ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Konsola Q4

szaq

Od: 2003-08-04

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-03 17:45:36

Czyli wszystko co ciekawe i związane z potężnym narzędziem jakim jest konsola kolejnego już wstrząsu.

Ten temat również pozwoliłem sobie przypiąć.

Aforyzm jest ostatnim ogniwem długiego łańcucha myśli.

BF3 Stats

Pionier

Od: 2003-08-06

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-11-03 21:42:55

na marginesie dodam ze dotej pory myslalem ze konsola w q3 jest idealna dopuki nie zobaczylem jak wyglada konsola w COD2, cos wspanialego !
a tak to link do komend konsoli wraz z opisem
http://ucguides.savagehelp.com/Quake4/fullcvarlist.htm

Nobody’s satisfied with being second best

castor

Od: 2003-12-20

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2005-11-03 22:10:33

a jak wygladam konsola w cod2 ? : D daj screena jakiegos a nie takie suche gadanie ! : D

screw the universe ;A

pat

Od: 2003-10-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-03 22:34:00

screena ??:P to ja Ci powiem, z wyglądu przypomina raczej zwykla konsole jak w wiekszosci gier, takie zwiasające z gory cos z literkami  ;) :D

castor

Od: 2003-12-20

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2005-11-03 23:17:58

dzieki, nie pale ; <</p>

screw the universe ;A

Razor

Od: 2002-02-14

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-11-04 10:39:25

hmm a moglby ktos ptzetlumaczyc ta konsole z http://ucguides.savagehelp.com/Quake4/fullcvarlist.htm na polski? Mozna by to bylo wrzucic do dzialu "Konsola".

Be yourself no matter what they say

... ]|[ www.quake.net.pl ]|[ ...

Razor.HMPG

QuakeLive: razorsl

!

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-04 12:03:52

Razorku... Juz rozmawialam o tym z Szakalem.. Bedzie, moze nie idzie mi to zbyt szybko, ale na dniach postaram sie, co moge... Wrzucalam zreszta na serwer do siebie, chcesz to rzuc okiem na to co do tej pory mam (nie zwracaj uwagi na bledy i ogolny chaos, to poprawie... zwykle w swoich jakis notatkach przed wystawieniem artykulu tak mam.. ). pare komend..

Razor

Od: 2002-02-14

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-11-04 12:12:41

swietne Szakalko! :) buziaki
btw hmm dac Ci dostep moze do dzialu konsola ?

Be yourself no matter what they say

... ]|[ www.quake.net.pl ]|[ ...

Razor.HMPG

QuakeLive: razorsl

!

pat

Od: 2003-10-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-04 16:40:12

gj, ale proponowal bym jeszcze oddzielic takie podstawowe wiadomosci jak naprzyklad kolory nicka (dla tych ktorzy dopiero zaczynaja grac) od tych bardziej skomplikowane dla "nas", zreszta jak narazie niema ich zbyt wiele ale jak wyjdzie osp to bedzie z tym troche roboty =o

chr0m.

Od: 2004-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-11-04 16:46:11

przydalo by sie jeszcze opisac jakies komendy pogaraszajace grafe ( sekcja r_ chyba)
GJ SZAQ

facebook.com/damnDT <-taki żywy strafejumping :D

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-04 17:41:45

Heh...

Razor: Poki co mi jeszcze nie jest potrzebna administracja do podstrony, najpierw niech text bedzie .. Ale pozniej moze sie przydac, wkoncu trzeba bedzie to wrzucic gdzies.. Nie musisz sie spieszyc z tym.

Chrom: Beda. To co jest teraz moze 10% calosci ...

