ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Lot po łuku

sheela

Gravatar

Od: 2004-12-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-02 02:39:19

Pytanie do zawodowców. ;)

Jak powinno się skakać (lecieć) po łuku w celu ominięcia przeszkody? Chodzi mi o takie coś jak druga przeszkoda na sjt3 - najpierw jest mała rozpadlina a za nią to, przy czym nie wiem jak się poruszać. ;) Kładka za którą jest długa przeszkoda szerokości kładki - trzeba przelecieć obok i wrócić na kładkę (ciężko to opisać). Wariantem tego jest krótka przeszkoda wystająca za kładkę (widziałam na Cetus The Movie 1 lub 2).
Jakiś tutorial anyone? SzakaL? ;D
[EDIT]

Jeszcze jedno małe pytanie. Czy ruchome cuś to przeszkody licujące z defragiem? Tzn. czy przeszkody, w których istotny jest nie tylko zgranie kolejnych ruchów ale i dopasowanie się do ruchomych części mapy wchodzi w, nazwijmy to, kanon defraga?

--

X--Sheela-------------X

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-01-02 04:03:56

Chyba masz na mysli ujumpa w tym przypadku.

Trudno to wyjasnic jak robic... Przykladowo zobacz tez lick-more2, czy jjm2 - run 1A.

Stajesz na brzegu miejsca gdzie zaczynasz robic tego ujumpa. Idziesz do przodu, pod katem, aby jakies 32 jednostki przed sciana byc na brzegu po prawej/lewej stronie. W tym momencie dociskasz strafe w kierunku w ktory chcesz leciec. CZyli jak idziesz w lewa strone przeszkody - kierunek strafy musi byc w prawo i na odwrot.

W mysza steruj tak, aby nie uderzyc w sciane przed toba.

Caly czas trzymaj przod + te strafe, jak wylecisz poza sciane to juz ponad polowa na 75% ci sie uda. Na samym koncu mocniej rusz mysza w kierunku miejsca ladowania.

Look demo na przykladzie wspomnianej jjm2:

members.lycos.co.uk/szakal/tmp/4.zip Masz demko, z objasnieniem odrazu. Df_chs0_draw 1 i timescale .1 ;) Bez demka to trudno to zrozumiec..
Edit : przeanalizuj sobie jeszcze to demo members.lycos.co.uk/szakal/tmp/lick-more2%5bdf.vq3%5d00.18.384(SzakaL.Poland).dm_68link, timescale, chs0 1... Dosc sporo ujumpow i tego typu skokow... Procedura wykonania jak wyzej... Slaby czas bo nagrywane moment temu, nie staralam sie zreszta byle miec lepszy czas... GL.

> Jeszcze jedno małe pytanie. Czy ruchome cuś to przeszkody licujące z defragiem? Tzn. czy przeszkody, w których istotny jest nie tylko zgranie kolejnych ruchów ale i dopasowanie się do ruchomych części mapy wchodzi w, nazwijmy to, kanon defraga?

To przypadkowe. Wezmy na przyklad jjm2, run concentration 3A - to nie mapa dopasowuje sie do gracza, mapper ustawil to tak, aby trzeba bylo wyczekac na odpowiedni moment - ich poruszanie sie natomiast jest zawsze takie samo. A tak, to tez jest czesc defraga... Moze niezbyt przyjemna, nie lubiana przez graczy... Ale to jest element gry..

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-01-02 18:19:03

Soroboj pierwszego u-jumpa na run_cheez bodajze 6...

A najlepsza metoda na przeskoczenie ujumpa to wlaczenie fizyki cpm ;]

A tak serio, to wykorzystaj klipowanie (gdzies juz o tym byla mowa)... Wlasciwie robi sie automatycznie gdy "buchniesz" w sciane, ladnie Cie przyciagnie do sciany i w kocowce, jak mowila Szaq, zwiekszasz kat bardziej w strone miejsca lądowania... Oczywiscie nie zawsze jest tak latwo - patrz powyzszy run..
Ed. Sheela, gdzie twoj fajny avatarek :P

