ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Mam pytanie jak sie daleko skacze??

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-03 14:23:18

Mam pytanie jak sie daleko skacze?? Otóz prosze o wytlumaczenie albo jakies demo jak to sie robi a nie dac mi jakis link gdzie nie wiem o co chodzi dzieki :P

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2006-10-03 17:21:42

Ile jeszcze tematow zalozysz, ze tak sie zapytam? W starym pisac nie mogles? Kazdy nastepny juz skasuje.
Linki - w tych linkach masz dema, mazs porady. Komu chcialoby sie powtarzac jedna rzecz 50x dla takich, co nie chce im sie szukac.
Wszystko juz bylo. Wykaz sie odrobina zainteresowania tematem - a nie, czekasz az ktos poda ci gotowe.

To temat jest zbyt rozlegly na jeden post.

Mam tu teraz cytowac artykuly jak zrobic circlejump? Jak strafowac? Moze kazde jedno zagadnienie defraga pokolei?
Khm....

Najpierw sciagnij sobie mapy - cos1_beta7b, blissbeta2a, tr1ckhouse-beta3... Linki tu: defrag.own-age.com/maps/ i moda defrag - defrag.own-age.com/defrag

To twoje skakanie z miejsca nazywa sie circlejump:
>
>
>
> Juz wielu probowalo opisac ten skok - kazdy ma jakies swoje metody -
>
>
> jednak pytania powtarzaja sie nadal - ’jak zrobic’, ’co jest zle, ze wartosc za niska’ itditd. Postaram sie tu, w ponizszym texcie odpowiedziec na pytania jak powinien wygladac skuteczny circle..
>
>
> Przypuscmy ze stoisz na circlu oznaczonym green1 (cwiczenie na blue nie ma wiekszego sensu, gdyz da sie je przeskoczyc bez circla - sam forward + ruch mysza).
>
>
> Ok, znalazles sie na mapce, na tym green1 (g1); wpisz sobie teraz komendy:
>
>
>
> df_chs0_draw 1
>
> df_chs1_draw 1
>
> df_chs1_info2 40 //zamiast info2 mozesz wpisac info3, info4 ... do info8.
>
> df_chs1_info3 3121 - pokazuje ci wartosc predkosci
>
>
>
>
> Przy celowniku powinny pojawic sie dwa numerki xx/ yy - jest to kat. Dla ciebie wazna jest teraz liczba yy.
>
>
> Stań przy krawedzi i ustaw sie tak, aby druga liczba na katomierzu wskazywala 120 (nie musi byc dokladne, nie stanie sie nic jak bedzie np. 125 czy 130 - wazne jest, abys wiedzial mniejwiecej ile to jest, bez patrzena na liczby) - jesli skaczesz zakrecajac w prawo; -120 - jesli skaczesz zakrecajac w lewo.
>
>
> Jesli stoisz dobrze, powinno wygladac to mniejwiecej tak (pierwsza liczba nie ma znaczenia):
>
>
>
> Free Image Hosting at www.ImageShack.us
>
>
>
>
>
>
>
> Huh, jakias 1/3 masz za soba. Teraz, powinienes wcisnac klawisz odpowiedzialny za forward. Kolejna, jedna z wazniejszych czynnosci, aby udal sie circle jest zakret. Wcisnij klawisz odpowiedzialny za strafe. Najlepiej, jakbys wcisnal go idealnie w momencie, gdy na liczniku u/s pojawia sie predkosc 320 (mowiac prosciej, jak osiagniesz 320 ups) - idealnie trafic sie raczej nie da - to tylko tak, ze dokladnie taka wartosc daje najlepszy efekt. Na screenie wyszlo podczs predkosci 353. Troche wysoka wartosc - jednak jakis efekt dala - o czym dalej:
>
>
>
> Free Image Hosting at www.ImageShack.us
>
>
>
>
>
