Ostatnio naszła mnie ochota na podmianę czarnego skyboxa, który jest używany na wszystkich "kosmicznych" mapach, na jakiś bardziej ciekawy/wybajerzony. No ale mapy są już skompilowane i zapakowane w pak0, więc nie należy ich ruszać, to jest jasne.
Pomyślałem sobie tak: dowiem się jak nazywa się ten czarny skybox, potem znajdę go w pliku sky.shader, skopiuje sobie odpowiedni fragment z niego i zmienie w nim nazwy tekstur.
Żeby dowiedzieć się, jak nazywa się skybox, wypakowałem sobie pliki q3dm16.bsp, q3dm17.bsp, q3dm18.bsp i q3dm19.bsp. Przeszukałem je hexedytorem pod kątem nazw "skies, sky, night". No i mały zonk: tylko na dm17 i dm19 udało mi się wyczaić skyboxa (są to odpowiednio blacksky i xblacksky_dm7) Efektem są dwa nowe pliki: new_blacksky.shader oraz new_xblacksky_dm7.shader, które zapakowałem do swojego custom-paka. I wszystko jest OK, efekty zmian są widoczne poniżej:
Problem jest z mapami q3dm16, q3dm18. Też mają czarne niebo, jednak za cholerę nie idzie znaleźć jego nazwy, a bez tego nie mogę napisać szadera... Prosiłbym o jakieś pomysły.
BTW: Znacie może jakieś fajne kosmo-skyboxy? Te tutaj to odpowiednio: jajspace1 i jajspace2
BTW2: Obrazki w godzinach 0:00 - 0:25 mogą się nie wyświetlać.