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-02 19:44:59

Nagrałem parę demek z tymi 'u-jumpami' pod vq3 na mapach csj1, sjt3, hitman17 i run_cheez6. Oglądnij je na timescale 0.1 i ćwicz :). Grunt to nie zachaczyć o ścianę po rozpoczęciu robienia cyrcla, reszta to już czyste wyczucie/praktyka. I jeszcze coś: generalnie wg. mnie są 2 metody robienia u-jumpów. Gdy ściana nie jest zbyt szeroka (jak np. ta na csj1) to najpierw dajesz przód i skaczesz i w locie puszczasz przód i naciskasz strafę w kierunku podłoża, na którym chcesz wylądować :P. Korygujesz lekko tor lotu (na demku na csj1 robiłem po skoku lekki ruch myszą w prawo). Drugi sposób (run_cheez6) opisała już pani Szakal. A jeśli nie chodzi o to, to przepraszam, ale mnie tu nie było ;). Link:
members.lycos.co.uk/rafallus/
Folder: !!!Inne!!!

Nazwa pliku: pK.demon_4sheela.zip
Enjoy :).

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-01-02 19:55:08

Na run_cheezie nie ma clipa na scianie. Z tym to duza czesc to fart, zreszta zwykle tor lotu jest dziwny. Na run-cheezie 6 to zwykle zderzenie ze sciana konczy sie zatrzymaniem. Zreszta.. .nawet jak sie trafi, to prawodopodobienstwo dolecenia, zaliczenia przeszkody jest takie samo jak przy takim normalnym, nie odsciennym ujumpie. Zwykle wybija wtedy bardziej na zewnatrz - lecimy po prostej, ale pod innym katem, tak ze trafienie potem we wlasciwe miejsce jest duzo trudniejsze.

Run cheez jest o tyle trudniejszy, ze sciany do przeskoczenia sa dluzsze.. Jeden skok nie starczy i trzeba robic z circla. Calosc to tylko odpowiednio wymierzyc odleglosci - startu, upadlu - kierunki sa identyczne.
A ogolnie to... strafe part na run_cheez6 wcale nie jest taki trudny :> Mialam nieraz bezblednie... Ale ta plasma mnie dobija :(

members.lycos.co.uk/szakal/tmp/ujumprun_cheez.dm_68 - 2 przeszkoda na cheezie6, czyli ten ujump z 2skoku...
Mowa tu caly czas o fizyce vq3.
Edit... Demonku.. wciskasz sie :p
Ta twoja pierwsza metoda to jest na takie sciany do max 16-32u, male przeszkody - ta druga, rzeczywiscie.. Dziala na dluzsze, ale pod wzgledem trudnosci podobne, z tym ze ta moja jest uniwersalna. Mozesz robic z przeskoku, z takiego polcircla...

sheela

Gravatar

Od: 2004-12-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-02 20:05:58

Dziękuję za odzew. :) W wolnej chwili wypróbuję wszystkie sugestie (obecnie niestety jestem w pracy :/ ). Defraguję głównie na CPM, bo VQ3 nienawidzę. Avatara nie ma i już. :)
Jeszcze raz thx

--

X--Sheela-------------X

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-01-03 08:20:36

Heh, to wlasciwie cale opisywanie poszlo na marne, bo na promode.. Samo wykonanie tego jest inne. Poprostu odpowiednie klawisze, lekki ruch mysza, i model sam leci. Wyskakujesz na krawedzi, lekko odchylasz sie na zewnatrz... Potem tylko klawisz w strone miejsca ladowania, przod... i tyle. Kontrola w powietrzu na cpma jest o wiele latwiejsza, o wiele prostsza niz na vq3... A kazdy z poprzednikow tutaj to gracz vq3... Heh, ukochana i sluszna fizyka :> Ale... o gustach sie nie dyskutuje.

Avatar? Jak kazdy inny.. Heh, gorzej robisz z nimi niz ja :p Ja jak powiedzialam ze nie dam fotki, to nie daje, a ty ich tu avatarami meczysz, do tego nie powiesz czy to ty, czy nie, hehehe :p

sheela

Gravatar

Od: 2004-12-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-03 11:13:29

Co do fizyki, to VQ3 jest dla mnie kompletnie nieefekciarska. ;) Brak dbljmp, kontroli lotu porządnej, kiepska rakietnica,... Nie lubię VQ3. :) Jedyny słuszny ficzer to rail za 100pkt. Ale to i tak ma znaczenie jedynie w walce. Jednak przyzwyczajenie drugą naturą człowieka i nawet chodzi mi się wygodniej w PM.