> W tym samym momencie to dociskasz strafe - musisz zaczac robic mysza takie jakby polkole (dokladnie powinno to miec ksztalt zmniejszajacej sie spirali, ale na poczatek wystarczy ci polkole).
>
>
>
>
> Next - jak jestes mniejwiecej na krawedzi - twoj kat powinien wynosic mniejwiecej 95-90 stopni (jak jestes na wprost pada gdzie chcesz skoczyc).
>
>
>
> Free Image Hosting at www.ImageShack.us
>
>
>
>
>
>
>
> Skok - ten trzymasz tylko ulamek sekundy - zbyt dlugie trzymanie klawisza spowalnia.
>
>
>
>
> Jesli chodzi o lot - trzymasz caly czas przod + strafe - i w trakcie robisz jeszcze plynny, delikatny ruch mysza - o jakies 5-7 stopni. Na samej koncowce, powinienes jeszcze zrobic szybki ruch mysza - dokrecic co jakies 15-20 stopni - jak wykonasz poprawnie - predkosc wzrosnie jeszcze o jakies 10 ups.
>
>
>
> Free Image Hosting at www.ImageShack.us
>
>
>
>
>
> Jesli wszystko robisz dobrze, zgadza sie synchronizacja ruchow, katy - powinienes bez wiekszych problemow przeskoczyc nawet black circle. Jednak... aby to wszystko wychodzilo, aby dobrze zgrac ze soba ruch myszy, szybkosc tego ruchu, momenty wciskania klawiszy trzeba cwiczyc, cwiczyc... i oczywiscie sie nie zalamywac niepowodzeniami.
>
>
>
>
> Dobry circle zaczyna sie od 530 w gorze - najlepsi robia nawet po 550 - 560. Nie lam sie jednak, gdy wartosci beda wynosic niewiele ponad 500.
>
>
> Skacz, skacz, az wkoncu sie nauczysz.. GL & HF.
>
>
>
>
> Tu masz male, przykladowe demko - circle black (na jego podstawie robilam screeny) - ale na tym najlepiej chyba jest zauwazyc, co trzeba zrobic, aby wartosc byla spora, a droga lotu jak najdluzsza (black circle to 392 jednostki).
>
>
>
>
> A co jesli chce zrobic circla bokiem lub tylem?
>
>
> Inaczej sie ustaw i inne klawisze.
>
>
> Aby zrobic bokiem - ustaw sie przodem do przeszkody - odchylony o jakies 30 stopni w bok. Zamiast klawisza w przod wcisnij bok - a zamiast strafy - przod. W tyl tylko zamieniasz kierunki straf i przod z tylem. Of course musisz ustawic sie tylem.
>
>

Wystarczy?

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-04 01:13:00

yes in deed , thank you very much
but...
To mój brat zakłada te posty ja jestem zajety robieniem mapek :D (na forum jako ja czyli julek:D byłem ohoho i jeszcze troche :P) i troszki sie wk*rwiam bo robi ze mnie jakąś ciote co się ptya 100x, ale h*j z tym

jeszcze raz dzieki za fatyge

żeton

Od: 2002-11-29

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2006-10-05 08:43:09

ja po pijaku czesto daleko skacze , wiec robie to tak roooozbiegam sie - do biegu to malo jest podobne - i fik skacze a pozniej zaluje bardzo owego pomyslu :E
mozesz wpisac komende cg_dalekoskakac 1 :DA

MateoMartinezz

Od: 2002-02-28

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2006-10-09 11:43:10

Julek - niech sobie brat założy osobne konto, bo "obydwaj" robicie wiochę.  W przypadku dalszego bałaganu będziecie zmuszeni założyc sobie nowe konta. [](//htmlarea/images/smiles/4.gif)

** I AM A PROUD MEMBER OF POLISH QUAKE COMMUNITY **

** eu.battle.net/d3/pl/profile/Fakeeye-2762/hero/1668267 **