Pat: Jeszcze zobacze jak to uporzadkuje - tak jak jest teraz nie bedzie na pewno. To to jest chaotyczne, sam text, z bledami, itd... O uklad, pogrupowanie... Pomecze sie nakoncu. Pomysl mam taki, aby glowne podgrupy dac jak leca komendy:

binds
r_ - render
com_ - command
g_ - game
net_ - lacze
ui_ - gracz
image_ - textury
con_ - konsola
win_ - tryb okienkowy/ konsola
itditd. Do kazdego zdanie, dwa notki czego dot. dana kategoria cvarow/komend.

Kolejnosc komend w kategoriach - od tych .. poki co moim zdaniem wazniejszych, bardziej znaczacych podczas gry.. Heh, nie dam np. jak jest w przykladowo com_ - tych dotyczacych savowania stanu na SP czy allowbadsavegameversion (ktora zreszta zastosowania poki co nie ma) na poczatek, zostawiajac allowconsole czy showfps na sam koniec... Postaram sie tez ukladac je w grupach. Jak sa np. te dot. celownika - to beda w jednej takiej grupie, obok siebie...
Ale to pozniej... Jak bedzie tego wiecej.

Kolejnosc kategori... Ja tu mysle podobnie, te wazniejsze na poczatek, te co przydadza sie bardziej nowym itd. binds, ui_, g_, r_ .. Na koniec te mniej wazne.. Jakies tam dot. botow na sp, okna, czy konsoli jako tylko tej opuszczanej textury z fragmentem logu .. To moze pojsc gdzies na dol textu..

Oznaczenie kolorami/znacznikami komend SP/MP only. Bez wyroznienia/podswietlenia beda te dotyczace i tego i tego. Przynajmniej ja tak to widze. Czy jakas zielona/czerwona gwiazdka czy myslnik z boku, jakies odznaczenie, by nie wyciagac komend poza kategorie...

Zreszta zobaczymy. Ja przedstawilam wyzej jak ja to mniejwiecej mysle rozlozyc. Jakies propozycje, czy cos .. Prosilabym o komentarze. Zmian w ukladzie jeszcdze nie zobaczycie, zrobie je jak juz wspomnialam na koncu.

Z tego co wiem Bryan opisal juz komendy net_ i zajmie sie tymi dot. grafiki, render itd. Zreszta zobaczymy, dogadamy sie jakos.

Text staram sie pisac pod katem calkiem zielonych noobow, kto gral w q3 czy inne z serii gwozdzia bedzie wiedzial niektore rzeczy, bez jakis tam komentarzy, ale chce pozniej uniknac zbednych pytan o mala drobnostke... Moze gdzies podspodem jeszcze wykomentuje jakies co trudniejsze okreslenia... Zobaczymy.

pat

Od: 2003-10-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-04 19:04:22

noto łagodnie mówiąc czeka Cie bardzo dużo roboty, jak chcesz to mogę Ci pomóc, wtedy może przed świętami bożego narodzenia 2007 będzie skończone ;)

bryan

Od: 2002-07-25

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-05 10:05:50

szakal : ja to tlumacze tez, to moze sie podzielimy jakos tekstem ?:) na jakiej literce jestes i z ktorej manki lecisz ?:D

odi profanum vulgus et arceo

szaq

Od: 2003-08-04

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-05 11:35:08

ellou
bryan - szakal’ka nie tyle tłumaczy, co pisze całkowicie od nowa (opierając się na w/w linkach). W ten sposób zrobi to bardziej rzetelnie i konkretnie. Widząc co do tej pory zrobiła (około 15% wszystkiego) muszę przyznać, że jestem pod dużym wrażeniem jej pracy. Naprawdę bardzo czytelnie, dokładnie, opisowo i zrozumiale nawet dla osoby, która nigdy wcześniej z żadnym Quake’kiem nie miała styczności.
Myślę, że zrobi to najlepiej.

Aforyzm jest ostatnim ogniwem długiego łańcucha myśli.

BF3 Stats

Razor

Od: 2002-02-14

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-11-05 15:17:09

Szakalko juz masz dostep od dzialu konsola :)

Be yourself no matter what they say

... ]|[ www.quake.net.pl ]|[ ...