Avatary zawsze są nie ze mną. :P Jak ktoś gdzieś spyta, to przy kolejnej podmianie informuję, że poprzedni to nie ja. Chwilę (kilka h) był avatar rysowany dawno temu z mojej fotki (jak miałam jeszcze długie włosy), ale to było w środku nocy i pewnie nikt nie widział. [64] Jeśli chodzi o Twój emblemat, SzakaL, to powinnaś sobie sprawić taki model, a nie z głową Kleska biegać. ;)

--

X--Sheela-------------X

WaZzUp

Od: 2003-05-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-03 11:47:33

Sheela, eeeeee tam, vq3 rula :f moze dlatego, ze nie umiem na pm? O_o ale tak ogolnie.. to jezeli chodzi o bieganie po łuku na vq3 (bo tylko raczej o tym powinienem sie wypowiadac)... to cwicz circle strafe na poczatku na padach... jak dla mnie najlepszy circle strafe ma TheJudger (dema na www.sc.zyax.com), cwicz FC i tyle, tam sie nie da nie nauczyc :b

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-01-03 16:34:43

no a jak chodzi o u-jump pod promodem, to pewnie znasz mape o jakze zadziwiajacej nazwie "u-jump". Tam nie jest potrzebne klipowanie czy polcircle, czy inne kombinowanie - jak pod vq3... Tam poprostu sa standardowe promodowe ujumpy i radze oblookac demko z pierwszego miejsca - ofkoz Benek... niestety chyba nie da sie tego demka sciagnac z PTC z tabelek bo wiadomo... ale jak cos, mam je u siebie, moge gdzies na serv wrzucic i dac link.

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-01-03 16:44:46

> Jeśli chodzi o Twój emblemat, SzakaL, to powinnaś sobie sprawić taki model, a nie z głową Kleska biegać. ;)

... tylko znalezc checi na zabawe w jakims milkshape/3d studio... Chcialoby mi sie, to poszukalabym nawet jakis textow, rzeczy... pobawila sie... Ale czasu malo, checi mniej... Moze kiedys :p Bo akurat Anubis to jedna z efektowniej wygladajacych (imho of course) postaci :p
Nocny avatar? Heh, ja to zwykle przesiaduje tu nocami, ale nie odswiezajac boarda co chwila... Poprostu wlaczona przegladarka. Zreszta... Dla mnie to jak wygladasz, tu nie ma znaczenia.
Najlepszy circle? Huh.. tu ostatnio pare osob wprowadza.. em... cos co mi sie coraz bardziej przestaje podobac, ale to :x pls. Nie o tym chcialam. Na vq3 to circlom m@rs'a/w3sp'a to chyba nikt nie dorowna...

Cpm? A tu to za duzego pojecia nie mam, moze Benek? :p

eXe|Korol

Od: 2003-04-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-01-03 16:48:22

na pm nawiecej mial dav jakies 602

dziwny jest ten świat

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-01-03 16:55:55

Heh, ale to w starym i zapewne nieaktualnym rankingu T4E, gdzie nawet demek nie ma... Swoje z 551 na vq3 wyslalam jakis czas temu i nic? :p No ale nic, gdzies z tym...

Za granica takie 603, dla tych Zyax'ow i innych, to zapewne nic trudnego... Mialam na mysli raczej zagraniczny ranking.

eXe|Korol

Od: 2003-04-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-01-03 19:01:52

demka byly, ja mam

dziwny jest ten świat

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-01-03 20:05:29

Byly, ale juz nei dzialaja... Zreszta 602 to nie jest max. Trzeba by polookac circle zagranicznych graczy... Skad wieszj aki circle ma Benek czy Krukov..

eXe|Korol

Od: 2003-04-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-01-03 20:47:42

co innego przypuszczenia, co innego naoczne dowody : >
kiedy rozgrywa mistrzostwa Polski w plywaniu na 1000m, nikt sie nie zastanawia, czy gdzies nie zyje Stefan, Stefan, ktory jest genetycznym fenomenen, w dodatku codziennie plywa, czyt trenuje i w przypadku gdyby sie pojawil na zawodach, to by z latwoscia wygral
zreszta nawet, jakby taki Zyrax zrobil 602.5, to nie zmienia faktu, ze 602 mozna uznac za odleglosc graniczna
do tego jeszcze wyraznie napisalem "najwiecej mial" co chyba wszytsko wyjasnia, to ze wtedy mial, to nie znaczy ze w tym momencie jest to bariera nie do przekroczenia :D
co do Benka, ktorego zreszta uwazam za najlepszego w bieganiu na pm, podczas tamtych zawod tyle nie skoczyl, z tego co Perek pisal, twierdzil on, ze jednak tyle nie skoczy, ale to znow tylko przypuszczenia, minal rok, ja bym wolal nie zastanawiac sie czy ktos by skoczyl czy nie, to jest smieszne, czy legia z 94 by wygrala z dzisiejsza?, jak chcesz sie zastanawiac ile skoczy, to wez sie go spytaj i po klopocie
i jeszcze te zagraniczni gracze, blablabla, kto jest najlepszy na promodzie, Polska, kto Polska, kto Polska, Polska , Polska : D
a demek sie naogladalem, bo w swoim czasie biegalem fc, nawet przez jakis czas bylem 3 :D

