ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

model height...

wesz

Od: 2005-02-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-26 21:33:31

Czy ktoś wie, jaką wysokość mają postacie? :/

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-26 22:10:43

56u

wesz

Od: 2005-02-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-26 22:17:58

Dzieki Szakal, a wiesz może jeszcze czy da się jakoś na piksele przliczyć?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-26 22:21:49

Na piksele? Err... Zalezy z jakiej odleglosci patrzysz na model itd... Chodzi ci moze jakie rozmiary powinny miec skiny do modeli czy jak?
Jak o skiny chodzi - przejrzyj paki... pak0 - tam mozesz sprawdzic rozmiary textur itd...
Moge ci ew. na metry przeliczyc, ale na piksele.. niezbyt.

wesz

Od: 2005-02-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-26 22:29:01

Najpierw wytłumacze ci dokładnie o co mi chodzi, robie gierke która odwzoruje q3 w 2d, no i narazie bede robił przlicznik wartości, potrzebuje wysokosc postaci z q3 potrzebuje po to, że jak 56u zamienione na piksele, podzielone przez wysokosc mojej postaci, da mi możliwość przeliczenia prędkości, która jest w ups’ach, a resztę wartości przeliczę skalowo, zresztą nie będe wiecej mącił, a jak na metry chaiłbym przliczyć to jak?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-26 22:47:20

Najlatwiej byloby ci chyba wtedy zrobic wysokosc np. 56px*x i wtedy predkosc poruszania sie 320px*x - wyjdzie ze wysokosc bedzie taka sama jak predkosc poruszania sie modelu.

320ups = 32kmh ~ 0,009kms (0,0088888888888888888888888888888889 dokladnie)
Czyli w ciagu 1s model przejdzie jakies ~ 0,009km = 9m
320u = 9m
1u = 0,28125

Jak sie cos pomylilam to sry ;/

Przeliczajac dokladnie, model (hitbox) ma jakies 155cm.
Tu dokladne wyliczenia, tamte przyblizone byly..
320u = 32kmh
320ups = 0,0088888888888888888888888888888889 kms
8,8888888888888888888888888888889m = 320u / 320
1u = 0,027777777777777777777777777777778m = 2,7777777777777777777777777777778cm
56u * 2,7777777777777777777777777777778cm = 155,5555555555555555555555555512cm

chujzordon

Gravatar

Od: 2005-06-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-26 23:23:32

Szakalko Ty wychodzisz z domu czy studiujesz dzień i noc ABC Q3?

aimowy

Od: 2004-12-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-26 23:29:25

Co do q3 w 2d, to jest juz cos takiego:

Need for kill
PS. sor za maly ot

Są ludzie i taborety...

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-26 23:32:17

Bloodpaint: Heh... Co to za wiedza... Przeliczanie jednostek + znajomosc wysokosci i predkosci poruszania sie modelu... A lepiej abys nie czytal mojej wypowiedzi po tym jak wracam skads... mhm...
Aimar: True...

wesz

Od: 2005-02-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-27 12:10:44

Szakal, masz może jakiś pomysł jak przliczyć np. grawitacje (800), wiedząc że postać w q3 ma 56 u, a moja postać 16 px.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-27 16:17:44

Do przeliczania grawitacji potrzebna jest masa i/lub predkosc pionowa - ktore w q3 nie sa zdefiniowane...
Co my tu mamy... wysokosc/ew. objetosc (tez mozna policzyc objetosc bryly, 56*32*32), predkosc jest tylko pozioma... Tzn. pionowa jest - ale jakaby nie byla, zawsze na liczniku masz 0.
Chyba jedynym wyjsciem bylo by to zmierzyc... Zrobic okreslonej wysokosci platforme, dac timer na gorze, timer na dole, zobaczyc ile czasu model bedzie spadac i na podstawie tego moze dalo by sie cos wyliczyc. Majac czas spadania i wysokosc... Jeszcze pomysle jkaby to rozwiazac...

^t0d

Od: 2002-05-06

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-11-27 18:38:02

tak na marginesie:
jest: 0,008kms (0,0088888888888888888888888888888889 dokladnie)
powinno być 0,00*9* zaokrąglania w szkólce nie było? :D
a właśnie, skąd wiesz ze 320u = 32km/h ?

Ścieżka sprawiedliwości wiedzie przez nieprawości samolubnych i tyranię złych ludzi.

Błogosławiony ten, co w imię miłosierdzia i dobrej woli prowadzi słabych doliną ciemności.

Bo on jest stróżem brata twego i znalazcą zagubionych dzieci.

I dokonam na tobie srogiej pomsty w zapalczywym gniewie ...

