ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Końkurs z nagrodami...

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-08-27 19:55:46

ten to dobrze prawi :>

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-08-28 15:15:03

Dzięki plej za wyjaśnienie sprawy, czekam na zakończenie tematu. Jeśli czujesz się urażony, to mogę tylko dodać, że to rozumiem, mimo wszystko czułem się w obowiązku do napisania jakiegoś newsa i ruszenia sprawy.
Peace.

plej

Od: 2004-01-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-09-04 14:59:23

Hejka

Jeszcze od 2ch osób muszę ściągnąć kasę i będzie kompletna pula [](//htmlarea/images/smiles/1.gif)

Co do wyników - tak się zastanawiałem jak to rozwiązać - czy wybrać kilka(naście) osób ze sceny CA, które oceniałyby mapy, czy ew. po 2 osoby z każdego klanu CA... Wkońcu z RIPem doszliśmy do wniosku, że poprostu jury oceniające będzie się składać z osób, które zadeklarowały się dorzucić swoje $ do puli - tak chyba będzie najtrafniej...

Pozdro.

EDIT: Hmm w sumie miałem zebrać opinie wszystkich osób które miały głosować na mapki i dopiero umieścić je tu w temacie... ale...część bejuff strasznie się ociąga z napisaniem mi swoich wypocin, więc narazie umieszczam część, resztę zaedytuję i wkleję później... here goes:

EDIT2:

wishu (23-09-2004

0:37)
beju, nie gram juz w q3 ... w ogole i raczej nei bede gral, robilem jakies nadzieje, sobie i niektoryum, ale dobra @#$% :Dtamburyno, bo jest zsjebisty, po prostu, mopj faworyt, ts_ca1 miejsce drugie, bo nie widzialem, ale ma krotka i skoczna nazwe i mozer  miejsce trzecie bo za @#$% nie wiem jak ta mapa wyglada :P
**
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
**k3m
(27-09-2005

19:51)
Ustalając oceny dla map brałem pod uwagę pięć rzeczy:

  • wielkość: Najlepiej, żeby mapa pasowała do 4v4, nie była za duża ani za mała i aby podczas gry 1v1 zawodnicy nie szukali się kilka minut.

  • Struktura: Ważne, aby mapa miała kilka sektorów, w których znajdowałby się dany team i mógł spokojnie zaczynać rundę : ). Zwróciłem uwagę również na pomieszczenia - nie mogą być za małe ani za duże - aby nie można było chamsko kampić.

  • Możliwość kampienia: j/w, skala: - mała,średnia,duża

  • Nazwy lokacji: Także ważna rzecz w Clan Arenie, o której niestety kilka osób zapomniało.
    l3dm6:

wielkość - średnia

struktura - 3+

możliwość kampienia - średnia

Nazwa lokacji - tak
ts_ca1:

wielkość - średnia

struktura - 4

możliwość kampienia - duża

nazwy lokacji - tak
l3dm2:

wielkość - mała

struktura - 2 (!)

możliwość kampienia - słaba

nazwy lokacji - tak
ca-tamb:

wielkość: duża

struktura - 4+

możliwość kampienia - duża

nazwy lokacji - nie
mozer:

wielkość - średnia

struktura - 4

możliwość kampienia - średnia

nazwy lokacji - nie

k3m (27-09-2005

20:05)

Trudno było wybrać trzy mapy.

Gdyby mapa ca-tamb była ciut mniejsza i miała nazwy lokacji, to byłaby niemal idealna do Clan Areny. Niemniej jednak wybieram właśnie ją.
mozer: podobna sytuacja - brak nazwy lokacji. Ciekawy pomysł z wiatraczkiem ; )
ts_ca1: Minimalnie lepsza od l3dm6.
l3dm2: Wspaniała mapa do 1v1 (naprawdę!), jednak do CA się kompletnie nie nadaje.

l3dm6: Za małe możliwości do rozpędzenia się i mało wolnej przestrzeni.
Ostateczna klasyfikacja:

  1. ca-tamb (minimalnie przed mozer)

  2. mozer

  3. ts_ca1
     

╭─────────╮

www.s2k.pl

╰─────────╯

gemi

Od: 2003-08-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-27 15:51:55

Witam. Jako jeden ze sponsorów i recenzentów chciał bym przedstawić swoje przemyślenia.
Na wstępie przepraszam, że to wszystko tak się opóźnia, poniekąd to moja wina więc nie najeżdzajcie tak bardzo na pleja. :)
Zapraszam do lektury.
> mozer – mam tu trochę mieszane uczucia bo z jednej strony cos tam ciekawego niby oferuje a z 2 jest to niedopracowane i bez przemyślenia. Jednak nie ma co się dziwić, mapa nie była robiona stricte pod ten konkurs, a po prostu została „odgrzana”. Z wyglądu mi nie wygląda :P Brak wyrazu, tektury nudne, monotonne i jakoś tak ponuro. Jedynym ciekawym elementem mapy jest wiatrak!! Tak wiatrak daje rady :D Już sobie wyobrażam jaka Radochen bym miał wpychając tam spawarką pleja wyskakującego z pada :> Poza tym nawet ciekawy pomysł z kładkami co wprowadza niejako urozmaicenie i można pobiegać po mapie, ale niestety zazwyczaj takie harce kończą się na ścianie. Mapka do 2v2, dosyć dużo korytarzy i otwarte przestrzenie. Niby wszystko jest ale jednak brak tu przemyślenia od strony budowy mapy. No i nie ma nazewnictwa lokacji.
> l3dm2 – moim zdaniem najładniejsza mapa, dobrze dobrane tektury, mroczny klimat i dużo ciekawych rozwiązań. SA i otwarte przestrzenie, są korytarze. Wydawać by się mogło ze mapa idealna ;> Nic jednak bardziej mylnego. Wszystko to jest małe i klaustrofobiczne (dla gracza CA). Poza tym nie pobiegasz sobie tutaj zbytnio. Zresztą mapa nie jest robiona na ten konkurs ot po prostu niejako przy okazji autor postanowił zaryzykować (w sumie to nie wiem co :>) i wystawić swoje mapki. Sam wygląd to za mało. Mapa fajna ale nie nadająca się zupełnie do gry w CA.
> l3dm6 – w sumie mógł bym skopiować opis z poprzedniej mapy. Ten sam autor, ta sama zagrywka, ten sam błąd :D Jednak ta mapa wyróżnia się czymś, a są to całkiem niezłe rozmieszczone korytarze i większe przestrzenie niż u jej poprzedniczki. Reszta j.w. zarówno jeśli chodzi o wygląd jak i o przydatność do CA. Z tym ze tutaj już można cos pograć ;>
> Mapka nadająca się moim zdaniem max do 3vs3.
> ca-tamb – ta z kolei została już okrzyknięta zwycięzcą, ale ze mną nie pójdzie tak łatwo !! J Ja zdejmuje klapki z oczu i zaczynam szukać mankamentów. Od razu rzuca się w oczy framerate. Który nawet na moim kompie (ath 1800, gf4, 768 ddr) kuleje przy kilku już graczach na mapie. Jest to spowodowane przeogromnymi otwartymi przestrzeniami (pomieszczeniami) które są do tego zabudowane z każdej strony. I niestety gracze posiadający trochę słabszy sprzęt nie pograją sobie poważnie na tej mapie. Kolejna sprawa to tektury, których po prostu nie ma w niektórych miejscach. Gdzie się podziały? Na to pytanie odpowiedzieć może chyba tylko autor. Dodam od razu że nie tylko ja mam taki problem. Następny mankament, który jest nie do przyjęcia na CA - nazewnictwo lokacji. Dlaczego lokacje nie są ponazywane ? – tego nikt nie wie.. :( I na sam koniec zostawiam sobie dla mnie dosyć ważną rzecz jaka jest zróżnicowanie i skomplikowanie mapy. Tutaj mógł bym powiedzieć ze mapa jest prosta jak budowa cepa. Już po kilkudziesięciu minutach wiedziałem o niej wszystko. A na 2 dzień biegałem jak bym grał na niej od kilku miesięcy. Dla jednych będzie to zaleta ale dla mnie jest to zdecydowany mankament. Drak większej ilości korytarzy (3/4 to zdecydowanie za mało!!!), jednego miejsca mapy (mimo jej ogromnych gabarytów) widać prawie całą mapę (tu element zaskoczenia sprowadza się już tylko do tego jak szybko potrafisz łatać po mapie). Jednak żebyście nie mówili że wujek zły to nie tylko minusy ta mapa posiada ;) Do zalet trzeba też zaliczyć wielopoziomowość, która jest przemyślana. Dobrze połączone ze soba pomieszczenia pozwalają na bardzo szybkie poruszanie się po mapie bez zatrzymywania się (1600-1800 ups? Żaden problem!! J). Poza tym prezentuje się całkiem przyzwoicie również ze względu na wygląd. Egipskie tektury pasują tu idealnie. Ma też jeden ciekawy element, a mianowicie jumpada który kończy się ścianą pod kontem co umożliwia ciekawe kombinacje po wyskoczeniu z niego. Ale niestety na tym kończą się próby zaspokojenia co bardziej wybrednych graczy. Podsumowując, aż się porosi o dodanie 2/3 korytarzy na średnim poziomie i zmniejszenie otwartych aren żeby się pozbyć kulejących klatek.