dziwny jest ten świat

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-01-04 20:45:42

A ja zrobilem 567 pod promodem, ps. wiesci ze sceny - doskoczylem kilka razy na trzeci pad white :o i jesem chory.

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-01-04 22:10:45

> A ja zrobilem 567 pod promodem, ps. wiesci ze sceny - doskoczylem kilka razy na trzeci pad white :o i jesem chory.

Heh, nie gram promode praktycznie wcale, ale raz przyfarcilam 580 Oo Dunno how.

A 3 pad white? Nice, to juz jakas polowa sukcesu (ponad polowa). Jesli miales strafe opanowana na tyle, ze black/red2 konczyles z minimum 1280 to nie powinny ci sprawic wiekszych problemow i white. Problem tu to ta trzesaca sie reka, ktora przez pierwsze kilka prob jest normalna reakcja po zahaczeniu 3 pada... Z czasem mija, wlasciwie... Pare udanych doskokow do 3rd i mija... Ja juz tego efektu nie mam, a white wychodza co dzien, dosc czesto. Zabieram sie do b2b, ale jedyne co poki co mi sie udalo to wlasnie ten nieszczesny 3rd... Ale jakos bedzie... Skoro robie czasem (fartem!) accel 120? Te moje ostatnie proby... 665 or smth.. Np.
EDIT - ten oto post jest zgodny z moim ID... Jestem tu wlasnie jako user numer 2599... huh... Stare czasy sie przypominaja... Ah.. piekne czasy... :p

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-04 22:27:22

Szkoda, że dołączyłem się do zabawy tak późno :(. 'Na serio' gram dopiero od 1.5 roku, ale pamiętam czasy quake-hq.com, mojego pierwszego rekordu Polski (dmp02_mm: 3.280 sec, ale mi serducho wtedy waliło :), serva PTC w wyłączonym domyślnie przenikaniem postaci, oglądania mas demek (głównie z uploadów jeszcze ze 'starego' PTC...), podziwu dla ludzi, którzy w czasie mojego początku przygody z defragiem roznosili najlepsze rekordy na strzępy (hello TeK, v!c, STAWROS, M.@.X, Stinger0r, Benek, qwerty, itd). Łezka się w oku kręci :). Ech, gdybym tak zajął się defragiem jeszcze jakieś 1.5 roku wcześniej...

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-01-05 18:00:43

Tak, ta ekipa tez mnie wciagala coraz bardziej do Defraga, pamietam jak z tutorialow bralem official mappack, a potem kazde demko z 1st czasem sciagalem i pisalem sobie specjalny konfig zeby odgrywal demka po kolei. Siadalem wtedy przed kompem albo kladlem sie do lozka obstawiony jedzeniem i z niedowierzaniem ogladalem na dobranoc te wyczyny :0 A zarejestrowalem sie w lutym, bo predzej mialem modem i nie za bradzo byl czas na neta, to szybko sciagalem demka, zapisywalem tabele i gralem offline... A jak czulem ze czas jest dobry lukam na tabele i zastanawiam sie jak pobic te 5 sek. :P A wogole to pamietam wszystko, jak sie zaczela moja przygoda z defragiem ale juz nie bede was zameczal...

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

sheela

Gravatar

Od: 2004-12-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-06 01:25:28

Wątek sentymentalny się zrobił. [64] W defragu najlepsze jest to, że wcześniej nie mogłam uwierzyć, że jestem w stanie na jakiejś powtarzalnej czynności skupić się dłużej niż kilkanaście minut. ;) A ćwicząc w defragu trzeba. :)
Co do lotu po łuku - już mi powolutku wychodzi (mapka ujump), ale do ideałów to wiele brakuje. :D

--

X--Sheela-------------X