ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Modyfikacja map z pak0

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-07-18 23:52:40

Ostatnio naszła mnie ochota na podmianę czarnego skyboxa, który jest używany na wszystkich "kosmicznych" mapach, na jakiś bardziej ciekawy/wybajerzony. No ale mapy są już skompilowane i zapakowane w pak0, więc nie należy ich ruszać, to jest jasne.
Pomyślałem sobie tak: dowiem się jak nazywa się ten czarny skybox, potem znajdę go w pliku sky.shader, skopiuje sobie odpowiedni fragment z niego i zmienie w nim nazwy tekstur.
Żeby dowiedzieć się, jak nazywa się skybox, wypakowałem sobie pliki q3dm16.bsp, q3dm17.bsp, q3dm18.bsp i q3dm19.bsp. Przeszukałem je hexedytorem pod kątem nazw "skies, sky, night". No i mały zonk: tylko na dm17 i dm19 udało mi się wyczaić skyboxa (są to odpowiednio blacksky i xblacksky_dm7) Efektem są dwa nowe pliki: new_blacksky.shader oraz new_xblacksky_dm7.shader, które zapakowałem do swojego custom-paka. I wszystko jest OK, efekty zmian są widoczne poniżej:
DM17
DM19
Problem jest z mapami q3dm16, q3dm18. Też mają czarne niebo, jednak za cholerę nie idzie znaleźć jego nazwy, a bez tego nie mogę napisać szadera... Prosiłbym o jakieś pomysły.
BTW: Znacie może jakieś fajne kosmo-skyboxy? Te tutaj to odpowiednio:  jajspace1 i jajspace2
BTW2: Obrazki w godzinach 0:00 - 0:25 mogą się nie wyświetlać.

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-07-19 00:45:29

>
> Problem jest z mapami q3dm16, q3dm18. Też mają czarne niebo, jednak za cholerę nie idzie znaleźć jego nazwy, a bez tego nie mogę napisać szadera... Prosiłbym o jakieś pomysły.
>

One sa zrobione z tej textury:

textures/sfx/blackness
{
surfaceparm nolightmap
surfaceparm noimpact
surfaceparm nomarks
{
map textures/sfx/blackness.tga
}
}

Aby zmienic niebo - trzeba by bylo podmienic w/w shader.. Jest on w sfx.shader...

Skyboxy sliczne - nie przypominam sobie abym je widziala wczesniej.. Mimo ze ... strone Jaj’a widzialam.. hmm..
Tu masz troche - ale wiekszosc znane i stare

amethyst7’s skyboxes..

tu ladne, ale nie wiemczy ten styl :/

tu powinienes znalezc jakies mglawice itd... moga byc bez shaderow

tu pierwszy jest b. ladny, ale shadery trzeba pisac.

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-07-19 15:56:39

Fakt, pomogła podmiana tego shadera, o którym napisałaś. Szkoda, że tak właściwie to z sześciu space-map, to:

dm16,dm18 - blackness

dm17,ctf4,t6, - blacksky

dm19 - xblacksky_dm7

Tylko trzy nieba są różne (blackness, blacksky, xblacksky_dm7) Zastanawiam się, czy dało by się wszystkim mapom dać indywidualny skybox, ale to już chyba niemożliwe.
I jeszcze jedno mnie ciekawi: jeśli ktoś widział film defrag_revolution, to chyba zauważył, że w momencie 13:35 jest pokazywana mapa dfcomp001, ale ten zielony skybox na niej kopie dupę!! Zna ktoś jego nazwę? Bo sama dfcomp001 go nie zawiera? Napisałem maila do autorów filmu, ale nie byli łaskawi odpowiedzieć.

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-07-19 16:10:07

>
> I jeszcze jedno mnie ciekawi: jeśli ktoś widział film defrag_revolution, to chyba zauważył, że w momencie 13:35 jest pokazywana mapa dfcomp001, ale ten zielony skybox na niej kopie dupę!! Zna ktoś jego nazwę? Bo sama dfcomp001 go nie zawiera? Napisałem maila do autorów filmu, ale nie byli łaskawi odpowiedzieć.
>

nebulax ;)

Co do innych mapek... Powinno sie tez dac troche chociaz pozmieniac, kolor chmurek, cienie.. Ale i taki powinno sie dac wstawic.. Sprobuj.

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-07-21 13:19:13

OK, wykorzystałem ten skybox co podałaś, jest niezły, gry nie ułatwia ale co tam :) Dalej nie będę już kombinował bo to wiązało by się z dekompilacją oryginalnych map i ich modyfikacją, a wtedy miałbym problemy z grą na necie (różne wersje mapy na serwie i u klienta)

Temat właściwie chyba jest wyczerpany... chyba że ktoś zechce coś jeszcze dodać...

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-07-21 19:11:31

A propos defrag_revolution - uwaga ogólna: wszytko w tym filmie wygląda dużo ładniej niż w q3, widać masę pracy, saturacja, blur, glow, coś na kształt głębi ostrości. Stary quake jakoś nie chce tak wyglądać "na żywo", porównajcie nebulaxa w filmie i w grze...

NOT MY PRESIDENT !