>
>
>
>
>
>
>
> ts_ca1 – tu z kolei mamy klasyczny paradoks J Z jednej strony mapa przemyślana, ciekawa, rozbudowana, i pasująca do ca całkiem dobrze, a z drugiej strony wygład… Od czegoś trzeba zacząć, wiec zacznę od wad. Kiedy grałem na swoich standardowych ustawieniach nie przeszkadzał mi jej wygląd, ale jak chciałem zobaczyć jakie walory estetyczne sobą reprezentuje i włączyłem full detale to niestety zostałem niemile zaskoczony. Barak tu chyba jakiegokolwiek przemyślenia jeśli chodzi o dobór tektur. Po włączeniu wszystkich przez chwile miałem wrażenie że nic się nie zmieniło. Wydaje mi się, że autor chciał sobie zaoszczędzić czasu i poszedł na łatwiznę pakując pierwsze z brzegu tektury. Jedyne co mi się podoba jeśli chodzi ojej wygląd to cienie. Tak światło/cienie miejscami robią wrażenie.
> Mankamentem jest też jej wielkość. Mimo, że ciekawie skonstruowana to po jakimś czasie chce się więcej, co zresztą ma odzwierciedlenie w ilości graczy jaka może tu chadzać (max 2vs2, w porywach 3vs3). Trudno mi też powiedzieć czy te lochy na samym dole z teleportem to dobry pomysł (sam tele owszem ale za duże to pomieszczenie trochę). Autor tutaj skupił się na wielopoziomowości, co kontrastuje z budową map powszechnie „granych” na CA. Jednak moim zdaniem jest to zaleta bo jest to mapa inna po której można pobiegać, schować się mając mało hp, jak i pograć taktycznie. Framerate jest ok., nazwy pomieszczeń są… gdyby tylko była ciut większa (brakuje tu takiego jednego pomieszczenia do większej „sieki”) i była bardziej dopracowana pod względem wizualnym.
>
> Podsumowując. Żadna mapa nie spełnia moich nadziei, jakie pokładałem w tym konkursie. L3dm2 i 6 nie nadają się do CA, Mozer jest słabiutko wykonany, ca-tamb niby fajny ale to już wszystko było!!! (mówisz ca-tamb a ja ci na to ospra3map, ospra3map12) jedynie ts_ca1 się tu wyróżnia, ale niestety jest zbyt innowacyjna i za mała by się przyjęła. Bo żeby mapa się przyjęła musi być grana na publicznych serwerach, a na publicznych serwerach gra zazwyczaj po 8-16 osób co od razu dyskwalifikuje ts_ca1. Poza tym gracze CA są bardzo oporni i nie chce im się uczyć mapy. Dlatego też grana teraz jest ca-tamb. Z jednej strony ubolewam nad tym bo po co nam kolejna mapa w podobnych klimatach, ale z drugiej strony jak mam non stop grać overkilla albo ospra3map1 to już wole pograć tego tamba, który nadaje się do ca bardzo dobrze, szczególnie jak się nie jest wymagającym i ma się dobrego kompa.
> Ok. zakończmy już tą „nudniejszą” część :>
>
> Teraz klasyfikacja która jest jak najbardziej subiektywna :D
> * ts_ca1
> * ca-tamb
> * mozer
> * l3dm6
> * l3sm2
>
> ts_ca1 wygrywa, ale równie dobrze mógł bym dać 1 miejsce ca-tamb. Jednak jako, że z natury jestem przekorny to zagłosuje inaczej niż wszyscy :) Tak serio to konstrukcja mapy i chrupiący framerate u konkuręta zadecydowały.
>
> PS. Nie na wszystkich mapach biegałem tyle samo czasu. Jednak starałem się poznać mapę i wczuć w nią. Jeśli uznałem że się nie nadaje kompletnie do dalsze testu już nie miały sensu i tak było po około godzinie biegania na l3dm2 i l3dm6. Najwięcej czasu spędziłem testując tamba ale to tylko dlatego, że jest on grany na serwerach publicznych. Mam nadzieję, że nie uraziłem żadnego z autorów i od razu apeluje by autorzy w miare możliwości starali się poprawić swoje mapki (szczególnie mowa tu o mapkach ts_ca1 i tamb). Jeśli wprowadzicie kilka poprawek mapki mogą się stać najpopularniejszymi na CA. Nie wiem jak Wy, ale ja chciał bym, żeby ludzie zagrywali się codziennie na mojej mapie :D – w końcu po to chyba je robicie.

