posiadam czystego q4 w wersji v1.0 mape zrobilem w GTKR i zapisalem do folderu q4base/maps i dalej nii w zab nie wiem co mam zrobic jak to skonwertowac bo gtk nie ma opcji BSP jedynie ma build i po rozwinieciu mam costumize a w nim nic. prosze o pomoc podsuniecie jakiegos edytora wraz z kompilatorem na pilk bsp do quake 4
Qrka z q3 bylo latwiej bardziej opisane i ogulno dostepne a do q4 nic nie moge zlasc :/
Udalo mi sie wlaczyc ale mam problem bo:
>
> Entering message loop
>
>
> ERROR: wglMakeCurrent failed..
>
>
> Please restart QuakeEdit if the camera view is not working
>
>
> ERROR: wglMakeCurrent failed..
>
>
> Please restart QuakeEdit if the Z view is not working
>
>
> ERROR: wglMakeCurrent failed.. Error:1282
>
>
> Please restart Q3Radiant if the Map view is not working
>
>
> ERROR: wglMakeCurrent failed.. Error:1282
>
>
> Please restart Q3Radiant if the Map view is not working
>
>
> ERROR: wglMakeCurrent failed..
>
>
> Please restart QuakeEdit if the camera view is not working
>
>
> ERROR: wglMakeCurrent failed..
>
>
> Please restart QuakeEdit if the Z view is not working
>
>
> ERROR: wglMakeCurrent failed..
>
>
> Please restart QuakeEdit if the camera view is not working
>
>
> ERROR: wglMakeCurrent failed..
>
>
> Please restart QuakeEdit if the Z view is not working
>
>
> ERROR: wglMakeCurrent failed.. Error:1282
>
>
> Please restart Q3Radiant if the Map view is not working
>
>
W gtk NIE MA kompilatora do q4. Na necie NIE MA kompilatora do q4. Kompilator znajdziesz tyko i wyłącznie w edytorze wbudowanym w q4. Radiant to ci może co najwyżej posłużyć do budowy brushworku i rozmieszczenia przedmiotów. Z tym, że szczerze ci odradzam zaczynania czegokolwiek w 1.5 (chodzi o q4, a inne gry zresztą też :)) bo wersja ta ma dość spore problemy z texturami - to znaczy nie widzi chyba większości. Szkoda nerwów i czasu. Eytor standardowy ma wszystkie opcje gtk + sporo innych. Jak odpalić i obsłużyc (:)) na początku Q4E znajdziesz pod miłym linkiem Requiem’a. (no nie wstydź się:))
Edit:
Swoją drogą co za czasy:
>
> Bo w Q3 kompilacja odbywala sie za pomoca q3map2 badz taz GTKBuild v2.0
>
Dziś to ludzie uważają to za standardowy kompilator, a nie wiedzą co w samym edytorze jest. :) A ja to do dziś używam plików .bat do robienia aas’ów i jest mi z tym fajnie :), a q3map2 to taka ciekawostka lol
Szczerze to nigdy takiego błędu nie widziałem ;/. To pewnie z powodu importu z gtk 1.5 hehe. ALE, zrób tak: stwórz backup swojej mapy na wszelki wypadek, wywal all itemy, funkcje itp (żeby zostały same czyste brushe), potem zaznacz całą mapę i daj texturę commom/caulk. Teraz zapisz i spróbuj otworzyć w Q4E. Nie masz tekstur ale mapa chodzi. Jak i to nie zadziała -> otwórz jakimś edytorem tekstu plik twojamapka.map i zlookaj co jest w 1282 linijce tekstu.
Peoblem w tym ze nie wczytalem jeszcze zadnej mapki bo nic nie widze w edytorze na widoku 3d mam bialy obraz i w consoli wywala te bledy
sprubuje przeinstalowac q4 moze pomoze
NAJPIERW stwórz backup w gtk. I w nim zrób te wszystkie operacje chirurgiczno-patologiczne. Potem łap się za Q4E.
Swoją drogą to jak odpowiadać z prędkością światła wiesz jak, a z gtk masz problem :)
Mam jedno pytanie zasadnicze pytanie czy q3e wystrczy do stworzenia i uruchominia mapy??
Jesli tak to bede je*** GTK Radianta 1.5 A Quake mam juz zainstalowanego na nowo a radianty wywalone
Dobra warjaty dziekuje za pomoc wielki browar dla was mialem poska wersje q4 i zmienilem na angielska i q4e dziala jak nalezy pozdrowionka :*
Edit
Jeszcze maly problemik:
>
>
>
> Map_SaveFile: D:/Gry/Quake 4/q4base/Maps/unnamed.tmp
>
>
> writing D:/Gry/Quake 4/q4base/Maps/unnamed.tmp...
>
>
> File saved as ’D:/Gry/Quake 4/q4base/Maps/unnamed.map’...
>
>
> ------------ Game Map Shutdown --------------
>
>
> ---------------------------------------------
>
>
> ---- dmap ----
>
>
> --- LoadDMapFile ---
>
>
> loading maps/D:/Gry/Quake
>
>
> WARNING: Couldn’t load map file: ’maps/D:/Gry/Quake’
>
to sie dzieje po wcisnieciu bsp jak to naprawic??
>
> 4/q4base/Maps/unnamed.tmp...
>
Folder maps musi być napisany małymi literami :)