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-27 18:44:49

Oops, dzieki... Moj blad jesli idzie o zaokraglanie ... :/

A skad wiem 320ups=32kmh? Na defragu jest cos takiego jak df_unit ... Jesli jest 0 - wartosc jest w unitach na sekunde. 1 - pokazuje km/h - i wlasnie tam jest ze model porusza sie 32kmh... (i wartosc 2 pokazuje 18mil na godzine) Nawet jesli to jest zmyslona wartosc- jesli wszystko wyliczone jest dobrze - proporcje zostana zachowane...

^t0d

Od: 2002-05-06

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-11-27 21:05:20

no tak, zapomnialem o defragu :D

Ścieżka sprawiedliwości wiedzie przez nieprawości samolubnych i tyranię złych ludzi.

Błogosławiony ten, co w imię miłosierdzia i dobrej woli prowadzi słabych doliną ciemności.

Bo on jest stróżem brata twego i znalazcą zagubionych dzieci.

I dokonam na tobie srogiej pomsty w zapalczywym gniewie ...

wesz

Od: 2005-02-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-28 16:00:12

Doszedłem do pewnych bardzo istotncy wniosków, mianowice q3 ciągnie domyślnie 85 fpsów, a g3 100. Czyli jedna sekunda q3 to w g3 100/85=1.1764705882352942. Doszedłem także do jeszcze jednego wniosku z Mav’em bodajże. Że skoro postać w q3 ma 56 u, w g3 16 px to można zrobić coś takiego:
16px=>56u
16/56=0.2857142857142857
czyli 1u=0.2857142857142857 px, albo 1px=3,5 u
Szakal, a jak by w kodzie kłeja jeszcze poszukać reszty wartości i je poprzeliczać?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-28 16:06:35

To samo 800 w grawitacji musi cos znaczyc... 800u/s^2 ? Nie.. Hmm..
800*0,028m = 22,4m/s^2?
Sporo troche, ale ... Mozliwa wartosc.
W q3 powinnismy brac pod uwage 125 fps - to jest nie tyle domyslna, ale optymalna wartosc - przy ktorej skoki sa najdluzsze/najwyzsze (48 bez tego wspinania sie).

wesz

Od: 2005-02-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-28 16:22:30

Szakal, nie 22,4 m/s^2 tylko 22,4 px/s^2, ponieważ 1u to ~ 0,28 px.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-28 16:30:41

W q3 jako tako nie istnieje jednostka px ...
A jak wspomnialam wyzej 1u = 0,028m ... Albo juz mi sie cos pomieszalo..
I te 22,4 stad - 800u/s^2 * 0,028m

shell

Gravatar

Od: 2004-04-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-30 18:53:30

zrobilbys to na wyczucie i zadne obliczenia nie bylyby potrzebne :)

wesz

Od: 2005-02-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-12-31 00:18:54

Pytanie ponownie kieruje do szakala (chyba że inni tez posiadają wiedze na ten temat) - jaka jest prędkość wylotowa granata i jego grawitacja i jaki zasięg mają poszególne splashe?

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-12-31 00:43:24

Cytat z g_missile.c
PLAZMA:
bolt->damage = 20;
bolt->splashDamage = 15;
bolt->splashRadius = 20;
VectorScale( dir, 2000, bolt->s.pos.trDelta );
GRANAT:
bolt->damage = 100;
bolt->splashDamage = 100;
bolt->splashRadius = 150;
VectorScale( dir, 700, bolt->s.pos.trDelta );
BFG:
bolt->damage = 100;
bolt->splashDamage = 100;
bolt->splashRadius = 120;
VectorScale( dir, 2000, bolt->s.pos.trDelta );
RAKIETA:
bolt->damage = 100;
bolt->splashDamage = 100;
bolt->splashRadius = 120;
VectorScale( dir, 900, bolt->s.pos.trDelta );

Wartość w VectorScale to prędkość pocisku, reszta jest chyba jasna.

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

wesz

Od: 2005-02-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-12-31 10:02:04

Nie mogłem znaleźć właśnie czegoś, w czym były by zawarte takie wartości, dzięki.

wesz

Od: 2005-02-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-17 15:32:49

Znowu mały problem, na jaką wysokość można maksymalnie wspiąć się przy pomocy plasma climbingu, bez żadnych granatów itp iid. sama plasma.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2006-04-17 19:54:14

hehe, to będzie ciężko stwierdzić :)

Capricorn

Od: 2005-10-09

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2006-04-17 20:24:53

Wysoko :)

Open Your eyes, open Your mind - proud like a god don't pretend to be blind. Trapped in yourself, break out instead, beat the machine that works in Your head