Napisałem tak, bo myślałem, że coś Ci się popieprzyło, np. od alko.
Nic dziwnego, że nie widzisz celu dyskusji, gdyż nie rozumiesz, o co się rozchodzi.
Cytat z posta - autor: eng
> Hm ciezko jest mi sie odniesc do tej kwestii, poniewaz dawno nie siedzialem na CRT.
>
>
> Na moim widescreenie czas odswiezania to 2 ms. Ja naprawde nie widze smuzenia na tym monitorze a nie kosztowal fortuny.
Nie masz czasu odświeżania 2 ms (czyli 500 Hz :O). Masz 60 do 75 Hz, zobacz we właściwościach monitora. 2 ms to czas reakcji matrycy, co nie znaczy, że monitor wyświetli 500 fps. Każdy monitor ma określoną częstotliwość odświeżania, czyli ile klatek może przechwycić od karty graficznej. W CRT ten sam mechanizm odpowiada za wyświetlanie i odświeżanie obrazu. W LCD jest bardziej skomplikowanie: masz ilość fps jakie monitor może wyświetlić(potocznie zwaną odświeżaniem) oraz czas reakcji matrycy. Jeśli czas reakcji będzie większy od czasu odświeżania, to powstaną smugi, bo pixel nie zdąży zmienić do końca stanu. Na przeważającej większości lcd masz odświeżanie 60 do 75 Hz(fps). Oznacza to, że nawet jak masz czas reakcji matrycy 2 ms, to nie będziesz miał 500 fps, tylko te 60!!!I to jest całe sedno dyskusji! Nikt się nie kłóci o czas reakcji, tylko o częstotliwość odświeżania. Każdy wie, że lcd już od lat nie smużą, natomiast częstotliwość odświeżania zatrzymała się, dopiero od niedawna wchodzą modele mające 120 Hz. A różnicę między 60 a 120 Hz wprawione oko gracza wychwyci.
Cytat z posta - autor: eng
> Co do odswiezania 120 Hz to domyslam sie, ze chodzi o pionowe odswiezanie. Takowe w LCD nie istnieje.
Chodzi o to, co opisałem wyżej. Odświeżania pionowego nie ma, co nie znaczy, że nie ma go w ogóle. Różnice na poziomie definicji. Karta graficzna nadal wysyła określoną ilość klatek, a monitor je odbiera.
Cytat z posta - autor: eng
> Ze znajomym dosc srogo lupiemy na ps2 w rozne bardzo dynamiczne gry i naprawde nie wyobrazam sobie grac w konsole na telewizorze CRT. O input lagu (smuzeniu) nie ma mowy.
Input lag nie ma nic wspólnego ze smużeniem!
Poczytaj: wikipedia
Bez urazy, ale wielokrotnie wytykałeś ludziom brak wiedzy o działaniu lcd, a tu takie kwiatki :\
Edit:
Do tego wszystkiego dochodzą też inne czynniki:
- brak synchronizacji między kartą a monitorem - W q3 przy 60 Hz i standardowych 125 fps połowa klatek jest odrzucana. Elektronika monitora musi to mielić i nie wpływa to pozytywnie na płynność.
- różnice w silnikach gier - Q3 nie będzie dobrze wyglądać na com_maxfps 30, natomiast takie Halo 3 ma zafiksowane 30 fps i jest git. W nwoczesnych silnikach, kiedy dochodzi np. motion blur, to nie są już potrzebne takie wyśrubowane wartości fps.
- uprzedzam ewentualne oskarżenia, że oko nie wychwyci różnicy - Oko ludzkie ma rożne granice percepcji, np. na ruch reagujemy dużo bardziej niż na zmianę koloru. Kiedyś czytałem, że przeciętny czlowiek wychwyci zmianę w postrzeganiu ruchu w granicach 80 Hz. Dodajmy do tego wyostrzony wzrok prosów ;), narzut elektroniki i softu (input lag, synchronizacja, engine) i raczej nietrudno uwierzyć, że to ma sens.