Razor.HMPG

QuakeLive: razorsl

!

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-05 17:09:07

Nie lece tego po kolei, od gory/dolu czy cos.. Tak grupami raczej ... Jak cos mi wpadnie, to dopisuje w odpowiednie miejsce, itd. Stad ten chaos w textcie narazie...
Bryan: Nie wiem jak sobie poradze z komendami r_ - niektore sa troche zakrecone, skomplikowane ... Tym moze jakos sie podzielmy, bo nie wiem czy dam sobie rade.. Mowiles tez, zemasz chyba juz przetlumaczone komendy net_ ? Yea?
Zreszta, poki jeszcze sa komendy, ktorych znaczenie rozumiem/sprawdzam, i wiem o co chodzi - ok ... Te trudniejsze zostawie na koniec, poszukam albo gdzies o co z nimi chodzi, albo sie zapytam, moze ktos bedzie mial pojecie...

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-05 21:49:49

Hmm ... Nie mam za bardzo jak przetestowac dzialanie tych komend na wlasnym serwerze ... Nie uruchomie kilku klientow zreszta... Jak ktos ma pojecie... O co moze chodzic z tym:

si_idleServer - informacja jaka jest z wyzej wymienionej strony to: game clients are idle; klienci, gracze (uruchomiony q4 jako klient/podlaczony do serwera) są bezczynni ? wtf? A komenda jest tylko do odczytu.

si_mapCycle - moje tlumaczenie to: Za pomocą tego możesz ustawić maplisty (oddziel średnikiem) (map cycle list semicolon delimited) Nie rozumiem sensu tego. Ani tym sie nie ustawia obowiazujacej maplisty, ani nie modyfikuje to nic w mapliscie...

bryan

Od: 2002-07-25

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-05 22:53:12

to powiedz mi w takim razie ktorych opisow potrzebujesz. w artykule nowym dosc obszernie polaczenie klienta omowilem.

odi profanum vulgus et arceo

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-06 00:25:57

Czytalam, nice, gj.. Spodziewalam sie, ze beda wszystkie komendy net_, no ale... Poki co tlumacze r_ - nie mam zbyt pojecia o tych , tzn. moze bym jakos doszla, ale nie widze efektu w grze - a sprawdzam dzialanie wiekszosci komend, takze staram sie zaznaczyc ich wplyw na fps i takie tam...
Poki co te odrzucilam:

r_alphaToCoverage use alpha to coverage when multisampling
r_checkBounds compare all surface bounds with precalculated ones
r_clear force screen clear every frame, 1 = purple, 2 = black, ’r g b’ = custom // zmusza ekran do czyszczenia kazdej klatki? 1 = purple, 2 = black, za pomoca skali rgb mozesz ustalic dowolny kolor.. ?
r_debugArrowStep step size of arrow cone line rotation in degrees
r_debugLineDepthTest perform depth test on debug lines // wykonuje test na liniach debugowania?
r_debugLineWidth width of debug lines // szerokosc linii debugowania (??)
r_debugPolygonFilled draw a filled polygon // pokazuje zapelnione polygony (??)
r_debugRenderToTexture
r_debugSphereSubdivision amount of subdivision for debug spheres - 2 = quick, 4 = spherical
r_demonstrateBug used during development to show IHV’s their problems
r_deriveBiTangents
r_forceConvertMD5R forces conversion of MD5s, LWOs, and PROCs to MD5R, obeying r_convert*ToMD5R flags
r_forceDiffuseOnly forces renderer to skip all but diffuse pass on non-arb2 renderers
r_forceLoadImages draw all images to screen after registration
r_frontBuffer draw to front buffer for debugging
r_inhibitFragmentProgram - Ignoruje fragment zasięgu, rozszerzenia programu (??) ignore the fragment program extension
r_inhibitNativePowerOfTwo Ignore the native power of two extension
r_lightSourceRadius for soft-shadow sampling
r_limitBatchSize culls batches to the renderer that are of this size or less
r_lod_animations_coverage How much of the screen an entity must take up in order to be LODed.
r_lod_animations_distance The distance to begin LODing animations at.
r_lod_animations_wait How much to wait before animating the next frame (in seconds).
r_megaTextureLevel draw only a specific level
r_mergeModelSurfaces combine model surfaces with the same material
r_offsetfactor polygon offset parameter
r_offsetunits polygon offset parameter
r_orderIndexes perform index reorganization to optimize vertex use
r_penumbraMapDepthBias bias added to depth value that is written into penumbra map
r_portalsDistanceCull Allow culling of portals based on distance to viewer

