ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Leak, ale nie w vis

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-21 21:02:53

Mapa zostala skompilowana z uzyciem nastepujacej opcji z menu BSP:

Q3Map2: (test) BSP -meta, -vis, -light -fast -filter

Wszystko przebiega w porzadku, okienko Debug nawet sie nie pojawia (przedtem uzylem bobtools/brush cleanup coby pozbyc sie syfu)

Tworze plik AAS. Niezaleznie od moich staran, praca BSPC konczy sie tak:
BSPC version 2.1h, May 6 2001 16:15:03 by Mr Elusive

optimize = true

bsp2aas: D:GryQuake3baseq3mapsmojamapa.bsp to D:GryQuake3baseq3mapsmojamapa.aas

-- Q3_LoadMapFromBSP --

Loading map from D:GryQuake3baseq3mapsmojamapa.bsp...

creating planar surface planes...

searching visible brush sides...

0 brush sides598 brush sides textured out of 4286

Entity 0, Brush 786: duplicate plane

Entity 0, Brush 788: duplicate plane

Entity 0, Brush 924: duplicate plane

Entity 0, Brush 924: duplicate plane

-------- Brush CSG ---------

1223 original brushes

1179 output brushes

-------- Brush BSP ---------

1179 brushes

823 visible faces

0 nonvisible faces

7501 total sides

Win32 multi-threading

1 threads max

depth first bsp building

1529 splits

1655 KB of peak total bsp memory

BSP tree created in 11 seconds

------- Prune Nodes --------

1084 pruned nodes

---- Node Portalization ----

445 nodes portalized

20 tiny portals

97 KB of portal memory

951 KB of winding memory

------ FloodEntities -------

WARNING: no entities inside

**** leaked ****
No LOL, leaked?!? Na pewno nie jest to leak w vis, bo kompilacja bsp->vis->light dochodzi do konca! Jesli wlacze -forcesidesvisible, to plik AAS sie zrobi, ale bot sie nie odpala, w grze na konsoli jest komunikat, jakby w ogole AAS nie bylo... Troche zastanawiaja mnie te komunikaty \"Entity 0, Brush 924: duplicate plane\"

Czytam sobie w helpie do Radianta:

Just like there can be vis \"leaks\" in a map there can also be clipping leaks. Two things can be wrong when the BSPC tool outputs that a map leaks. There are no entities in the map at all, or all entities that are actually in the map are placed in solid locations (see Test Solid below). In this case the BSPC tool outputs: \"WARNING: no entities inside.\" The map must contain at least one player start entity to load in the game.
A wiec tak:

\"There are no entities in the map at all\" - wykluczone, mam wiele entities na mapie, punkty startowe graczy tez.

\"all entities that are actually in the map are placed in solid locations\" - chyba niemozliwe , sprawdzilem i wszedzie bylo empty area. A tak swoja droga - musialem to sprawdzic pod czystym q3, bo pod OSP mi nie chcialo wypisywac...
Czyzby Brush cleanup nie zadzialal i dalej sa jakies duplicate planes? Czy ktos wie, o co tu chodzi?

A do czego tak naprawde sluza hinty? Czy na w miare nieduzej mapie sa potrzebne?
Acha - jeszcze jedno: skad wziac takie lampy, albo chociaz podobne?
[img]willow.iie.uz.zgora.pl/~tmaciag/lampa1.jpg[/img]

[img]willow.iie.uz.zgora.pl/~tmaciag/lampa2.gif[/img]

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-21 21:19:21

Co do leaka. Może w Radiancie masz wyłączoną opcję, żeby po wykryciu leaka przerywał kompilację i wykrywa go dopiero przy robieniu aas`a i wtedy pada? W \"bsp monitoring\" jest opcja \"stop compilation on leak\" czy jakoś tak to leciało.
Duplicated plane - praktycznie na każdej mapie mam tego od wuja i nic z tym nie robię, mapka normalnie działa. Nie jest to więc wina tego czegoś.
Więc może na mapce naprawdę jest leak...
Hinty są po to - ogólnie mówiąc - żeby mapka lepiej chodziła. Fps, r_speeds... Należy stosować także na niedużych mapkach. Zasadniczo na wszystkich mapkach :D. Nawet na mojej dAde_1024 miałem, a duża ona nie była...
Co do tych lamp. Hmm... zasadniczo cała lampa składa się z 5 brushy, więc nie lepiej zrobić samemu? W dodatku jakoś szczególnie nie wygląda, więc IMO powinieneś zrobić coś ładniejszego :).

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-22 00:09:15

bspc.exe -forcesidevisible

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-22 13:11:35

Lukin, dzięki za dotychczasową pomoc, ale... ja napisałem co się dzieje po -forcesidesvisible :/
A lamp innych nie zrobię, muszą być takie, bo takie są w UT. Tylko nie wiem, czy je robić w Radiancie, czy może jakimś zewnętrzym programem?

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-22 13:54:48

Nie są to na tyle skomplikowane modele, żeby je robić w jakimś zewnętrznym programie.

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-22 15:58:00

W logu brakuje linijki \"forcesidesvisible=true\", więc chyba jednak kompilowałeś bez tej opcji. Jak to wpiszesz to musi działać. A jak jakimś cudem wciąż będzie się kraczyło - skompiluj mapkę bez -meta.

BTW: Polecam opcję \"szukaj\" [8]

www.q3arena.gry.wp.pl/board/?akcja=t&forum=9&temat=11365

www.q3arena.gry.wp.pl/board/?akcja=t&forum=9&temat=8608