ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Lustro się krzaczy

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-01-25 16:24:15

Z pozoru banalny problem, ale juz go nieogarniam. Otóż jest pokój średnich rozmiarów, na jego środku umieszczony brush, którego górna textura to mirror, nad nim umieszczony misc_portal_surface w odległosci 32 jednostek. Gdy to odpalam, zamiast lustra jest efekt jak po wyjściu z mapy z noclipem. Co dziwne - skopiowałem lustro i wsadziłem do innej mapy, na której w kilku pomieszczeniach ustawiłem różną wielkość brusha z mirrorem (myślałem, że to wina wielkości lustra). Każde działało. Przerobiłem więc tę mapę na pojedynczy pokój - nie działa. Zmieniałem ilość i wielkość światła, textury customowe i oryginalne, wysokość entity nad lustrem- nic. Może coś przeoczyłem, więc pytanie - co może wpływać na to, ze lustro zachowuje się w ten sposób?

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2010-01-30 00:00:07

Chciałem Ci wkleić jakiś niezwiązany obrazek, ale spostrzegłem, że nie jesteś noobem.

Generalnie sprawa ma się tak, że misc_portal_surface montujesz tak, żeby był w samym centrum lustra i STYKAŁ się z jego powierzchnią.

Do tego uwaga: zrobiłem kilka testów i lustra też mi się @#$%ły, bo lustro musi być wbudowane w ścianę, tak żeby żadna inna tekstura "mirror" - bez tego dupiastego kwadracika - nie była widoczna na "świat". No i żeby same siebie nie widziały ;)

Jakiś mądry powie, żeby zrobić na caulku i oteksturować resztę ścian. Owszem, ale tylko jak chcemy żeby się @#$%ły w troszkę inny sposób.

Sposób z zabudowaniem jest najlepszy.

Zawsze można też być oryginalnym jak Depeche Mode i wprowadzić nutkę alternatywności:

//olej wystrój pokoju, to taka moja prywatna arenka do testowania moich zachcianek.

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-01-30 11:16:34

Dzięki Requiem. Siedziałem trochę nad tym lustrem i dochodzę do wniosku, że to chyba winajakichś ustawień w radiancie albo skopany jakiś plik w Q. Bez względu na położenie misc_portal_surface efekt zawsze był taki sam. Rozwiązaniem było w końcu ustawienie tylko jednego światła nad portalem - lustro działa. W dodatku brush nie może stykać się ze ścianami, bo pojawiają się na ich styku "smugi" podczas poruszania. Odsunięcie go o kilka jednostek pomogło. Ale dołożenie choćby drugiego światła wszystko rozwala:/

Pokój jednak przeznaczony jest do czegoś innego niz mapa, więc jedno światło mi starczy:)

ShadoW_86

Od: 2002-05-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-01-31 21:26:10

Hehe Req'u podziel się tym co jarasz :)

(bt fucking w, GDZIE TA MAPA?)