Niby moge to tlumaczyc jak leci z angielskiego, ale jaki to ma sens.. 0 jakiejs skladnosci tego, nie wiadomo poprostu o co chodzi...
Poki co lece z tym dalej...

btw. Bryan: Zaczelam tez ten text odnosnie movementu, o ktory mnie prosiles pare dni temu. Staram sie tez to pisac pod katem osob, ktore nie mialy stycznosci z q3 - co to jest strafejumping, itd. Dalej przejde do tego jak skakac, aby bylo jak najszybciej, najskuteczniej. Oczywiscie na podstawie tego co da sie do tej pory, i co sie moze przydac graczowi na fragi, bez jakichs zakreconych sposobow, takie jak to wspomniales podstawy..
Np. ze mozna robic jakies rocketjumpy, jakis opis na czym to polega, jak zrobic, ale bez zaglebianai sie, ze np. da sie zrobic kombinacje 5 rakiet, leciec gdzies daleko i wysoko, bo to juz byloby pod katem ptc, trickjumpingu dla zaawansowanych... Pozniej pokaze co juz mam, nie chce mi sie teraz szukac gdzie to zapisalam, i uploadowac.

pat

Od: 2003-10-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-06 10:30:55

co do tych komend ktore tu napisalas to masz racje ze je wywalasz bo niewidze sensu pisania czegos co do niczego niesluzy, wg mnie powinno sie pisac tylko te komendy ktore naprawde sie do czegos przydaja i przynajmniej minimalnie moga w czyms pomoc ;)

marecki

Gravatar

Od: 2005-11-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-06 11:34:33

EJ SORRY ZNACIE KOMENDE NA SIMPLE ITEMS? JAK W Q3 ,ZE ZAMIAST BRONI CZY INNYCH RZECZY BYLY SAME IKONKI TEGO.

pat

Od: 2003-10-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-06 15:31:58

 obawiam się że niema takiej, ale moge się mylić =o

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-06 15:49:47

Pat: Nie wywalam... Zostawiam je na pozniej. Albo sie potlumaczy z angielskiego, jak leci... Albo poszuka, ale to juz gdzies na koncu. Nie, ze zostana zignorowane calkowicie teraz...
Co do simpleitems, do tej pory na nic takiego nie trafilam, ale moze jeszcze cos wpadnie (testuje dzialanie komend na wlasnym q4 jak juz Szakal wyzej wspomnial... ).

pat

Od: 2003-10-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-06 18:33:02

spoko, niechodzilo mi o calkowite ich ignorowanie, tylko oto ze nie warto sobie nimi teraz zawracac glowy skoro niewiadomo do czego sluza, a tlumaczenie ich na sucho z angieslkiego wiele nieda chyba bo beda malo zrozumiale, zato puzniej mozna je dopisac gdzies na koncu ;)

Razor

Od: 2002-02-14

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-11-08 09:01:07

niech mi ktos powie czemu nie dziala mi konsola w singelplayer? Mam cos skopane czy tak musi byc...czy dziala ona tylko w multi...

Be yourself no matter what they say

... ]|[ www.quake.net.pl ]|[ ...

Razor.HMPG

QuakeLive: razorsl

!