plej

Od: 2004-01-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-27 16:49:07

nooo @#$% Gemi wkońcu ;) GJ [](//htmlarea/images/smiles/1.gif)
Jesio 3 grosze RIPa:
RIP (26-10-2005 18:44:29)

moj nr2 mapa mozer zajebista choc nie tak dobra jak ca-tamb zaluje ze tak malo gramy ja na scenie CA i mysle ze to nadrobimy:)
ts_ca1 naprawde wpozo idzie na niej CA popykac tyle ze niepodobaja mi sie jej poziomy jak 5 pietrowy blok mogla by byc bardziej plaska i gralo by sie o niebo lepiej
l3dm6 nie mam na niej textur chgw dlaczego zaciasna mysle ze do popykania CPM-a byla by spoko co CA dla mnie odpoada za malo przestrzeni na wysokie loty:)
l3dm2 fajana na dm szlo by pyknac ca nawet 4v4 niestety nie chuja nie idzie wskoczyc gdzie sie chce albo wskakujesz za wysoko albo niedolatyjesz do celu nawt zbindowanym RJ niedoskakujesz bo o kilka cegiel zawysoko.
moj nr1 oczywiscie CA-TAMB duza szybka dynamiczna idealnie podzielona i wywazona zagralem ja pierwszy raz i czulem sie jakbym ja znal na wylot :)

╭─────────╮

www.s2k.pl

╰─────────╯

TymoN

Gravatar

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-29 11:45:07

Dzieki za komenty na temat mojej mapki, w zalozeniu miala byc 2vs2, bo mialem zrobic druga, duza mape na 4vs4 i wiecej, no ale zabraklo czasu i sily na dokonczenie jej. Co do wygladu ts_ca1 to poprostu nie dolozylem sie :)

btw. niedlugo wydam packa z ts_ca1 i ts_ca2

k3m

Od: 2002-09-30

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-10-29 12:15:38

Kończcie to, bo newsa chcę pisać ; >

Quia nmnr Rx

castor

Od: 2003-12-20

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2005-12-13 15:52:26

ja mysle ze najlepiej napisal gemi, jego kolejnosc map jest dla mnie dobrze dobrana co do jakosci i grywalnosci, wiekszosc bledow jakie Gemi wytknal trzeba poprawic i bedzie gites.
chcialem tu przeprosic za zwloke, nie bijcie pleja, bo i tak go wszyscy pakuja w kakao na zjazdach:<<br />

mi sqzi, thx ;*

screw the universe ;A

pluskff4

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-12-15 18:55:36

mogl by ktos podac linki do tych wszystkich mapek ?:> (oprocz ca-tamb)

nigdzie nie moge znalezc

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-12-16 08:20:42

szukales na poprzednich stronach tego tematu? Bylo tu wiele linkow, jednak nie wiem czy nie sa juz martwe, ale warto sprawdzic:>

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2006-02-08 16:42:15

Bez jaj?!

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2006-02-09 17:32:04

Egzamin na prawo jazdy. Egzaminator zadaje kursantowi pytanie:
- Ma pan skrzyzowanie rownorzedne. Tu jest pan w samochodzie osobowym,
tutaj tramwaj a tu karetka na sygnale. Kto przejedzie pierwszy ?
- Motocyklista - odpowiada pytany.
- Panie, co pan wygadujesz - warczy zly egzaminator - Toz przeciez mowie,
jest pan, tramwaj i karetka. Skad wzial sie motocyklista ?
- A ch** ich wie skad oni sie biora...

Profesor filozofii stanął przed swymi studentami i położył przed sobą kilka przedmiotów. Kiedy zaczęły się zajęcia, wziął spory słoik po majonezie i wypełnił go po brzeg dużymi kamieniami. Potem zapytał studentów, czy ich zdaniem słój jest pełny, oni zaś potwierdzili. Wtedy profesor wziął pudełko żwiru, wsypał do słoika i lekko potrząsnął. Żwir oczywiście stoczył się w wolną przestrzeń między kamieniami. Profesor ponownie zapytał studentów, czy słoik jest pełny, a oni ze śmiechem przytaknęli.
Profesor wziął pudełko piasku i wsypał go, potrząsając słojem. W ten sposób piasek wypełnił pozostałą jeszcze wolną przestrzeń.
Profesor powiedział: "Chciałbym, byście wiedzieli, że ten słój jest jak Wasze życie. Kamienie - to ważne rzeczy w życiu: Wasza rodzina, Wasz partner, Wasze dzieci, Wasze zdrowie. Gdyby nie było wszystkiego innego, Wasze życie i tak byłoby wypełnione. Żwir - to inne, mniej ważne rzeczy: Wasze mieszkanie, Wasz dom albo Wasze auto. Piasek symbolizuje całkiem drobne rzeczy w życiu, w tym Waszą ciężką pracę. Jeżeli najpierw napełnicie słój piaskiem, nie będzie już miejsca na żwir, a tym bardziej na kamienie. Tak jest też w życiu: Jeśli poświęcicie całą Waszą energię na drobne rzeczy (pracę), nie będziecie jej mieli na rzeczy istotne. Dlatego dbajcie o rzeczy istotne - poświęcajcie czas Waszym dzieciom i Waszemu partnerowi, dbajcie o zdrowie. Zostanie Wam jeszcze dość czasu na pracę, dom, zabawę itd. Zważajcie przede wszystkim na duże kamienie - one są tym, co się naprawdę liczy. Reszta to piasek.

Po zajęciach jeden ze studentów wziął słój, wypełniony po brzeg kamieniami, żwirem i piaskiem. Nawet sam profesor zgodził się, że słój jest pełny. Student bez problemu wlał do słoja butelkę piwa. Piwo wypełniło resztę przestrzeni - teraz słój był naprawdę pełen.

Morał z tej historii - nieważne, jak bardzo jest wypełnione Wasze życie, zawsze jest jeszcze miejsce na piwko...

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2006-02-10 00:49:06

Idę spać... =)

klik klik